Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Livet trenger ikke noen droger tenker du, men samtidig ser jeg at mennesker stadig vekk lures til å tro at de trenger forskjellige greier... Og når man på "egenhånd" forsøker å finne ut av hva de forskjellige greiene er, kan det jo være greit og starte med å observere/lytte til de som har erfart disse over tid...

Nå er det da snart på tide å få øynene opp og se forskjell på "myth" og "meth" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Methamphetamine ) epidemien som herjer verden over. Ta et enkelt søk på YouTube med meth som søkeord - start gjerne med å se faces of meth...

Det forbauser meg virkelig at det ikke diskuteres seriøst rundt den fantastiske mulighet man har med bruk av feks. Ibogaine til å redde mennesker fra et avhengighets helvete...

Her er en link til Invitational Ibogaine Forum Warsaw 2007 på denne siden vil du kunne finne mye god info. http://www.ibogaine.org/warsaw.html
GjenopprettetMedlem
Takk for interessant link,Ceno :wub:
Legg ved linkar om dei fremste på forskningsfeltet:
http://no.wikipedia.org/wiki/Deborah_Mash
http://no.wikipedia.org/wiki/Howard_Lotsof

Synd om patentrettigheter og grådighet skal hindre seriøs forskning og allmenn godkjennelse av iboga.
AdsBot [Google]
Takk for disse viktige innleggene!

Er det virkelig slik at mennesker er så redd for droger??
Når det f.eks i Amerika finnes en drugstore på hvert hjørne..
Det er tydeligvis ikke drogene man er redd for, men sinnsutvidede droger,
da er det vel selve sinnsutvidelsen man er redd for?

(Fritt oversatt etter Brother David Steindl-Rast
http://ochonegro.com/entheogen/trailer.mov)
GjenopprettetMedlem
Ja,eg er redd droger som kan påføre meg og andre avhengighet og permanent sinnsjukdom.Ærleg talt.

Sinnsutvidande droger(og andre erfaringar),som fungerer, har til alle tider vore rekna som litt farlege,fordi det gjerne endrer menneska sitt vante tenkesett,og dermed andre tilstøtande sine forutsetningar.
Kanskje er det derfor den håndfaste varianten i tidlegare tider har vore porsjonert ut av ,og ofte kun til ,sjamanen,i staden for til menigmann og einkvar som måtte ynskje det??
(gruble)
GjenopprettetMedlem
Sinns-utvidande droger gjer ikkje avhengighet og sinnsjukdom,det er dei drogene som hjelper mot akkurat dette.

Det er tull å sette kraft-planter i samme bås som narkotika,og alkohol,menneske-lagde stoffer,livsfarlige og godkjent av statens legemiddel-tulle forening.

Med Bibel å brennevin tok de landet:

Se her har du lesestoff,og trenger du en rus,så skal du få et rent glass av meg.
Det burde være nok for deg.
Gårdsgutt som du er.
Halle-luja.
GjenopprettetMedlem
det som skaper avhengighet er hva som helst som hindrer individet fra selvransakelse og erkjennelsen av at man ikke er den man ønsker å være. mao en hver distraksjon fra selvinnsikt eller utsettelse av dens konsekvenser.

enklere sagt: avhengighet er forsøk på virkelighetsflukt. dette kan være alt fra rusmisbruk til shoppemani,egentlig hva som helst.

vil minne om at nøkkelen til illuminasjon ligger i oss alle. men det krever at vi ser innover,med eller uten briller.
GjenopprettetMedlem
"lyst":

det som skaper avhengighet er hva som helst som hindrer individet fra selvransakelse og erkjennelsen av at man ikke er den man ønsker å være. mao en hver distraksjon fra selvinnsikt eller utsettelse av dens konsekvenser.

enklere sagt: avhengighet er forsøk på virkelighetsflukt. dette kan være alt fra rusmisbruk til shoppemani,egentlig hva som helst.

vil minne om at nøkkelen til illuminasjon ligger i oss alle. men det krever at vi ser innover,med eller uten briller.

Lyst, jeg tar av meg hatten og kaster den høyt i været - Jiiiiiiiiiha!  :respect: :respect: :respect:

Hvordan man ser innover tenker jeg igjen er avhengig av hvorhen en befinner seg i opplysthetens landskap - altså hvilke kunnskaper, evner man har tilegnet seg og hvilke verktøyer er tilgjengelige?

- Når trenger man "plantehjelper-briller" for å se nøkkelen til og den spektakulære åpningen av ens "virkelighetsflukt"?
GjenopprettetMedlem
"plantehjelperbriller" kan vel være nyttig når en ikke selv klarer å skape rammen av ro og erbødigheten som trengs for å komme"til himmels".

spørsmålet blir da om en kan takle illuminasjonen som kommer fra plantelæreren.

ellers kan vel viderekommende ha nytte av den slags hvis en opplever å ha "kjørt seg fast".

for de av oss som har sløvet sansane og fantasien med mye rus, kan kanskje dette lette arbeidet noe.

selv har jeg ingen problemer med å reise nykter, men opplever det litt krevende. men alle mål krever jo en innsats!

jeg har ikke selv testet noen av disse plantene dere snakker om (bortsett fra cannabis), men har hatt ambisjoner om å reise med flein, uten at det har blitt noe av. nå har frosten tatt soppen, og jeg forbereder elgjakta idag. det er vel ikke meninga at dette skal skje før jeg finner noen vettuge å reise med.