Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg er ikke overrasket å ha kommet over informasjon som nevner muligheten for at Iboga har en slags "forbindelse" til TREE OF KNOWLEDGE eller TREE OF LIFE som noen kaller det for.

Her kan dere lese mer om dette emnet:

http://www.crystalinks.com/kabala.html
http://www.thomasriddle.net/gabon/index.htm
http://www.entheology.org/edoto/anmviewer.asp?a=98

Jeg har en voldsom trang siden ifjor å gjenaktivere og hente tilbake "ancient" kunnskap og en av flere elementer i Melchizedek-utdanningen handler om Tree of Knowledge/Tree of Life. Jeg har vært med på noen Iboga-seremonier og har blitt mer og mer overbevist om at Ibogaen har sterke forbindelser til Kunnskapets Tre.

Et utdrag fra denne linken:
http://www.pleiadians.com/sample_ptimes3.html
The famous Biblical stories of the tree of life and the tree of knowledge are two archetypal views of the tree, which can be found in mythical traditions and spiritual teachings from cultures the world over. Ancient people believed trees to be infused with an abundance of divine creative energy that could be consciously harnessed by the adept, allowing access to other states of being. Thus, groves of trees were revered in many ancient civilizations, considered a place of reflection where quiet encounters with supernatural forces and beings could take place. Trees growing in rings were used by the Celts as sites for their rituals and ceremonies. Cultures in Asia and Australia regarded trees as mythical ancestors frozen into a vegetable form, believing one could tap into their wisdom.

The oracular priestesses in Delphi chewed leaves of the laurel tree before opening their minds to receive cosmic wisdom. And the mighty oak, a symbol of immortality and endurance, was revered by the Druids, who ate its acorns before making prophecies.

Jeg skal besøke "Orakel i Delfi-stedet",Akropolis i Aten og andre senere i år.
Hvilke erfaringer har du med tre?Og evt smaken av kunnskapens tre? Interessant å merke seg endel linker med diverse gudinne-kulturer i fortiden iallefall. Og at Iboga har så sterke forbindelser til dette kosmiske kunnskapstreet.
Anonymous
Her står det noe om guidet informativ kanalisert informasjon via Order Of Melchizedek-utdannelsen i dag om blant annet "Tree of Life":

Utdrag fra siden:
http://www.pleiadianlight.net/page10f.htm
This brings us to the system of energy that we would like to introduce at this point. This system of energy is called the Kabbalah, and you will be focusing on the Tree of Life. The Kabbalah, a secret doctrine of Holy Spiritual teachings, was taught to the ancient Egyptians by the Order of Melchizedek, and later, the Essenes taught these teachings to their initiates according to the level of Christed Consciousness awareness at that time. However, these later teachings of the Kabbalah taught by the Essenes, were based on the first seven rays, and the first seven initiations, as the loss of the five higher earthly rays in 1500 B.C. was not included in this system of energy that can only be understood when you begin to climb “Jacob’s ladder”, which will occur when you travel through the Halls of Amenti. So, to start with, let us briefly touch on some important aspects of the Tree of Life.

Traditionally, when the Tree of Life is explained to initiates, they are taken through a journey of Creation from a third dimensional perspective. For the Tree of Life includes the twelve signs of the zodiac, the seven consciousness Planets in your Solar System, and the four elements of Air, Water, Fire and Earth. The Tree of Life contains within it twenty-two paths, which lead to Solar Christ Consciousness, and further, hidden within the twenty-two letters of the Hebrew alphabet, considered to embrace the whole Creation, is another key to fourth dimensional consciousness.

Ascension/Oppstigning blir forklart noenlunde hva det betyr her sånn:
http://www.netfenix.com.br/adonai/glossario.asp?l=A

ascension
1 the process of attaining Christ/Buddha consciousness through transcending the negative ego and raising one's Light and Love quotient and completing of one's Spiritual initiations leading to one becoming a full-fledged Ascended Master and God-realized being (see sixth initiation) (see also descension). 2 the process by which the monad, soul and earthly personality all become one on Earth. 3 the upward or ascending aspect of the universal cycle of Creation, characterized by the moving of energy and being back into more refined and integrated levels and frequencies of Love and Light. The cosmic in-breath of Brahma, in the cosmic creation cycle of the in-breath and out-breath of God (see also integrated, planetary, solar, galactic, universal, cosmic, or monadic ascension). Ascension is the process of anchoring your Higher Self and Mighty I Am Presence or Monad into your physical body in an integrated and balanced way and, hence, achieving your seven levels of initiation. It is also a process of achieving a 99% Light quotient level on a planetary scale. It is also self-mastery on a spiritual, psychological and physical/earthly level in service of God and unconditional love. It is the balancing and integration of your seven rays, seven chakras, twelve archetypes, twelve astrological signs, and twelve Sephiroth on the Tree of Life. It is the fulfillment of your Spiritual mission, contract, puzzlepiece, personal blueprint and Divine Plan on Earth! It is the full embodiment and demonstration of God and unconditional love on Earth, and a life dedicated completely to service of one's brothers and sisters!

Som en ser av informasjonen gitt her så er det info en ikke kan bare lese seg til å forstå akkurat intellektuelt sett. En må erfare det for å forstå det. Eterisk informasjon,kunnskap og visdom handler jo om erfaringer hovedsaklig. Og det er jo det samme som når man praktiserer sjamanisme og andre åndelige retninger at for å forstå slike ting så må man gjennom visse erfaringer.

Esseerne er nevnt i en av kanaliseringene der sånn - brorskap som Jesus vanket mye med i Egypt blant annet da han erfarte innvielser i regi av Order of Melchizedek og andre ordener i det gamle Egypt. Det har vært mange brorskap i det gamle Egypt og i Atlantis blant annet. Mange såkalte "oppstegne" mestre, som har fullført utdannelsen sin som det fullkomne mennesket. Blåkopien av det til det fulleste og fullt det. Multidimensjonell utdanning som også har eksistert de siste 20 årene og vil øke mer og mer her på Jorden. Fint å aktivere slike gamle utdanninger.  ;)
GjenopprettetMedlem
Mulig jeg er underinformert (jeg var jo ikke der da det skjedde)...men var Jesus i Egypt?
GjenopprettetMedlem
Her fann eg nettsida til ein kar som har sett den store sammenhengen i det meste av det du skriv om her,Melchizedek:
http://mushroom-atlantis.blogspot.com/
Kva tykkjer du om han?

Klart Jesus var i Egypt!http://www.beliefnet.com/story/135/story_13569_1.html
Anonymous
"Inger Lise":

Mulig jeg er underinformert (jeg var jo ikke der da det skjedde)...men var Jesus i Egypt?

Jepp! Han var mer i Esseer-brorskapet som det står om i dødehavsrullene:
http://www.crystalinks.com/dss.html

Esseer-brorskap var en av mange brorskap som ligner på Melchizedek-ordenen. Og som hadde innvielser i diverse egyptiske pyramide-kamrer. Det finnes kanaliserte bøker via vanlig trance-regresjon eller vanlig kanalisert materiale som en kan lese mer om. Esseerne ble også kalt for "Children of the Light", som Mayaene og inkaene ble det. Jesus hadde også innvielser i regi av Melchizedek-ordenen. Han var en Melchizedek-prest og akkurat nå i dag er han en av lærerene i de multidimensjonelle sfærer ang denne Melchizedek-utdannelsen.

Det står til og med i Bibelen om Jesus og Melchizedek:
http://www.soulcare.org/Bible%20Studies ... v18-24.htm

The Text: Genesis 14:18-24 (emphasis added in bold) (also Strong's numbers)
see also, Gen 13:12-13; 14:2; Psa 110:4; Heb 7 . . . .

Gen 13:12-13 ". . .  and Lot dwelt in the cities of the plain and pitched his tent even as far as Sodom.
13But the men of Sodom were exceedingly wicked and sinful against the Lord."
Gen 14:2    ". . . . that they made war with Bera (1298 = "Son of Evil") king of Sodom . . . ."
Gen 14:18-24 
18Then Melchizedek king of Salem brought out bread and wine; he was the priest of God Most High. 
19And he blessed him and said:

"Blessed be Abram of God Most High,
Possessor of heaven and earth;
20 And blessed be God Most High,
Who has delivered your enemies into your hand."

And he gave him a tithe of all.

21Now the king of Sodom said to Abram, "Give me the persons, and take the goods for yourself." 22But Abram said to the king of Sodom, "I have raised my hand to the Lord, God Most High, the Possessor of heaven and earth, 23"that I will take nothing, from a thread to a sandal strap, and that I will not take anything that is yours, lest you should say, ‘I have made Abram rich’— 24"except only what the young men have eaten, and the portion of the men who went with me: Aner, Eshcol, and Mamre; let them take their portion."

Heb 5:5So also Christ did not glorify Himself to become High Priest, but it was He who said to Him:

"You are My Son,
Today I have begotten You."

6As He also says in another place:

"You are a priest forever
According to the order of Melchizedek";

6:19- 7:4 "This hope we have as an anchor of the soul, both sure and steadfast, and which enters the Presence behind the veil, 20where the forerunner has entered for us, even Jesus, having become High Priest forever according to the order of Melchizedek.  Heb 7:1For this Melchizedek, king of Salem, priest of the Most High God, who met Abraham returning from the slaughter of the kings and blessed him, 2to whom also Abraham gave a tenth part of all, first being translated "king of righteousness," and then also king of Salem, meaning "king of peace," 3without father, without mother, without genealogy, having neither beginning of days nor end of life, but made like the Son of God, remains a priest continually. 4Now consider how great this man was, to whom even the patriarch Abraham gave a tenth of the spoils."

Jesus er også en av lærerene i dagens Order of Melchizedek - en av såkalte "oppstegne" mestre som en kan lese litt om her - mange av dem er med og assisterer i Melchizedek-utdannelsen:
http://www.mahatma.co.uk/ami.htm
Anonymous
Her fann eg nettsida til ein kar som har sett den store sammenhengen i det meste av det du skriv om her,Melchizedek:
http://mushroom-atlantis.blogspot.com/
Kva tykkjer du om han?

This video explores the theory that Atlantis is our collective memory of the lost partnership between man and mushroom.
Ja, det gir meg endel resonans siden jeg har noe erfaring med sopp og hvordan de jobber i vår bevissthet. Enteogener/kraftplanter i seg selv minner også endel på hva vi har gjort i tidligere liv og de jobber jo i multidimensjonelle sfærer om man jobber med det - og det vil også si at man kan gå tilbake i tid(tidligere inkarnasjoner) - og fremover i tid. Ikke bare her og nå. Enteogener åpner opp kanaler for tidligere liv og epoker ang jordas historie. Så det er ikke bare Atlantis-forbindelsene den kan åpne opp for i vår bevissthet og minne-bank i vår organiske computer. Spennende blog. Takk for linken.
GjenopprettetMedlem
Versego !
Men når du refererer til og limer inn ting frå Crystalinks her,så ver litt obs på at denne nettsida ikkje er kjend for å ha særleg stødige referanser på i hvertfall ein del av sine utsagn og artiklar. :)
GjenopprettetMedlem
Hvorfor skulle Jesus være prest? Slik jeg har forstått det var han tilhenger av direktekontakt mellom menneskene og Det Guddommelige.
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":

Versego !
Men når du refererer til og limer inn ting frå Crystalinks her,så ver litt obs på at denne nettsida ikkje er kjend for å ha særleg stødige referanser på i hvertfall ein del av sine utsagn og artiklar. :)

Nettopp! Vrøvl, vrøvl og atter vrøvl!! Som 96% av stoffet fra denne mega-vrøvlekoppen ...
Anonymous
"Inger Lise":

Hvorfor skulle Jesus være prest? Slik jeg har forstått det var han tilhenger av direktekontakt mellom menneskene og Det Guddommelige.

Å være Druide-prest,Maya-prest,Inka-prest eller Melchizedek-prest har overhodet INGENTING med den rollen prest vi ser i dag hos prester i Kirken.  ;)
GjenopprettetMedlem
"Passopp":

"Final Tribe":

Versego !

Nettopp! Vrøvl, vrøvl og atter vrøvl!! Som 96% av stoffet fra denne mega-vrøvlekoppen ...

Har De husket å fjerne blodtrykksmansjetten? :innocent2:
Anonymous
"Passopp":

"Final Tribe":

Versego !

Alt er relativt. Dine kilder følger ditt perspektiv på livet. Mine kilder følger mitt perspektiv på livet. Hvorfor skulle dine kilder være mer korrekt enn mine? Det det handler er at de kilder vi velger å stole på er synonymt med det "tros-systemet" vi følger. Det vi tror på tiltrekkes vi. Fasiter finnes ikke i bøker, men i oss selv.(vi har forbindelser til jordas levende bibliotek) Det følger mitt perspektiv på livet. Så får andre tiltrekkes av historie de mener er "korrekt" utifra deres perspektiv på livet.
Anonymous
"Final Tribe":

Versego !

Har du link til hvem som som sier det du sier om Crystal-links? De kilder man tiltrekkes mot og som man mener er "rett" i ens bevissthet følger samme vei som hva vi tror på. Så det er noe å tenke på.  ;) Crystal-links er som oftest i samsvar med mitt perspektiv på mange ting ang spirituelle emner og jordas historie. Det er også i samtråd med Order of Melchizedek og lignende spirituelle retninger som lærer oss endel dialog med jordas levende bibliotek - på det eteriske planet - og som ingen kan eie eller forvrenge som Bibelen og uendelig mange andre bøker inkl historiebøker her på Jorden. Historiebøker er skrevet av mennesker utifra deres tros-systemer og perspektiv på livet. Det som ikke passer inn - fjerner de eller de bare lar det være åpen uten å bruke mer energi på hva det skulle være. I fortiden så fjernet Romerske katolske kirken reinkarnasjon fra Bibelen......Kunnskap er makt her i Vesten,fordi det er lett å manipulere informasjon til deres beste. Informasjon som f.eks Order of Melchizedek står for,sjamanisme eller andre spirituelle retninger kan heller ikke forstås ensidig ved å bare ty til venstre hjernehalvdel.....å se på det med ensidige intellektuelle,logiske,rasjonelle tankemåte...en må ha mer balansert høyre hjernehalvdel(som man oppnår ved å meditere,jobbe med seg selv og bruke mange andre typer trance-metoder for å jobbe med balansering av alle dualiteter i vår bevissthet). Det er en naturlov at man tiltrekkes den informasjonen som er i henhold til ens perspektiv på livet.

Og vi lever i informasjonsalderen. Vi kan finne den informasjonen som passer inn i det verdensbilde og perspektiv på livet vi følger om jordas historie og det åndelige(om man tror på det). Spørsmålet mitt er - finnes det virkelig AKASHIC RECORDS - eller andre lignende levende organiske biblioteker som har info om alt som har skjedd også hver bidige sjels inkarnasjoner her på Jorden? Ja, fordi det passer inn i mitt perspektiv på livet. For meg er det naturlig. For andre er det ikke naturlig og de følger informasjon om jordas historie som passer inn i deres verdensbilde - perspektiv på livet. Så enkelt er det. Man tiltrekkes mot informasjon man er åpen for der og da om jordas historie. Min intuisjon har siden barndommen merket at Bibelen var en veldig uklar historiebok. Jeg har reagert mye på det som står i diverse historiebøker og har mer og mer funnet ut at det BEROR veldig på deres perspektiv på livet. Om man ikke er åpen for kontakt med utenomjordiske f.eks så vil man ikke tiltrekke historie som innebærer dem. Da vil historikere som Hancock,McKenna,Däniken osv være uinteressant for dem. Men for meg er det ikke slik,fordi jeg mener de er på rett spor på flere områder. Jeg følger det som jeg tiltrekkes av informasjon.

Melchizedek-ordenen har endel informasjon om jordas fortid via Akashic Records - eterisk bibliotek - som gir meg mye resonans.
Anonymous
"Passopp":

"Final Tribe":

Versego !

Jeg er nysgjerrig av natur på ang de 4 %  8)
SEO Crawler
"Passopp":

:w00t:  :-X :-X :-X  :lol:  :biggrin: :eusa_liar:  :innocent2: )

"Melchizedek":

:biggrin:  :lol:

Ah! Kjærligheten lever! (her i form av visse teoretiske uoverenskomster i form av ord) :respect:

:wub:
Anonymous
"torstein":

"Passopp":

:w00t:  :-X :-X :-X  :lol:  :biggrin: :eusa_liar:  :innocent2: )

"Melchizedek":

:biggrin:  :lol:

Ah! Kjærligheten lever! (her i form av visse teoretiske uoverenskomster i form av ord) :respect:

:wub:

Du ba om balanse i regnskapet og du fikk det! :badgrin: :lol: 96+4=100 %!!! :respect: :eusa_pray: :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Eg har faktisk lest  på Crystalinks,og fann ein del info. der som eg ikkje tykte hang på noko slags greip.
Ut i frå min eigen tidlegare kunnskap,erfaring og interesse for temaet eg søkte.
Og referansane/henvisningane henviste berre til noko endå vagt,historisk sett.
Egentleg absorberer eg personleg svært lite alternativlitteratur og forsåvidt konstruksjonisme  for tiden.(i den grad det er muleg)
Det er et eksperiment.
Går heller innover og utover og i klinsj.
Så godt eg kan.
Eg ville heldt Melchizedek utanfor dette,og heller kikka litt meir i dei biblioteka som tross alt ikkje har brent opp.
(Ref. Atlantis)
http://www.skepticwiki.org/index.php/Crystalinks.com#Definition uttaler seg.
Eg berre registrerer det.
Men i dagens samfunn kan me jo omtrent velge kva verdenshistorie me vil ha.Alt er muleg.
Anonymous
Eg ville heldt Melchizedek utanfor dette,og heller kikka litt meir i dei biblioteka som tross alt ikkje har brent opp.

Ja, det er organiske og levende bibliotek som ikke kan ødelegges - som kan gjenerfares. Og ikke bare tas imot via venstre hjernehalvdel(å se på det bare analytisk,logisk,rasjonelt osv) - men være mest mulig balansert mellom hjernehalvdelene og vår høyre hjernehalvdel med feminine kvaliteter/egenskaper som intuisjon,klarsyn,følelser osv som igjen har linker til minner fra vår sjel. Vi har jo tilgang til jordas levende bibliotek i oss alle - om vi ønsker å tune oss på de frekvensene der og henter informasjon via drømmer,meditasjon,sjamanarbeid ved hjelp av forskjellige verktøy inkl trommer,planter o.l. og andre måter å få tilgang på. Å være mest mulig mottakelig for informasjon, som ikke kan manipuleres eller strykes ut - men som er ekstrem rent og ærlig. Det har jeg stor sans for. I verdener/dimensjoner hvor telepati eksisterer ganske solid så leser jo alle hverandre som en åpen bok - ingen har noe å skjule av informasjon og alle har tilgang til "samme" informasjon ang historiebank.

Et ord kan berøre vår minnebank fra tidligere inkarnasjoner her på Jorden. Til og med andre steder i vår galakse. Den kan vekke noe i oss. Og hvis man våger å gå i dybden av ordet så er det bare å svømme med og så vil man merke litt av hvert av ens fortid - ikke bare i dette livet. Men også i tidligere liv. Det er iallefall utrolig stor forskjell på menneskers MINNE-egenskaper. Noen husker knapt noe fra deres egen barndom. For min del så husker jeg veldig mye fra min barndom og sånn ellers. For noen kan ord lett åpne opp gamle minner - for andre kan det være mer vanskelig her og nå. Trancemetoder som jeg har nevnt kan være med å vekke minner i ens bevissthet. Regresjon handler om å hente tilbake kunnskap,lærdom og visdom fra tidligere liv som en har i sin sjels baggasje.

Om man ser på tiden generelt som noe ikke-lineært så vil man lettere få tilgang til tidligere livs informasjonsbanker fra ens bevissthet(via underbevisstheten). Tiden er et stort mysterium generelt sett. Om man lettere kan komme inn i en slags ikke-tid og ikke-rom tilstand ofte så vil man se at fortid-nåtid-fremtid på samme tid - tiden føles og erfares rimelig annerledes når man går igjennom diverse trancemetoder. Da kommer man nærmere hva vi egentlig er. Og det ligger uendelig mye informasjon i oss selv som vi kan få tilgang til om man er bevisst på verktøy og metoder for å hente opp slik informasjon. Se på barn - de lærer data og andre ting veldig fort,fordi de har ikke noe forventninger eller fordommer mot informasjonsflyten som vi voksne kan ha tendenser til å gjøre. Åpenhet er et interessant ord. Er det mulig å være for åpen ang informasjonsflyt? Nei,jeg tror det beror på hvordan man sorterer ut informasjon i ens bevissthet. Evnen til å se sammenhenger bakenfor ting og tang.
GjenopprettetMedlem
Eg meinte faktisk dei tørre,gulna bøkene i støvete hyller(?)  som millionar av andre reisande i tid og rom har skrive og teke vare på fordi også dei var ein blanding av organiske minnebankar og analytiske,oppegåande menneske. :wub:
GjenopprettetMedlem
Final Trial...

Jeg er nysgjerrig av natur på ang de 4 %

Du får da sagt det...  :lol:

Men i dagens samfunn kan me jo omtrent velge kva verdenshistorie me vil ha.Alt er muleg.  :eusa_clap:

Jepp...  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
prosentar er ikkje mi sterke side.... :icon_rolleyes:
Anonymous
Eg berre registrerer det.
Men i dagens samfunn kan me jo omtrent velge kva verdenshistorie me vil ha.Alt er muleg.

Det handler ikke om å velge, men å følge det man føler seg tiltrukket av informasjon og som gir resonans i ens bevissthet. Jeg har stor tro på at vi alle har tilgang til veldig ren og ærlig informasjon via vår bevissthet - via Akashic Records og lignende biblioteker som har tilgang til vår historie. Så handler det om å jobbe for å hente informasjon som er veldig ærlig og rent. Og som kan ha endel for seg. Det kan man finne ut på egenhånd. Det er klart at det kan være lurt å være vant med trancemetoder og verktøy for å øve og trene eller gå inn i tilstander som gjør at man åpner opp for slik ren informasjonsflyt. Jeg tror også at vår kontakt med indre barnet vårt har mye å si her.....jo mer åpen kontakt vi har med det indre barnet så vil vi også lettere få tilgang til ren informasjonsflyt. Hva menes med "kontakt med indre barnet"? Det er kanaler til vår emosjonskropp som igjen har tilgang til det åndelige om jeg skal forklare kort.
Anonymous
"Final Tribe":

Eg meinte faktisk dei tørre,gulna bøkene i støvete hyller(?)  som millionar av andre reisande i tid og rom har skrive og teke vare på fordi også dei var ein blanding av organiske minnebankar og analytiske,oppegåande menneske. :wub:

Å trene opp dette med å balansere hjernehalvdelene som jeg har nevnt via forskjellige trancemetoder er ikke dumt. Balansert bevissthet så vil man få tilgang til mye rent og ærlig informasjon via diverse kanaler via sin bevissthet. Jeg har faktisk kommet borti noe i fjor som heter DOLPHIN BRAIN REPATTERNING.....DOLPHIN MOVE teknikker...det er teknikker og guidete meditasjoner på cd,som er med å hjelper oss til å balansere hjernehalvdelene. Delfiners hjernehalvdeler er mye mer balansert generelt enn oss mennesker. Og det er det det handler om å få mest tilgang til ren og ærlig informasjonsflyt via ens bevissthet - å være balansert. 8) Uendelig mange metoder å balansere våre hjernehalvdeler på.
GjenopprettetMedlem
No vert eg skremd. Du skriv å følge det ein føler seg tiltrukket av...
Ikkje følg det blindt ,i allfall.
Det fell ikkje alltid så heldig ut,det.
Men det var kanskje ikkje det du meinte..

Kva hjernehalvdel er mest mangelfull?

Høyre hjernehalvdel 
Styrer venstre kroppshalvdel   
Styrer det artistiske 

Bilder     
Visualisering   
Farger 
Oversikt og helhet 
Intuitivitet og intuisjon
Følelse og emosjoner 
Musikk, rim og rytme   
Se mønster, tilfeldig rekkefølge 
Spatial evne (se rom og ha retningssans)
Dans, kunst- og musikknytelse
Fantasiorientert                                         
Å være (indre bane)
Tidløs 
Det kreative/ spontane 

Eller alt det andre på venstre sida?
Styrer høyre kroppshalvdel
Styrer det akademiske
Språk, setninger, skriving og ord
Tale og opplesning
Lesing
Detaljer, fakta og analyse
Logikk
Følge instrukser og regler
Matematikk, tall og logikk
Tenker sekvensielt (rekkefølge)
Rasjonalitet

Virkelighetsorientert
Å gjøre (ytre bane)
Tid
Det kontrollerende/ dømmende
Anonymous
"Final Tribe":

No vert eg skremd. Du skriv å følge det ein føler seg tiltrukket av...
Ikkje følg det blindt ,i allfall.
Det fell ikkje alltid så heldig ut,det.
Men det var kanskje ikkje det du meinte..

Det handler ikke om å følge blindt. Det handler om å følge sin intuisjon - indre veileder osv....en nøkkel er å skape en slags bånd med høyere selvet sitt,fordi den vet alt om deg - og gir oss mange gode råd på veien - men så var det dette med å ikke være for fordomsfull mot informasjon som gjør at man også stenger tilgang til noe som kunne ha vært lærerrikt for en. Da er det godt å tune seg inn på balansen mellom vårt indre barn og den ansvarsfulle voksne. Skape allianse der sånn. Den ansvarsfull voksne jobber med seg selv og til det beste for menneskeenheten. Det indre barnet gir deg den åpenheten du trenger.  Og følger Høyere selv på en måte og ikke Ego-identiteten om du forstår hvor jeg vil hen ang å finne ren og ærlig informasjonskanaler til jordas organiske levende biblioteker som innehar alt av jordas historie blant annet.

For meg ser det ut som om hun som er bak Crystal-links har en bra balanse mellom sitt indre barn og det ansvarsfulle voksne. Det er mye bra informasjon og linker hun kommer med, som jeg erfarer det. Nå har jeg gått meg vill i fortiden pga ubalanse ang informasjonsflyt. Veldig lærerrikt når man er på en måte besatt av å søke etter informasjon og jobbe med å verifisere dens eksistens,troverdighet og ærlighet - og ikke minst renhet. Det siste året har jeg touchet borti mye interessant inkl Order of Melchizedek som er mer en vanlig musikk for min sjel. Det er ekko av min sjel på mange områder og jeg har også bedre balanse mellom det indre barn og det ansvsarsfulle voksne - har tatt mer på alvor ang emosjonskroppen, som har tilgang til alle våre inkarnasjoner. Mentalkroppen er med å sortere ut. Og det må jo skje via vår fysiske kropp. Så alle disse kroppene sammen med den eteriske - åndelige kroppen være i en slags balanse.