Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Endelig går sommeren mot slutten, denne klamme hete og usannsynlig korte årstiden.. for oss som er så heldige og bo på sørøstlandet i hvert fall. Det minner mer og mer om en tropisk regntid enn en norsk sommer her i Asker ...regn og regn og klamt og fuktig, men etter en 2 ukers` tour de la Norvege` på motorsykkel skjønner jeg jo at det er lengre fra Asker til Alta enn men skulle tro, faen så mye lenger...
Anyway den enes død den andres brød, fuktig sommer er lik tidlig Høst det trenger man ikke patetiske ordtak for å forstå. Det må jo ikke stikkes under en stol at for den mykiofile( les; soppelsker, altså den som elsker sopp..) er det en ønskesituasjon med detta drittværet.
Men enough chit chat, jeg ville bare se om det var noe liv igjen i debatten her før høsten er over oss og teori kan.....!!!!!!Spooky..!!! omsettes i praksis..Ja det er korrekt.. i stedet for å snakke om sopp og enteogener er det nå på tide og sjekke ut hva trauste moder Gnore har å by på av enteogene delikatesser, ja til og med i Steinrøysa oppi bakken finner du det du leiter etter.....
Så kan vi jo evaluere opplevelsene i etterpå..?
Fakta; tidligste observerte rød fluesopp (amanita muscaria) i Norge er 6 Juli, altså up and go, det er sopptid! Hipp Hipp Hurra.
jeg tar høyde for at dette editeres...
hilsen en Høstyr Stig Petter
Anonymous
Høst?? Glem det! Jeg tviholder på sommeren, og er i sol-og-varme-rus!

Yahoo Slurp [Bot]
Hej Stig Petter
Ja det er stadig dejlig sommer i danmark, så ingen høst endnu...... :whatthef:
Nyder det da vi ikke havde sommer sidste år... så endelig varme og sol...
Synd din sommer er som en regnskov...

men så bliver vinteren måske bedre... hvem ved
Hilsen Shamanen

GjenopprettetMedlem
Det er nå enda sommer, her i hvertfall, august er sensommermåned, september er høstmåned, eller? Så du må nok vente litt til...
FAST Enterprise [Crawler]
Hei Stig Petter!
Jeg er så enig med WhiteOwl...vi må bare tviholde på sommeren når vi har den. Høsten.. med sine regnfulle stormer, og altfor tidlig snø, må gjerne vente med å komme for min del.Nu drar jeg på en solfylt

sensommertur.... Ha en fortsatt trivelig sommer (høst)
Kristine
Anonymous
God tur kristine

Ja, nå nærmer høsten seg, og jeg synes høsten er fin den.
Men sommer syns jeg det må være en stund til. skal snart på en liten ferietur til tromsø. Håper det er fint vær der, her har det regnet.
GjenopprettetMedlem
Ja, JIPPI - Snart er det HØST!!!! HERLIG

VELKOMMEN
Jeg er et menneske som blir deprimert når solen kommer om våren, svetter meg av ubehag gjennom sommeren og bare lengter etter høsten.'
Så kommer den - herlig. Det er igjen befriende å puste.......... Alle de fantastiske fargene som eksploderer i naturen. Alle moder- jords gaver viser seg i all sin prakt...... Så kommer mørket og sveper sin myke kappe om deg....Du tenner masse levende lys.....tenner bål og danser......Man får tid til å kjenne etter hvordan man har det, for det er "liksom" lov å sette farten ned på denne tiden.....Hjernen tenker klarere tanker for de er ikke omtåket at varme- som på sommeren-.....og man setter seg foran peisen med levende varme, ett ullpledd, et glass vin, en god bok...og en armkrok for den som har det........
LIVET ER HERLIG - DERE............
Klem fra Twisted
Yahoo Slurp [Bot]
Hej twisted
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Hilsen Shamanen

GjenopprettetMedlem
Høsten er en herlig tid. Endelig kan jeg høste og spise av det jeg har sådd. Jeg har akkurat blitt ferdig med noen trommer. Det er godt å spise. Sånn er det også med mine åndelige frø. Noe har vokst opp, noe har dauva, og noe har visna. På høsten kan jeg oppleve at mitt åndelige arbeid bærer frukter. Det er viktig å høste det en har sådd. Potetene, og tomatene i hagen er snart modne. Det er på høsten hagen gir frukter. Men jeg slipper å slakte grisen, for den ligger alltid ferdig skjært på remaen. Det er så masse jeg slipper å tenke på. Når lungene fylles med den klare høstlufta, føler jeg meg sterkere og klarere. Sånn er det også med motorsykkelen. Kald luft gir bedre fylling og høyere effekt. Årets hjul går mot vinter og livet i jorda ebber ut, motorsyklene blir satt inn og vinteren legger sitt teppe over landskapet. Jeg tar vare på det jeg høster, så godt jeg kan. Noe tørkes, kokes og noe lagres som det er gjennom vinteren. Høsten er tid for overflod. Når det gjelder sopper, sverger jeg til kantareller, meierismør og et par pilsner. Sopp er godt, og nå er straks tiden inne.
Yahoo Slurp [Bot]
"CraftWolf":
Høsten er en herlig tid. Endelig kan jeg høste og spise av det jeg har sådd. Jeg har akkurat blitt ferdig med noen trommer. Det er godt å spise. Sånn er det også med mine åndelige frø. Noe har vokst opp, noe har dauva, og noe har visna. På høsten kan jeg oppleve at mitt åndelige arbeid bærer frukter. Det er viktig å høste det en har sådd. Potetene, og tomatene i hagen er snart modne. Det er på høsten hagen gir frukter. Men jeg slipper å slakte grisen, for den ligger alltid ferdig skjært på remaen. Det er så masse jeg slipper å tenke på. Når lungene fylles med den klare høstlufta, føler jeg meg sterkere og klarere. Sånn er det også med motorsykkelen. Kald luft gir bedre fylling og høyere effekt. Årets hjul går mot vinter og livet i jorda ebber ut, motorsyklene blir satt inn og vinteren legger sitt teppe over landskapet. Jeg tar vare på det jeg høster, så godt jeg kan. Noe tørkes, kokes og noe lagres som det er gjennom vinteren. Høsten er tid for overflod. Når det gjelder sopper, sverger jeg til kantareller, meierismør og et par pilsner. Sopp er godt, og nå er straks tiden inne.
Hej CraftWolf
Så smukt du beskrev efteråret (høsten)

Fik mig til at tænke på dette:
Biodynamisk jordbrug bygger på en livsanskuelse, der stræber efter at erkende en verden uden for det synlige og målelige. Derfor inddrages de kosmiske kræfter og rytmer i arbejdet med jord og planter.
Formålet er at producere næringsmidler i en kvalitet, der sætter mennesket i stand til at tænke, føle og handle socialt og ansvarligt ud fra sit jeg.
Hilsen Shamanen

Francis [Bot]
Høsten er ei kjempefin tid, men jeg vet ikke om jeg synes den er så velkommen nå akkurat... med tanke på den dritt sommeren jeg har hatt.. brrr... håper bare at vi får en flott høst da som ikke blir fullt så regnfull.
psbot [Picsearch]
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 116352.ece
nu e høsten hær.....sopp e godt.....og farlig
Francis [Bot]
Det gjelder å være 100% sikker på hva man plukker med seg når man er på sopp tur. Jeg for min del trasker heller på butikken å kjøper sopp, så er jeg i allefall sikker på at jeg får riktig sopp. Men en sopptur hadde vært hyggelig, for opplevelsens skyld da.

GjenopprettetMedlem
Liker høsten jeg,slipper å nyse hele tida hehehe + alle fargene,luktene,alt som skal høstes,sånn ting og regn,ELSKER regn tihi *digge høsten*

Francis [Bot]
Jo jeg må si meg enig i at jeg liker høsten jeg og. Blir så utrolig mye vakre farger ute i naturen, luktene som forandrer seg, bærtid osv...
"Animalspirit":
Liker høsten jeg,slipper å nyse hele tida hehehe + alle fargene,luktene,alt som skal høstes,sånn ting og regn,ELSKER regn tihi *digge høsten* 
Elsker du regn også når det høljer ned hver dag i 2-3 måneder nesten uten stans? Det har det gjordt her jeg bor og må si jeg begynner å bli rimelig lei...

GjenopprettetMedlem
"Ulva":
Jo jeg må si meg enig i at jeg liker høsten jeg og. Blir så utrolig mye vakre farger ute i naturen, luktene som forandrer seg, bærtid osv...
"Animalspirit":
Elsker du regn også når det høljer ned hver dag i 2-3 måneder nesten uten stans? Det har det gjordt her jeg bor og må si jeg begynner å bli rimelig lei... 
hehehhee jeg synes det er herlig med regn,en god unnskyldning for å sitte her feks

GjenopprettetMedlem
season of the witch!

Sensis [Crawler]
Twilight-zone...
ag
GjenopprettetMedlem
Hei.
Jeg ser på regnet som positift.
Lytter til regnet det gir ro.
Sovne til regnet det er velbehag.
Dusje i regnet gir en total følese av frihet

Hva skulle jeg gjort uten disse deilige dråper.
Fra Tara

GjenopprettetMedlem
Fire favn tørr vinterved ligger å venter. Fisk, sopp, bær og kjøtt ligger i fryseren - og førti liter hjemmelaget vin på dunk. Tjo hei, høsten og tidligvinteren kan bare komme. Ikke noe er som å gå ut og fryse, kjenne vinden rive i ansiktet, og så gå inn i den lune stue, fyre opp i peisen, tenne levende lys og være glad i akkurat denne landsdelen.
Vinge
AdsBot [Google]
Hvilken landsdel bor du i da?
Her hos meg skinner sola

og jeg tviholder på "sommeren"
GjenopprettetMedlem
høsten har vært der hele tiden,den har gjemt seg hos meg i et hjørne.
jeg har underholdt den med historier fra den nære verden,og næret den med sang og havregrøt.så nå er den som et barn igjen,jeg må nok en gang slippe en kjær venn ut i det fri. nothing really dies.