Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Noen som kan fortelle meg litt mer om krystallessenser? Hvordan dere lager og bruker de?
Juvelina
GjenopprettetMedlem
Krystallessenser er enkelt å lage. Du legger bare den/de krystallene du vil bruke i ett glass med vann natta over og drikker det på morgenen. Klart du kan gjøre det mere avansert med bl a å sette glasset i fullmånelys (når det er fullmåne) og alt det der, men det er ikke nødvendig.
Bare pass på at de steinene og krystallene du bruker ikke er giftige eller løser seg opp i vann
De forskjellige essensene inneholder de samme energiene som steinene. Men når du drikker essensen får du virkningen invortes.
Kan anbefale deg å lete fram bøker av Jette Holm på biblioteket, hun skriver mye om steiner og deres virkning generelt. Hun skriver også om forskjellige måter å bruke steiner på.
Lykke til

GjenopprettetMedlem
Kan man bruke krystallessensen til noe annet enn å drikke den?
GjenopprettetMedlem
Hei.Juvelina !
Fant denne på nettet, den gir litt svar til deg:
http://www.althelse.com/default.asp?artid=510
Samin

Anonymous
Dette var interessant, jeg har faktisk aldri hørt om krystallessenser. Tror sannelig jeg skal prøve det selv

Francis [Bot]
Dette var nytt for meg! Takker for flott info!

GjenopprettetMedlem
Undrer meg på om man f.eks kan lage en krystallessens man kan vanne plantene med? For å få de til å vokse bedre f.eks?
Bare en tanke...
GjenopprettetMedlem
Bare en tanke...
Det er sunnt å undre seg og ha tanker om forskjellige ting...
Jeg foreslår at du lar tanken gå til handling...
Og kanskje du finner opp noe nytt
Fortsett å undre deg, og ikke stopp med undringen.... la det bli til noe...
Samin

GjenopprettetMedlem
"Samin":
Bare en tanke...
Det er sunnt å undre seg og ha tanker om forskjellige ting...
Jeg foreslår at du lar tanken gå til handling...
Og kanskje du finner opp noe nytt 
Fortsett å undre deg, og ikke stopp med undringen.... la det bli til noe...
Samin 
Ok! Da blir det krystallessens på noen av plantene! Så skal jeg si fra om de overlevde!

Francis [Bot]
Hvor ofte kan man bruke krystallessens?
GjenopprettetMedlem
Hver dag. Men det kan lønne seg å bytte litt på, en eller to steiner i ett par uker, så en eller to andre ett par uker.
Du merker selv når du skal bytte og hvilke steiner du bør bruke.
GjenopprettetMedlem
Det er veldig viktig tenke paa at mange steiner og krystaller er giftige!!!!
Les godt igjennom artiklen pa althelse.com for dere prover dette