Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I naturen er det en mangfoldighet av energiformer, heriblant steiner og krystaller.
Jeg har en følelse av at det er en del av naturens gave til oss mennesker, men hvorvidt vi velger å ta denne gaven i bruk eller ikke er opp til oss.
At steiner og krystaller virker inn på oss mennesker er vi vel alle mer eller mindre bevist på, gjennom en energi som ikke kan veies eller måles.
En del av di folkeslagene og kulturene som opprinnelig gav oss forståelsen for bruk av planter til fremstilling av medisiner brukte ofte steiner og krystaller til samme formål.
Det som er mindre kjent er at en del av disse folkeslagene brukte å ”lese” steinene for å kartlegge en persons indre landskap her og nå, med andre ord steinreading, dette er et emne som jeg finner fascinerende og som jeg har tenkt en del på i det siste.
Man kan lese mye ut fra hvilken stein en person velger, der kan man kanskje si at det underbeviste velger steinen eller steinen velger personen…
En ting er sikkert, å kjenne seg selv og å våge å erkjenne seg selv er nøkkelen til et mer harmonisk liv… selverkjennelse er første skrittet på vegen
Jeg har hørt at ”å vandre i skjønnhet” er en indiansk betegnelse på en person som er i indre harmoni og ballanse med seg selv og jeg synes det er veldig vakkert sagt  :wub:
Her kan steiner og krystaller hjelpe til slik at vi kan oppnå denne indre ballansen fordi steiner og krystaller jobber fra innsiden og ut med sine energier, di jobber kun på energiplan og kan aldri sentreres om et ego slik det ofte ender med når vi jobber med oss selv motsatt vei.

Så er det jo også en kjensgjerning at mennesker ikke reagerer likt på samme steiner og krystaller alt etter hvem vi er og hvor vi er på vår vei, ergo kan vi se hvor stort spekter dette egentlig spenner over.

Å være i ballanse er god medisin, her kan steiner og krystaller hjelpe oss.

Tina
GjenopprettetMedlem
Interessant det du skriver om steiner og krystaller, Tina!

Jeg tror også at vi har mye å lære av steiner og krystaller, hvis vi bare tar oss tid til å utforske dette.
Det høres spennende ut at en også kan bruke steiner for å lese andre.

Har hele livet hatt mani på å samle med meg alskens steiner som har dukket opp på min vei.
Jeg pleier også å gå med forskjellige steiner og krystaller i lomma.
Velger da ut fra dagsform og det jeg føler jeg trenger styrke eller energi til,og synes at dette virker positivt.

Fikk bare lyst til å fortelle en liten historie om en liten stein som er litt spesiell for meg.
Jeg har en plass jeg pleier å oppsøke sommerstid når jeg føler for å være alene.
Ofte kan jeg ta meg en ensom vandring i sommernatta , og plassen jeg pleier å oppsøke,
ligger bare et par kilometer fra hjemmet.
Turen går gjennom skogen, over gammel beitemark hvor det står to eldgamle kjemper av noen bjørketrær.
Pleier å stoppe opp der og sitte med ryggen mot de trygge stammene for å meditere litt,
eller bare for å samle energi.
Videre går turen mot et lite berg i skogkanten.
Her kommer det verdens deiligste kildevann, i en stråle rett ut av fjellet.
Målet for turene mine er å få drikke av dette vannet.
Så hendte det at jeg for et par år siden tok turen opp til kilden.
Det var sommernatt med midnattsol.
Da jeg sto og drakk av kildevannet fikk jeg øye på noe som glitret så fint nede i bekken,
under kilden.
Jeg tok opp den skinnende tingen, og så at det var en bitteliten kvartsstein,på størrelse med en lillefingernegl.
Ikke spesielt vakker, men jeg følte at den steinen ville si meg noe.

Steingal som jeg er puttet jeg steinen i lomma, og glemte den der.
Noen dager senere husket jeg på steinen og tok den fram for å se på den.
Jeg ble sittende med steinen foran meg for å betrakte den.
Etter en liten stund kjente jeg en energistråle fra steinen som traff meg rett i
pannechakra.
Jeg ble med det samme litt forfjamset over hvor sterk energien fra denne lille steinen var.
Har massevis av store og fine krystaller som jeg har kjøpt; men har ikke følt like sterk energi
fra noen av disse.
Kvartssteinen har ligget godt gjemt i medisinpungen min, siden den gang.

Prøvde å ta den fram for en stund siden.
Kraften fra den lille steinen er like sterk og det samme skjer..
den sender fra seg en energistrøm som går rett på pannechakra.

Tror jammen meg at jeg skal jobbe litt med denne steinen for å se hva som skjer videre..

Idnar
Anonymous
Enig med dig, Idnar, det er meget intessant, det du skriver, Tina  :eusa_clap:

Her kan steiner og krystaller hjelpe til slik at vi kan oppnå denne indre ballansen fordi steiner og krystaller jobber fra innsiden og ut med sine energier, di jobber kun på energiplan og kan aldri sentreres om et ego slik det ofte ender med når vi jobber med oss selv motsatt vei.

Det du skriver, om at sten og krystaller kun arbejder på energiplan, og at de aldrig kan centreres om et ego, vil du uddybe det? Hvis du har tiden til det, selvfølgelig! Tvivlen om egoets indblanding er ganske irriterende og forstyrrende for mig  :exclaim:, så hvis sten ligger udenfor eller hinsiden det dillema, skulle jeg sandelig forsøge at møde nogle flere sten.

Og tak fordi du deler din oplevelse med stenen, Idnar. :respect: Superspændende, hvad dit videre arbejde med den vil bringe dig ... :w00t:

tuschen
GjenopprettetMedlem
Det du skriver, om at sten og krystaller kun arbejder på energiplan, og at de aldrig kan centreres om et ego, vil du uddybe det? Hvis du har tiden til det, selvfølgelig!

Kommer tilbake til dette, og skal legge inn et inlegg om det så snart jeg får hodet over vann, har mange baller i lufta nå...

Tina
Anonymous
Tusind tak, Tina  :respect: Det vil jeg glæde mig til  :w00t:

Hvis der er andre, som sidder med noget til dette, og som har lyst til at dele, så fyr løs. (Jeg fik desværre formuleret mit spørgsmål lidt lukket, øv :icon_redface:.)

God vind med boldene i luften, Tina

Tuschen
GjenopprettetMedlem
På oppfordring skal jeg prøve å forklare hva jeg mener med at ”stein og krystaller kun arbeider på energiplan, og at de aldri kan centreres om et ego”

Ego er styrt av tankene, ønskene, følelsene og målene våre bl.a. dette som et resultat av vår kamp om å overleve på best mulig måte for oss selv.
Stein og krystaller er mineraler som er oppbygd på forskjellige kjemiske måter, når man ser på denne oppbygningen og vet at for å frigjøre vibrasjoner fra et stoff må man tilføre et annet stoff som utløser en ”vibrasjon” da ser man at dette er fysikk og ikke egostyrt, man kan faktisk vitenskapelig måle dette med utskillelse av stoffene.
Energiene i steiner og krystaller påvirkes av stoffene de er omgitt med og ikke vårt ego.
For på lik linje med steiner og krystaller er alt i universet skapt av denne oppbygningen, det er naturens nervesentral kan man kanskje si.
Ser man nærmere på krystallenes oppbygning, består di av atomare partikler som protoner og elektroner bl.a. dette er ikke faste stoffer men vibrasjoner, da ser man linkingen til hvordan steiner og krystaller jobber med kjernen i oss mennesker…

Ble dette overhodet forståelig :shyone:

Tina
Anonymous
Tina! Tak :respect:  :respect:  :respect:

Ble dette overhodet forståelig  :shyone:

Ja, der tegner sig et billede af en sammenhæng i mig. Og jeg ser også, at jeg i min uvidenhed har stillet dig et noget vanskeligt spørgsmål her, og jeg beklager, hvis det var for meget :icon_redface:.

Jeg tænker nu om det, at dette drejer sig om den fysiske kontakt med stenen og krystallen, på samme måde som hvis jeg fysisk, og i denne virkelighed, spiste af en kraftplante eller af et kraftdyr? (– Hvis de skulle finde på at forslå mig noget sådan!). Dér vil kraften flyde udenom og forbi egoets forsvar og hang til kontrol, i modsætning til når jeg rejser, hvor ego har frit slag til at gribe forstyrrende ind.

Stenenes og krystallernes egenskaber og kraft, som du beskriver, er forsat et mysterium for mig, og det, tænker jeg, vil være et godt oplæg til en rejse til åndeverdenen eller til en tur ud i marken. Måske vil ånderne vise sig venlige mod mig og lade mig se deres kraft. Det ville være stort, hvis jeg fik lov at se denne naturens nervecentral  :w00t:

Hvis jeg har forstået dette helt galt, så hold dig – og alle som læser – ikke tilbage for at belære mig :icon_twisted: :badgrin: :lol:

tuschen takker igen  :)
GjenopprettetMedlem
tuschen søde dig  ;)

Du har bare så riktig i din forståelse av mine noget kronglete ord  :eusa_clap:
Det er foresten deilig at lese litt dansk her inne ;D :wub:

Tina
Anonymous
Tina! Jeg vokser under dine fine ord  :wub:
– Og tak for at du tager så godt imod mit danske også  :)

knus tuschen