Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
AdsBot [Google]
Er det noen her som vet noe om "drømmesteinen"? Hva heter den f.eks

Anonymous
Jeg vet at ametysten gir klare drømmer, ellers vet jeg ikke noe om noen drømmestein.
Finnes det en ren drømmestein?
GjenopprettetMedlem
Egentlig er vel alle steiner potensielle drømmesateiner, når en drømmer plukker dem opp.

Ametyst kan gi gode drømmer, men enkelte mener den "tiltrekker" seg energi, og dermed kan tappe hvis drømmeren ikke
loder av søvnforstyrrelser. Jeg ligger ofte med steiner, det varierer litt. En god bergkrystall bringer ofte klare drømmer. Jeg har også en stor rosenkvarts liggende klar i perioder hvor egenkjærligheten skorter. Enhver drømmer må vel finn den steinen som passer best? Jeg bruker steiner i innsovingsfasen, men drømmer jo uavhengig av krystallene. Ber om hjelp til å huske, lytter til steinenens språk og tolker i bilder og tyder i blinde.

Litt spent på om det finnes en ekte, autentisk Drømmestein

GjenopprettetMedlem
At ametysten skal tappe en for energi synes jeg høres merkelig ut, da den ofte brukes som "sovestein".

Det gjelder å programmere den til det bruket, bare
Aventurin, samma hvilken farge, er flotte steiner å sove med. De kalles gjerne for eventyrsteinen nettopp pga dette. En grønn aventurin i lommeboka er forøvrig regnet som gunstig for strømmen inn av pengeenergier

GjenopprettetMedlem
Ametyst:
Styrker spirituell dyrkning og utvikling, ydmykhet, hjelper oss å ta bort egne begrensninger, forbedrer søvnen, reduserer mareritt, er beroligende og reduserer stress, er en god drømmestein, gir beskyttelse, tankemessig balanse, kontroll over temperamentet, styrker følsomhet og intuisjon, bidrar til bevissthetsforandring, er bra til meditasjon, styrker indre fred beroliger tanken, gir dypere forståelse og visdom, hjelper oss å overkomme tap og savn. Absorberer negativ energi.
Hematitt:
Drømmesten. Reduserer mareritt. Tankesorterer. Hjelper oss å gå lenger enn egne begrensninger.
Anonymous
Hva med bergkrystaller?
GjenopprettetMedlem
Bergkrystall:
Styrker følelsesmessig balanse og intuisjon. Lysbærer, forbedrer kontakt med spirituelle områder. Gir beskyttelse. God meditasjonsstein. Gode healing egenskaper. Styrker kroppens krystallegenskaper.
GjenopprettetMedlem
steingal

og fornøyd. kjenner pulsen i kaldt materiale, en varme og energi som kommer dypere fra enn meg selv

Anonymous
Hva med hepatitt?
Anonymous
Hepatitt = leverbetennelse!
Gir fryktelig dårlige drømmer!!!
Anonymous
"Kira":
Hepatitt = leverbetennelse! 
Gir fryktelig dårlige drømmer!!!
Søren, jeg trodde det var nyrestein.
Gormii
Anonymous
Nåvæl, no går æ å lægg mæ...håpe æ får sove.
Har iallefall ikkje hepatitt (eller nyrestein for dein saks skyld), så det blir forhåpentligvis
goe drømma...

GjenopprettetMedlem
Lykke til

GjenopprettetMedlem
"Gormii":
Hva med hepatitt?
Jeg tror du mener hematitt...hehe

Anonymous
"Inger Lise":
"Gormii":
Hva med hepatitt?
Jeg tror du mener hematitt...hehe 
Nei, det var en annen. Nå husker jeg det: hermafroditt var det.
Gormii
Anonymous
"Inger Lise":
Øøøøhh... En hermafroditt er da en person som er tvekjønnet, såvidt jeg kan huske fra biologien...
Lurer på om det var noe som gikk galt med de derre synapsene alikevel, jeg....

Hm, da tror jeg det var ballesteiner jeg hadde i tankene. Folk som har både ballesteiner og pupper skal i følge den østlige folklore sove svært så søtt.
Prøv med ballesteiner! Om du ikke kan sove etter en omgang med disse så er du håpløs.
Gorm
Anonymous
Slike stener fungerer nok utmerket, spesielt mot oppskjørtethet...
Men de bør vel dog renses noe oftere enn en gang i året?
GjenopprettetMedlem
Hmmm.... er det ikke litt vanskeløig å ha slike steiner under puta...?

Anonymous
"Sjelevenn":
Hmmm.... er det ikke litt vanskeløig å ha slike steiner under puta...? 
Oppbevares temperert i en skinnpose.
Anonymous
Problemet vil vel bli å finne noen som kan avse et par slike!

GjenopprettetMedlem
Jeg tror også man kan sove godt og drømme søtt med en Hedonitt!

Anonymous
Hvis Hamlet hadde hett Hitler, hadde helvete havnet hos Hedonittene...
Huttetu, her hjemsøkes hele hurven!

Anonymous
Den er helt sikkert bedre enn sodomitt.
AdsBot [Google]

Her spør man et uskyldig spørsmål, og så ender det opp i sodomisme

men nå har jeg funnet ut hvilken jeg søkte og det var AZURITT
http://larsrolle.net/Steinbeskrivelser/azuritt.htm
Takk læll alle i hop