Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
som kalles "Finsk Kråkesølv" :innocent2:
Steinen er  meget spesiell  med mye "sølv" og har en rød brun i sjaterinene..
Når jeg legger  denn steinen under et  lampe  blir den  veldig  varm
Det er  tydeligvis en sten som  trekker  mye varme energier til seg.

Noen som vet  noe mer om denne  steinen??? :wub:
Anonymous
Glimmermineraler er fyllosillikater av varierende sammensetning.
De vanligste deles gjerne inn i lys glimmer (bl.a. muskovitt el. "kråkesølv")
og mørk glimmer (biotitt og flogopitt).
Biotitt er sort tilmørk brun, mens muskovitt er fargeløs (transparent)
eller, mer vanlig, sølvfarget (derav navnet kråkesølv).
Muskovitt kan også inneholde "forurensinger" som gir lys grønn eller
lys brun farge, og de andre lyse glimmerne har lyse farger med
forskjellige andre fargenyanser.

I naturen er glimmermineralene en viktig kaliumkilde for jord.

-Hentet fra et annet nettsted...-
GjenopprettetMedlem
Nærmere bestemt
http://www.uib.no/People/nglhe/Mineralm ... eraler.swf
med takk til professor Haakon Fossen i Bergen
Anonymous
Hjertelig  takk..for  informasjon om "Kråkesølvet" :respect:
Anonymous
Yess, det var der jeg fant det, Passopp.
Har ikke lært meg dette med å hente linker og sette i innleggene.  :icon_rolleyes:
Noen som vil lære meg?
GjenopprettetMedlem
Hei Kira, dette har jeg hentet fra:

http://www.ci.kk.dk/vejledninger/intern ... ormidl.pdf

"Find materiale på Internettet og formidl det videre…"

På side 6 (siste side i dette dokumentet) står det utførlig (på dansk) om det du spør etter:

Sådan kopierer du adressen på en Internet-side ind i et dokument

Alle dokumenter på Internettet har en adresse. Den fremgår af et felt, der befinder sig et sted under programmets menulinje. (Du bruger måske nogen gange det felt til at skrive en ny adresse i, når du vil hente et nyt web-sted).

Hvis du vil kopiere denne adresse til en rapport (eller til en besked sendt med elektronisk post) er det nemmest at lade computeren kopiere adressen fra det ene program til det andet, på samme måde som du flytter noget tekst fra et web-sted over i en rapport. Du kan flytte en adresse let på denne måde:

1) Sørg for at du befinder dig på det web-sted, som du har kopieret noget fra eller på anden måde har hentet noget materiale fra.

2) Sørg for at du har åbnet den rapport (eller den mail), hvortil du vil kopiere adressen.

3) Klik med musen i adressefeltet. Adressen bliver markeret med en farve, typisk blå.

4) Vælg det menupunkt der hedder Edit · Copy (engelsk) eller Rediger · Kopiér.

5) Hop nu over i dit tekstbehandlingsprogram og placér markøren på det sted i din rapport (eller mail), hvortil du ønsker at kopiere adressen.

6) Vælg nu Edit · Paste (engelsk) eller Rediger · Sæt ind. Adressen står nu i dit dokument.

Der det står "sæt ind" heter det vanligvis "lim inn" i norskspråklige nettlesere.

Det kan også gjøres med tastetrykk; når du først har markert URL'en kan du bruke ctrl + c for å kopiere, ctrl + v for å lime inn (hvis du har en vanlig PC; har du Macintosh er det eple-knappen som brukes istedenfor ctrl).

Det er en fordel om du har nettstedet du vil henvise til oppe i ett vindu og svar-rubrikken i S-sonen i et annet vindu, slik at du lett kan veksle mellom dem.

Denne metoden kan sjølsagt også brukes for å formidle tekst fra inne i dokumenter. Jeg ser nemlig her at du har skrevet av, og tastet inn på nytt, det er veldig tungvint og unødvendig, og da ble det også noen feil i forhold til originalteksten...

Du kan øve deg her i S-sonen:

http://sjaman.com/forum/index.php?topic=221.0

Velg "SVAR" i menyen oppe til høyre, så får du fram skrivefeltet som du kan øve deg i.

Red.: Lenke m.v. korrigert 21/9-07.
Anonymous
Tusen takk for det, Passopp!
Anonymous
Tusen takk for  glimrende svar. :respect: