Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
jeg har en stein hjemme, den fant jeg da jeg gikk tur med dama og den fikk blikket mitt med en gang. den lå der rett åpenlyst som om den skulle ha ventet på meg. merkelig at ingen andre har tatt den siden den ligger midt i glaningen tenkte jeg og tok den med hjem.
den er på størrelse med min egen hånd og ser nesten ut som et stykke krystallisert stein. mange hull i og slik. men er ikke så viktig, poenget er at jeg føler en sterk energi fra den. når jeg holder den kjennes d ut som om huden som er i kontakt med steinen nesten vibrerer og jeg kjenner energien veldig godt ved å stryke den flere cm fra kroppen min.
har vært hos noen jeg kjenner med den men de kan nesten ikke føle noe som helst, det forundrer meg stort.
en kamerat av meg sa at det kanskje kunne være min kraftstein. det høres logisk ut men vet lite om kraftsteiner. kan noen forklare litt mer for meg?
GjenopprettetMedlem
Hei Tigerseye

Hver gang vi velger oss en sten, eller for å si det slik; hver gang en sten velger deg, så har vi en enestående sjangse til å lære noe om oss selv om hvilke sider av vår personlighet vi skal gjøre noe med og hvorfor vi står i den situasjonen vi står i akkurat nå. Stenen tilbyr oss sin hjelp hvis vi ønsker det.

Hver sten utstråler sin farve- og følelsesmessige frekvens som korrensponderer med energisystemet vårt. Den inneholder også forskjellige mineraler som virker inn på vår fysiske system. Når vi bærer en sten på oss (helst i direkte kontakt med huden), virker den som en forsterker av tilstanden av kroppen som nettopp den stenen representerer. Det som skjer er at det oppstår en form for svinging, en resonans, akkurat som når man slår på en stemmegaffel. Stenene er igangsettere og aktiviserer den sinnstilstanden vi velger å arbeide med. Er det en uballanse som det arbeides med, så vil valgte sten forsterke den følelsen, slik at følelsen skal komme opp til overflaten. Det gir oss en eneståene sjangs til å leve følelsen ut og gi slipp på den.

Stenen du velger, er den sten som har den energi som du har bruk for på nettopp det bestemte tidspunktet.Det er veldig individuelt hvordan vi opplever de forskjellige steners virkning. Det kan være at du kjenner varme eller kulde, at du svetter og at du merker et eller annet i kroppen eller at du har en underlig drøm. Eller at du kort og godt får det bedre. Hvis livet ditt har endret seg siden sist du brukte den så vil du kanskje merke at du reagerer forskjellig fra forrige gang du brukte den.

Vi kan altså bruke de forskjellige stener til å få kontakt med forskjellige sider av oss selv, sider man vil utvikle og styrke. Man kan få bukt med opphopede følelser og ubalanser og man kan få healing og styrke. Men det er viktig å huske på at man ikke holder igjen det som skjer. Man må være parat til å følge med og la det som skje skje.

Ta vare på og plei kraftstenen din, for det er nok det du har funnet. Lykke til

RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
skal nok ta vare på den ja. den er veldig spesiell. men har jo ikke direkte brukt den foreløbig for vet ikke hva e skal. akkurat per dags dato ligger den i vinduet på rommet til "pynt." hehe
men ble litt klokere...takk:)
GjenopprettetMedlem
Den vil nok fortelle deg hva du kan bruke den til. Du kan foreksempel ta stenen med deg når du mediterer. Jeg har mange stener liggende rundt i huset. Stener som har talt til meg og som jeg har plukket med meg på min veg. Jeg har prøvd å bytte plassene deres,men det blir feil. Det er akkurat som stenene forteller meg at de skal ligge akkurat der jeg har lagt dem. Det gir en slags energiballanse rundt meg.

RITA
Anonymous
Fint om steiner, Rita.

Har en stein som ber om å bli flyttet rundt fra tid til annen.
GjenopprettetMedlem
blir stadig visere e:P hehe.. skal på sjamanskolen nå i august så da skal e ta den med meg dit. kanskje folk der kan gi videre informasjon. kanskje finne ut hva slags stein d er:)
GjenopprettetMedlem
Hei;)
Istedet for å bare la den ligge i vinduskarmen, kan du også lage deg et lite alter..en hellig plass der du vil..talglys sten og andre ting som betyr noe for deg kan du og legge der..dette kan åpne for åndelig kraft, en port til din egen indre hellighet :)
GjenopprettetMedlem
Jepp, et lite alter som Ofelas:) sier er fornuftig. Ta den med deg til sjamanskolen - Inger Lise er en av de som vet mye om stener og krystaller.

Lykke til på sjamanskolen  :wub:

RITA
GjenopprettetMedlem
høres flott ut. får høre med inger lise og se hva hun kan si. idag fortalte jeg far min hva som jeg drev med. han tok det fint. ble ikke sur og respekterte det. men mamma er d nok verre med.hehe...

får se om e kan mekke et lite alter. noen andre forslag på altere?
GjenopprettetMedlem
hehe, eneste forslaget jeg har egentlig, er å lytte til hjertet og velge derfra :) men jeg har et alter med en lilla duk fra india, lapislasuli, krystall, saltstein, en indisk utsmykningsbeholder med lokk-skikkelig fin. oppi den har jeg en pendel av en slags sten..jeg har to buddafigurer, en stor og en liten, bønnekjede, noen mynter, en fin kaktus, lys selvfølgelig..har skjell med urter oppi som jeg fyrer opp av og til mens jeg ber til en(eller flere) kraft, hilser alle himmelretningene, og alle mine slektninger..viser med det respekt, ydmykhet og tilhørighet..kjenner energiene, og får kontakt med livsveven:)
GjenopprettetMedlem
Ja,foresten..høres ut som du praktiserer store doser med mot når du står opp som du gjør overfor foreldra dine for det du tror på til :) Herlig!!! ses om ikke så lenge..skal hjem og bestille med lavprisekspressen jeg nå, så har jeg en kompis som bor i lillehammer, så det passer jo veldig bra:) skal ta nattbuss begge turene da, så da blir jeg sånn passe mør og fin,hehe :biggrin:
GjenopprettetMedlem
ja d hørtes jo flott ut. får prøve meg litt fram... flott å¨høre at e praktiserer mot.... men vet ennå ikke reaksjonen på mor min. skal bli gøy å treffe deg også på senteret. alltid greit med flere kamerater.spesielt innen samme interesse
GjenopprettetMedlem
Hei Tigerseye!
Det er både mange måter å rense steiner på og måter å lage altere  :)

Jeg renser steinene mine enten med lunkent vann eller ved å føre dem gjennom røyken fra røkelse (fram og tilbake til du føler at det er nok). Mange har jeg liggende i vinduskarmen, der de får både sol og månelys som også er rensende.

Når du skal lage deg et alter bruker du ting som betyr noe for deg. Det er mange som har altere i hjemmet uten å kalle det for det,- bare tenk på samlinger av familiefotografier på ei hylle el.l  Jeg selv har: div steiner (de varierer)=jord, røkelse=ild, en fjær =luft, en liten vase/boks f.eks med vann, en Buddha, engel og tarotkortene mine. Alt ligger på en duk i farger som jeg synes passer.  Siden jeg er interessert i Tibetansk buddhisme burde jeg også hatt en smørlampe og ulike symboler,men det her jeg ikke nå i hvert fall.

Så bare følg intuisjonen din, er du ikke fornøyd med hvordan alteret ble kan du bare endre det. Eller du vil endre det ettersom ting endrer seg.
Denise Linn har laget en nydelig bok med tips til ulike altere. Kan anbefales,men du klarer det sikkert minst like bra uten.
Lykke til!
GjenopprettetMedlem
gøy at du interesserer deg innenfor tibetansk buddisme. da bør du følge denne linken.
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=6423.0
det er the tibetan book of death i filmversjon som ligger her på sjamansonen hvis du ikke allerede har sett den:):)

har du noen side man kan se på tingene til denise linn??
GjenopprettetMedlem
Hei! Jeg har nok sett linken,skal kose meg med den når jeg har litt mer tid  :)

For å lese om Denise Linn og bøkene hennes kan du gå på
http://www.deniselinn.com/index.htm  der kan du bl.a finne boken om Altars

Du kan også gå til
http://www.interioralignment.com/AboutDenise.htm

Lykke til,Tigerseye  :)
GjenopprettetMedlem
hei rita. bare lurte på hvem hun inger lise er. for nå kan e jo ikke på kurset som sagt men kanskje jeg kan komme i kontakt med henne og sende et par bilder. hadde jo vært greit å finne ut litt:)
GjenopprettetMedlem
Hei tigerseye.

Det er ikke vanskelig å få tak i meg...du finner epost-adressa mi på profilen min  ;D

mvh
Inger Lise