Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
:)

Hei hei,jeg er helt ny her inne,og ganske så grønn.
Jeg håper noen kan gi meg råd om hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gå frem,når det gjelder og kunne få til meditasjon,få kontakt med mine hjelpere,vet hvilke de er,men synes ikke jeg får til og kontakte de.
Jeg har så lyst på en pendel,men hvordan vet jeg at det er den rette jeg velger ut?Og hva slags røkelse er riktig for avslappning og velvære?
Det snakkes så mye om tarotkort,kan alle legge og tyde hva de betyr og viser?
Dette ble en del spørsmål,men håper noen kan hjelpe?
Hilse fra
Alvemor.
GjenopprettetMedlem
Velkommen til Sonen Alvemor

RITA  :wub:
GjenopprettetMedlem
Heisann Alvemor! (Min mamma!)  :wub:

Hyggelig å se deg her inne! Og hjertelig velkommen!

Du har nok hørt mine svar før, men det er alltid greit å få flere tips! Det syns jeg iallefall!

Meditasjon...pusteteknikken er veldig viktig! For å oppnå mest mulig ut av meditasjonen prøv er det ting som er viktige å huske på!

* Pass på at du kan sitte for deg selv en stund uten å bli forstyrret.
* Tenn gjerne noen lys og røkelse, sånn for stemningens skyld.
* Ha på deg løse og ledige klær som gir deg rom for å puste lettere.
* Sett gjerne på musikk som kan få deg til å slappe helt av, samt lytt til tonene. Da er det lettere å slippe tankene.
* Finn en behagelig stillig, enten sittende eller liggende. Bare husk på at det er veldig enkelt å sovne når du ligger.
* Pust dypt (helt ned i magen) og helt opp i brystkassen (når du kjenner brystkassen vier seg ut eller kjenns flat ut puster du riktig) og slipp ut gjennom munnen. Gjør dette til du føler deg helt slapp og tung i kroppen. Lytt til musikken. Kommer det tanker, bare betrakt dem, ikke grip tak i dem. (Øvelse)
* Mediter så lenge du orker, men i begynnelsen kan kanskje 15 min være nok!

Det å meditere er en kunst alle kan lære seg. Jo oftere man mediterer, jo bedre behersker man det, og jo lengre inn i seg selv vil man komme. Det spørs hva du selv tillater deg. Ha troen på at dette fungerer, så går det lettere! Og det er her du også kan bli kjent med dine hjelpere. Det er gjennom meditasjonen du kan treffe dem!  ;D

Pendel: Dette er ikke en enkel sak. Men....ta opp forskjellige pendler, hold i dem, prøv dem. Det vil alltid være en som utmerker seg. En du vil falle for. Bare stol på den indre følelsen. Jeg aner ikke om det er mange her inne som bruker pendel, jeg gjør...og noen få til jeg vet om. Og det er et fantastisk redskap som har hjulpet meg godt!

Tarot: Alle kan lære seg det. Det handler mye om intuisjonen, det å høre på sin indre stemme. Men her er det også bare å prøve seg frem. Skaff deg kort og en bok som forklarer kortene. Og bare....begynn!  ;)

Håper dette var litt til hjelp mor! Lykke til! Og muligens andre her inne har flere forslag?
GjenopprettetMedlem
"Silva":

Heisann Alvemor! (Min mamma!)  :wub:

Hyggelig å se deg her inne! Og hjertelig velkommen!

Du har nok hørt mine svar før, men det er alltid greit å få flere tips! Det syns jeg iallefall!

Meditasjon...pusteteknikken er veldig viktig! For å oppnå mest mulig ut av meditasjonen prøv er det ting som er viktige å huske på!

* Pass på at du kan sitte for deg selv en stund uten å bli forstyrret.
* Tenn gjerne noen lys og røkelse, sånn for stemningens skyld.
* Ha på deg løse og ledige klær som gir deg rom for å puste lettere.
* Sett gjerne på musikk som kan få deg til å slappe helt av, samt lytt til tonene. Da er det lettere å slippe tankene.
* Finn en behagelig stillig, enten sittende eller liggende. Bare husk på at det er veldig enkelt å sovne når du ligger.
* Pust dypt (helt ned i magen) og helt opp i brystkassen (når du kjenner brystkassen vier seg ut eller kjenns flat ut puster du riktig) og slipp ut gjennom munnen. Gjør dette til du føler deg helt slapp og tung i kroppen. Lytt til musikken. Kommer det tanker, bare betrakt dem, ikke grip tak i dem. (Øvelse)
* Mediter så lenge du orker, men i begynnelsen kan kanskje 15 min være nok!

Det å meditere er en kunst alle kan lære seg. Jo oftere man mediterer, jo bedre behersker man det, og jo lengre inn i seg selv vil man komme. Det spørs hva du selv tillater deg. Ha troen på at dette fungerer, så går det lettere! Og det er her du også kan bli kjent med dine hjelpere. Det er gjennom meditasjonen du kan treffe dem!  ;D

Pendel: Dette er ikke en enkel sak. Men....ta opp forskjellige pendler, hold i dem, prøv dem. Det vil alltid være en som utmerker seg. En du vil falle for. Bare stol på den indre følelsen. Jeg aner ikke om det er mange her inne som bruker pendel, jeg gjør...og noen få til jeg vet om. Og det er et fantastisk redskap som har hjulpet meg godt!

Tarot: Alle kan lære seg det. Det handler mye om intuisjonen, det å høre på sin indre stemme. Men her er det også bare å prøve seg frem. Skaff deg kort og en bok som forklarer kortene. Og bare....begynn!  ;)

Håper dette var litt til hjelp mor! Lykke til! Og muligens andre her inne har flere forslag?

Hei hei
Tusen takk for gode råd.
Klem fra
Alvemor.
Anonymous
Jeg har lite greie på tarot og pendel, så kan dessverre ikke hjelpe deg med det. Jeg synes Silva kom med gode råd.
Ville bare ønske deg velkommen hit  :)