Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei, leste sjamanboka til Ailo og følte meg dratt mot mer av samme slaget. Så enkelt men samtidig en oppsummering av det som er over alt.
Tenkte å skrive litt om meg selv og samtidig si hei til alle sammen.
Jeg er en "forskende" gutt i døra og kikker innom. Snippsekken har jeg satt på trappa og har med noen gaver, historier og traller. Jeg så at det var ild på grua og ber om ly for natta...
Gleder meg til å bli kjent med dere.
Dyp fred!
Scorponen
GjenopprettetMedlem
Hei Scorpionen og velkommen inn i varmen.
Trenger du bare ly for natten eller vil du ha litt mat? Du har vel gått langt og er både sulten og trett?
Om du vil, kan du vise oss hva du har i sekken, men først kan jeg spille en liten velkomstslått for deg på munnharpa mi om du vil høre?

Anonymous
Så flott at ilden viste vei
velkommen

klem bast
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen hit, Scorpionen

GjenopprettetMedlem

takk!
"Rani":
Hei Scorpionen og velkommen inn i varmen.
Trenger du bare ly for natten eller vil du ha litt mat? Du har vel gått langt og er både sulten og trett?
Om du vil, kan du vise oss hva du har i sekken, men først kan jeg spille en liten velkomstslått for deg på munnharpa mi om du vil høre? 
Man kan vel si at dette har jeg lært og bærer i min snippsekk som niste, at veien blir til som man går, og at venner skapes ved å inderlig være en selv. Ved ydmykhet skapes store verk og latskap er som en livløs myr. Jeg føler meg så altfor ydmyk til å vise frem de øvrige beskjedne tingene jeg har med meg.
Men om jeg for natten bare får varme meg meg litt, høre på de vennlige stemmene og la den vakre musikken fortylle mitt indre, kanskje ta en hvil, så er jeg takknemlig.
På avstand fra åsen, der jeg så røyken, og fattet at dit ville jeg, tok jeg til å vandre. Nå er jeg her og vil tro det kan være godt å bli her og lære, gi gaver og leve med rolig hjerte og lukket munn. Lytte til gamle og nye sjelers tause tale, kjenne ny styrke i denne stund.
"AndreasWinsnes":
Skjermild. 
Jeg vil nødig være grådig, ei heller utaknemlig, i denne gården, der det bugner av overflod, kløkt og visdom. Veien blir til som man går.
Takk! Og dyp fred i huset!
Scorpionen
GjenopprettetMedlem
Å.. var det du som stod der oppe på åsen? Det skinte så vakkert fra toppen der oppe, så jeg måtte beint dit for å sjå hva det var. Og du herlegste tid for eit utsyn der var! Fjorden den strakte seg vakker og ven, og blåhaugen låg der med sølvskimrende ro. Sola leika i rødflammete blad som såvidt rørte seg under vindens pust. Så det var du som sådde den tanken derfra, at åsen den lokka og leika det fra.

GjenopprettetMedlem
be very welcome, little stranger.