Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Tiden er inne for å skrive en ny presentasjon av meg selv.
Etter mange år på sonen er det mye som har skjedd, på godt og vondt. Og mange av hendelsene de siste månedene har ført til At jeg har vært mye mindre på tilgjengelig og på nett enn jeg har pleid å være.
Sist jeg skrev en presentasjon, var vel en tid etter at min eksmann forlot meg og jeg ble sittende igjen med ansvart for fire unger, gård og gjeld alene.
Tiden etter han forlot meg ble tung, og mange ting som skulle vært tatt tak i den gangen, ble liggende fordi jeg ikke hadde overskudd eller lyst til å ta tak i det.
Etter som tiden har gått har noen ting blitt bedre, mens andre ting har forverret seg. Etter at min eldste sønn nå en tid har vært på BUP til utredning, har jeg besluttet å utredes selv, med tanke på å finne ut hva som ”feiler” meg… Min sønns utreder mener jeg har klare symptomer på ADHD, mens fastlegen min mener jeg har en personlighetsforstyrrelse. Så nå i januar skal jeg til utredning på DPS på Gjøvik.
Mine problemer er dessuten med på å forsterke min eldste sønns problemer. Dette sammen med en stadig og vedvarende motarbeiding (slik oppfattes det i hvert fall av meg) fra min ex og hans familie, med påfølgenede ”oppfølging” fra barnevernet, og i tillegg at jeg fikk diagnosen diabetes i september, har ført til at jeg har besluttet at mine barn skal i fosterhjem.
Min eldste er allerede plassert på en barnevernsinstitusjon, der han skal utredes for hvilke behov han har pluss at han skal utredes nærmere med tanke på om han er autist. Tvillingene er foreløpig hjemme, men vil bli plassert så fort barnevernet har funnet fosterhjem til dem.
I tiden siden beslutningen ble tatt om å plassere dem, har jeg vært veldig sliten. Jeg har alltid ”gått i hi” på vinteren, men denne vinteren er ekstrem i så måte. Heldigvis har jeg funnet meg en snill og god kavaler, som er en fantastisk hjelp og støtte for meg.
Jeg er stadig innom her på forumet og leser, og dere skriver så mye vakkert, spennende og interessant….men jeg har verken hatt ork eller overskudd til å være med i debatter eller å skrive mye her inne. En tid var jeg aktiv på et annet forum, pluss mitt eget.. men nå når mørketida satte inn for fullt, har jeg vært fullstendig introvert. Dette vil nok bedre seg nå etter hvert. Jeg føler at jeg må komme meg ut av dvalen og gjøre noe, ikke bare gå her og vente på at ting skal skje.
Så håper jeg at dette nye året vil bringe med seg mange nye gleder og utfordringer. Det å gå fra å være enslig firebarnsmamma til å være enslig (i hvertfall uten barn) vil bli en tung og vanskelig overgang, men jeg føler at disse endringene kommer til å bli bra både for meg og for gutta mine. En ny start for oss alle.
Samtidig vil jeg benytte anledningen til å takke dere alle sammen for året som er gått. Det er godt å være her på sonen, der mange av oss som er her har lært hverandre veldig godt å kjenne etter hvert. Og mange nye som vi kommer til å lære å kjenne. Slik blir vi en stor sjamanistisk familie, der vi alle tar vare på og bryr oss om hverandre.
Hjertelig godt nytt år til alle sammen!
Klemmer fra Inger Lise.
GjenopprettetMedlem
Godt nytt år til deg også min venn
Måtte 2009 bring mye glede og ro for deg min venn.
Sender lys og mange kjærlige tanker
RITA

GjenopprettetMedlem
Takk min venn
Sitter akkurat nå og lytter til musikk fra YouTube som Shri hadde lagt inn link til i den siste dikttråden sin, The Blue Danube Waltz...den er så nydelig så jeg linker til den her også:
http://www.youtube.com/watch?v=VTqlLKBK ... re=relatedGjenopprettetMedlem
Er det noe du trenger så si fra.
Det er en vond tid, men bakom alt er det lysere.
Klem
Og godt nytt år, kanskje er det dette året som gir deg det du trenger?

GjenopprettetMedlem
Takk white flame woman.
Ja, det er det jeg tenker også, at dette året vil bringe mye nytt som kan gi mulighet for vekst og utvikling.
Og ut av vonde opplevelser kommer det gode erfaringer som gjør en sterkere og mer i stand til å takle problemer i framtida.

GjenopprettetMedlem
Jeg ble liggende på sykehus denne nyttårsaften, kom hjem i dag..
Mens jeg lå der og så ut på rekkettene, så tenkte jeg på at oppi det hele så var jeg heldig,
og dette året kan jeg bruke som jeg vil,
male det med rødt, gult eller gull om det er det som må til.
For dette er første dagen i resten av mitt liv

Klisje, men pyttsann, akkurat nå trenger eg det

GjenopprettetMedlem
Takk, den hadde jeg glemt - i hvertfall bevisst
GjenopprettetMedlem
Takk for denne åpne ærlige presentasjonen og for tilliten du viser oss ved å dele dette!
Du er en fantastisk person jeg har blitt veldig glad i....
stå på vennen....å møt det nye året med den du er...
en fantastisk sterk og vakker person som bringer
mye kjærlighet til verden!

GjenopprettetMedlem
Jeg ønsker deg et godt nytt år, og at 2009 blir bedre enn forrige år!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Takk Silva og Stridshjelp

GjenopprettetMedlem
Fikk bare så lyst til å gi deg en god klem, Inger Lise.

GjenopprettetMedlem
Takk Tullsjura, stor klem tilbake

GjenopprettetMedlem
Gruppeklem!

GjenopprettetMedlem
Kjempekjærlighetsklem til deg Inger Lise
Erik Bye: Jeg Vet En Vind;
http://www.youtube.com/watch?v=Vw3HYRQw ... re=relatedGjenopprettetMedlem
Jeg synes du er modig.
Du vil være en god støtte for barna dine, om du hjelper deg selv . Solen har snudd, og det kommer lysere tider.
Sender masse gode tanker til deg og barna
Og selvfølgelig med på gruppeklem!!!
GjenopprettetMedlem
Kjæreste du.
Takk for den du er. Kjempeglad i deg. Guds fred og lys være med dere.
Klem og kjærlighet fra Gretha
GjenopprettetMedlem
Til deg Inger Lise.
Etter at jeg hadde lagt meg i går,
kom tankene mine,
de vandret litt hit og litt dit..
Tilslutt ble det sittende igjen,
at jeg ønsket å få takket deg,
for ditt mot,
din innsikt,
for at du tør
dele av deg selv,
og du gir av egen erfaring
som ingen andre enn du har.
Du har med din deling
lært meg noe helt
annet enn det jeg tenkte
i går morges.
Tusen takk
Og en god klem

GjenopprettetMedlem
Kjære Inger Lise.
Du har tatt en utrolig tøff beslutning og det står stor respekt av.

Sender deg masse lys og kjærlighet.
Bak skyene er himmelen blå, det lover jeg deg! Have been there and done almost da same as u!
Klem, Rani

GjenopprettetMedlem
Dette er sterkt, Inger Lise
jeg kan bare ane konturene av hvilke prosesser du har vært gjennom
for å ta de valgene du gjør.
Og selv de glimtene jeg aner, fyller meg med en stor respekt.
Det skal enormt mye mot, viljestyrke, selvinnsikt og kjærlighet til for i det hele tatt å gå inn i slike prosesser.
Hva du kommer ut av det med vet ikke jeg,
men jeg er helt sikker på at det har hakeslepp-og-øyenstjerne-kaliber.
jeg ønsker deg en fjellsjø av livgivende vann som glitrer i morgensola, med på veien.
GjenopprettetMedlem
lykke til Inger lise

GjenopprettetMedlem
Eg synes du er flink å sterk å god.
Eg anar løva,elden,og den frie vilja
som særs sterke teikn hjå deg.
Du brenn og vil ikkje slokkjast
Du vil fjoga og kjenna på
friheita som for nokon er ei soga
Du vil leva inni livet der det levast kan
og kjempar med hårde nevar mot
kjipe lovar og iskaldt land
men ett kan eg seia deg rett fram
du er ikkje oleine
i denne elden
i denne brann

GjenopprettetMedlem
En stor o stark varm klem till dig Inger Lise!