Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Eftersom jag Àr ny hÀr sÄ tÀnkte jag sÀga nÄgra ord om mig sjÀlv.   :redface:

Jag Àr intresserad av allt möjligt frÄn astrologi och kabbala till naturmagi och shamanism. StrÀvar efter att förena alla de hÀr sakerna inom mig till en enhetlig livsupplevelse som kan komma till uttryck i mitt liv och mitt skapande. Ser ocksÄ poesin som livsviktig. Utan den poetiska dimensionen falnar allt och dör.

Under Ärens lopp har jag intresserat mig för olika shamantraditioner. I brist pÄ mer nÀrliggande har det framför allt blivit indiansk och hawaiiansk shamanism. Men pÄ senare tid har jag kommit att mer och mer upptÀcka den samiska traditionen. Inser att samerna Àr den skandinaviska urbefolkningen och att det Àr deras land vi andra har klampat in i. DÀrför tror jag ocksÄ att det Àr samerna vi mÄste lyssna till och lÀra av. Det Àr deras land.

Den hĂ€r insikten har vĂ€xt sig allt starkare framför allt sedan jag mötte kvinnan i mitt liv, hon som kallar sig Beiveneida och som bĂ€r det samiska arvet inom sig och ocksĂ„ uttrycker det i sitt konstskapande. Det finns en sĂ€rskild poesi och magi i hur det gick till nĂ€r vi trĂ€ffades och fann vĂ„ra namn, Beiveneida och Goaskinviellja, men det behĂ„ller vi för oss sjĂ€lva
  :-X

Vi Àr glada över att ha funnit Sjamansonen och kÀnner att det Àr en bra plats att vara pÄ.

Ha det sÄ gott alla!  :)
GjenopprettetMedlem
Hei Goaskinviellja :biggrin:

Velkommen hit!

Inger Lise.
Francis [Bot]
Velkommen skal du vÊre!!  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
VÊr velkommen - spennende det du snakker om  :)

UlveMor/VargMor
FAST Enterprise [Crawler]
Hei Goaskinvillja!
Velkommen hit. HÄper du vil trives her.
Kristine :wub:
Anonymous
Velkommen hit :)
GjenopprettetMedlem
SÄ spennende at du nevner astrologien. Den er mitt hjertebarn!  ;D Ser frem til mange fine innlegg fra deg.

Klem Svane
GjenopprettetMedlem
Tack för alla vÀnliga vÀlkomsthÀlsningar! Det vÀrmer alltid gott att bli vÀlkomnad!   :)
Till Svane vill jag sÀga att jag har en del artiklar om astrologi pÄ min hemsida: http://user.tninet.se/~tkf954w/astro.htm
Fler artiklar kommer att införas undan för undan. SÀkert blir det ett eller annat inlÀgg hÀr pÄ Sjamansonen ocksÄ.

Ha det gott alla!  :eusa_dance:

Goaskinviellja