Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Vem är jag då, som smygit omkring här på Sjamansonen och tittat fram då och då..

Jag bor norrut och har mina rötter här uppifrån (i Sverige, Norden, Sápmi). Det språk jag behärskar bäst är svenska, hoppas det är OK, jag förstår norsk hyggligt, så pass att jag förstår det mesta här. Jag har bott i Afrika en period i min uppväxt, en fin erfarenhet som jag bär med mig i mitt hjärta. Det var bland berg och djungel omkring, och alla dessa djur - en otrolig upplevelse för en djurvän som mig.

Mitt namn som jag använder här - "White as Snow" -  har jag med mig från en shamansk upplevelse som jag haft. Det var alldeles vit nysnö och jag hade vita kläder på mig. Och min "vita" hud är något som gjorde att det blev ännu mera vitt.. Det var betraktare med i denna upplevelse som såg detta i det möte jag hade med dem.

Det känns också bra med "Snö" i mitt namn när jag har rötter från norr. Snön kommer och lägger sig som ett mjukt skyddande täcke på jorden när det blir kallt, och lyser upp tillvaron under den allra mörkaste tiden på året. "Vitt" påminner också om att vad som än skett i mitt liv så finns där, innerst inne, det oskuldsfulla barnet..

Det shamanska har kommit till mig under en lång period av vila och läkning som jag varit i, och processen fortsätter. Det känns fint att alla de sår som jag läkt och slitit med nu börjar bli till pärlor.. Det har varit en lång och djup process ner i det allra djupaste mörkret. Och ännu dyker det upp oläkta sår och smärta som behöver tas om hand, men vägen upp igen är betydligt kortare. För mig är det mer övning som dagarna handlar om nu, att hantera allt som livet innebär.

Och det shamanska är ju spännande!

Fint att vara här!

"White as Snow"
GjenopprettetMedlem
Hei White as Snow :) hyggelig å lese om deg. Slik du beskriver snøen liker jeg den også, den er magisk. Og i dag har det faktisk snøat litt her også.

Velkommen til deg fra (selv om du jo har vært her en stund)
UlveMor
psbot [Picsearch]
hei White as Snow
"sår blir til perler"  :wub:
den setningen va vakker (kjenner meg igjen, i de ordene)
velkommen.
ædni
GjenopprettetMedlem
Velkommen skal du være!
GjenopprettetMedlem
Velkommen hit, Wite as Snow :)

Inger Lise
Anonymous
Hejsan svensken! ;)
Francis [Bot]
Velkommen velkommen!  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
ja vi elsker også sverige,som det stiger frem.
Vellkommen vellkommen velkomen!! >:(