Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei DU!
Jeg er en mann (der skulle det vel stått gutt.. :) på 36, født med evner men desverre uten bruksanvisning og uten omgivelser som så hvem jeg var -og er.. :exclaim: Jeg forteller om meg selv i håp om å kunne være til hjelp om noen skulle ha det på samme måte og fordi jeg selv også ønsker mer innsikt :icon_biggrin:.
Først og fremst drømmene har vært min skole.. Bevisstheter fra "hvorsomhelst" har altid "sugd" meg inn i hendelser og uten "mitt" ønske latt meg få ta del i det meste av hva mennesker kan finne på :exclaim:. Desverre var det mye negativt og etter å ha fått se min far og et blodig uhell (det så værre ut enn det var og det gikk bra:) skjøv jeg min "gave" så mye bort som jeg klarte i mange år. Det som er blant "mitt" er å havne i menneskers bevissthet -jeg er som regel 100% med i alle Deres følelser og ser gjennom Deres øyne. Dette har vært en til tider følelsesmessig for j... ::) tung måte å lære på -men utrolig berikende når det gjelder kunnskap om mennesker både på godt og vondt ::).
Jeg kan til en viss grad kommunisere med dyr også ved å tre inn i Deres bevissthet og "prate".
Noe annet som hører med til mine "ting" er å være der for en del av De sjelene som trenger en veiviser når de havner over på Den andre siden og skal gå videre.   
Jeg traff en dame for 3 år siden som gav meg trygghet nok til endelig å si "jatakk" til evner :P.
Siden da har min utvikling vært som å fjerne en demning. Jeg har lett etter svar og søkt "over alt". Mye har jeg lest og enda mer har jeg snakket med folk. Mange skuffelser har det vært på veien, men enda flere gleder og jeg har lært mye om menneskers (beste) egenskaper gjennom bekjentskap og møter der "det alternative" har stått i fokus.. :icon_cool:
Gjennom besøk på den andre siden av det fysiske liv har jeg erfart ytterpunkter på mange vis... Prøvd både godt og det som ikke var det... :icon_twisted:. Der la jeg fra meg mange av mine frykter -fordi jeg der ble kjent både dem og meg selv. Derfor kan jeg stødigere enn de fleste gå de veiene omigjen for å hjelpe andre 8).
Vett og forstand til å bruke det jeg kan og det med å få kontroll på både ego og prestasjonsangst er vel et evig prosjekt -men der er mye av mitt fokus for tiden.

Ingen livssyn passer meg annet enn det sjamanistiske fordi det er et navn på noe uten stengsler og derfor, slik jeg ser det, med tankens frihet symboliserer hva alt som lever egentlig bør ha, nemlig frihet og harmoni:)
Ingen slekter er vel rikere enn de som føler slektskap med alt det som finnes!?! :respect:

Fordi jeg er den jeg er også pga de liv jeg har levd..
Fordi jeg bærer med meg verdier og kunnskaper fra tidligere liv...
Fordi Deres livssyn står for å leve i pakt med naturen og alt som finnes..
..føles sjamanen i det samiske og det indianske mye av "min arv" og min stolthet.

Wow! Dette ble kanskje litt vel heavy og stivt.., men det ble både feil og vanskelig å la tullingen skinne gjennom i et tema jeg er veldig ydmyk ovenfor. Er egentlig veldig :biggrin: OPTIMISTISK, BLID og GLA!!
Håper å lære mer av Dere andre her inne - og at jeg kanskje kan være til hjelp for noen på SIN vei.  :icon_lol:
📎 Native...jpg
GjenopprettetMedlem
Hei Biernna :biggrin:

Velkommen hit :w00t:
Og takk for at du forteller... :respect:

Inger Lise :)
GjenopprettetMedlem
Hei, Biernna  :)
Velkommen til sonen..
Vi er alle her for å erfare livets nyanser.. Vi "lærer" av hverandre hele tiden..

Samin ;D
Anonymous
Hei Biernna :)
Velkommen hit.
GjenopprettetMedlem
Velkommen , Biernna!

Hilsen Stridshjelp( har et navn som betyr stridshjelp)
GjenopprettetMedlem
Gjennom livet opplever vi mye motgang, og det er nødvendig, for å oppnå personlig vekst. Det er viktig hvordan vi møter motgang, og jeg velger å sette pris på motgang, for det gjør meg sterkere. Bevisstgjøring er et nøkkelord, og sjamanisme er en erfaringsvei; ikke en religion som skal tres ned over hodene på andre. Selv har jeg ikke gått noen kurs i sjamanisme, men har praktisert stille sjamanisme etter den definisjonen som jeg leser i boka "Sjamansonen". Dette er en vei hvor jeg lytter til mitt indre gjennom stillhet. Gjennom eget indre arbeid i flere år har jeg oppdaget kvaliteter som kjærlighet og visdom, balanse og helhet. Min erfaring er at vi alle er knyttet sammen i et slags livets magiske vev. Det gjøri at jeg er bevisst på mine tanker, ord og gjerninger, for de har en effekt på andre og meg selv. Vi høster som vi sår før eller senere. Jeg har ikke levet noen eremittilværelse, men meditasjon og tid for refleksjon, og indre arbeid har vært viktig for meg. Selv er jeg utdannet siviløkonom og har jobbet hele tiden etter endt studier. Min erfaringsvei har gjort at jeg er trygg når jeg velger å lære mer om sjamanisme. Der er mange veier til saligheten hvis det er målet for en. For meg er det et mål å være lykkelig og tilfreds med livet og eksistensen. Jeg opplever livet som meningsfylt, og blir nok av og til oppfattet som en crazy siviløkonom. Det er vel fordi jeg ikke tar meg selv så høytidelig, men liker av å til å gjøre noe uventet. Så fra å være tilbaketrukket, og ha behov for å være alene, så kan jeg være utadvendt når jeg vil det og full av energi. Min energi henter jeg fra mitt indre, og det er viktig at jeg ikke ser det negative i andre. Mange projiserer eller overfører noe som er i en selv over på andre. Virkeligheten oppfattes ut ifra hva som er i vårt indre. Hvis vårt indre er mest mørke, vil øynene vise dette. Hvis det er mye lys/kjærlighet/Saivo-bevissthet i mennesket så er øynene lyse på mennesket. Livet svinger for meg også, men gjennom min erfaringsvei så har jeg utviklet et sterkt øye. Dette kan man utvikle ved å ikke hate andre, misunne andre og fylle seg med negative følelser. Det er viktig å fjerne "bjelken i sitt eget øye" før man skal fjerne flisa i andres øye. Dette har jeg erfart og har gjort meg sterkere.
Francis [Bot]
Hjertelig velkommen hit skal du være!  :icon_biggrin: :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
velkommen på etterskudd Biernna!!
Må ditt liv her bli langt og fruktbart.
må dine evner finne god jord
og inngangen til saivo!!! :icon_biggrin: