Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei folkens! Jeg klarte ikke leve lenger med mitt gamle nick (les: Khanate), har derfor byttet til
Gormii som alle forstår er mye bedre. Nicket er enkelt og greit en slags samisk kjælenavnform for Gorm (som er et gammelt kjælenavn for for Guttorm, som i sin tur betyr den nådige, hvilket ikke stemmer spesielt godt med virkeligheten). Den første som kalte meg Gormii var forøvrig Mari Boine etter at jeg hadde joiket på en samisk vårfest i Oslo. Galskapen lenge leve.
Nuss
Gormi
SEO Crawler
det synes jeg det står respekt av! å ha joiket for mari boine og resten av gjengen
det kommer gode saker ut av strupe, hals, hjerte og buk, gormii . har hørt det sjøl, nettopp

Anonymous
Gromme Gormi - nådeløs!? Det tror jeg ikke. (Kanskje mot deg selv, da.)
(Lurer på hva Khanate mon betyr?)
GjenopprettetMedlem
Gratulerer med nytt navn, Gormij -
Nå er du jo ganske flink å joike, så navnet fortjener du!
Mhv Stridhjelp
Anonymous
Et flott navn er det

GjenopprettetMedlem
Et fint navn,joik er ikke galskap,det er et språk både for glede og sorg

Anonymous
http://zappa.brainiac.com/spaceship/TFG ... e-war.jpeg[/img]
Merk teksten i det blå feltet under den store røde teksten øverst.
The Gorm-Khanate War
Bildet er vel omslaget til et eller annet spill fra syttitallet. Om det hele handler om krigen mellom Gorm og Khanate, eller om det er noe som heter Gorm-Khanate som er aggressoren vites ikke. Etter at jeg fant dette bildet på nettet ble Gorm-Khanate mitt nick i modellflyverdenen. Gorm-Khanate den firearmede flyvemesteren (studer bildet over), som i kraft av sitt ekstra sett armer kunne gjennomføre dramatiske dykk i lufthavet som hittil var usett blant flyvere og modellflyvere. Etter hvert ble nicket forkortet til Khanate. En liten bit inn i sjamanverdenen synes jeg dette navnet gir for aggressive assosiasjoner. Med kraftdyr som rev og et søtt lite rådyrlam er det på tide å gå over til Gormii, den nådige.
Takk for oppmerksomheten
Gormii
PS! Jeg vet ikke hva Khanate betyr. Jeg tror navnet er av øst asiatisk opprinnelse, f.eks. noe trestavelses japansk aktig som KaNaTe. I samme tradisjon som KaRaTe eller BuTsuDo (en som går budhismens vei).
Anonymous
Takk for svar, og for at du deler.

GjenopprettetMedlem
Ha ha....

Krigen mellom Gorm og Khanate....
Sikker på at du ikke slåss litt med deg selv...?

Anonymous
"Sjelevenn":
Ha ha....
Krigen mellom Gorm og Khanate....
Sikker på at du ikke slåss litt med deg selv...? :icon_lol:

Tøysekoppen! I så fall må Gorm ha vunnet.
Takk for sist foresten.
Gormii
GjenopprettetMedlem
Godt å være tøysekopp i blandt

Anonymous
Hej Gormii,
Gratulere med at Gorm ha vunnet!!! Det var en helvetens tripp til det ma°let, ikke sant?!?!
(Jeg selv er ikke ferdig med kampen. Har mer intrykket at alt kommer i gang bare na°...)
Hilsen & klem, A.
Anonymous
Hei Gormii! Bra navn

GjenopprettetMedlem
Kjem for alt hva du har kjært

GjenopprettetMedlem
Hei
Så flott at du har skiftet nick! Flott er det også, navnet altså
Ser deg snart, venn. Gleder meg.
Klem

GjenopprettetMedlem
gratulerer så mye....

Anonymous
Gormii er flott!
Hvis det er sånn at Khanate har japansk opprinnelse, da betyr det nok rett og slett "metall-hånd" eller jernhånd - og det rimer jo med det festlige coveret du har lagt inn her. For å være helt sikker måtte man ha det japanske skrifttegnet.
Hvis hele navnet Gorm-Khanate er en vestliggjøring av japanske ord, da betyr det Gummi-Jernhånd, altså noe som er sterk og smidig. Det passer jo til en akrobatisk flyver. Eller var det Gummiene som kjempet mot Metallene i dette tegneserieuniverset?
Hvordan man kan gå seg vill mellom språkene - jeg som trodde at Khanate var gresk, selv om jeg ikke kan gresk, men derimot noe japansk. Så syntes jeg at Khanate hørtes veldig eterisk ut, men det viser seg å være det motsatte!
Anonymous
"Inger Lise":
Hei 
Så flott at du har skiftet nick! Flott er det også, navnet altså 
Ser deg snart, venn. Gleder meg.
Klem 
Ja nu e æ så søkke innst inn i hælvete klar førr å reis beint inn i jungel'n å sætt mæ te å drækk jungeljus te auan b'ir store å blaute som fæskbolla. Og då ska' æ pinadø færr så langt hinnsides inn i æventyrland kor de ikkje veit bak å fram på alfabet, algebra og allverdens nordnorsk bannskap. Og så ska æ helbredes uta' hælvete, og løftes opp på ei søyle uta' lys. Å de ska nu pinadø bli så vakkert at a må felle ei tåre sånn i all hemmelighet. Je de e nu så sækkert som at de e sagt.
han Gormii
GjenopprettetMedlem
Hei, Gormii. Du e nu sekkert en artig kar

GjenopprettetMedlem
Dokker får no ha en fin tur, og så må dokker førtælle ætterpå ka dokker har opplevd!
Hilsen en misunnelig Stridshjælp
GjenopprettetMedlem
Æ vill nu bare ha sagt det: han Gormii e te'bakers.
Alldelsest plutselig var æ her.
Ja, det e nu en velsignelse.
På gjenbabbel.
Han Gormii
GjenopprettetMedlem
godt å se deg

GjenopprettetMedlem
Shit ass!
Heś back
And this time heś French!
Eller Trønderśk!
GjenopprettetMedlem
Godt!
(tidl. både nn og NNy, men p.t. kun utlogget)