Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei
Jepp bytta navnet mitt jeg....og det er det navnet jeg skulle egentlig ha hatt helt fra begynnelsen men så skrev jeg navnet på feil sted.  :icon_redface:.....men nå er alt i orden.
Navnet Shiwaka er navnet på tromma mi.

Vi hadde et overgangsrituale hvor jeg gikk fra det gammle og inn i det nye og jeg skulle innvi min tromme inn i mitt liv.
Dette navnet fikk jeg i en reise....hvor jeg ba om navnet på min tromme.
Trommereisen ble som dette:
Jeg var i en steinhule og der var det tent et bål og opp forran øynenen mine kom det en skriftrull.....og den rullet seg ut og der stod navnet: Shiwaka....hadde allderig hørt det navnet før....viste ikke hva det stod for....ba om hjelp inne på en internett side og da kom dette opp...
SHIWAKA betyr: at SHI står for den grunnleggende livskraften som flyter gjennom og pulserer i alle levende vesener, og at WAKA kan være en anna form av det indianske ordet wakan som betyr hellig...

Ble så glad når jeg leste forklaringen på ordet....og så oppfylt med følelsen av at det er det min tromme står for....livskraft og hellig....
Så navnet Shiwaka har en stor betydning for meg....og nutta brukes ikke mer...Sånn er det bare.

Så Shiwaka er mitt navn.....og jeg er Shiwaka.
GjenopprettetMedlem
Hei, Shiwaka.

Grattis med et fantastisk navn, jeg fikk litt frysninger når du sier at det er navnet til trommen din.
Jeg fikk nemlig opp et navn under min navnesermoni for min tromme, og navnet er Saowaka.
Så det heter trommen min, men jeg har ikke funnet betydningen av navnet ennu..
Inntil nå begynner jeg å få en forståelse..

Takk :respect:

Klem fra :wub:
Samin
Anonymous
HEI SHIWAKA!

Flott navn, jeg fikk også frysninger. Et sterkt navn. :wub:
Anonymous
Et kraftfullt navn  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Masse kraft i det navnet :wub:
GjenopprettetMedlem
Gratulerer med et kraftfullt navn....... :icon_biggrin: