Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen  :)

Frigjørelse fra samfunnets plikter og krav hjelper i stor grad enhver å fornemme det gudommelige/åndelige. En slik frigjøring innebærer ikke å glemme sine kjære eller de hverdagslige plikter, men å utføre dem mest mulig effektivt. Det jeg mener er frigjørelse fra de bieffekter av tanker, følelser og reaksjoner i vårt eget sinn som oppstår hvert sekund på grunn av våre innerste holdninger til våre plikter og krav, og ikke minst til menneskene vi omgås.

Tanker kan være ødeleggende eller de kan være et redskap til frigjørelse. Det kommer an på hvilken tanke du gir næring og hvilken tanke du "sulter" ut. Men for at hjertet ditt skal kunne åpne døren til den veien, kreves det noen ganger erfaringer, både på godt og vondt. Hvor komplisert koden til låsen på denne døra er, avhenger av hvert enkelt menneskes erfaringer.

OPPMERKSOMHETEN på prioriteringer og valg vi gjør, er veldig viktig for vår egen utvikling.

Hilsen Dimi  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Hei Dimi og velkommen hit  :biggrin:

Tankevekkende ord du kom med der. Våre tanker er ofte våre verste fiender. Det å legge om våre tankemønstre slik at de blir våre hjelpere er en viktig jobb. Og det å forvandle/transformere negativ kraft til positiv, gjøre fiender til venner, er ofte en viktig oppgave i en healingprosess, men også viktig i hvordan vi takler de utfordringene vi møter i vår hverdag.

Men ofte kan det virke som om det også handler like mye om å kunne gi slipp. I vårt samfunn i dag er vi så opptatt av våre ting, vår status og av å opprettholde vårt ego, at vi har problemer med å gi slipp på de gamle mønstrene, fordi det føles så komfortabelt å opprettholde dem. Vi som lever i den vestlige verden har rett og slett blitt late og bortskjemte!  :shock:
GjenopprettetMedlem
Hei, dimi

Velkommen til sonen.
Er man på plass i hjertet sitt og øser av sitt overflod vil døren åpne seg uansett kode på låsen..

Samin ;)
Anonymous
hei Dimi! Velkommen til sonen. Tankevekkende innsikt du introduserer. :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Hei Dimi, velkommen til sonen."Vi" er så opptatt av status at vi jobber oss ihjel,for at naboer og andre skal se at vi bor og lever standsmesig.Det er ikke lenger for vår egen trivsel vi gjør det,men for naboer og og kjente.Venner bryr seg ikke om din status,men de liker deg for den du er som menneske og venn. :wub: :wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
"Samin":

Er man på plass i hjertet sitt og øser av sitt overflod vil døren åpne seg uansett kode på låsen..

Samstemmer med Sami her, velkommen til deg
Anonymous
Som Ailo poengterte til meg , utfordringene er i det praktiske livet, ikke i mytologien (kjære Gud, ikke la dette starte en diskusjon) :redface:
Velkommen kjære venn! :eusa_dance:
Anonymous
Leser  din kommentar,, Kira....
Hvorfor  ber du til  gud om at  det  ikke  må  bli en  diskusjon ??
Anonymous
Det har vel litt å gjøre med at jeg kom oppi en litt (for meg) kinkig situasjon på et annet innlegg her på forumet. :razz:
Er ikke redd for å diskutere,men liker ikke å "mose" andres meninger. Du verden, gjorde jeg det igjen? Tror jeg har fått forfølgelsesvanvidd! :exclaim:
Anonymous
Kjære vakre Kira... dette er  din oppfatning ..og  tror  jeg  har med med meg mange når jeg sier  ..det er  ikke  vår  oppfatning..
Du moser  ingen.. ei  heller  andres meninge...
Du er en  dame jeg  setter  stor  pris på :P
GjenopprettetMedlem
:lol: Kjære Kira........

Her har man lov å si hva man mener, å heldigvis for det.....ellers hadde nok ikke så mange her inne blitt gamle her. :innocent2: Vertfall ikke meg  :o

Du har mye fint å komme med, så ingen fler unnskyldninger fra deg takk ;D....Her inne må vi tåle å få rettledning, veilledning, ris og ros....det er slik man lærer....

Så slapp off, skriv det du mener, det er fullt mulig å rette opp i det senere, om du føler det feil....Det har funka for meg vertfall..... ;D
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Hei alle sammen  :)

Frigjørelse fra samfunnets plikter og krav hjelper i stor grad enhver å fornemme det gudommelige/åndelige. En slik frigjøring innebærer ikke å glemme sine kjære eller de hverdagslige plikter, men å utføre dem mest mulig effektivt. Det jeg mener er frigjørelse fra de bieffekter av tanker, følelser og reaksjoner i vårt eget sinn som oppstår hvert sekund på grunn av våre innerste holdninger til våre plikter og krav, og ikke minst til menneskene vi omgås.

Tanker kan være ødeleggende eller de kan være et redskap til frigjørelse. Det kommer an på hvilken tanke du gir næring og hvilken tanke du "sulter" ut. Men for at hjertet ditt skal kunne åpne døren til den veien, kreves det noen ganger erfaringer, både på godt og vondt. Hvor komplisert koden til låsen på denne døra er, avhenger av hvert enkelt menneskes erfaringer.

OPPMERKSOMHETEN på prioriteringer og valg vi gjør, er veldig viktig for vår egen utvikling.

Hilsen Dimi  :innocent2:

Heisann, å vælkømmin til deg og vettuge ord. Håper du vil trives her på sonen ;)
GjenopprettetMedlem
Bare lett ditt hjerte Kira,det er så godt å få ut det man brenner inne med. :razz:
GjenopprettetMedlem
Kira..

Dette er et debattforum...diskusjoner mottas med takk :w00t:

Fortsett å si din mening, det er slik vi kan lære...av hverandre  :wub: