Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Vem Àr jag? Och varför Àr jag hÀr?

Hej Alla!

Mitt namn Àr Rainbow och fick det till mig för nÄgot Är sedan. En inre röst viskade det till mig i min stillhet och samma dag ute i storstan bland stÄnkig och bullrig trafik, mÄlades den största och vackraste regnbÄge jag nÄgonsin sett uppe pÄ himlavalvet tillsammans med tvÄ mindre. Den var sÄ stor att mÀnniskor pratade om det i flera dagar efterÄt. Jag har aldrig upplevt nÄgot sÄ naturkraftigt och mÀktigt mitt i stadens hektiska rus och stress. Det Àr ett fenomen som jag inte kan förklara och som nog gör att min nyfikenhet bara fortsÀtter att vÀxa pÄ allt det som finns runtomkring oss hela tiden, och som Àr sÄ mycket större och intelligentare.

Min resa in i schamanismen började för tvÄ Är sedan dÄ jag fick en ganska sÄ kraftig och  omskakande uppvakning. Jag var i kris i mitt liv, mitt hjÀrta blödde, och dÄ sent en natt nÀr jag mediterade hamnade jag spontant i det mest kÀrleksfulla och strÄlande ljus och dÀr allt kÀndes möjligt, obegrÀnsat och fritt. Det var en omtumlande upplevelse, och svÄrt att komma tillbaka tillverkligheten. Jag ville dit igen, och uppleva denna kÀrlek, frid och frihet som utspelades i detta rum. Det var svÄrt att prata om upplevelsen, vÀnner och familj förstod mig inte. Mitt inre började att vÀckas till liv, och vÀrderingar, livsval och livssyften började drastiskt att Àndras för mig. Min verklighet började att bli flytande och förÀnderlig. Senare har jag lÀst om nÀra- döden- upplevelser, och kÀnner igen mig i dessa upplevelser, fastÀn att för mig hÀnde det spontant i meditation. SÄ jag vet att döden Àr inget att frykta, snarare kan det vara svÄrt att komma tillbaka, och har medfört att min lÀngtan och sökan
efter mera har vÀckts.

Ända sedan barnsben har jag velat hjĂ€lpa andra mĂ€nniskor och det resulterade i en lĂ€karutbildning och Ă€r nu legitimerad lĂ€kare i Sverige. Det ironiska Ă€r nu att jag har sagt upp mitt jobb, dĂ„ mitt arbete inte lĂ€ngre Ă€r tillfredsstĂ€llande nog och "sjukhusenergierna" Ă€r för tunga för mig. MĂ„nga gĂ„nger kĂ€nner jag att jag inte vet vem jag Ă€r, allt eftersom jag arbetar med mitt inre.

Min passion Àr multidimensionell musik, som skapats av Shapeshifter i USA, Asheville, NC, och som jag anvÀnder som ett redskap för att expandera och grunda mitt vÀsen, samt att belysa och transformera mitt mörker. I oktober flyttar jag dit, till mystikens oas, för att utforska mera om mitt syfte och deltaga i diverse trumcirklar, snosa runt bland olika healing-modaliteter och njuta av den fantastiska naturen.

Nyligen har jag haft min första utesittning, ute pÄ Finnmarksvidda, ledd av Ailo.
Det var en fantastisk upplevelse.

Snart 30 Är, stÄende inför stora förÀndringar i mitt liv, Àr jag glad över att vara hÀr.
Det verkar som att det finns en blandad församling hÀr, bÄde erfarna och mindre
erfarna schaman-praktiserande och -intresserade, en god blandning. Jag har lÀst mÄnga, fina och berikande inlÀgg och hoppas pÄ att fÄ lÀra mig mera och dela frÄgor, funderingar och upplevelser.
Som nyuppvaknad i mysteriet Àr min lÀngtan stor, hjÀrtat bankar, döden skimrar, livet leker.

I regnbÄgens alla fÀrger, Rainbow
GjenopprettetMedlem
:wub: Velkommen Rainbow...... :)

:eusa_clap: for et flott innlegg. Her vil du garantert finne mye bra. Mange mennesker her som er villig til Ä hjelpe og dele mellom seg. HÄper du vil trives her  :)
GjenopprettetMedlem
Velkommen hit Rainbow. Flott Ă„ lese om din regnbue opplevelse
og presentasjonen din ellers :eusa_clap:
Anonymous
En nydelig presentasjon av deg selv, Rainbow.
NÄ ble jeg nyskjerrig . Med en gang jeg sÄ dette innlegget ditt, kom det opp mye lys og jeg fikk en forunderlig fÞlelse av at jeg vet hvem du er...

Hmmm... :innocent2:
GjenopprettetMedlem
En flott presentasjon av deg selv,her er vi alle venner pÄ godt og ondt. :wub:
Anonymous
Oi, ble sÄ perpleks at jeg glÞmte...VELKOMMEN! :w00t:
GjenopprettetMedlem
hei  :) velkommen og takk!  :wub:
Anonymous
Velkommen og takk for en nydelig historie! :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei, og velkommen!  :)

Det hÞrtes spennede dette med mulitdimensjonell musikk. Har du kanskje en link Ä legge ut, sÄ man kan lese litt om hva dette er??

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
SÄ vakkert du skriver! Jeg er ogsÄ nyskjerrig pÄ den musikken du
skriver om..velkommen hit forresten.Jeg er er ganske fersk her og
bruker for det meste tiden her inne til Ä lese, det er jo sÄ mye Ä lÊre.. :)
GjenopprettetMedlem
Hei, og velkommen til deg Rainbow
Anonymous
:wub:
Hej rainbow og velkommen!!!

So flott som treffer deg her!!!

:w00t: :wub:
FAST Enterprise [Crawler]
Hei, og velkommen skal du vĂŠre Rainbow.
Kristine :wub:
GjenopprettetMedlem
Heisan Rainbow og hjertelig velkommen til deg!
- Og for en flott historie  :wub:
GjenopprettetMedlem
Tack för varmt vÀlkomnande!

Kira: Vi kanske vÀcker nÄgot i varandras sjÀlar. Ser fram emot att utforska det mera.

För dem som Àr intresserade av multidimensionell musik, som för övrigt Àr DNA- aktiverande:
gÄ in pÄ fölgande hemsida: www.visionarymusic.com. Det finns musik- samples som ni
kan lyssna pÄ. Enjoy!
GjenopprettetMedlem
Enormt bra ,takk for linken. :wub:
Anonymous
Velkommen til deg. Jeg ble fascinert av historien din, og isÊr om det du forteller om regnbuen  :wub:
GjenopprettetMedlem
Vem Àr JAG bakom alla identiteter?

Vem Àr jag, om jag inte Àr lÀkaren...

Vem Àr jag, om jag inte Àr terapeuten...

Vem Àr jag, om jag inte Àr givaren...

Vem Àr jag, om jag inte Àr empatikern...

Vem Àr jag, om jag inte Àr Rainbow...

Vem Àr JAG!!! om jag klÀr av mig naken

en liten sÄrad flicka, som grÄter och skriker,
sparkar och kvider, vrider sig av smÀrta
tills luften tar slut

Är det nĂ„gon som hör mig?
Är det nĂ„gon som ser mig?

Det Àr NOK!
Det Àr slut!

Min smÀrta Àr min,
och jag ser den,
jag hör den,
jag kÀnner den,
jag brÀnner den...
GjenopprettetMedlem
Mye bra musikk der,Takk :eusa_clap:
Anonymous
Ja, det var som en sang. :eusa_clap: Den traff ryggmargen. Veldig gjenkjennelig. :wub:

Bakom smerten, enda dypere, der finnes gleden, sjelens klare krystall. Den du er.
GjenopprettetMedlem
Smerte er en del av helheten :exclaim:
Anonymous
Velkommen  :eusa_dance: Takk for leseropplevelsen. Jeg opplevde ogsÄ og fÄ en lysopplevelse i en vanskelig periode. Mange sier at nÄr mÞrket er stÞrst, kommer lyset. Etter det, fulgte en intens sannhetssÞken, og mange nye innsikter.
GjenopprettetMedlem
Hei, fikk litt bakoversveis, sterk historie.
MÄ bare stÞtte meg til visdomsord fra Þrnen. "Her er vi venner pÄ godt og vondt"
Hjertelig velkommen.

Har ikke hatt mulighet til Ă„ undersĂžke hjemmesiden med musikk du anbefalte,
noe som har hjulpet meg den siste mnd med min meditasjon fant jeg pÄ www.centerpointe.com
Som sagt, jeg selger ingenting. Men hvis jeg har noe som fungerer for meg, hvorfor ikke dele det gode budskap.
Godt Ă„ ha deg i fellesskapet, velkommen.
Varme tanker
Anonymous
Heisan! SĂ„ bra Ă„ se at andre bruker Holosync Solution. :icon_biggrin: :eusa_dance:
Jeg har vÊrt av og pÄ med Ä lytte, da det virker veldig sterkt pÄ meg. Men jeg har opplevd at det hjelper meg,
og er bestemt pÄ Ä fortsette. Er ogsÄ nylig begynt pÄ et online kurs de kjÞrer, om hvordan vi skaper vÄr egen virkelighet. Centerpointe yter svÊrt god service og fremragende kunnskap om menneskesinnet.
SÄ, det var reklamen.  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg bruker ogsÄ Holosync, er i midten av level 3 nÄ. Artig at det er fler som bruker den!

Jeg var pÄ nettsida som Rainbow anbefalte, og hÞrte pÄ Dna 1 (eller var det det den het?) Det var en utrolig opplevelse! Musikken er mer enn musikk, det gjÞr noe med en i tillegg, jeg fÞlte en sterk energi og en indre ro, som om det var healing. Jeg bestilte en CD tvert!

Takk skal du ha, Rainbow