Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei tel alle sammen.

Eg blei inspirert av all de flotte presentasjonan og får no prøve å krote ned nokka;

- eg e ei bråvakker (ærlig sjølskryt har aldri tatt livet av noen , sjøl om vi lett kan sei her i nord; sjølskryt stinker....*flire*)  sjel frå SørTroms, født under en novembermåne i 1962.
Etter fartstid rundt om i NordNorge, havna eg tilbake i bygda der eg trådte mine barnesko.
Her leve og virke eg etter beste evne.

Har sterke samiske røtter og e veldig opptatt av samisk kultur og samfunnsliv. Språket SAMISK kjem i 2 rekke siden det ikkje blei gitt med morsmelka. Det e altså vanskelig å lære samisk som voksen!

"Min alternative verden" strekker seg vidt og langt. Har interesse for mye. I kverdagen e det sjamanisme  (kommer ALDRI til å kalle meg sjaman) som preger mye av meg og  handlingene mine. Trommer har vært en del av meg i litt over 8 år. I år har eg endelig laget mi egen tromme. Og fortsetter med trommebygging fordi det er noe som ligger i hendene mine. Ellers har eg en perfekt kjemi med det som kalles DRØMMEKORT; de er som skapt for meg og brukes i ulike sammenhenger. Ofte!

"Født med blyant og papir" - sa de eldste i familien om meg. Og det kan kanskje være noe i det... Eg skriv til alle døgnets tider; mest dikt, kåserier og små historier. Er også veldig opptatt av å få dokumentert gammel samisk historie fra mitt område.
Bygger også stasjonære lavvoer, og driver vidtstrakt organisasjonsarbeid innenfor de samiske miljø.

Det er sikkert tusen ting man kan skrive om seg selv. Men eg håpe de som ev. er interessert i å vite hvem man er, har fått et innblikk....

Eg har i ett innlegg her inne sagt at det ligger KRAFT I DET Å FÅ RESPONS; og det står eg sterkt ved. Vi har unike muligheter til å uttrykke, både på egne og andres vegne, varme og kjærlighet.
Det må brukes aktivt!

Gift og har 1 barn.

Måtte alles dager være så gode som mulig!

Liv
GjenopprettetMedlem
Hei Livvil
Hjertelig velkommen skal du være
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
Hei Livvil!
Velkommen til sonen, man skal ofte ut for å finne ut hvor godt det var i heimbygda..
Og du skal aldri si aldri, en vakker dag så kaller du deg sjaman...

Samin ;)
GjenopprettetMedlem
Velkommen hit, Livvil! :biggrin:

.... en vakker dag så kaller kanskje andre deg en sjaman...  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Velkommen Livvil,
og -62 er en flott årgang

8)Wolf
GjenopprettetMedlem
Velkommen til oss, Livvil  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei Livvil  :biggrin:

Velkommen til debattsonen.
Anonymous
Velkommen!
Sør-Troms...da er vi ganske nære da. :)
Anonymous
Det var interessant å lese din presentasjon. Hjertelig velkommen til deg  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Og mange slags takk til ALLE.

Smilanes god torsdagshilsen frå Liv
GjenopprettetMedlem
Velkommen skal du være :wub:
Anonymous
Hei og velkommen til deg! :icon_biggrin:

Jeg har også hatt god hjelp av Drømmekortene, brukte dem mye tidligere.

Fint å lese om deg. :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
:) hei på dæ... Heksen
med den spisse hatten
    pønsket på hevn
i den mørke natten

- mjau, pep katten,
          fikk heksen til å le.

Og det var det!

R.N. Grødal
GjenopprettetMedlem
:lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
:wub:vanskleig å være noen annen enn den man er, av dine ord lyser det at du har funnet deg selv. Flott presentasjon :wub:
GjenopprettetMedlem
Og takk til de siste velkomsthilsnene; og spess. til Cenobit.
- uvurderlige ord, det!

:wub:
GjenopprettetMedlem
Velkommen til deg Livvil  ;D
GjenopprettetMedlem
Takk.. 

En vakker natt ønskes.
GjenopprettetMedlem
--