Jeg er en snart 37 år gammel kvinne som bor i furuskauen i indre Troms. Har vært full av motsetninger og indre kaos pga rotløshet, retningsløshet og identitetstrøbbel, trasige greier, men har alikevel vært mye blid fordi jeg alltid har hatt den andre sida med meg, heldigvis, og vært velsigna med få men gode venner overalt hvor jeg har bodd.
På slutten av 90-tallet da jeg bodde i Oslo støtte jeg på noen vakre mennesker som fortalte de hadde vært på sjamankurs med Ailo Gaup, de mente jeg måtte melde meg på neste... Hmm...selvfølgelig, tenkte jeg, men ikke enda.
Min debut skjedde på et nydelig sted i Troms omgitt av vann og skog i et rent rom tidlig på våren med fine mennesker og ei mild sol som såvidt var synlig gjennom et tykt lag av dis. Der var det mye vann og følelser, det rant over for flere, meg inkludert og det var ubeskrivelig fint! Neste kurs i Troms rakk jeg ikke fordi det var nødvendig å forandre en hel del ting i livet mitt, rett og slett ta andre og meg selv på alvor. Nå er det ikke lenge til den femte samlinga i Troms, ( min fjerde) og takk til deg Ailo Gaup for at du kommer hit opp til oss, det betyr enormt mye for de jeg kjenner og meg!
Ellers er jeg et hverdagsmenneske som tusler endel i skauen og på fjellet, aleine eller sammen med gode venner. Liker å lage bilder i den teknikken som passer best, det er igrunn min måte å bearbeide inntrykk på. Liker å lese, høre på musikk og å skrive.
Takk for at Sjamansonen finns! Takk til dere som har skrevet innlegg som har lært meg nye ting! Masse interessant her. Nå skal jeg prøve å bli litt aktiv.
Hilsen Rawall.