Jeg er 37 år, født i skytten og bor i Tromsø. Jeg har hatt interesse for alternative ting siden 1993, starta da med å lese om Silvametoden og edelstener. Otorongo hadde en edelstenbutikk der jeg hamstra stener som jeg har den dag i dag!. :smile: I 13-årsalderen ble jeg veldig kristen. Selv om jeg er gått litt bort fra de miljøene i dag, har jeg enda samme tro, men utvidet i mer teosofisk retning. Det fins så mye mer!
Jeg kom også i kontakt med det å ha åndelige opplevelser da, og fikk dessuten en slags visshet om at jeg hadde med meg min avdøde bestemor, og begynte å snakke med henne når jeg trengte hjelp og veiledning. Jeg tror hun er en av mine hjelpere. Min bestemor kom fra nordtroms, hadde læstadiansk bakgrunn og hadde dessuten noen evner som jeg så gjerne skulle ha lært av henne. Men hun døde da jeg var 3 -4 år. Hun var dessuten et fantastisk menneske!
Man starter ofte sin interesse for de alternative temaer fordi man ønsker å hjelpe seg selv - personlig utvikling. Etter en tøff start på livet er jeg nå mer oppegående enn jeg noen gang har vært, selv om jeg nok har endel igjen. Syns derfor det var interessant å lese om at en sjaman kan kalles en såret healer. Jeg har reiki-kurs og reconnectionkurs,men er ikke klar til å bruke det. Jeg jobber med meg selv. Men om det er sjamanens vei jeg skal - det vet jeg ikke. Dette med sjamanisme er helt nytt for meg, men jeg syns det er veldig spennende. Jeg har vært på et helgekurs med Ailo Gaup, og jeg tror det er noe jeg alltid vil huske. Man drar derfra som et litt forandret menneske!
Jeg mediterer hver dag med et lydsystem som heter Holosync. (les om det på www.centerpointe.com)
I tillegg har jeg i løpet av siste år skaffa meg tromme. Vi er en gjeng som sporadisk drar til en lavvu og spiller sammen. Det syns jeg er stort.
Ellers jobber jeg i helsevesenet. Har også interesse for musikk, hører en del på jazz og synger litt i kor.
Det er en flott nettside, dette her, og jeg er innom opptil flere ganger om dagen på debattsonen for å lese. Så takk til alle for alt det spennende dere skriver!
Klem, Stridshjelp.
(Navnet Stridshjelp er en oversettelse, det er det mitt virkelige navn betyr)