Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg er en kvinne på 27 år, som stammer fra en familie det ble sagt om skulle ha sterke evner. Selv har jeg hatt merkelige opplevelser jeg ikke kan forklare på naturlig vis -og det har blitt sagt fra jeg var et barn at jeg har "spesielle" evner. Samtidig ble jeg oppdratt til å holde dette for meg selv. Ikke for å skjule det, akkurat, men ikke snakke åpent om det heller. -Samisk tradisjon, visstnok.
  Selv om jeg har en million uforklarlige opplevelser, hvorav de aller fleste av de er rettet direkte mot meg; har jeg vanskelig for å "omfavne" det alternative i voksen alder.. Tror noe av grunnen er ting som skremte meg som tenåring, (på den tiden hadde jeg heller ingen som kunne forklare meg hva jeg opplevde/berolige meg på noe sett..).
-Men det meste vet jeg skyldes min egen manglende tro/tillit til meg selv.. (A work in progress..) :o
De samme årsakene har ført til at jeg har vegret meg for å "lese meg til evner".. Jeg forstår lite av terminologien som brukes i alternative miljøer -og jeg er skeptisk til svært mye av det som blir sagt og gjort.
Likefullt har jeg behov for verifisering av både mine egne -og andres evner. -Fordi, hvis det virkelig -virkelig -virkelig er slik at jeg har arvet min farfars evner..-vil jeg selvfølgelig hjelpe -så mye jeg kan, og så fort jeg kan.
-Hvis ikke, vel -da skal jeg komme meg i gang med den fysiske verden..for per idag står jeg med ett bein på hver plass og vet ikke hva jeg skal tro, gjøre, eller ta meg til fra dette punkt. Et skikkelig veiskille i livet, med andre ord. :shyone:

Det hender forøvrig at jeg snakker med en eldre healer som familien min har kjent i årevis - og han mener at jeg har..uhm.. talent.. -Desverre baserer han seg på Bibelen, at Jesus gir meg dette osv..-og det blir litt vanskelig for meg. For selv om mye av det jeg gjør, tar utgangspunkt i den samme teksten, har jeg har kommet til å se på kristendom -og alle livssyn, som små deler av et veldig stort bilde -kreert for at våre sjeler skal falle til ro med det den tid vi skal være her.

Tja..da vet jeg ikke hva jeg skal si mer, men..heh, overskriften skulle kanskje vært; down-to-earth psychic sceptic seeking companionship and guidance?!  :P

GjenopprettetMedlem
Goddag til deg også Sine Placebo  :biggrin:

Eneste måten å finne ut om du virkelig har arvet din farfars evner, er å gå inn i det og teste det ut.
Mange svar kan du kanskje finne her inne, ved å lese de trådene som finnes her.
Mange svar kan komme gjennom din kommunikasjon med oss her inne.
Og mange svar har du allerede...i ditt hjerte.

Det viktigste for deg nå er kanskje å ta valget, slik at du ikke lenger står med ett bein i hver verden.
Så må du bare stå for dette valget og la det komme til deg som du da skal ha.

Jeg ønsker deg glede og lykke på veien.

:wub:
Anonymous
Velkommen og lykke til fra meg også!  :wub:
Anonymous
Takk..!  :) Ser frem til å bli litt bedre kjent her inne.
GjenopprettetMedlem
Velkommen skal du være :)    :wub:
GjenopprettetMedlem
Hej Camilla og velkommen.
Jeg vil også sige, undersøg og af- eller bekræft dine evner. Det lyder som om, du virkelig gerne vil have dine egne erfaringer, ikke bare overtage hvad andre har skrevet, sagt og gjort. Det er et godt udgangspunkt, tænker jeg :).
Lykke til uanset hvilken vej det bliver …
GjenopprettetMedlem
Spiller ingen rolle hvem som gitt deg,så lenge du kan tjene folket på en god måte.
Det er ikke sikkert du har noe valg heller.  ;D 
GjenopprettetMedlem
"Camilla Karlsen":

Jeg forstår lite av terminologien som brukes i alternative miljøer - og jeg er skeptisk til svært mye av det som blir sagt og gjort.

Den terminologien er svært ofte uforståelig, fordi det ofte bare er velklingende "honnør"-ord som ikke betyr noe som helst (for eksempel det dramatisk misbrukte ordet "frekvenser"), eller kanskje alt og ingenting? Konsensus-definisjoner og presiseringer med tilknytning til noen som helst tenkelig verden er dramatisk mangelvare i de fleste alternativ-miljøene.

Du har tydeligvis en meget sunn skepsis, og evne til kritisk tenkning, som jeg vil håpe at du beholder, samtidig som du finner ut av din egen historie og ditt eget materiale.

"Camilla Karlsen":

Det hender forøvrig at jeg snakker med en eldre healer som familien min har kjent i årevis - og han mener at jeg har..uhm.. talent.. -Desverre baserer han seg på Bibelen, at Jesus gir meg dette osv..-og det blir litt vanskelig for meg. For selv om mye av det jeg gjør, tar utgangspunkt i den samme teksten, har jeg har kommet til å se på kristendom -og alle livssyn, som små deler av et veldig stort bilde -kreert for at våre sjeler skal falle til ro med det den tid vi skal være her.

Dette minner om flere av de (samiske) helbrederne jeg kjenner til. Jeg ville ikke sjøl brukt ordet "dessverre". Generelt mener jeg at slike personer ofte fortjener den største respekt, også fra oss som vanskelig kan definere seg som kristne. Håper for din del at du vil kunne ta imot det han er villig til å lære deg, og transformere det til ditt eget.
GjenopprettetMedlem
  Velkommen Camilla

du finner svarene innover i deg selv, som Inger Lise sier; i ditt hjerte

så får du mange gode tips om hvordan finne de svarene her inne

lykke til  :biggrin:
Anonymous
"Passopp":

"Camilla Karlsen":

Dette minner om flere av de (samiske) helbrederne jeg kjenner til. Jeg ville ikke sjøl brukt ordet "dessverre". Generelt mener jeg at slike personer ofte fortjener den største respekt, også fra oss som vanskelig kan definere seg som kristne. Håper for din del at du vil kunne ta imot det han er villig til å lære deg, og transformere det til ditt eget.

Du har helt rett..skrøpelig ordvalg; jeg respekterer han inderlig -han har som sagt, vært kjent av min familie i en årrekke, så jeg vet han er en genuint ekte og stor healer -og da skal jeg selvfølgelig ikke beklage meg over hans kristne tro. Jeg mente å beklage meg over min egen manglende overbevisning, som til en viss grad hindrer meg i å ta inn enkelte av hans visjoner.
Og jeg må forbeholde meg retten til feilformuleringer..finner det ekstremt vanskelig å sette ord på disse ting som ligger så dypt i sjelen.

Mvh CK
GjenopprettetMedlem
Hei Camilla og velkommen til oss. :)
jeg må si jeg satte stor pris på din presentasjon.
Og jeg likte din måte å formulere religionenes betydning for oss mennesker.

"har jeg har kommet til å se på kristendom -og alle livssyn, som små deler av et veldig stort bilde -kreert for at våre sjeler skal falle til ro med det den tid vi skal være her."

Det var så fint sagt. :biggrin:

Lykke til med hva du enn velger.
GjenopprettetMedlem
Velkommen til bålet....

vi har grogg og saft
Anonymous
"bluestorm":

Hei Camilla og velkommen til oss. :)
jeg må si jeg satte stor pris på din presentasjon.
Og jeg likte din måte å formulere religionenes betydning for oss mennesker.

"har jeg har kommet til å se på kristendom -og alle livssyn, som små deler av et veldig stort bilde -kreert for at våre sjeler skal falle til ro med det den tid vi skal være her."

Det var så fint sagt. :biggrin:

Lykke til med hva du enn velger.

Ååååh.. :icon_redface: tusen takk, veldig glad for at noe jeg sier kan stemme i andres sinn også!!
Og tusen takk til alle andre som har ønsket meg lykke til og velkommen.. -det varmer..!

Jeg har vel egentlig ikke noe valg, som en av dere kommenterte..kallet er for stort -og ønsket er enormt, problemet er bare at frykten for å skulle utgi meg for noe jeg ikke er / tro på illusjoner om meg selv/ verden, er minst like stor..
  Akkurat nå idag, prøver jeg bare å venne meg til tanken om at jeg har stått frem med mine opplevelser.. - resten prøver jeg å ha tillit til at de ting legger seg på plass etterhvert.  :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Gleden er på min side! :biggrin:

Fikk bare lyst til å si: Gi næring til flammen der inne i deg. La ikke selvtvilen få vokse.

(Jeg snakker av smertelig erfaring. Derfor er jeg ute av stand til å hjelpe andre pr. idag.
Men jeg er på vei i min egen prosess.)
GjenopprettetMedlem
Støtter meg til Bjørnedansers utsagn; Velkommen til bålet Camilla.... :P
GjenopprettetMedlem
Velkommen til sonen Camilla  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Velkommen,Camilla :wub:
GjenopprettetMedlem
Velkommen Camilla!!

Hyggelig å se at du fant veien til oss her inne ;)

Du finner nok veien din ja, det er jeg sikker på!!

klem fra jonathan
Anonymous
Vekommen Camilla    :wub:
GjenopprettetMedlem
Velkommen
:)

Sier som Blustorm, jeg - likte også din presentasjon og din måte å formulere religionenes betydning for oss mennesker.
  :eusa_clap::respect:
GjenopprettetMedlem
Velkommenhilsen til deg  :)
GjenopprettetMedlem
Velkommen hit Camilla! En flott presentasjon.

Det var egentlig som å lese om meg da jeg sto der med ett bein i hver verden også.
Enig med passopp der han sier du har en sunn skepsis! Det er viktig.

Håper du finner deg til rette....å eneste måten å finne tilbake til evner,
og det du har i deg...er som Inger Lise og Malaika iser...

gjennom hjertet!

Anonymous
Hjertelig takk, alle sammen.. Jeg har hatt en vidunderlig dag, flommer nesten over av energier, og fått en over alle forventninger varm velkomst her på sonen..! -dette går rett i hjertet på meg, tuuusen takk!  :wub:
Anonymous
Velkommen Camilla. 
Godt å ha deg her  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen Camilla
Jeg håper du finner det du leter etter.
Gå innover i ditt indre og der vil du finne svarene.

Lykke til

RITA  :wub: