Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har vel egentlig aldri presentert meg - så herved :)

Jeg er født i Oslo - vokste opp i Asker, og jeg var en 5 - 6 år første gang jeg var på telttur i Europa. Siden ble det fly og nå har jeg Dorotea, hun tar meg akkurat dit jeg vil - i øyeblikket. Jeg har reist mye - og jeg har lest bøker siden jeg knapt kunne gå. Det har blitt mange bøker. Mye av oppveksten tilbragte jeg på den ytterste lille ø av Hvalerøyene, Østfold - min fars slekt kommer derifra - morsslekta er fra Bjørnevatn - Kirkenes.:)

Jobbet som engelsk sekretær i oljebransjen i mange år, og giftet meg for ett kvart hundre år siden. Vi flyttet til Tjøme og der jobbet vi med vanskeligstilt ungdom - privat barnevernstiltak - i enda flere år. Jeg kan mye om ungdom, rus & vold - inkludert misbruk av forskjellige slag.
Det var en velsignet tid på mange måter - og mange skjebner. Det var ikke en jobb, men en livsstil 24/7.

Urter har vært en lidenskap i mange år - det begynte med krydder - for jeg elsker å lage mat, men kunnskapen vokste i takt med bøkene - og interressen for medisinurter tok av da jeg fikk egen hage på Tjøme. Jeg hadde "heksebok" og mikset - og min fosterdatter - i min værste periode - nektet å ta imot en kopp te fra meg i redsel for å bli forgiftet :) hun var 16 og trodde jeg var heks. :)

Den første sommeren for 5 år siden - da jeg satt på huk foran et av mine første bål - omringet av gode venner - da sa min nyervervede venn mens hans ristet litt forsiktig på hodet : "du ser ut som du har sittet der siden tidenes morgen". Og - ja - det føltes sånn. Akkurat da. Og det har gjort det siden.

På samme måte føler jeg nå - at ikke bare har jeg sittet foran bålet, men jeg kjenner i min sjel at jeg er en hexedoktor. Etter at jeg møtte sjamanismen og ble mirakuløst healet både fysisk og psykisk så har jeg vært uforskammet frisk. Jeg lever på "kunstnerlønn" og verden går sin rette gang som den har gjort disse 5 årene. Den rette strake veien ligger der rett foran meg. Hvor den fører hen vet jeg noe om, men mye er fremdeles skjult. Og sånn skal det være.

Det eneste jeg vet med sikkerhet akkurat nå, er at jeg er klar for en ny sesong med Dorotea -
så får vi se hva som skjer underveis. :)

:wub:
GjenopprettetMedlem
det var en god presentasjon, eksemplærisk !!!  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Takk for din presentasjon, det var sterk lesning. :respect:

Den boka vil jeg lese når den kommer ut!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk for en fin presentasjon Hexa. Det er en sterk historie du har,
og den har formet et menneske, deg, som er så flott å få lære å kjenne  :w00t: :wub:

"bluestorm":

Den boka vil jeg lese når den kommer ut!  :wub:

Ja, det vil jeg også  :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Takk. :)

Vi får se når det skjer - jeg må vente :)
I mellomtiden har jeg en annen bok i magen - om kjærlighet -
dere kan få lese den og  :icon_cool:

Inger Lise - det er godt å bli kjent med deg også :)

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Takk for en fantastisk presentasjon! Du har opplevd mye ser jeg!
Takk for din tillit ved å fortelle oss disse ting!

Og ja...jeg er også en kjøper av din bok!  ;D
GjenopprettetMedlem
"Silva":

Og ja...jeg er også en kjøper av din bok!  ;D

Jeg tror vi like godt kan si at vi er kjøpere av alle hennes bøker  :w00t:
GjenopprettetMedlem
En sterk og fin presentasjon  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

"Silva":

Og ja...jeg er også en kjøper av din bok!  ;D

Jeg tror vi like godt kan si at vi er kjøpere av alle hennes bøker  :w00t:

Hyyysj daaaaa.....måtte du røpe det nå da!  :moreevil:  :lol:
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Har vel egentlig aldri presentert meg - så herved :)

Til å være din første presentasjon må jeg bare  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Og så ser jeg frem til innsiktsfull velskrevet bok (om så i form av innlegg her på sonen)  :respect:
GjenopprettetMedlem
Dere er no'n engler hele gjengen  :wub:
Hva skulle jeg gjort uten?

Er klar over at dette er en litt anderledes presentasjon kanskje, men så er jeg litt anderledes :)
og liker å gjøre ting litt anderledes - noen ganger.

Denne grodde frem grunnet de siste trådene :) overhodet ikke planlagt :)

Men... alt har en sammenheng  :w00t:

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Så ærlig presentasjon!  :respect:

Du har allerede rukket å komme med noen knallbra innlegg...
og gleder meg til dine kommende...

Du hjerterdame!  :wub:
Ser fram til å lese boka!
GjenopprettetMedlem
All the best

til deg og Dorothea

i den kommende sesong

og alle påfølgende ...

Stikk gjerne innom min hage

til en kopp te!

(Ikke så langt fra Tjøme, faktisk)
GjenopprettetMedlem
Takk jenter :)

Drikker mer enn gjerne te i din hage Sandal -
du ser meg nok brått & plutselig :)

Takk for invitasjonen  :wub:

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
hva er dorotea?
camping vogn?
GjenopprettetMedlem
Ser ut til at du har valgt deg et spennende liv på alle områder du også :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk Arkadia :)

:wub: DOROTEA  :wub: er en bobil  :wub:
GjenopprettetMedlem
Flot, flot, flot præsentation. Bare virkeligt spændende at læse om dit liv. Og tak for opklaring af hvem Dorotea er – jeg troede først, hun var din åndevejleder, men det er hun måske også? :biggrin:

Tak
GjenopprettetMedlem
Vestfolding....

Stas stas

Velkommen
GjenopprettetMedlem
Hei Hexedoktor, velkommen
For en fantastisk presentasjon. Det er mange prøvelser du har vært igjennom.
Jeg bestiller herved alle dine fremtidige bøker

RITA  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei Hexedoktor'n
Flott og ærlig presentasjon.
Du har vært gjennom mye, og har erfart mye.
(Kjenner huntington gjennom min jobb - og det er en god/sann beskrivelse du gir).

Jeg bestiller også fremtidige bøker du måtte skrive...

Zchimmer
GjenopprettetMedlem
Dorotea ser ut som et veldig praktisk reisemiddel :lol:

Er du fra Vestfold? Jeg skal se på 2 leiligheter i Vestfold på fredag,jeg 8)
GjenopprettetMedlem
:respect: Takk for mange og lange og gode tilbakemeldinger  :respect:

Du har rett Tjørn, hun er på en måte min åndeveileder også :) jeg snakker til henne som jeg snakker til deg :)
Er vel ikke egentlig vestfolding Sonedanser, men jeg har bodd der i 20 år. Takk Rita :) det var hyggelig å høre :)
og Schimmer - da har du litt av en jobb, og blir en av de som kanskje får lese boka mi gratis - den skal gies ut
i samarbeid med Smågruppesenteret på Rikshospitalet. En avtale vi lagde for mange år tilbake :) Arkadia -
ja  :icon_lol: hun er forferdelig praktisk. Liker det - jeg som er født i jomfruens tegn :) Lykke til med leilighetene -
jeg bor ikke i fylket nå, men er på veii tilbake - til en av øyene - et sted :) Har skrevet en lapp og hengt på
butikken på bakgrunn av en drøm jeg hadde - får se hva som skjer etterhvert :) også jeg må jo ha en base
et sted - klarer meg ikke bare med Dorotea. Jeg trenger en vedovn, et badekar & en hage :)

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Det var en fin presentasjon, ærlig og sterk. :wub:
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Jeg trenger en vedovn, et badekar & en hage :)

Hva med bokhyller? Jeg trenger 666 hyllemeter i tillegg til de jeg har, og et hus rundt dem ...