Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har farta litt rundt på nette, å kommet over mange sider....leter jo etter en del info om sjamanisme osv...
Så har jeg da kommet over, et par ganger....dette med krystall og indigobarn?
Noen som har en formening om dette?
Anonymous
Har også funnet en del sider om dette. Kjenner meg ganske godt igjen i indigo,
men jeg har ingen egen erfart kunnskap om det, annet enn at jeg tror det kan
være noe i det, og synes det er naturlig at vi utvikler oss.
Har forresten hørt noen snakke om at barn født etter 1995 er født med auraen
mer integrert i kroppen, mens den på oss andre ligger mer utenpå. Og dette gjør
at de er mer følsomme og har mer medfødt åndelig viten. Kanskje er det dette som
skjer når vi utvikler oss åndelig?
Kom på at datteren til en venn av meg som er født i 1999, fortalte moren sin
da hun var tre år at hun husket det da hun lå i magen og at hun gjerne ville
tilbake dit.
En annen venn av meg forteller intressante ting fra barnehagen hun jobber i.
En gutt der kan sitte veldig lenge med en veps på fingeren og snakke med den
i evigheter mens vepsen bare sitter der.
Andre barn der sier at de er kristne uten at de har noen som helst religiøs påvirkning
hjemmefra. Foreldrene sitter fyllesyke og gjesper mens barne synger i kirkekoret
på eget initiativ.
Ikke vet jeg om det er noe jeg har glemt, om det var vanlig da jeg var liten, eller
om det er noe nytt som skjer.
GjenopprettetMedlem
Interessant.....
Så du mener å ha hørt, at barn født etter 95, er mer følsomme enn oss med auraen på utsiden?
Jeg husker jeg lå på vekta, når jeg var pytte liten. Husker først at jeg så en gutt med lyst hår, bli veid på de gamle vektene....før jeg illskrek da de la meg på vekta, fordi den var iskald. Ingen tror meg, bortsett fra mormor, som jeg en gang fortalte dette til. Da ble hun kjemperar, for det var hun som fulgte meg til kontroll. Å hun kunne bekrefte at jeg en gang hadde illskreket, fordi de hadde lagt meg rett ned på den stålvekta, uten noe under meg....
Syns bare at indigo/krystallbarn er et spennende tema....

GjenopprettetMedlem
De fleste unge og barn idag, har en medfødt ådelighet, men blir gradvis uthvisket gjennom "det voksne samfunnets maller".
Fler og fler fødes med en dobbel livslinje; en for det jordlige, og en for det åndelige.
GjenopprettetMedlem
mener du da, sjelevenn....at vår...."klø seg i hode"......kontakt, ehh åndelighet, blir skilt fra oss, i en egen linje...fordi mennesker i dag stadig går mer og mer bort fra det åndelige?...huff, det var vanskelig å sette ord på dette.....

Anonymous
Dobbel livslinje? I hånden mener du? Hvor er den i tilfelle?
Men det har nok alltid vært mennsker med med evner uansett, tviler ikke
på det Silva. Det er jo også en grunn til at dette forumet finnes :P
Det er flere ting med disse barna. Indigobarna skal være barn som begynner
å bli gamle på jorda, og krystallbarna skal være førstegangs-inkarnerte hjelpere
fra høyere nivåer.
Anonymous
Men nå er jo dette bare teorier jeg ikke kan påstå at jeg har noe peiling på.
Men jeg synes også at det er et spennende tema.
GjenopprettetMedlem
Jeg er veldig skeptisk til det hele, og tror dette med stjernebarn, indigobarn, gamle sjeler, alien-etterkommere eller hva de nå kaller det, er noe alternativverdenen har funnet på for å stryke sitt eget ego. Jeg er helt med på at ulike mennesker har natulige styrker på enkelte punkter, men å tro at de finnes ulike grunnleggende typer mennesker virker nokså ulogisk for meg. Kanskje kan det virke som om det blir flere av en bestemt type mennesker, pga at det er lettere å fange dem opp i det samfunnet vi lever i, men det blir noe ganske annet enn å tro at enkelte mennesker er skjebnebestemt til å bli spesielle, enten via arvemaeriale eller andre ting.
Og å begynne kategorisere sjeler og å dele mennesker inn i over- og undermennesker er veldig farlige tanker, det har historien vist før. Dette skaper skiller hvor den ene gruppen begynner å se ned på den andre, og det igjen fører til både frykt og hat, som igjen fører til ødeleggelse.
En annen sak som gjør meg skeptisk er at hver gang jeg leser slike lister med karakteristikker av slike mennesker er det stort sett ting som passer på meg selv, samtidig som det slår meg at disse listene er utrolig generelle, og vil passe på alle som er interessert i alternative tanker og/eller føler seg litt uttafor i samfunnet. Så hvor nyttig er det egentlig å komme med slike definisjoner og dømme andre mennesker til en opphøyd eller lavere tilværelse?
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":
De fleste unge og barn idag, har en medfødt ådelighet, men blir gradvis uthvisket gjennom "det voksne samfunnets maller".
Jepp
Er ikke insatt i dette emne just, men mener at barn föds naturligt inn i åndelighet. Allt liv föds inn i åndelighet. Hos urfolk/naturfolk finns åndeligheten närvarende i vardagen. Kanske er en ny tid på gång med mer åpenhet för den store verden
Anonymous
Vi er alle unike

Anonymous
"Eir":
tror dette med stjernebarn, indigobarn, gamle sjeler, alien-etterkommere eller hva de nå kaller det, er noe alternativverdenen har funnet på for å stryke sitt eget ego.
Jeg synes det er vanskelig å si noe om det. Kanskje ser ikke de på det slik heller? Selv tror jeg at det finnes
mange ulike åndelige bevisstheter og nivåer og befinne seg på, men at alle er vi uansett åndelige vesener
og til sist kommer vi fra samme kilden, med like muligheter. Jeg tror det handler om hvor langt man er kommet på sin åndelige vei og at noen kan ha en åndelig oppgave her.
Men det finnes sikkert også de som henger seg på, og at det bunner i et egoistisk behov.
GjenopprettetMedlem
Enig med deg Eir
"Eir":
Og å begynne kategorisere sjeler og å dele mennesker inn i over- og undermennesker er veldig farlige tanker, det har historien vist før. Dette skaper skiller hvor den ene gruppen begynner å se ned på den andre, og det igjen fører til både frykt og hat, som igjen fører til ødeleggelse.
Hva er forskjellen på den åndelige verden og den jordiske?
Hvorfor er vi så opptatt med å betrakte enkelte som åndelige, andre ikke?
Hva er forskjellen på dem?
I den "alternative verdenen" eksisterer mange begreper, definisjoner og uttrykk. Disse er slik jeg ser det med på å opprettholde et skille mellom grupper. De som er fortrolig med definisjonene og de som ikke er det.
Vil det å kunne håndtere disse klassifisere til begrepet åndelig menneske? Hva er et åndelig menneske?
Ut fra mitt ståsted har alt som eksisterer ånd. Det jordiske og det åndelige er to sider av samme verdenen. Men samtidig uadskillelig. Å utelukke den åndelige verden er like "meningsløst" som å utelukke den fysiske verdenen.
Å klassifisere mennesker og definere personer er sykdomstegnet i det samfunnet vi lever i. Dette vil alltid føre til konflikter og ufred. Hovmodet eller egoet er den makt som søker å opprettholde seg selv og er avhengig av motpoler og definisjon. I det øyeblikket enhet oppnås oppløses egoet i seg selv.
Hvis menneskene er opptatt av harmoni, fred, enhet og kjærlighet, hvorfor definere seg selv som annerledes enn andre?
Noen tanker jeg bare måtte ut med
"I din verden eksisterer alt i kraft av deg selv"
Steinar
Anonymous
Mange kloke tanker her, og både Eir og Steinar har viktige innsigelser. Hvis åndelig innsikt brukes for å heve seg selv over andre, kan det bli farlig, det er iallefall et usympatisk trekk av egoet. Men jeg forstår det ikke slik, angående denne nye bevisstheten som innbefatter engler, stjernebarn, indigobarn, osv. Det er nettopp en forståelse av at det åndelige er en del av det jordiske, materielle, som skaper en bevegelse/bølge i forhold til den gamle vestlige tankegangen som faktisk stenger det åndelige ute fra vår verden. (Kun for kirkegjengere)
I mine øyne er det en måte å beskrive disse barna som er spesielt åpne i forhold til det åndelige/universelle.
De innehar kunnskap som bryter totalt med vår kristendoms-indoktrinering og politiske hjernevask.
Du sa det så nydelig Steinar:
"Hovmodet eller egoet er den makt som søker søker å oprettholde seg selv og er avhengig av motpoler og definisjon. I det øyeblikket enhet oppnås oppløses egoet i seg selv."
I min forståelse er det nettopp denne innsikten som er viktig for de som er inne i denne nye tankegangen/ åndelige bevisstheten. Opphevelse av motpolene, og enhetstankegang. Det er på tide vi/samfunnet gjennomskuer de dramaene og konfliktene vi skaper, og kan bevege oss videre. Det er dette bl. a. den nye bevisstheten og de nye barna vil bidra til.
Enhet, ikke splittelse. Hvem kategoriserer disse som annerledes? Hva er galt med å være annerledes, forresten?
Til sist vil jeg si at sunn skepsis alltid er godt å anvende. Tenke selv, og ikke minst, kjenne etter/føle hva som resonnerer i deg. Det er vel det det hele bunner i. Finn DIN kraft.
Anonymous
Tusen takk dere, mange bra ord her. Og det var noe slikt jeg hadde lyst til å si Sister Drum, men det var
de ordene som bare stokker seg da.
Og det Sister Drum siterte fra deg, Steinar, var superlurt.
Jeg tror at skapelsen må være en kontinuerlig prosess og som sagt, mange bevissthetsnivåer. Da er det også
naturlig at det må finnes sjeler med forskjellige aldre og andre planeter som er på et annet nivå også.
Men hva er det fysiske i forhold til det åndelige? Det fysiske er tredimensjonalt.
Noen som har tenkt over hvordan verden ville sett ut om vi var todimensjonale? Sannsynligvis ville alt
sett ut som Picasso-kunst, bare flater, ikke rom og form.
Så hvordan er det å være firedimensjonal, femdimensjonal.....? jeg har det for meg at jeg lever i en
bevissthetstilstand, inni en annen verden som ennå er en uoppakket gåte for meg, og hva finner jeg til slutt? Ingen verdslig status å skryte av tror jeg, og åndelig status finnes ikke.
Allikevel er det nå slik at her på jorden er vi både kyr, firfisler, fluer, mennesker, trær og litt av hvert.
Og mennesker er satt sammen på mange måter med forskjellige erfaringer. Noen av oss tror ennå at vi bare er mørtel, selv om de egnetlig ikke er det, om de åpner seg opp for kunnskapen, mens andre har sett engler,
alver, neondyr og litt av hvert. For vi lever i en oppdelt verden, og slik er det. Når jeg søker åndelig gjør jeg meg på en måte til en åndelig søker, og dermed annerledes
enn de som ikke er det, selv om det ikke hadde behøvd å være slik. Og dermed så utvikler man seg og åpner seg opp for hva mer som finnes. Og jeg tror at vi også kan være på forskjellige steder der når vi blir født.
Hva med å kalle noen for hekser eller sjamaner da? Blir ikke det på samme måten?
GjenopprettetMedlem
Det jeg ønsker å sette fokus på er den måten vi definerer oss selv og omgivelsene på. Jeg sier ikke at det er galt eller riktig å være annerledes, men hvorfor bruke definisjonene på oss selv. For å være den jeg er, er det jeg kan best

I det øyeblikket man setter en merkelapp på seg selv låser man seg inne eller ute, alt ettersom. Skaper skille mellom "vi" og "dem". Opphav til alle konflikter. Man får ikke ta del i helheten.
Å åpne opp for den åndelige dimensjonen gjør ingen anderledes, det kan gi deg svar på de spørsmålene du har. Det skaper harmoni og balanse. Den som tør stille spørsmål er den som får svar. Med svarene følger kunnskap. Og med kunnskap følger erkjennelsen, og det fører til utvidet bevissthet. Men potensialet ligger i alle våre brødre og søstre. Vi har alle et felles opphav.
"Enhver tanke du tenker har opphav i deg selv"
Steinar
Se mot solen, det er ikke den som skinner, men den som ser

Anonymous
Ja, helt sant, Steinar. Godt skrevet og gode poeng. Men fortsatt er jeg ikke enig i at man ikke får ta del i helheten.
Men det kan også være en fare, om man ikke er åpen for at alt kan forandre seg.
Eller om man setter en merkelapp på seg selv av idealisme og behov, og ikke viten.
Indigo og krystall, de navnene som brukes her, har også å gjøre med fargene på auraen, som igjen forteller noe
om bevisstheten. De som skriver om disse barna, mener også at alle kan gå over til krystall, men at det på jorden
foreløpig finnes bare noen få.
GjenopprettetMedlem
"Kristin":
Hva med å kalle noen for hekser eller sjamaner da? Blir ikke det på samme måten?
Nå mener jo jeg også at alle kan bli heks eller sjaman, dersom de bare har ett sterkt nok ønske om det til å fullføre det. Og at ingen er født heks eller sjaman. Men med med indigobarn ol, så går alle teorier jeg har hørt rundt dette ut på at disse menenskene er født med en del grunnleggende forskjeller fra alle andre. Og det er da jeg reagerer på det. (For ikke å snakke om hvor arrogant det er å peke ut livsveien til små barn på denne måten...)
Anonymous
(For ikke å snakke om hvor arrogant det er å peke ut livsveien til små barn på denne måten...)
[/quote]
Godt og viktig poeng. Det skal man aldri gjøre. Barnet må finne ut selv. Om det vi diskuterer her er
sant, så er det uansett viktig at barn får være barn, og det er uansett de selv som vet hvem de er.
Tiden vil nok vise det av seg selv.
Anonymous
Kom forresten på at på disse nettstedene er det mer fokus på å informere foreldre enn å peke
ut en vei for dem. Og at dette er for å gjøre det lettere for barn med evner, fordi ifølge de som
informerer om det, ofte kan skje at de får diagnoser som f.eks. ADHD uten at dette stemmer.
(Noe jeg overhodet kan uttale meg om)
Og at et samfunn som ikke foukserer så mye på det åndelige, kan ha vanskelig for å forstå, og
at det derfor blir vanskeligere for dem. Så som sagt er dette, ment for å hjelpe barna.
Så jeg oppfatter det ikke som arrogant, men om man begynner å ønske seg at sitt eget barn er
en indigo og begynner å stille høye forventninger, er det selvfølgelig det.
Anonymous
.....men det kanskje skulle det vært slik alle barn burde bli veiledet? Med tanke på at det har å gjøre med å utvikle seg spirituelt
og en god redde verden-holdning. For det er vel egentlig det hovedsakelige innholdet i det vi diskuterer om her, er det ikke det?
Anonymous
Jeg er enig i det meste du sier her, Kristin. men ikke når det gjelder å redde verden. Jeg tror på bevisstgjøring, så vi kan redde oss selv, og slik vil verden bli et bedre sted å være. Jeg tror på å "redde" eller ta vare på sjelsdimensjonen og åndsdimensjonen. Og det kan bare gjøres i oss selv. Ta ansvar for seg selv og sine handlinger. Men dette er jo en helt ny diskusjon..
Anonymous
Er enig i det Sister Drum, men jeg uttrykte meg litt uklart, og det var hovedsakelig det jeg tenkte på egentlig. I tillegg tenkte jeg
også på mer konkrete ting som hjelpearbeid og det å tenke miljøvern f.eks. Så det var bra du klargjorde det

Anonymous
Ja, vi er jo veldig samtenkte, oppdager jeg mer og mer.

GjenopprettetMedlem
Noen som har en god link på dette med de nye barna og de nye chakraene?