Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
Igår var det infomøte med Lasse i Oslo og det blir en kjempetrivelig og helsprø gjeng som skal dra til Peru.  :eusa_dance: :eusa_clap: :w00t: 8)
GjenopprettetMedlem
                    Nå skal toppen av hodet åpnes
                            på mange
                        føler jeg

Må kraften være med dere!!!
                      Må renselsen bli effektiv
                          visjonene mange og klare!
                Må Åndene finne sympati med dere alle
                    og innvie sjelen i sjaman mysteriet.

Vennlig hilsen megg.

Anonymous
"teleterkji":

på mange
                         føler jeg

Vennlig hilsen megg.

:respect: Takk.
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

på mange
                         føler jeg

Vennlig hilsen megg.

jeg henger meg på teleterkji`s hilsen
og ønsker dere alle en fantastisk tur. 
Anonymous
En liten hilsen fra meg og andre her i Macchu Picchu,Peru .  :w00t: 8) Jeg er paa internettkafe og det har vaert en utrolig flott tur hittil og jeg gleder meg til aa dele noe av mine erfaringer med dere. Og sikkert flere av de andre ogsaa. Jeg kan trygt si at sjelen min har kommet "HJEM". Ayahuasca og Mapacho-seremoniene pluss San Pedro-seremonien har vaert spesielle erfaringer som jeg virkelig ser frem til aa dele med dere. Det er helt klart veldig sterke verktoey i healing og renselse med mer.

Og alt det jeg visste om disse plantemedisinene teller bortimot ingenting iforhold til det en erfarer med disse plantene. Men det skader ikke aa ha litt vitenskapelige info om disse plantemedisinene uansett. Jeg er enda mer inspirert naa til aa jobbe for at vi skal ha en organisasjon her i Norge som tillater seremonier med planter.

Jeg kan trygt si at denne turen har gitt meg mye inspirasjon og klare tanker om hvordan min aandelige vei skal vaere og hva jeg oensker utforske videre paa min vei. Thetahealingkurs med Rune Heivang blant annet. En tur tilbake til Peru haaper jeg kan skje allerede til vaaren neste aar.  :respect: Vi snakkes om noen dager :eusa_dance: :biggrin: :icon_cool:
Anonymous
Jeg er singel og har null attachments, kanskje jeg skal flytte til Peru. De trenger sikkert barnehageassistenter der og. Så kan jeg lære meg å forbrede Ayahuasca ritualer også. i det land der det faktisk er lov :)

Guds lykke og kjærlig vern til blomstenes dronning

Koko
GjenopprettetMedlem
"Kokopelli":

De trenger sikkert barnehageassistenter der og. Så kan jeg lære meg å forbrede Ayahuasca ritualer også.

...så kjekt, når du kommer tilbake kan du kombinere barnehage og ayahuascaseremonier. Helt klart et sted å sende barna våre når vi vil at de skal bli litt "alternative"... :P
Anonymous
Haha! funker kanskje ikke for den gemene hop her på berget men jeg kjenner ei ifra Brazil som drakk ayahuasca første gang da hun var 4 år påstås det,så det er nok ikke så big deal for de av oss som er født der.
GjenopprettetMedlem
...nå venter vi spent vi på referat fra årets Perutur (arrangert av sjamansonen). Har dere kommet hjem fra turen (eller er dere fortsatt på farten) ? Hvordan var turen ?  :icon_lol:
GjenopprettetMedlem
Drar til New Mexico neste år for å møte venner i Lacotastammen(sioux) :wub:
GjenopprettetMedlem
"ørnen":

Drar til New Mexico neste år for å møte venner i Lacotastammen(sioux) :wub:

træng du en koffertbærer eller nå sånt hihi  :innocent2:

Anonymous
Jeg er veldig flink til å bære... :w00t:
Anonymous
Du har sikkert mye bagasje med deg, så æ kan bære æ også  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Dere skal få høre når det blir :wub:
Anonymous
"Geronimo":

...nå venter vi spent vi på referat fra årets Perutur (arrangert av sjamansonen). Har dere kommet hjem fra turen (eller er dere fortsatt på farten) ? Hvordan var turen ?  :icon_lol:

Jeg skal lage en artikkel i dag eller i morra om noe av mine erfaringer med seremonier med mer i Peru. Jeg må fordøye det mer litt for å skrive noe - det var en mektig tur må jeg si  :respect: Sjelen min har kommet "hjem" på en måte....At Peru er kalt for en av åndelige veis mekka her på Jorden er det ingen tvil om 8)
Anonymous
Håret reiser seg, gåshuden sprett, energiene raser gjennom systemet når jeg leser dette og jeg gleder meg uhemmet til å få lese artikkelen...
Jeg tror jeg besvimer! :wub:
GjenopprettetMedlem
Venter spent :wub:
Anonymous
Sjamanisme tur til Peru - 15 sept-3 oktober 2006 - mine erfaringer,følelser og tanker mm:

Med en gang jeg kom inn til flyplassen i Lima så følte jeg meg "hjemme" på en måte. Veldig behagelig å kjenne på den type følelse allerede når jeg ankom dit. Det samme med flyplassen i Iquitos. Følte meg så uvanlig avslappet og dette med at sjelen kommer hjem hadde jeg i mine tanker og følelser nå. Selv om jeg ikke hadde så mye forventninger så lå det noe forventninger helt klart i luften. Naturlig det.

Møte med Amazonas var spesielt. En voldsom harmoni og balanse kunne jeg føle da jeg var der i de ca 9 dagene vi var der. En sånn harmoni hos de menneskene som bodde i han Don Pedro(Ayahuascaros/Curanderos(plantehealer) sin camp. Maten var jo helt strålende med tanke på kvalitet - økologisk mat på sitt beste. Og mye frukt, litt fisk og kylling + egg. Noe grønnsaker. Ikke noe tilsetningstoffer og kunstige stoffer i maten. Ekte og ren som den skal være. Og vi spiste ikke veldig mye når vi var i Amazonas. Vi trengte ikke akkurat det. Vi fikk det kroppen trengte for å ha en slags diett til alle plantemedisinseremoniene.

Å bade i elven i Amazonas var himmelsk da. Som å være i paradis og alle badet så og si nakne - damer og menn:) Ikke noe problem det når vi var i et slags paradis:)

Samme dag som det var 1 Ayahuasca-seremoni så fikk jeg besøk av en brukbar stor edderkopp der som var mitt "soverom". Jeg hadde stor respekt for det og gjorde ikke noe mer med det. Jeg var ikke en gang redd:)

Det ble også tid til noen yogaøvelser i noen av dagene med Marie Wernegren, som er kjæresten til vår guide Lasse V. Gundersen. Veldig kraftfulle øvelser må jeg si. :)
Jeg merket med en gang den enorme kunnskapen til Don Pedro ang plantemedisiner - ikke bare Ayahuasca. Han har enorm kunnskap om mange plantemedisiner i Amazonas. Hans kontakt med planteånder o.l. er formidabel.

Ayahuasca-seremoni 1 - 18 september 2006
(Jeg deler bare litt/noe av hva jeg erfarte - noe er for personlig å dele med dere, men prøver å forklare litt/noe hvordan det var)

http://sjaman.com/forum/index.php?topic=1679.0
---------------------
Dagen etter så var jeg med på en tøff ekskursjonstur i jungelen som varte hele 5-6 timer. Ikke rart at jeg ønsket å legge meg tidlig. Var helt utkjørt og fikk tanker om at jeg ønsket meg tilbake til Norge. Følte at det nesten ble litt for tøft - en veldig tøff avslutning på dagen om tanker om hvorfor er jeg her og at det var en tøff kamp med meg selv og egoet. Og fryktmekanismene i meg selv ønsket meg bort herfra. Å slutte å utforske sjamanismen og sånt. En veldig tøff dag dette. Men det hjalp å sove tidlig og jeg følte meg som en ny person morgenen etter. Det glødet i hjertechakraet mitt. Veldig bra å sove lenge og den enorme motstanden i meg selv dagen før ble snudd til noe mer konstruktivt:)

Han ene Ayahuascarosen, Don Ramon og hans kone Dona Ena kunne vi gå til privat konsultasjon. Jeg ønsket å snakke om det som var viktig for meg å ta tak i livet her og nå.Blant annet å ikke være redd for min egen kraft - men heller integrere og komme mer i dialog med min egen kraft. Og ha mer tro på det jeg erfarer og stole mer på det jeg får opp som intuisjonen sier blant annet. Bedre selvtilliten min. Vi skulle få noen Mapacho-seremonier. Mapacho er tobakkplante - en veldig fin plante som blir brukt i Ayahuasca-seremonier. Den er uten all den tilsetningsstoffer som blant annet gjør oss avhengig av vanlig røyk her i Vesten. Det er den eneste røyken jeg har røykt i mitt liv og som jeg vil fortsette med. En veldig ren tobakkplante som styrker oss på forskjellige måter. Den er healende og rensende den også. Veldig vanlig i Amazonas blant annet for Ayahuascarosene og Curanderosene i seremonier. Og vi skulle ha flere seremonier og jeg skulle blant annet fokusere på å ikke være redd for min egen kraft, men heller jobbe med å tørre å være i den. Forbedre selvtilliten og ikke minst troen på det jeg erfarer i livet.

Ayahuasca-seremoni 2 - 20 september 2006

----------

Det skulle være Mapacho-seremoni med Don Ramon og Dona Ena 21 september - dvs med tobakkplante, som vi alle som var med skulle røyke opp - 1 sigarett. Og puste ut og fokusere på det en skulle styrke og jobbe med ang seg selv. Jeg merket at jeg kom mer og mer i min egen kraft og følte meg styrket etter denne seremonien. Veldig flott å kjenne på den kraften jeg kom i kontakt med der sånn. Å stole mer på min egen kraft og styrke selvtilliten merket jeg var mer tilstede enn før.

22 september var det Mapacho-seremoni og tromming med Inger Lise Mong. Tromminga varte ikke lenge, men den var kraftfull på sin måte. Erfarte ikke noe spesielt, men det var mye healingkraft og sånt som jobbet i meg der også. Mapachoseremoni nr 2 var mer kraftfull enn den forrige etter min mening. Var litt svimmel og uvel pga de sterke energiene. Den sterke healingkraften. Men følte meg sterkere som sagt. Klarte å røye opp denne ene sigaretten. Merket bedring i energiflyten i solar plexus blant annet etter denne seremonien.

Ayahuasca-seremoni 3 - 23 september 2006

--------------
Før seremoni 4 så gikk hadde vi nok en tøff og lang jungeleksursjon rundt et sted i Amazonas hvor Don Pedro vokste opp som barn og hvor han startet sin plantemedisinutdannelse. Mye flott å se på. Og spennende å høre om.Har aldri sett så store maur før blant annet:)

Ayahuasca-seremoni 4 - 24 september 2006

---------------

Vi dro fra Amazonas rundt 25 september og jeg følte en enorm euforisk glede i hele meg da jeg dro med elvebåten til Iquitos havn. Det lyste fra øynene mine og jeg var in heaven for å si det rett ut. Litt problemer med å være i kroppen da..hehe:) Ikke så rart ang dette med at sjelen min har kommet "hjem" og det jeg har erfart i seremoniene i Amazonas. Og følelsen av at jeg kommer tilbake var også der. Ser frem til det helt klart.:)

26 september så endte vi opp i Cuzco - Andesfjellene. Ca 3500 m.o.h!! Så høyt har jeg aldri vært i dette livet, og det var uvant å være i sånn høyde i de 2-3 første dagene. Drakk mye coca-te og tygget coca-blader.  Litt svimmel,tungpustet og rar følte jeg meg, men det gikk bedre enn jeg forventet med å takle høyden. Elsker fjell så dette var jo veldig spesielt å komme i høyden! Coca-blader er mineralrikt og gir en ekstra energi. Jeg gikk bananas på markedet i Cuzco og kjøpte for rundt kr 6-700. Og sikkert mer enn det...

Besøkte spesielle hellige inkasteder på over 4000 m.o.h. Enorme værforandringer fra varme til kulde. Og fra stillhet til mye vind og noe regn. Mediterte der også og det var ganske kraftfullt.

Følte meg veldig klar for San Pedro-seremoni og var spent på hvordan den ville fungere iforhold til Ayahuascaen. San Pedro er en kaktus som ligner på Peyote, som også er kaktus. Fikk vite at San Pedro jobber mest på følelsesmessige planet og er annerledes helt klart enn Ayahuascaen. Det fikk jeg erfare til gagns.

San Pedro-seremoni - 28 september 2006:

----------------
Møte med Macchu-Picchu 1 oktober....veldig spesielle greier det ja. Et kraftsted helt klart! Vi hadde en guide som het Jesus og sa at han var blitt tilkalt fra åndene til å lede oss på veien her. Og det kan jeg trygt si at det stemte. Mange som erfarte mye spesielt her. På et sted så kjente jeg enorm tristhet og sorg. Og det var godt å gråte ut. Han guiden, Jesus, ba meg synge en sang for alle ang det jeg kjente på. Veldig tøft å få ut smerte,lidelse,tårene,tristheten + sorgen og formidle dette til alle som var med i gruppa vår. Satt ganske dypt i mageregionen og sang en sang om å la tristhet og sorg forsvinne ut - la det strømme - men la det gå. Og la glede komme inn i livet. La kjærlighet få strømme. Noe  i den duren på engelsk. Ble veldig følelsesladet sang.

Ei i gruppa som satt ved siden av meg så en inkadronning legge en krans foran føttene mine. Noe med en ny start og at jeg skal prøve å ta denne kransen til meg og hva det betyr får jeg nok vite senere personlig. Håper selv å møte denne inkadronningen som visstnok skal ha elsket meg i et annet liv. Ha vært sammen. En hjelper som jeg har i åndeverdenen. Fikk mer kraft av å ha sunget ut og fått ut noe av sorgen og tristheten. Godt å kjenne på det.

Etterpå var vi med på diverse andre seremonier som ofring av forskjellige mat o.l. og Jesus gav meg et stykke stein av Macchu Picchu. Det var en ære å ta imot. En kraftfull stein, som jeg har i min steinsamling nå. En bit av Macchu Picchu.
Jeg hadde ikke regnet med at vi fikk en sånn spiriuell guide. Veldig spesiell avslutning på peru-turen.

Det var tøft å klatre opp på et av Macchus Picchus høyeste punkt der inkaene hadde kondorritualer. Var ganske utslitt etter å ha klatret opp(tok rundt 55 min. opp + 45 mn ned. )

Tungt å ta farvel med alle i gruppa. Vi har vært som en slags familie - åndelig bevisst familie. Veldig sterke bånd mellom oss, som sikkert vil vare livet ut. Evig takknemlig for denne turen som har gitt meg klare tanker om hvor veien er videre i livet.

På flyet hjem fra Lima til Amsterdam og videre til Oslo var jeg ekstremt trøtt - og da jeg kom frem til Norge så var det godt å komme hjem og sove. Sov i 12,5 timer!!! Det er mye nytt å integrere og fordøye. Og ser frem til flere utenlandsturer,plantemedisiinerfaringer og ikke minst komme tilbake til Peru da:) Sjelen min har kommet "hjem" og det er bare å flyte med hvor den skal videre her i livet. Er spent på fortsettelsen.

Don Pedro kommer til Mai 2007 forhåpentligvis og vil ha et foredrag om plantemedisiner der sånn i Norge.
GjenopprettetMedlem
enormt :wub:
Anonymous
Å himmel, gamle minner kommer tilbake! Den guiden, Jesus, må være den samme som vi hadde i machu picchu!
Han var en skikkelig fin fyr. Han heter egentlig Teddy Romero, men kalte seg Jesus, og hadde visittkort med det navnet. Kan jo være en annen da. Han hadde en coca seremoni med oss oppe i machu p.fjellet. Hoho! :wub:

Takk ellers for en fantastisk historie, David.  :eusa_dance: :wub:
Anonymous
Det var tøft å klatre opp på et av Macchus Picchus høyeste punkt der inkaene hadde kondorritualer. Var ganske utslitt etter å ha klatret opp(tok rundt 55 min. opp + 45 mn ned. )

Høyeste punktet som dere ser i midten er det snakk om:
📎 DSC_0126.jpg
Anonymous
Å, du store ånd, dette var vidunderlig å lese...kan nesten ikke vente til jeg kommer meg ned dit til neste år.
Dette her må jeg lese flere ganger.
Tusen takk for at du tok denne turen og kan fortelle om dette fantastisk, flotte stedet! :respect:
GjenopprettetMedlem
Inspirerende lesestoff  :biggrin: Takk for at du dele denne spesielle opplevelsen med oss  :wub:
GjenopprettetMedlem
...tusen takk David. Turen høres fantastisk ut. Sparer hver måned for at jeg skal få dratt til Peru selv. Skjønner at jeg ikke kommer dit en dag for tidlig  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Fantastisk :wub: