Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

Har til tider syntes det var litt vel mye dikt her..... og litt for depressive, mørke, som har dratt meg ned...
men da fant jeg ut at det var jo bare å la være å lese de...
( Det kanskje bare er meg, og den modusen jeg er i for tiden...)

Enig med deg her Aventura, jeg leser ikke diktene.
De er som du sier til dels depressive...  :o

Men det er jo en stor terapi for de som skriver de, så bare fortsett å skrive...

Vi som ikke vil lese de, behøver ikke lese de...

Sånn er det bare...

Samin  ;)
GjenopprettetMedlem
Det man savner må en selv sørge for å fylle opp
En kan ikke sitte der å forvente at verden skal servere
en opplysning å glede til enhver tid.
uten å gjøre noe selv for at dette skal hende.
((Gud er død
vi må selv fylle tilværelsen med mening))
                                            -Nietzche

Nietzche er død.
              -Gud.
  :wub:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

((Gud er død
vi må selv fylle tilværelsen med mening))
                                            -Nietzche

Så hjertens enig med deg i det du sier.... men Gud er ikke død.
Vi har bare glemt å lytte til Gud.
Og dermed til oss selv  :wub:

Samin  ;)
GjenopprettetMedlem
Bare tildels enig, Teletubb....

Jeg sitter ikke inne med alle svarene alene.... Iblandt må man tillate seg å bare ta imot...  :wub:

Og gud ( kilden) er ikke død... Hvordan kan du si det.....?
Den finns overalt, i deg, og alt levende...  :wub:
Anonymous
ja, vi er nå forskjellige, vi mennesker, men hvis diktsidene irriterer så mye...så finnes det en enkel løsning for det:fjern tråden! Mørke dikt hører til ,de også, dagene er vel ikke bare solskinn...jeg for min del har prøvd med diskusjoner også, men får ikke mye respons( kanskje fordi jeg ikke er sjaman, og er vel litt for enkel, ikke vant med finere titler og er ikke så viten som enkelte her gir uttrykk for å være...men som sagt, vi er ikke like og bra er det :biggrin:  skal redusere mine aktiviteter her, så blir det iallefall litt mindre dikt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
men husk:ingen er mester.Egne erfaringer teller mest, iallefall for meg...for livet er komplisert, uansett om en sier det i diktform eller skriver det rett ned med ord..., men slik tenker nå jeg. Vi alle er vel lærlinger livet ut, vi blir  ikke ferdig utdannet mennesker uansett hvor mye vi strever...men vi kan finne løsninger og svar slik at vi kan strebe oss videre i livets landeveier...

hilsen marihøna
l
GjenopprettetMedlem
"marihøna":

skal redusere mine aktiviteter her, så blir det iallefall litt mindre dikt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
hilsen marihøna

Du skal ikke legge bånd eller begrensninger på deg selv fordi noen synes det er mye dikt på sonen.....  :exclaim:

Du skal heller bli motivert til å skrive mer, og da mener jeg både dikt og andre innlegg  :eusa_dance:
(vi andre som ikke er for dikt, kan heller la være i lese de).

Det var ikke det som var ment om konstruktiv kritikk...
Konstruktiv kritikk betyr oppbyggende....

Så det så  :o

Samin  ;)
GjenopprettetMedlem
"marihøna":

ja, vi er nå forskjellige, vi mennesker, men hvis diktsidene irriterer så mye...så finnes det en enkel løsning for det:fjern tråden!

...nå var det ikke meningen å ta opp diskusjonen vedr. "diktsonen" igjen. Jeg ga et eksempel der folk ble såret, der folk ikke tålte konstruktiv kritikk. Men siden vi er inne på det med dikt igjen. Jeg stilte et spørsmål om folk kunne begrense seg litt med diktskrivingen. Jeg spurte også om alt må legges ut på sjamansonen...det virker det som det må. Og ja Marihøna, når det blir så mange dikt så IRRITERER FAKTISK DIKTSIDENE SÅ MYE !!!  :exclaim: - derfor gidder jeg ikke å lese dem. Det er forresten ikke sant...jeg leser noen dikt inne i mellom...og noen er faktisk veldig bra også  :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Jeg finner denne debatten hverken konstruktiv eller oppbyggende.
Bare en masse ord om hva man liker og helst ikke liker. Er det noe å mase om?
Irritasjon gir ikke grunnlag for KONSTRUKTIV DEBATT.
Hva tenker dere på? De som skriver såkalt depressivt våger å møte mørket i seg selv. Er det nedbrytende?
Akkurat det er helt individuelt for hver av oss. Min helse er bevart og bygget opp, takket være denne muligheten.
Så takk til sonen for det. Det er ingen sutteklut. Mottakelighet, forståelse og varme er ikke det dagligdagse i samfunnet vårt. Her er det rom for helbredende virksomhet. Det er da godt sjamanarbeid!
GjenopprettetMedlem
...vel bluestorm...omega 3 og kognitiv terapi er også bra når man møter mørket i seg selv  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
,

Denne kunne jeg ha spart meg.. :icon_redface:
Anonymous
huffda, jaja, konstruktiv kritikk eller ei så begynner det bli litt hett her, jaja, der ser dere, vi har FORSKJELLIG SYN for saker og ting.Og noen ganger snakker vi vel siden av saken også, det pleier å bli sånn i debatter, ikke bare her men i andre  debatter og, har eg oppdaget.Men bør vi ikke sette en strek her nå, og se hva det blir til her på sonen. Å hakke på hverandre tjener vel ingen. Liker en ikke noe, så gjør  en ikke det, ok, greit nok. Men jeg tror ikke vi kommer noen vei med dette her.Så setter vi .( punktum) og går videre, og finner noe annet å snakke om. Hva om vi skal fortsetter med  f.eks. debatten om engler :innocent2:...nei, skal slutte nå, men må si atnoen ganger har jeg faktisk fått god hjelp her når livet har vært bare dritt( både healing og råd om forskjellige ting, og gode, kjærlige ord som har betydd en del for meg, så takker for det.

med   :innocent2: :wub:
marihøna
GjenopprettetMedlem
Ja det ble hett nå. Jeg beklager det. Skulle ha skrevet i eitranesforbainna -tråden først.  :eusa_doh: :-X :icon_confused:
Jeg er iallefall ferdig i denne tråden.  :razz:
GjenopprettetMedlem
"Tasse":

Nå har jeg lest mye og srevet noe her på son. :exclaim:
Må si at jeg savner konstruktiv, oppbyggenge kritikk her.

Tasse

Hei, Tasse, og velkommen til sonen. Jeg likte godt den historien om Oliver og hunden i Pyreneene. Jeg syns du skriver mye bra.
En plass nevner du at du har dysleksi - men det er flere her inne som har det, så det skal du ikke tenke på.

Men jeg tenker at kanskje er det konstruktiv kritikk fra moderators side å stenge nye tråder når det er andre likedanne. De har nok bare gjort jobben sin, uten å mene negativ kritikk.
Nå husker jeg ikke hva du hadde skrevet i den andre teksten - der var det jo noe som var redigert bort. Men etter som jeg husker så var det i den tråden som hadde med at en av våre sonevenner plutselig døde, og det var vel bare "kjedebrev"-delen som ble sletta (men det er dette jeg ikke husker helt - kanskje var det mer).

Det er nok flere enn du som har opplevd noe lignende, på grunn av "jobben" til moderatorer. Det er nok ikke ment som kritikk.
Men når du etterlyser konstruktiv kritikk, så forstår jeg  enda ikke helt hva du mener. Mener du vi skal gi tilbakemelding på hvordan det du skriver kan skrives bedre?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":

Jeg finner denne debatten hverken konstruktiv eller oppbyggende.
Bare en masse ord om hva man liker og helst ikke liker. Er det noe å mase om?
Irritasjon gir ikke grunnlag for KONSTRUKTIV DEBATT.
Hva tenker dere på? De som skriver såkalt depressivt våger å møte mørket i seg selv. Er det nedbrytende?
Akkurat det er helt individuelt for hver av oss. Min helse er bevart og bygget opp, takket være denne muligheten.
Så takk til sonen for det. Det er ingen sutteklut. Mottakelighet, forståelse og varme er ikke det dagligdagse i samfunnet vårt. Her er det rom for helbredende virksomhet. Det er da godt sjamanarbeid!

:respect: Diktskriving er med å holde liv i sonen,og det er fint,folk snakker om sitt indre,bra,godt å høre at det rører seg der inne.
La oss ikke bli smålige,og tenke at sån og sånn er sjmaunisme.
SEO Crawler
Jeg har litt konstruert kritikk på gang.

Jeg synes Tourao, burde skifte til "Tour Aum"

Jeg synes Bast burde skifte til "Bart"

Og Wolf til "Golf"

brukernavn til "bruker navn"

Samin til "Ædnan"  (i samme sengen kunne Ædni skifte til Samin, for ordenes skyld)

teleterkji til "1881"

Passopp burde bytte til "Press Opp"

Stridshjelp kunne bytte navn til "Nødhjelp" (et skikkelig healernavn)

Alt dette er selvsagt bare litt konstruert kritikk, noe jeg ønsker...jeg forventer ikke å bli bønnhørt (hvis folk virkelig ble bønnhørt, ville ikke den norske kirke oppleve en så formidabel avfolkning...eller er det fertiliteten til kristenfolket...nudel..)

Jaja. Et par forskitlige spark i alle retninger (og så rett tilbake til hulen sin igjen...)

Torskstein
GjenopprettetMedlem
Jeg må visst mene litt jeg og. Selv om det ble sagt, konstruktiv kritikk er ikke å si hva man irriterer seg over og ønske det vekk. Det er jo å fokusere på det negative. Bare formuleringa: Jeg liker ikke så mye dikt, funker bedre om man sier: jeg liker bedre diskusjoner. Da har man en vei å gå, da sitter man ikke å stirrer i veggen og irriterer seg over fargen på den, eller noe sånt.

Det jeg liker med sonen, men som også har vært et punkt omgitt av usikkerhet, er at man kan komme ut med det man sliter med, ikke som en rasjonell diskusjon, men et spørsmål om hjelp, råd elller bare bli sett og hørt. Har jo opplevd å sitte rimelig isolert og trengt å kommunisere med noen, men ikke hatt noen jeg har turt å kontakte. Fanken hvor godt det er å kunne uttrykke et eller anna her inne da, hvor det er ganske trygt (har vært på andre forumer, man må ofte være ganske hardhudet enkelte steder). Hver gang det blir dratt fram at dette ikke er sjamanisme, så tenker jeg at det er folk med interesse for sjamanisme, som forsøker å gå den veien, som møter motstand i livet og som trenger en støtte og forståelse de kan få her og ikke andre steder (prøv å forklare et trøblete møte med åndeverdenen eller lignende for uforstående, det er jo fanken meg lukket avdeling neste  :exclaim:)

Kritikk er vanskelig og jeg ble litt sånn....hm...når jeg leste ønske om mer konstruktiv kritikk. Kanskje fordi det ikke er så godt å vite hva konstruktiv kritikk er og det ofte blir mer nedbrytende enn oppbyggende. Fordi mange er såre, jeg er sår på ting. Så surner det bare til stemninga. Men jeg er veldig for at man skal si hva man mener og at en forsøker å ikke ta alt personlig. Men som sagt, jeg syns det er bedre om folk peker ut den veien de vil, enn å si: ikke gå der, ikke gå der. Jeg syns det er helt ok å ønske seg fler diskusjoner, kanskje sparker det i gang viljen til andre. Men det har jo ingenting å gjøre med om noen skriver dikt eller ikke. Det er ikke slik at det blir færre diskusjoner, hvis det er mange dikt, gjør det vel? Er det i det hele tatt noen sammenheng mellom disse to?
GjenopprettetMedlem
Hvis dikt kan være med å føkke opp stemningen litt i leiren,som dette,så er det liv laga.

Og for å skape konstruktiv kritikk, må en ha noe som er brutt sammen,og kan bygges opp igjen.

Slik jeg ser det med mine åtte øyne.

En kan ikke lage eggerøre uten å knuse kjøkkenbenken litt først!

Tenk over det.
Anonymous
Konstruert kritikk blir tatt til etteretning og jeg skifter sporenstreks navn til "mør biff" hvis steinen bytter navn til stor stein, eller helst "store steiner"

Og så kan vi alle få litt kritikk for å leke indianere hele gjengen, og da kan jeg si at jeg bor i telt og er indianer som faen og hei hvor det går med denne diskusjonen.
Så kommer noen og sier indianere er fine, spesielt en eller annen stamme, Press opp en stein legger ut 35 linker som noen leser alle, de fleste ingen, men siden vi ikke er så himmla gode på antropolagsnakk så skjønner vi ikke alt, og kjæresten min ler av meg fordi dette er da veldig enkelt,

Jeg skifter navn tilbake, "Store steiner" gjør det ikke og mobber meg
Jeg bytter navn til "Kjøttpølse" og tilbake igjen, og cirka på dette punktet stenger Inger Lise tråden

Et deilig rituale vi har som kjøres ca en gang i måneden.

SENSURER MEG
GjenopprettetMedlem
"Tourao":

, og kjæresten min ler av meg fordi dette er da veldig enkelt,

Jeg må si at jeg er enig med kjæresten din...
Her sier noen meningen sin og helvete bryter løst...
Patetisk spør du meg, og jeg sier som din kjæreste..
Dette er for enkelt...

Kanskje denne tråden er på tide å dytte opp:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,3605.0

Samin  ;)

Ps. Hils din kjæreste å si at hun har rett...
Anonymous
Oi oi oi, ble jeg oppfattet som sint.

Da forstår jeg at man trenger  ;D og  :biggrin: for å bli oppfattet som ironisk

Og min kjæreste mener at antropologi er meget enkelt....

Men her er kanskje sakens kjerne, noen misforstås og noen misoppfatter. så da er vi like langt og ingen er noe klokere.

Slenger på en sik en også  :wub: og en  :innocent2: så er vi alle lykkelige

Kor e alle englane?
Anonymous
:badgrin: :badgrin: :badgrin: æ sitt her å ler...og æ VIL væra Hiawatha, så det så, og æ ska bo i en telt så e fora med ækte sølvrevskinn, og så....nei og nei, av og til så sporer  man av, men ikke værre enn å finne det rette sporet igjen ( spor 5 f.eks.)jepp...kos dokk med kritikken hele skokken, æ vet ikke snart ka d betyr en gang :razz:
dokk e nu herlige :icon_biggrin:
Anonymous
her kommer englan :innocent2: :innocent2: :innocent2: :innocent2: :innocent2: :innocent2: :innocent2: :innocent2: :innocent2:holde det? :lol: :lol: :lol: :lol: og så litt: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
så nå er vi alle fornøyde?
GjenopprettetMedlem
"Tourao":

Oi oi oi, ble jeg oppfattet som sint.

Da forstår jeg at man trenger  ;D og  :biggrin: for å bli oppfattet som ironisk

Nei. ikke du... men de som er lenger opp i tråden.. de måtte gå inn på denne tråden..:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... 0#msg67730

For å avreagere....
GjenopprettetMedlem
:lol: :lol: :lol: Knuse kjøkkenbenken??? Den var artig, teleterkji!

Æ tenkte kanskje torstein kunne hete Steintoillat, men det trur æ egentlig vi e hele gjengen!

Mvh Stridshjelp/Nødhjelp/Steintoillat
SEO Crawler
kon struts riv trikkpikk

kron stuss liv snakksnikk

mor pluss siv panikk

tøv eller alvor, under månens skiftende fase.

Humørsyke healere hater heller hverandre, enn elskelig ense emosjonelle ellemellerier.

(avreisedato: 4 sekunder)

:innocent2:  :P  :innocent2:  :eusa_liar: :eusa_liar: :eusa_liar: )