Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Nå i disse navnetider må jeg innrømme at jeg er litt forvirra!

Det er kommet nye navn og jeg klarer ikke å finne ut hvem som er hvem, og da mister jeg en del mening også i det jeg leser. Det ligger altså for meg en del mening i innleggene når jeg samtidig kjenner til "historien" til den som skriver.
Jeg har fått med meg at Liljee er Illumina og at Aventura er Sjelevenn. Men hvem er Vennesjel?
Hvem er laiila som plutselig har meldt seg ut?
Hvem er hvavardetnåhunhet? Og hvem er snabelstankel ett-eller-annet?
Hvem er lolita?
(Sikkert fler, men jeg kommer ikke på fler i farta)
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Snabelstankelspurven ble født under vårjevndøgnfeiringen og er nok best gjenkjennelig for de som var tilstede.
Hvadetnåvarhunhet er identisk med bidragsyteren snabelstankelspurven som har reist tilbake til åndeverdenen der den egentlig holder til.
( eg har en fornemmelse at Falken/laiila muligens var et dobbeltnick i dobbelt forstand: et dobbelt eller tredobbelt medlemskap som nå er normalisert i og med at laiila er utmeldt. kun en fornemmelse. intet vet jeg. ... )
Hvadetnåvarhunhet
skal presentere seg så snart hun får tid
selv om hun ser tilbake på et tidligere langt liv på sonen har hun nemlig faktisk aldri presentert seg her
rent formelt under "Presenter deg selv". Hun har dog ikke eksistert under flere navn samtidig, men er seriemononom.
GjenopprettetMedlem
Er enig med Stridshjelpen, man må jo kunne presentere seg før man hiver seg ut i en tråd.
Skulle tro det var normal folkeskikk.....
"hvadetnåvarhunhet":
Hvadetnåvarhunhet
selv om hun ser tilbake på et tidligere langt liv på sonen har hun nemlig faktisk aldri presentert seg her
rent formelt under "Presenter deg selv". Hun har dog ikke eksistert under flere navn samtidig, men er seriemononom.
Hmmmm....
Men tid til poste på tråder har du, men ikke å presentere deg?????
Nei det holder ikke....
Så en oppfordring til alle de som ikke har presentert seg,
Dere er velkommen til sonen, men det er kjekt å vite hvem vi snakker med
som Stridshjelpen sier
S

GjenopprettetMedlem
Engledanser - Bjørnedanser - Hjortedanser - Slangedanser
Dagsform smaksform
GjenopprettetMedlem
"Samin":
Er enig med Stridshjelpen, man må jo kunne presentere seg før man hiver seg ut i en tråd.
Skulle tro det var normal folkeskikk.....
"hvadetnåvarhunhet":
Hvadetnåvarhunhet
Hmmmm....
Men tid til poste på tråder har du, men ikke å presentere deg?????
Nei det holder ikke....
Så en oppfordring til alle de som ikke har presentert seg,
Dere er velkommen til sonen, men det er kjekt å vite hvem vi snakker med
som Stridshjelpen sier 
Samin 
Bifaller dette og er enig med Stridshjelp i at det til tider er vanskelig å orientere seg i denne (navne) nick jungelen.
RITA
GjenopprettetMedlem
Oioioi...
Jeg skal være uenig med RITA...
Hva med det store mysteriet....
Skal vi ikke gruble litt? Og jeg var da tilstede og vet alt, så jeg burde kanskje ikke uttalt meg....
Ole
GjenopprettetMedlem
Hurra, han som danser med engler er uenig med meg.
Jeg mener at det er greit å lese en liten presentasjon (en linje eller to) av menneskene man "snakker" med her inne - ikke noe annet. Når jeg møter mennesker jeg ikke har møtt før så pleier jeg å presentere meg
RITA

GjenopprettetMedlem
Jeg er enig med Stridshjelp, Samin og Rita!
Jeg blir helt virrafor! Eller forvirra.
Skal jeg også være ærlig blir jeg en smule irritert! :-X
I ettertid har jeg sett og skjønt at noen bytter nick når de vil si noe de ikke vil identifisere sitt opprinnelige nick med! Hvorfor det? (Som kritikk f.eks)
Og HVORFOR har noen både to og tre nick??
Jeg ønsker ikke å gå ut med mitt opprinnelige navn...fødte og døpte.
Men jeg har hatt ett fast nick....Silva....som omtrent kjenns ut nå
som mitt åndelige navn.
I silvas ånd blåser jeg ut....
når jeg er irritert....
å jeg roser når jeg føler for det.
I Silvas ånd våger jeg å
være svak i mine dikt
og sterk i mine ord
I Silvas ånd velger jeg å være
det er meg i godt og vondt
i svake og sterke stunder
I Silvas ånd...jeg er meg
å jeg må våge å annerkjenne
alt jeg har skrevet.
For i Silvas ånd...er mitt sinn
i åndeverden...å lærer
kjenner, føler...våger...
å STÅ for det senere.
For meg ligger ikke forandringen i å bytte nick....men Å SE forandringen
fra mitt nick startet og skrive å veien frem til i dag!
GjenopprettetMedlem
Luringer! hvis dere fram så vi kan se derers ekte fjes!!!
jeg føler meg dum og lurt .
Jeg viste ikke ,at det foregår slike manipuleringer.

Jeg er så naiv,jeg trodde alle var ærlige her.

GjenopprettetMedlem
Her bretter man ut sjela si og det viser seg,at det finnes noen som snikker og håper fra et nikk til en annen,har flere nikk på samme tid og åler seg gjennon som en ekkel slange. Fy fan. Dette er det verste jeg har hørt på lenge.
Tve tunger,
dobelltmoralister,
blekansikter.
uff....
det lukter onde ånder
GjenopprettetMedlem
"Silva":
Jeg er enig med Stridshjelp, Samin og Rita!
Jeg blir helt virrafor! Eller forvirra.
Skal jeg også være ærlig blir jeg en smule irritert! :-X
I ettertid har jeg sett og skjønt at noen bytter nick når de vil si noe de ikke vil identifisere sitt opprinnelige nick med! Hvorfor det? (Som kritikk f.eks)
Og HVORFOR har noen både to og tre nick??
som mitt åndelige navn.
I silvas ånd blåser jeg ut....
når jeg er irritert....
å jeg roser når jeg føler for det.
I Silvas ånd våger jeg å
være svak i mine dikt
og sterk i mine ord
I Silvas ånd velger jeg å være
det er meg i godt og vondt
i svake og sterke stunder
I Silvas ånd...jeg er meg
å jeg må våge å annerkjenne
alt jeg har skrevet.
For i Silvas ånd...er mitt sinn
i åndeverden...å lærer
kjenner, føler...våger...
å STÅ for det senere.
For meg ligger ikke forandringen i å bytte nick....men Å SE forandringen
fra mitt nick startet og skrive å veien frem til i dag!
RITA
GjenopprettetMedlem
Jeg har jo ikke vært aktiv så veldig lenge her inne på sonen,men kan underskrive på at det er forvirrende med nye nick. Endelig begynner jeg å skjønne litt av hva en eller annen mener,om det er en som "alltid" er uenig i det jeg skriver osv,og så vips er nicket borte
Jeg synes det er koselig å lese innlegg som representerer dere her inne,og etter hvert blir dere nesten som kjente

GjenopprettetMedlem
"Silva":
som mitt åndelige navn.
Jeg mener heller ikke at man skal gå ut med fullt navn og født og døpt etc..
Men det er greit med et fornavn, kjønn, alder og bosted (kommune).
S

GjenopprettetMedlem
Er der mulighed for en frit lejde-ordning, sådan at de tullebukke, der har skiftet nick uden at fortælle det, kan stå frem og ikke få alt for mange skæld ud? Eller har man mistet all respekt, hvis det er tilfældet?
Kærlig hilsen tjørn, som for snart 100 år siden var forbi på zonen i en kort periode med navnet »tuschen«

GjenopprettetMedlem
Er nok en av de som har skiftet nick her inne. Det vil si, skiftet visningsnavn nyttårsaften. Så alle mine innlegg her inne er merket med samme navn, mer ærlig sånn. For min del var skifte av nick en del av til dels store endringer som har skjedd i det siste. Nicket jeg hadde fremstilte en person som sto i bakgrunnen og gjemte seg bort. Den personen er jeg ikke lenger, og det har tatt en god del viljestyrke å komme så langt. Derav navnet Viljesterk, (eller sta som noen vil si). Amnesti... vel, har ikke fått noen reaksjoner på navnebytte her inne, så jeg går ut fra at det har vært greit

Den personen som i sin tid meldte seg inn på sonen er borte, og jeg kan heller ikke si at hun vil bli savnet

GjenopprettetMedlem
Jeg er visst også veldig naiv, for jeg visste ikke at noen opererer med flere nick samtidig.

Heller ikke mistrur jeg noen å skrive under et annet nick når de har skrevet noe de ikke vil bli 'avslørt' for.
Er det noe som bare blir trodd, eller vet du det, Silva?
Ellers mener jeg det er best om man er ryddig, og forteller hvem man er, når man skifter nick.
Det mener jeg at jeg har gjort selv, hver gang. (3 ganger

)
Men hvorfor noen skal behøve mitt navn (fornavn) og bosted, er for meg litt ubegripelig i et forum som dette.
De som kjenner meg, og de jeg har møtt, vet hva jeg heter, og de andre trenger det ikke.
Men en presentasjon syns jeg er greit.
Vi har før lagt ut bilder av oss selv i en egen tråd, for de som ønsket, og det var et fint initiativ.
Egentlig syns jeg dere er litt strenge, dere som ber oss om å 'stå frem'. I den andre tråden forklarte jeg hva jeg mener om dette med nick og identitet. Det kan være så mange grunner for et nick, og mange av oss 'snakker'
friere da. Og det er jo lagt opp til det i disse forumene. Litt lek med sin identitet syns jeg er bare fint.
Likevel følger jeg oppfordringen, og legger fornavnet mittt under nicket. Bilde også, men bare for en stund.
GjenopprettetMedlem
Min intensjon var ikke å be folk om å legge ut opplysninger som kan føles personlig å legge ut. Men jeg vil gjerne vite hvem jeg snakker med. Det dreier seg om å fortelle at nå skifter jeg bruker navn fra...... til........, og det syns jeg både bluestorm og viljesterk og flere andre har vært flinke til.
Jeg syns også det er spennende at noen skifter navn som passer med deres utvikling, bare jeg har mulighet for å følge med hvem det er - det var litt mange på en gang for tida.
Noen lager et alter ego bare som en spøk, som f.eks Snikende Kaffevane og Lolita. (Måtte ha hjelp til å finne ut hvem begge var

) Nå når jeg har funnet ut hvem det er, så er det jo litt morsommere.
Selv er jeg svært fornøyd med mitt brukernavn og tror ikke jeg kommer til å skifte det ut. Jeg bytter kanskje bilde en gang i blant, og undertekster. (Husk at i denne tråden har jeg ikke skrevet med grønt- det er min egen mening).

Puh, det er ikke bare bare, man blir jo helt forvirra!
PS, Stilig bilde, Bluestorm!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Vakre damer i vinduet
blomster i
nuet.

GjenopprettetMedlem
Er det noe som bare blir trodd, eller vet du det, Silva?
Jeg vil ikke si mer enn jeg nevnte her! :)
Noen lager et alter ego bare som en spøk, som f.eks Snikende Kaffevane og Lolita. (Måtte ha hjelp til å finne ut hvem begge var ) Nå når jeg har funnet ut hvem det er, så er det jo litt morsommere.
Som du sier stridshjelp...når du fant ut hvem det var...ble det morsommere. Men det er mange som ikke vet dette...at man bruker to nick...ett for sitt opprinnelige nick og ett for sitt alter ego. Og at de på en måte kan være friere i å kanskje slenge litt mer med leppa! Noe som har gitt meg følelsen av kritikk. At man svarer gjennom sitt ego....uten at andre vet det :shyone:
Jeg har blitt irritert ettersom jeg ikke vet hvem det er som svarer i mine innlegg...eller på noe jeg har kommentert...
de er for meg nye...men svarer som om de vet hvem jeg er...(kjent meg her inne en god stund)....hvilket de også har/gjør, men jeg vet ikke det. Så jeg kan også få følelsen av å bli lurt.
Jeg mener fortsatt at man skal stå for det man sier...uansett nick eller rett og slett :-X.
Og noen må være så snill å forklare meg forskjellen....på dette:
Hva er forskjellen? Å skrive inn ett innlegg i sitt vante nick mot å skrive inn samme innlegg i et annet nick...når man alikevel blir avslørt etter en tid?
Hvorfor?
GjenopprettetMedlem
Sukk.....
Syns nå det et litt morsomt jeg ... og ikke alltid vite....
Har ikke hatt noen større problemer...
Det å presentere seg, som nytt medlem... det er veldig o.k.!
De som har flere kontoer her, de har vel flere personligheter da...
GjenopprettetMedlem
Takk for det Stridshjelp!

og tele!

Det var heller ikke deg jeg siktet til som 'streng', i gåseøyne da -
Hvem lolita er, det undres jeg også på? Vil hun stå frem tro??
Jeg kan jo gjette, men detektivarbeid er ikke min sterke side.
Ps Dette er jo en sjamansone, hvor myte og virkelighet går hånd i hånd. Passer helt perfekt med muligheten til å ikle seg et mytedyr eller kraftnavn. Det er en del av LEKEN, for meg.

GjenopprettetMedlem
Ikke helt enig med deg der, Sjelevenn... Vil nok venne på det å si;
Livet er ingen lek. Man må etterstrebe kontroll... og orden i sysakene.
Og til de som har flere konto; Skjerpning! Ta deg sammen... Saml deg til en!
Ja, ta gjerne med kjønn, alder, bosted, og sivilstand, gjerne mobilnummeret også,
ellers så blir dere så vanskelige å spore opp!
P.S. Jeg er single... om det skulle kunne være av interesse... Ihvertfall en stund til....
GjenopprettetMedlem

Se deeeeeeeeeer! Nå ble jeg virrafor igjen!
For å få med meg at sjelvenn er vennesjel...måtte jeg se det på hovedsiden av forumet. Selvsagt er det kanskje innlysende...men for meg kunne det like gjerne vært noen som tok herming i bakvendtland!
Im going craaaaazyyyyyyyyyy....yes i doooo hoooo hooo ooo o

GjenopprettetMedlem
Halooo!

Vennesjel har ikke jeg sett før - artig speilvending, sjelevenn!
Fra spøk til alvor; jeg kom ihug en ting, for de nyere medlemmene her. Det er kanskje ryddig å fortelle at tidligere innlegg av henholdsvis
sister drum og
lazy gracey, er av meg, altsammen.
Jeg har vært ivrig skribent her, har sikkert nærmere tre tusen innlegg tilsammen - i hvertfall snart.
Så nå skulle det vært gjort rede for.
Hilsen lazy bear

GjenopprettetMedlem
Hmmm...vet ikke helt om jeg syns det er så artig!
Jeg må si jeg lurer på hvorfor noen bytter nick...for å svare i noen av mine tråder og andres? Er det fordi de ønsker å si oss noe...uten at vi vet der og da hvem de er? Eller tror de at vi vet hvem de er? Og hva er intensjonen?
Tenk om man skulle gjort det i sitt virkelige liv? For hver livskrise man har vært igjennom...å bytte navn? Ved hver åndelige ego-død? Hver gang man krabba opp fra sitt velkjente høl i bakken...en smule skadet men fortsatt sterk...fordi man kjempet seg opp igjen!
God damn...da skulle jeg skryte på meg direkt....at kjært barn har mange navn! For ikke å snakke om forvirringen blant familie og venner.
*Hvem er hun denne gangen tro?*
Jeg er enig med at bytter man nick...så syns jeg det er veldig greit å få vite om det!