GjenopprettetMedlem
Material Girl.....Du har nokså grusom, forferdelig, dårlig musikksmak og snodige assosiasjoner du Final T. Synes jeg. Jeg skal slarve til huldra.

AdsBot [Google]
Ooooiiiiyah, eg gler meg til å aktivere Nancy Drew-genet att!
GjenopprettetMedlem
"Liljee":
Den første boka noensinne uten bilder som jeg leste var "
Hardy-guttene og måneraketten". Det var i det hele tatt den første "ordentliga" boka jeg fikk. Så vidt jeg kan rekonstruere nå så var det gave fra muttern til 8-årsdagen. Jeg var meget skuffet (fordi det ikke var bilder i boka), og muttern lovet å bytte den hos bokhandleren neste dag. Men innen da hadde jeg lest den, og var fullstendig bergtatt av det trykte ords mysterium, og ville ha flere! Mange flere!! Nå er det 55 år og 29.999 bøker siden. Men Hardy-genene mine er mist like sterke som Frøken Detektiv sine! (Vi kan jo slå genene sammen, og trekke lodd om ringen??)
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
"Liljee":
Den første boka noensinne uten bilder som jeg leste var "Hardy-guttene og måneraketten". Det var i det hele tatt den første "ordentliga" boka jeg fikk. Så vidt jeg kan rekonstruere nå så var det gave fra muttern til 8-årsdagen. Jeg var meget skuffet (fordi det ikke var bilder i boka), og muttern lovet å bytte den hos bokhandleren neste dag. Men innen da hadde jeg lest den, og var fullstendig bergtatt av det trykte ords mysterium, og ville ha flere! Mange flere!! Nå er det 55 år og 29.999 bøker siden. Men Hardy-genene mine er mist like sterke som Frøken Detektiv sine! (Vi kan jo slå genene sammen, og trekke lodd om ringen??)
Min utheving, fordi jeg synes det var veldig hohoho - Synes jeg ser deg, og din indigasjon.
Jeg leste også Hardy-guttene og alle Nancy Drew-bøkene. Dessuten overtok jeg min onkels bibliotek som bestod kun av noen bøker som het noe med Texas - jeg skal nok finne ut av det. Trolig meget dårlig litterartur.
Uansett, saken er jeg ikke har Hardy- og Drew-gener. Nei jeg
ER både Nancy og Hardy jeg, og dermed skråsikker på at dette i tilfelle blir en langvarig jakt..... Og en liten advarsel til de håpefulle: Dette kan kanskje bli for skummelt for dere.....det innbærer nemmelig at dere må ut i skogen.....

GjenopprettetMedlem
"Nny":
Material Girl.....Du har nokså grusom, forferdelig, dårlig musikksmak og snodige assosiasjoner du Final T. Synes jeg. Jeg skal slarve til huldra.

Eg får seie som kongen; Tzakk zfor alle dei
gode ord!
Om å aktivere Nancy Drew-genet og barnebøker;
Dette er jo uhyre artige opplysningar!
Kva barnebok forandra bardommen og påvirka til den du vart,burde ha vore ein eigen tråd. Det ganske spennande.
Sjølv fekk eg ikkje kjøpe bøker om Frk. Drew,då ho var vaksen og alltid på sporet av tvilsomme typar.
Derimot vart dei eplekjekke,nystrøkne og ordentlege Bobsey-barna godt mottekne.
Ei bok om mysteriet om ein skatt frå ein spansk galleon,eit i fillelest tegneseriehefte om Skatten på Sjørøvarøya og eit forlagt,gammalt,glansa Cocktail i Technicolor? har vorte mi bane,ser det ut til...
Ps. er du Passopp så ung at du hugsar Ferie med Spøkelse?
GjenopprettetMedlem
"Nny":
Trolig meget dårlig litterartur.
[....] Og en liten advarsel til de håpefulle: Dette kan kanskje bli for skummelt for dere.....det innbærer nemmelig at dere må ut i skogen.....
Det kan jo bli en litt rar tur, og litt tummelummel når vi skummer fløten ... och jag tror, att vi kommer att ha tur!
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
"Nny":
[....] Og en liten advarsel til de håpefulle: Dette kan kanskje bli for skummelt for dere.....det innbærer nemmelig at dere må ut i skogen.....
... og litt tummelummel når vi skummer fløten ... och jag tror, att vi kommer att ha tur!
In your dream baby, in your dream, som man sier på svensk. Over til barnebøker, jeg finner ikke ut hva bøkene som jeg arvet av min onkel heter, kanksje ikke Texas likevel.... husker du noe med x-ray eller noe sånt?
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
"Nny":
Det kan jo bli en litt rar tur, og litt tummelummel når vi skummer fløten ... och jag tror, att vi kommer att ha tur!
HahHA Du er slem du Passopp!!!! Det tok litt tid før jeg forstod hvilken TUR du siktet til!

GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
... eit forlagt, gammalt, glansa Cocktail i Technicolor? har vorte mi bane, ser det ut til ...
Nå får du nok Winsnesen etter deg, igjen.
"Final Tribe":
Nei dessverre, ukjent, kanskje det var de fem årene (1963-1968) jeg hadde hovedbase i Karibien?
GjenopprettetMedlem
Ut frå tidlegare og noverande observasjonar i mitt nærmiljø,trur eg gutar som las og levde seg inn i Morgon Kane-serien,er vortne miljøskadde.

GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Ut frå tidlegare og noverande observasjonar i mitt nærmiljø, trur eg gutar som las og levde seg inn i Morgon Kane-serien, er vortne miljøskadde. :eusa_pray
Morgan Kane brydde jeg meg aldri om. Jeg anså meg ferdig med Vill Vest da jeg var 12 år gammel. Må likevel ha lest én av den serien, det var mer enn nok.
GjenopprettetMedlem
Morgon-kane (morgon ereksjon)
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
"Final Tribe":
... eit forlagt, gammalt, glansa Cocktail i Technicolor? har vorte mi bane, ser det ut til ...
Nå får du nok Winsnesen etter deg, igjen.
"Final Tribe":
Nei dessverre, ukjent, kanskje det var de fem årene (1963-1968) jeg hadde hovedbase i Karibien?

Uheldig ting skjer,diverre.
Ferie med Spøkelse trur eg var aust- europeisk,men eg tykte det var heilt på grensa av kva eit barn kunne makte tåle,så eg såg berre på med halvåpne auge.
Årstalet du antar,må vere feil,ut frå min modningsprosess.
Karibien,seier du? Var det du som starta opp Loveboat,eller?

GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Karibien,seier du? Var det du som starta opp Loveboat,eller? 
Loveboat?!? Jeg har sagt det før i denne - tidligere - meget anstendige tråden DU HAR LITT FORFERDELIG DÅRLIG SMAK FINAL Tra.. hadde jeg nært sagt, men gjorde det ikke, for jeg er forholdsvis oppdratt etter ørene i et borgelig hjem. Loveboat - jeg måtte google - og fant ut at dette må kalles spamming. Men du er tilgitt. Med engang. Unkåndisjånåål låååve.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Love_BoatGjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Karibien, seier du? Var det du som starta opp Loveboat,eller?
Nei, jeg var telegrafist på en tankbåt, og senere på et malmskip. Hva som skjedde da vi var på land, derimot, må Wins-nesen ikke få snusen i. Det legger jeg herved lokk på. Ikke lokk meg til å løfte på
det lokket.
Senere igjen, men det var i 1970, var jeg telegrafist på et cruiseskip. Det brant og sank, senere igjen, heldigvis.
GjenopprettetMedlem
Zebula Mcaine was the king of the wild west.
GjenopprettetMedlem
Nei Liljee det var ikke Morgan Kane

- og ja Lilljee hva gjør man ikke for kjærligheten.

Passopp - hvorfor heldigvis at skipet brant?
Jeg lokker med et eventuelt ekstra-tips i forhold til et ev. skattekart til dem som kan bringe tråden inn i anstendige kjærlighetsfulle former igjen. Gjerne noe om huldra og hennes venner.
GjenopprettetMedlem
Sitting Bull and Zeb was buddies.
GjenopprettetMedlem
The big 3 are from Detroit (Mowtown) Michigan.
GjenopprettetMedlem
I think they all came from the motortown.
GjenopprettetMedlem
"Nny":
Passopp - hvorfor heldigvis at skipet brant?
"Heldigvis" var sjølsagt hentydning til at hun brant og sank (ti år)
senere, dvs. etter min tid der ombord. (Det brant forresten da også, i en hjelpemotor, og jeg satt klar til å sende ut SOS, men maskinfolka fikk slukket den brannen før det ble nød-vendig.)
http://en.wikipedia.org/wiki/SOS
Her er hun i sine glansdager (glanset postkort):
http://www.simplonpc.co.uk/NorwegianAme ... 956-06.jpg[/img]
GjenopprettetMedlem
Hvis ringen ønsker å bli funnet skal jeg lage et skattekart og kanksje til og med legge det ut her. quote]
Trengs kansje ikke, som jeg skrev:
"Det føltes som om jeg var med"
Kansje finner jeg dit.
Du må være forsiktig med hvordan du skriver.
Ikke av andre grunner enn at han ikke likte tanken på at en såpass spesiell ring skulle ligge ute i skogen og kanskje bli borte for alltid
Veldig likt kvinnens samtale med jerven og bonden i "Kvinnen og hornet".
GjenopprettetMedlem
Titanic was bigger Passopp.