Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Alle. :icon_biggrin:
Hvor mange af jer kender til teleparti og bruger det? >:(
Hvordan ved I at der er nogen der vil i kontakt med jer?
Har I nogle erfaringer, som I vil dele med os andre, så lad os endelig høre om dem...
Hilsen Shamanen

Anonymous
Opplever ofte dette i hverdagen når jeg har bestemt meg for å kontakte en spesiell person: Like etter jeg har tenkt på vedkommende, ringer telefonen og hvem andre enn den jeg tenkte, på ringer til meg. Opplever også det motsatte, og dette har vært kanske komisk.
I vår familie har vi evnen til 'foregn' - sikkert et gammelt dialektuttrykk: Det vil si at vi hører at en person kommer, før vedkommende vitterlig er der. Mormor syntes f.eks. det var veldig betryggende at hun hørte bestefar sine steg i gangen ei stund før han egentlig var der. For ei fiskerkone hvor mannen ferdes i åpen båt i all slags vær kan man godt forstå det ...
Jeg bruker vel ikke denne daglige telepatien til vanlig, men det er godt å vite at muligheten er der og at den kan utvikles.
Ahrefs [Bot]
Jeg hadde nettopp en slik opplevelse som Kari beskriver i dag.
I natt sendte jeg en tanke til min tidligere forlovede da jeg kom over vår gamle forlovelsesring under opprydding. Jeg har ikke sett henne på flere år og vi har heller ikke hatt hverandres telefonnummere. Når jeg sjekket telefonen min i dag tidlig hadde hun sendt meg en tekstmelding hvor hun spørte om det var meg som hadde dette nummeret. Hun hadde funnet mitt nummer, jeg svarte og i morgen skal vi treffes! Jeg sluttet å tro på tilfeldigheter for lenge siden...
Les også silverspirits innlegg det store sinnet!
lasse
Anonymous
Jeg opplever det som vanlig, og tenker jeg på en person så ringer eller kommer det en sms fra vedkommende. I dag tenkte jeg mye på turen til grensen i morgen, og så kommer min mann og spør om vi skal dra eller ikke i morgen...
Om å høre noen komme før vedkommende er her kaller vi vardøger her nord. Helt vanlig her..

Anonymous
Ja, det hender av og til at når jeg tenker på ei eller en person så får jeg sms av dem eller at de plutselig dukker opp på MSN like etter jeg tenkte på dem.

Eller når jeg snakker med en person på MSN så ser jeg at vi tenker likt flere ganger....som om vi visste hva den andre skulle si og sånt på samme sekund

Francis [Bot]
Jada opplever støtt og stadig telepati.
Meg og min mor tenker veldig mye likt samtidig... veldig ofte vet jeg hva hun kommer til å si, eller hun ringer akkurtat når jeg tenker å ringe henne, plutselig sier hun noe som jeg akkurat hadde tenkt å si, gjerne ordrett som jeg tenker osv... er litt sprøtt. Vet også at man kan kommunisere med dyr gjennom telepati, så det skal jeg prøve med på hunden min.
Vardøger (eller foregn som noen sier) er også noe man opplever. Har flere ganger blitt fortalt at folk hører vardøger av meg før jeg kommer. Det skjer ikke hele tiden, men det skjer...
Når jeg har vært på jobb eller lign og er på vei hjem, bruker hunden min bli urolig og går å setter seg med døra og venter på meg. Da jeg jobbet som nattevakt brukt hunden sove hos mine foreldre, og ca 20 min før jeg kom hjem, våknet hunden, ble urolig, vekket pappa og gikk til døra. Pappa trodde hver gang at hun skulle ut for å gjøre i fra seg, men neida...hun satt seg ned med døra og venta på meg. Er det en form for telepati?
Anonymous
Det hender en del ganger at jeg vet hva personen skal si, og svarer før personen rekker å stille spørsmålet. Jeg kan tenke på en person, så ringer da vedkommende like etterpå.
Også kan jeg plutselig bare gripe fatt i mobilen, og det tikker inn ei melding like etterpå.
FAST Enterprise [Crawler]
Hadde en opplevelse på fredag. Fikk en sms fra en person," trenger healing" skrev hun. Jeg satt og så på et program på tv og det passet egentlig ikke da, så jeg sendte en msm tilbake og lurte på om vi kunne ta det på søndagskveld. Ca. 5 minutter etter det kommer det plutselig en ørn til meg... jeg går inn i ørna og flyr avgårde til henne. Mikael med sin blå energi er og med meg... han omfyller henne med denne blå energien mens jeg gir henne chakrahealing. Hun hadde lagt seg på sofaen og bedt sine hjelpere om å sende noen som kunne gi henne healing, og hun merket denne healingenergien lenge, hun så og det blå lyset. Dette er første gang jeg har opplevd det så sterkt....ellers opplever jo jeg og som mange av dere her at ofte sier folk akkurat det jeg hadde tenkt å si foreksempel.

Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kristine
Sikke en dejlig oplevelse du har haft der, og det er en fjernhealing du har lavet på den mest vidunderligste måde man kan gøre det.
Telepati er: når du snakker med et andet mennesker, så de kan høre hvad du siger; måske ved at vise et billede som den anden så kan se eller gøre noget som den anden så kan mærke...
Hilsen Shamanen

Yahoo Slurp [Bot]
Hej Elvira
Velkommen til debatten. Dejligt at der er en mere der skriver på dansk, for mit norske er også lidt rusten :whatthef:
Hvad for indiansk sprog arbejdede du med Sydamerikask eller Amerikaske eller?
Din fortælling viser bare at børn er mere forstående overfor telepati end mange af vi voksne
Hilsen Shamanen

GjenopprettetMedlem
Spennende dette med telepati:)
Jeg har egentlig aldri kalt det telepati, men jeg er jo vant med å "forvente" hva som kommer videre i en samtale, og særlig hvis det er noen jeg er "på nett" med. Men det er ikke noe jeg har arbeidet med. Håper at jeg kan komme over noen tips her på Sjamansonen!(HintHint...)
Vardøger er også en forholdsvis vanlig ting virker det som. Her i Midt-Norge er det mange som ikke betrakter det som noe "unormalt", selv om de ellers er kritiske. Jeg og hunden brukte å høre bildører som slo igjen, trinn i trappa og slike ting. Men er det flere som har tenkt på at det er noen som på en måte sender noen før seg, for det er stort sett bestemte personer jeg hører...?!?
Ellers har vel alle mennesker sine spesialfelt:)
Nini
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Nini
Du spørger efter et hint... Du skal finde dit "holografiske punkt", det er det punkt hvor 2 "tender" mødes (tender er de usynlige "tråde" som udgår fra et menneske). Når dine tender mødes med andre tender danner det er "kors" kryds.. lige hvor kryset er ligger det holografiske punkt.. Det her er ikke LET, men hvis du kan gøre det... har du kontrol over
ALT (claivoant, telepati, om du vil gå i fremtid eller fortid, o.s.v.)
Men du skal nok øve dig i at kunne se tenderne... og kunne styre tenderne, så er det lettere at komme til det holografiske punkt. ( de ord Tender og holografiske punkt er dansk, men hvad de hedder på norsk ved jeg ikke, men måske der er nogen der ved det?)
"HELD OG LYKKE"
Hilsen Shamanen

Online link [Validator]
Telepati er en naturlig del av min hverdag og egentlig av de fleste menneskers hverdag.
Det kan til og med forklares. Vi har noen millioner hjerneceller som må arbeide sammen for å bringe fram et
resultat. "Språket" hjernecellene bruker seg imellom er en form for elektro signaler som man kan måle.
Når vår hjerne er i stand til å få en skriver til å skrive på et papir kan man videre anta at signalene i en hjerne er noenlunde lik signalene i en annen hjerne.Det er da nærliggende å tro at hjernen er i stand til å oppfatte andre hjerners signaler. Med trening og ved å åpne sitt sinn for det kan dette fungere helt greit.
M.V.H
Knut
Anonymous
noen ganger blir jeg helt satt ut av hvor tåpelig noe av dette new age våset kan virke i mine ører, astrale tråder og telepati, "kontroll over alt" ?? for meg virker new age som en fin måte å tjene penger på nyskjerrige og kreative mennesker, ikke bare kontor rotter og fotballspillere. sjamansonen... det første jeg tenker er "pokemon"... men det er da mye visdom her og.
GjenopprettetMedlem
Heisann, tror du har misforstått litt - sjamansonen er ikke stedet for "new age" -
her er det mest "old age" som gjelder ... siterer noen andre her ... gammelt og velprøvd!!!!
hilsen kariw
Anonymous
jaja vet det... hva man kaller det for har vell ingenting å si ? men herregud, folk er forskjellige

GjenopprettetMedlem
Telepati e hverdags for mæ. Æ har d m mamma,vi snakke i stereo...Æ vet alt ka typen gjør.Æ har en kompis,vi e tvillingsjeler,når æ tenke på han,tar han kontakt.E vi i samme rom,sir den ene halve setninga,og den andre vet resten.Alle søsknan hans sier vi e ment for hverandre,men æ vet ikke om d hadde vært så lurt...
Francis [Bot]
"solens datter":
Telepati e hverdags for mæ. Æ har d m mamma,vi snakke i stereo...Æ vet alt ka typen gjør.Æ har en kompis,vi e tvillingsjeler,når æ tenke på han,tar han kontakt.E vi i samme rom,sir den ene halve setninga,og den andre vet resten.Alle søsknan hans sier vi e ment for hverandre,men æ vet ikke om d hadde vært så lurt...
Hvorfor hadde ikke det vært så lurt? Hvis man er ment for hverandre så er man ment for hverandre...
GjenopprettetMedlem
han har faktisk spurt om æ vil være dama hans...og den andre mamman t guttn hans.
GjenopprettetMedlem
Om du har følelser for ham synes jeg at du burde ta sjansen! Det kan jo bli noe av det flotteste du kommer ut for

Hvis dere er så "på nett" skulle en jo tro at dere kan fortsette å ha kontakt om det ikke er meningen at dere skal være et par!
Å ja, jeg burde kanskje nevne at jeg er singel ekstrem-romantiker, ikke nødvendigvis de beste til å gi råd...
Nini
Francis [Bot]
"solens datter":
han har faktisk spurt om æ vil være dama hans...og den andre mamman t guttn hans.
Hva stopper deg da? Lytt til hjertet ditt... Svaret finnes ingen andre steder enn der!

GjenopprettetMedlem
Problemet e at han e gruppevoldtektsforbryter,fam hans e berykta som våpenbrukere,og æ måtte ha delt han m 20 andre hver dag...
Derfor friste ik d m mer enn vennskap

Anonymous
"solens datter":
Problemet e at han e gruppevoldtektsforbryter,fam hans e berykta som våpenbrukere,og æ måtte ha delt han m 20 andre hver dag...
Derfor friste ik d m mer enn vennskap
Det er med andre ord en del svært opplagte og uønskede haker.
GjenopprettetMedlem
ja,d ska ik være lett...