Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har hatt endel trommereiser, og andre reiser som har vært veldig seksuell-orientert i det sisste

Herregud, blir jo litt flau når jeg skal fortelle om disse reisene til venner osv , når det er samme tema
hele tiden  :icon_redface:

Er det bare meg, som er fiksert på sex ...eller er det kundalini kraften som våkner ? 

( håper på det sisste  8) )
GjenopprettetMedlem
Hmmm.... Begge dele, kanskje.... Det henger jo sammen....  :wub:

Kundalini: A Sexual Ascension

All our senses are MUCH more awake and alive when the Kundalini is aroused.  Because she is sleeping around the sexual region of our body, when awakened often the first thing you feel is more SEXUALLY ALIVE!  Thank God!  The sexual energy is a beautiful divine feeling and is nothing to be ashamed of.  All creation has come from sexual energy.  Every human being you meet was created with an orgasm.  Everyone! 

When your Kundalini is active she heightens sensual feelings as much as creativity, inspiration, passion, new ideas and total aliveness!  This all flows from a sexual-sensual feeling that is located not just down below, but ALL OVER our being.  It's what makes you dance, sing and laugh spontaneously and yes even come to the point of releasing orgasm.  Kundalini is a wild, dynamic sensual energy that only sleeps when repressed and suppressed.  She awakens as an awesome and powerful abundant river of pleasure and bliss, that is always available, when you give yourself permission to be sensually free!  Especially when you are not consciously engaged in having sex.  An awakening Kundalini comes from you letting go, and opening up to the freeing feelings inside you.  She is the eternally renewal of energy that completely energizes your being, loving this world, and opens your mind to new levels of being everyday.

Sakset fra; http://www.enlightenedbeings.com/kundalini.html
Anonymous
Også andre energier enn Kundalinikraften kan manifestere seg gjennom det seksuelle.

For eksempel: The Passionate Lotus Dakini Kurukulla or "Rigjyedma" in Tibetan Buddhism

http://www.vajranatha.com/teaching/Kurukulla.htm

fiksert? tull og tøys! PANTA REI - alt flyter
GjenopprettetMedlem
  :biggrin:

thank you , beautiful ones

Ja, føler meg veldig fri , og glad ...ler ofte .

:wub:
GjenopprettetMedlem
Din livskraft stråler ut av dine dikt og gjennom skjermen, og inn i alle soner foran den. :biggrin:
Gled deg i livsdansen, du fantastiske sjel! :eusa_dance: :icon_biggrin: :wub:
GjenopprettetMedlem
  Så søt du er mot meg , bluestorm

klem til deg  :icon_biggrin:  :wub:
Anonymous
Livskraften, tenker jeg.

Livskraften er seksuell og skapende, når den blir sterkere, blir det seksuelle sterkere. Det skapende og.
den kan transformeres, sendes høyere opp, til hjertet. Gjennom det blir den uselvisk kjærlighet, livgivende og skapende den og - healerkraft.
Så kan man dra den enda høyere opp, til i det tredje øyet, slik forsterkes kraften i det, det som ser bakenfor og bortenfor.
Og videre...
Så er det ikke slik at den forsvinner fra de nedre regioner, den blir bare mindre tydelig, mindre behovspreget.

så skal kan man la den være der en stund og. Den smelter og renser ut fordommer og formeninger om, synd, skyld, skam og skinnhellighet og annet tillært, rødglødenede som den er. Den slipper fri, gir tilstedeværelse i det fysiske, i kroppen, i nået. Åpner opp for kraften til Moder Jord, den er pulserende Jordkraft. Baner nok vei for egenkjærligheten og, tenker jeg, der man møter seg selv i kraftfull nakenhet.

Kort sagt, la den brenne og nyt det til den har gjort sitt, om det føles riktig

gro
GjenopprettetMedlem
Takk, gro

Fantastisk bra sagt

Det stemmer veldig med hva jeg går gjennom for tiden

merkelig hvordan ting bare henger i hop ... ja, det føles bra . Riktig .
GjenopprettetMedlem
  Livskraften, tenker jeg.

Livskraften er seksuell og skapende, når den blir sterkere, blir det seksuelle sterkere. Det skapende og.
den kan transformeres, sendes høyere opp, til hjertet. Gjennom det blir den uselvisk kjærlighet, livgivende og skapende den og - healerkraft.
Så kan man dra den enda høyere opp, til i det tredje øyet, slik forsterkes kraften i det, det som ser bakenfor og bortenfor.
Og videre...
Så er det ikke slik at den forsvinner fra de nedre regioner, den blir bare mindre tydelig, mindre behovspreget.

så skal kan man la den være der en stund og. Den smelter og renser ut fordommer og formeninger om, synd, skyld, skam og skinnhellighet og annet tillært, rødglødenede som den er. Den slipper fri, gir tilstedeværelse i det fysiske, i kroppen, i nået. Åpner opp for kraften til Moder Jord, den er pulserende Jordkraft. Baner nok vei for egenkjærligheten og, tenker jeg, der man møter seg selv i kraftfull nakenhet.

gro

Hvilken perle!  :P   :eusa_clap:
Anonymous
"gro H":

Livskraften, tenker jeg.

Og videre...

gro

Fantastisk gro  :respect: :respect:
Anonymous
Jeg har sagt det før et annet sted: Seksualkraften kan være et transportmiddel. Hva mener jeg med det?

At de sterke egosprengende energiene som er involvert blir brukt som kanal for telepati, prekognisjoner og andre typer åndelig kontakt og som et utgangspunkt for din åndelige utvikling.

Og da er det nok individuelle forskjeller. Noen, som meg (kanskje også deg), inviterer til bruken av denne kanalen siden den er åpen hos meg, og det har alltid vært mye i sving der sålenge jeg kan huske. Jeg hadde utbroderte seksuelle fantasier og følelser i kroppen siden jeg var et lite barn. Nøt dem, holdt dem for meg selv; de ga meg fine opplevelser.

Og de fleste av sanndrømmene mine gjaldt da menn som jeg var tiltrukket av, hadde eller hadde hatt et forhold til.
Det var en trikster med i spillet, for livet kunne spille meg et puss: denne personen hadde noe å formidle til meg, i kraft av sin spesielle erfaring, var et speilbilde, en katalysator, en veiviser, bror m.m. men for å åpne øynene mine for denne lærdommen valgte triksteren altså et seksuelt mellomspill, fordi da ville jeg lytte med åpne sanser og kanaler. Da ble jeg mottakelig for budskapet. Da ble min indre jord pløyet dypt nok, og spiren falt i god grobunn.

Mens andre blir syke, og sykdommen blir portalet. Skjønner dere meg? det finnes mange mulige kanaler og transportmidler som jeg kaller det, og etter hvert så bruker man flere enn de som banet vei.... og målet, uttrykksmulighetene blir utvidet og foredlet.

nå ser jeg at det kom dette flotte innlegget til deg, gro, i mellomtiden. Artig at vi begge brukte metaforen "jord".
Anonymous
Interessante tanker der om seksualkraften som transportmiddel og "jord", susy.

Apropos kraften i det tredje øyet, kan man skape med den?
Det tar imot kraft, bilder, følelser lyder og tanker, så det kan vel og snues?

syns å huske fragmenter om det fra en "drøm",
det var noe om at det krevdes mye øvelse fordi vi ikke er vant til å skape med blikk og tanke,
det å ikke ha et eiendomsforhold til tanken, da forsvinner dens intensjon og kraft,
så utfordringen ved det å holde bevisstheten på samme tanke og sted lenge nok  - og utenfor oss selv,

er jeg på viddene nå?
Eller et eller annet sted i en Harry Potter film?

-men jeg har da hørt om dem som healer med blikket, tenner ild og..

Takk så mye for tilbakemeldingene!
Anonymous
Oioi..ja, det er en kraft som er vanlig å kjenne på i seremonier med kraftplanter blant annet. Og når man jobber med healingskraft og ekstase på flere måter så vil helt klart seksualkraften øke og det samme med skaperkraften. Ikke lett å være mann heller når seksualkraften er så kraftig til tider... :wub: :w00t: :P :lol: Jaja...da er det fint å vite at man er så levende. Naturen er vill,vakker,våt og ven..... 8) Making love with the Nature and the forces of the Universe...oh yeah.... :eusa_dance: :eusa_clap: Seksuelt skapende... :lol:  Å finne måter å kanalisere den kraftige seksuelle og skaperkraften er jo utfordrende i hverdagen.
Bing [Bot]
I min hverdag åpner denne livskraften for økt kreativitet, det er viktig for meg å handle det ut. Har også opplevd at i møter med andre hvor seksuell tiltrekning synes å være den første følelsen som oppstår, kan det, når det ikke handles ut i sex, oppstå et dypere forhold hvor vi istedet utvikler kreativitet sammen. Noen kaller dette work-marriage. Blant annet har jeg en god fortellervenn som jeg kan fortelle svært sensuelle historier med.
  8)
Anonymous
tiril - det du forteller der minner meg om en av mine beste venner. Vi var begge en gang forelsket i hverandre - dog ikke samtidig. Noe som tydeligvis var et knallutgangspunkt for et produktivt diktervennskap gjennom tjue år. Han fikk servert mine amorøse eventyr i brevform, uansett hvor på kloden han levde, og jeg fikk svar. Gud hva vi har ledd. Etter at jeg giftet meg og fikk barn, ble vi litt borte for hverandre.
Med denne historien sier jeg samtidig til deg, Malaika, at du bør nok ikke være flau når du forteller om dine reiseopplevelser. Tilhøreren vil antageligvis sette pris på din åpenhet. En samtale er også noe som skapes.

oh david - full forståelse fra min kant!

Tilbake til mine utlegninger om energitransport/kanal. ;-)

Nå kommer jeg med et, ja, omvendt eksempel på hvordan seksualkraften brukes av det høyere selvet eller trickster-åndene for å kommunisere :

Det har skjedd meg og andre at vi drømte om situasjoner som var seksuelt ladet på en forunderlig måte som ikke tilsvarte våre følelser eller legninger ellers. Siden har det vist seg å være prekognisjoner involvert i akkurat disse hendelsene i drømmen.
Åndene bruker det språket vi er vant til å skjenke oppmerksomhet til. It is not always easy to get the message home ... from their point of view either.

Jeg er jo opptatt om kommunikasjon mellom det hverdagslige og det ikke-hverdagslige.
Man tager det man haver ...

En annen person oppdager kanskje sine telepatiske evner gjennom et tap eller en stor sorg.

Det jeg sier her er uttrykk for mine personlige erfaringer og innfallsvinkler.
GjenopprettetMedlem
Kundalini kraften skal ikke forveksles med seksualkraften!! 

Den har ikke noe med den å gjøre egentlig...
Det er vårt samfunns mangel på opplysthet som skaper denne forvirringen

Seksualkraften sitter i hara-chakraet og er et av de sentrene kundalinikraften kan vekke til livet, men det er ikke det samme..
En enkel forklaring på denne missforståelsen kommer av at først kommer kundalini til liv i rotchakraet.. Og skaper en bevisthet om å være til stedet!

Og etter å ha kommet til bevisthet kommer den til hara-chakraet.. som blandt en del andre ting representerer det seksuelle..
Dette gjør at den forveksles med seksualitet..  fordi her kommer den først i kontakt med et annet chakra..  "dens første møte med noe nytt"

"Første inntrykket betyr alt".. eller hva?

Det er jo minst 7 chakra til sammen.. og den vekker alle disse til livet..
Ergo Kundalini vekker alle våre sider.. gode og dårlige .. utifra hvordan vi har det når den våkner..  den får oss mer bevist på hva vi skal jobbe med..

Kundalini er vakker og myk.. farlig og forførende.. men den er ikke noe av det den vekker til livet..
Den bare får deg til å se på det du har rundt deg, og det du har levende inne i deg.. på en ny og annen måte..!!
GjenopprettetMedlem
Takk for den håndfaste og forståelege infoen du kom med om kundalini,denne gong,Jimango! :wub:
Det forklarte noko eg har stussa på ei tid.
Kunne du ikkje sagt det før?
Det er eigentleg VELDIG  greitt å vite at kjelda er noko anna,i ei tid der seksualkrafta liksom kjennest som ein tom brødboks med mugne smular i..
GjenopprettetMedlem
Man kommer nok ikke utenom seksualkraften...
Den er hva vi er laget av... Den er grunnen til all skapende... Den er den sterkeste kraften i all eksistens!
Det er den underliggende kraften i kundalini, prana eller chi....

http://biologyofkundalini.com/article.p ... =Supra-sex
GjenopprettetMedlem
Så vis eg kjenner meg slik eg faktisk skildra,så er eg liksom daud som person? Går på sparebluss mentalt og åndeleg?
Kan ein ikkje ha eit anna "fuelsystem" el. i det minste eit reservesystem?
Veldig fin måte du omtaler seksualkrafta som eit transport -system for andre prosessar på,Susy :idea:
Eg merker eg tenner på den ideen! :w00t:
Pokker!,det fungerer ofte slik....
GjenopprettetMedlem
Vi har diskutert kundalinikraften før her på sonen, og for de som vil ha mer å lese finner de det her:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... 70.0 

http://sjaman.com/component/option,com_ ... 68.0 

Kundaliniklem fra
Samin  ;)
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

Man kommer nok ikke utenom seksualkraften...
Den er hva vi er laget av... Den er grunnen til all skapende... Den er den sterkeste kraften i all eksistens!
Det er den underliggende kraften i kundalini, prana eller chi....

http://biologyofkundalini.com/article.p ... =Supra-sex

NEI!!  Den er IKKE underliggende!!!!!  Den er tvert imot "overliggende"!!  Den er ikke den som vekker kundalini!!

Kundalini kommer underifra og opp i hara..  og så igjennom..  etterlater den der den er.. og går opp i sol-chakra (solarplexus)..

Det er IKKE seksualkraften som er det underlignende i prana eller chi heller... kanskje hara-kraften, men ikke seksualkraften....

Seksualkraften skal til for å ha samleie.. men den fører ikke alltid til et nytt menneske, eller dyr for den slags skyld...
Skapelsen dreier seg om ren vilje som masifisterer seg...  det ligger på et helt annet plan en chackraene...
chakraene skapes i denne prosessen.. alle sammen!!  på lik linje om jeg må be!!

Grunnen til at hara-chakraet forbinnes med kreativitet og seksualkraft er at det er som sagt før, her Kundalini får kontakt med omverdenen..
Den setter igang en prosess med det utenfor...  men det som skapes i hara, har allerede blitt formet i rotchakra!!
Men så "går den lei" av å være der og vokser seg videre til en høyere forståelse i sol-chakra!

Den blir ikke i Hara, og det er ikke det punket som ene og alene kan stå for kundalinis karakter..
Men det er her vi først får øye på den utenifra..  i dens kreative utfoldelse..  skapelsen av oss selv som kommer fra rot-chakra..

Hvis man ser på livet delt opp i deler styrt av chakraer f.eks, så ser du at man begynner i rot-chakraet de første årene.. helt til man kommer mer i kontakt med omverdenen først i tenårene og oppdager hara-chakras kvaliteter; ønske og benyttelse av kraft til å gjennomføre det!

mvh jonathan
GjenopprettetMedlem
P.S:

Kundalini kraften er en kraft det er verd å diskutere om!!

Og kan kanskje være greit å starte nye tråder om, hvis man ønsker det.. syntes nå jeg da!

Da det kan dukke opp nye ting og man slipper bla igjennom masse tråder... og kan skape en nye og "sunnere" debatt...  fra skratsj..
GjenopprettetMedlem
Veldig bra skrevet om kundalini, Jonatan. Takk.

Kundalini er vel den guddommelige kraften, som stiger opp gjennom oss og "kikker ut" gjennom vårt energisystem for å gjøre erfaringer. Den blir "farget" etter hvilket chakra den er i, jo flere chakraer, jo flere farger... Og når den når toppen og oppretter kontakten oppover, er vi påkoblet det store mysteriet?

Og for hvert chakra den stiger opp i er dens kraft med på å sette fokus på alt som befinner seg av gode ting, og grums, på nettopp dette senter i systemet. Slik er den med på å skape større bevissthet og øke potensialet. Men den kan også øke forvirringen. Særlig hvis den stiger for fort opp gjennom vårt system.

Seksualkraften er den kraften som trekker hannene og hunnene sammen for å ha sex, og kanskje er den involvert i menneskenes forelskelse?
Skaperkraften er kraften som vil manifisteres. På alle måter. Som i et kunstverk, en handling, et barn..
Det ligger noe bak disse, en vilje, en styrende kraft. Når den er I oss er det kanskje det vi kaller kundalini?
GjenopprettetMedlem
Uff da... Vil ikke krangle med deg, jimango...

Kan gjerne kalle det noe annet... Kall det gjerne livsessensen, som noen yogier foretrekker.....
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

Uff da... Vil ikke krangle med deg, jimango...

Kan gjerne kalle det noe annet... Kall det gjerne livsessensen, som noen yogier foretrekker.....

var ikke meningen å krangle...  :innocent2:  ville bare ikke at alle problemene som omhandler seksualkraften skulle knyttes direkte opp mot hara..
Da Hara-chakraet er noe fint og vidundelig... en essens av noe skapende (jeg legger vekt på essens) som kommer fram...

mvh jonathan