Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Mennesket er en fjert
og Gud en rompe

Det fins smygere og
brakfjerter
luktfrie og stinkbomber

Gud har selvsagt plettfri fordøyelse
men fjerter kun for moro skyld

Lange tonende fiselyder
veksler med korte sjenerte småpropp

Et helt spekter av odører
fins i Guds stolte arsenal

Fjerten og Fjerteren er Èn

Bildet derimot, er noe helt annet

Det har sin egen mening og funksjon
slik alt og alle ting
har sin plass og sin hensikt
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap:

takk for den gaven, torstein  ;D

fantastisk befriende , hehe .
SEO Crawler
å, takk!

jeg ventet igrunn kommentaren "dette diktet stinker!!"  :innocent2:

:wub:
GjenopprettetMedlem
:lol:

:eusa_doh:
Anonymous
:) :lol: :badgrin: stinker og stinker... ettersom en ser det... har alltid tenkt  (i mitt stille sinn) at kongen  propper vel, han og, så  da kan det ikke være umulig at  Gud og gjør det... :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Er det dette Ailo kaller å la energien fise ut?  :lol: :P
SEO Crawler
vohoho  :biggrin:  :respect:

godt forslag!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Det var en befriende innsikt i fisens verden….  :lol: :lol: :lol:

Kom til å tenke på en episode…. Vedkommende var koblet til en pustemaskin ( for snorking)
og ante fred og ingen fare…. Da fikk min sønn et innfall… og avfyrte en skikkelig brakfis av en stinkbombe i luftinntaket…..  :shock:
Det ble en luftig reaksjon gitt! Heldigvis endte det hele med latteranfall…
Anonymous
Hva er dette for no' manskjit?!

småpropp

??
og

...kongen  propper vel, han og...

Propper???  Hva er det for noe?!? Er det en spesiell fornem promp?

For dere mener vel Promper??
Eller er propper slik man uttrykker seg gjennnom den fisefine trønderdialekta?
Anonymous
Jeg syntes det luktet slik da jeg kom inn på sonen nu. Her er altså  årsaken  :icon_lol:
SEO Crawler
Sjelevenn:

Din sønns kreativitet er blant slike små innfall som jeg i min enfoldighet finner svært geniale!  :respect:

Vi er mennesker, så får vi ta hele spekteret..

Husker godt da jeg som barn leste gamle reiseskildringer til stammer i Amazonas (forslitte bibliotekbøker fra -30-tallet).  En av stammene holdt en spontan og improvisert fjertekonkurranse til ære for gjestene, og vinneren var synlig stolt
Det glemmer jeg aldri, det gjorde inntrykk. Sivilisasjonen kan fort bli et fengsel, man har godt av å bevege seg i grenselandet..  :beer:
GjenopprettetMedlem
Applauderer ditt fjertrende dikt :eusa_clap:
man kan jo også spørre seg:

hva slags fjert er jeg?

Eller forå omskrive Descaretes:
Jeg stinker,
altså er jeg?
Anonymous
haha den var god Wolf, det siste du sa.  :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
  :lol:  Min kjære far.. hadde fisekonkurranse med min onkel  (når jeg var mindre, mye mindre)
om hvem som fikk størst flammer når de tente på. Det var svært underholdende... hehe
SEO Crawler
  :biggrin:

wolf: er ikke helt sikker på hva slags fjert du er, men vennlig, velformulert og med ca 1300 innlegg på sjaman.com

ikke verst for en (jada Nny) promp. en hederspromp.  :wub:

(hehe, ta en utesitting og spør rompa!! :w00t:)

sjelevenn: en rørende beskrivelse av broderskapets mange fasetter  :innocent2:  :wub:
Anonymous
Et befriende dikt om prompens vesen....eller var det Guds.. :eusa_clap:

Føler meg litt hjemme i dette selskapet her..promp! :P
Anonymous
Når man først leser en slik overskrift som " Mennesket og Gud", så forventer jeg noe mindre platt og vulgært enn det som følger overskriften i denne tråden.

Man får ikke noe i nærheten av hva man forespeiles i overskriften, og i denne sammehengen oppfatter jeg det som både smakløst og respektløst.

Det er en fornærmelse mot den estetiske sans, og alt som følger etter overskiften, er LANGT under mål, og også helt bak mål. Denne tråden stinker, naturlig nok, nokså ubehjelpelig, men god fornøyelse...

Eller må man jatte med på alt for å ikke være "dum og slem" :badgrin:

God bedring, fra dette punktet kan det jo bare gå èn vei.
Anonymous
Hvorfor så høytidelig? Jeg syns bare det er fornøyelig å fise ut litt etter all denne alvorstunge debatten det har vært her inne nå.
SEO Crawler
Tja, enhver reaksjon er vel like bra..

Roser og blomster fyller andre dikt.

Det Store Mysteriet finner sin vei inn i de merkeligste sammenhenger, rett og slett fordi det ikke kan omgåes uansett hvor hardt man prøver.
Det som er forbi form og konsepter kan ikke begrenses eller skades av plumpheter...for jeg mener du har rett i at det er plumt og platt...det er ihvertfall en rimelig grunn til å tro at mange vil kunne oppleve det slik, undertegnede inkludert i gitt øyeblikk.

Men; Det er mange rom i huset
GjenopprettetMedlem
"torstein":

Ja det er lett å forville seg .... :o
GjenopprettetMedlem
Nei??

Torstein??

Eg ser deg frå augne-klokke tårnet!

Berre du nemnar meg,glisar eg i munn-skjegget.

Du er min mann på jord som i jula-himmel.

Avaou-Ganeshu.(Gud)
:wub:
SEO Crawler
"Malaika":

"torstein":

Ja det er lett å forville seg .... :o

Man forviller seg, eller befinner seg på Ett og Samme Sted hele tiden?

Isåfall, hvordan kan man bry seg..

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
:beer:
GjenopprettetMedlem
Its the bønner that cause that divine wind.
Sensis [Crawler]
"torstein":

Gud har selvsagt plettfri fordøyelse
men fjerter kun for moro skyld

Jeg syns det er bra fordi det ikke er en slik tekst man venter under en slik tittel.

Men om Gud er i alt så er han også i det anale. Jeg er redd han er ensom der, for ikke så mange andre besøker ham eller ser ham i de laveste regionene og hos det som blir sett  på som upassende, nedrige og gemene handlinger.

Gud er  i gjødsel,  fjert og dynge, som i det høyeste. Fjert og Gud er satt så fint og ufarlig støtende sammen, at bare selvhøytideligheten og kanskje høytravende åndshøvdinger blir støtt. Og det er ikke verst gjort. 

Vi andre kan smile og kose oss litt generte fordi Torstein har gjort det igjen: er det ikke kuken og f...., så er det fjerten den galningen skriver om.

Mvh ailo