Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Nå har jeg prøvd meg å.... :P

Jeg greide å fokusere på midten. Det skjedde ikke stort, for det var ikke så lenge jeg greide å fokusere av gangen.

Men det er noe jeg lurer på da vette.....  :innocent2:

Det gikk forbausende kjapt å fokusere. Tåken kom, la seg rundt i rommet og bildet lyste opp i farger. Tåken i rommet ble mørkere, sentrumet, den firkanten med indianeren (bildet fra forsiden) lyste opp. Det så ut som en tunnel, ettersom sirklene ble vannvittig hvite.
Men så mistet jeg sirkelen, fordi hele rommet lyste opp i dette sterke hvite lyset. Alt som var i rommet lyste så sterkt at jeg nesten ble blendet. resten var blåsvart. Så det nesten som tredimensjonalt. Som om jeg tredde inn i noe.  :shyone:

Jeg mistet konsentrasjonen pga av dette skinnende hvite lyset. Naboen min satt her, fordi jeg er ei pyse, når jeg skal prøve ting jeg ikke har prøvd før. Han sa et panna mi lyste opp i dette kritthvite lyset. Rundt hele hodet. Og nå etterpå kjenner jeg kribling i panna. Og tinningene....

Hva skjer/skjedde?...... :shyone:
GjenopprettetMedlem
Det låter som att du har fått kontakt med högre ljusenergier / vibrationer, vilket ofta främjas av att
komma in i meditativt tillstånd. Och att ditt 3:e öga blev aktiverat och förmodligen också ditt
kronchakra.

Hur kändes det? Observera dina känslor, tankar och drömmar. Ofta finner vi budskap via dessa.
Anteckna, observera.
GjenopprettetMedlem
Beskrive...hmmm

Jeg følte et drag mot bildet og tunnelen, når jeg hadde den i fokus. Men jeg følte meg ikke klar for å dra inn. Jeg er som sagt litt pysete, men følte jeg ikke ville begi meg inn i dette ennå.

Tankene rundt dette, var at det var mektig, fordi alt var så skinnende hvitt. Mot det blåsvarte. Du kan tenke deg et bilde som er opphevet, hvis du skjønner hva jeg mener. Det hvite var opphøyd i det blåsvarte.

det var ingen redsle der, jeg var usikker på hvordan gå frem. Jeg lukket øynene en stund, å var med ett i tunnelen. Men følte meg litt sliten og forvirra i hodet. Jeg er ganske bra rota, så jeg er ikke så redd for det. Men jeg følte at dette er sterke energier, som jeg ikke er klar for ennå.
Sensis [Crawler]
To ting: Slappe av. Slappe dypt av. Spenne av. Særlig forventningene. Spenne av sinnet, kroppen og pusten.

Og leke. Ha en leken holdning. Dette er et leket(g)øy. Leke at du går til sirkelens sentrum med det i det som trenger å komme til sentrum og bli befridd.

Mvh Ailo Gaup
GjenopprettetMedlem
Takk Ailo! Skal huske på det!
GjenopprettetMedlem
Hei!

Nå ble jeg nysgjerrig, hva er denne sirkelen (bildet)

Bli veldig glad for en forklaring.

Mvh Monica
GjenopprettetMedlem
"monica":

Hei!

Nå ble jeg nysgjerrig, hva er denne sirkelen (bildet)

Bli veldig glad for en forklaring.

Mvh Monica

På forsiden. "inn i sirkelens sentrum"......det bilde der ;)
GjenopprettetMedlem
8)
GjenopprettetMedlem
Men........jeg lurer fortsatt da....på hva det lyset var.

Jeg har tenkt og grublet, til og med skrevet det ned. Å tror jeg pustet riktig, å slappet av.
Er det auren til ting jeg ser?...Det blendende hvite?
Denne tåka, er det energier i lufta jeg ser?

Jeg er nå sånn engang at jeg må ha det inn med t-skje. Jeg greier ikke å bare leke meg inn i noe jeg ikke vet hva er, eller som gir en sånn effekt som i går. jeg trenger vel å hvite hva som skjer.
Jeg vet jeg må erfare dette selv, men det hjelper alltid å få noen synsvinkler på det.
Jeg selv kjenner jo da hva som kjenns riktig ut og ikke.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Hej Silva!

Jag resonerar så med det du beskriver.
Tanken med cirkel-meditationen är att komma i kontakt med
sitt eget inre, sin egen mandala, sin egen kraft, sitt eget ljus,
sin egen storhet, essens, själ etc.

När vi kommer i kontakt med vårat inre, så blir ALLT så mycket större,
friare och öppnare. Det som egentligen hindrar oss är ju vårat eget mörker,
dvs tyngre energier i form av rädslor, negativa tankar och känslor etc...

Det som Ailo har gett råd om, verkar ju så förnuftigt, att bara ta det lugnt,
slappna av, andas igenom processen, och till sist så tränger du igenom.
Ta det lugnt, pusha dig inte, var nyfiken och låt det komma. Gör det i ett
tempo som känns rätt för dig.

Jag tycker själv mycket om den här meditationen. Den ger inre kraft och styrka.
Och jag tror att du har många svar inom dig själv Silva.
När jag tänker på din sittrande panna, så kom jag att tänka på en bok som
kanske kan intressera dig, Starbrow av Tim Ray. Den är nog mest äventyrlig, men
jag fann en del godbitar i den ändå.

Hoppas att detta hjälpte något.

Lycka till! Låt ditt ljus skina!

Rainbow
GjenopprettetMedlem
:wub: Takk!

Fikk det svaret jeg ville ha nå! Og den boka skal jeg snuse på  ;)
Nutch/CVS [Bot]
"Silva":

Men........jeg lurer fortsatt da....på hva det lyset var.

Ailo sa med god grunn: slapp av. Ikke lur! Gå inn i sirkelens sentrum og lek der. Mer er ikke nødvendig.
Lykke til (pyser kan leke også!!)
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Det er sundt å være skeptisk! :P
Anonymous
Legger det like gjerne inn her istedenfor å starte noe nytt siden det handler om sirkelen. Mediterte litt kort på sirkelen før jeg sovnet igår, så det skjedde ikke mye. Men så kan det jo være at jeg satte igang noe, siden jeg drømte sånn i natt som jeg gjorde.

Men uansett; da jeg begynte å meditere på sirkelen, så jeg en stor ring av noe metall svevende foran et fjell. Desto lengre jeg betraktet den, desto nærmere fjellet kom jeg, og sto til slutt på toppen av det. Jeg tok ringen og ville stå inni den. Da begynte jeg og falle nedover og måtte streve meg opp igjen.  ::)  Det har med oversikten og gjøre kanskje? Jeg hadde det travelt?
GjenopprettetMedlem
Du var for snar.Gi deg tid,å la ting jobbe forDEG!
Anonymous
For snar oppi snaren  :w00t: Kanskje heller slik:  :innocent2: ?  Bare tuller litt. Ja du har rett i det. Og det er faktisk noe jeg har begynt å jobbe for en stund siden. Men underbevisstheten min og Ørnen forteller meg nok at jeg må øve meg litt mer. Tar visst litt tid å lære seg og ta det rolig etter å ha hatt det travelt veldig lenge. Takk for tilbakemeldingen.
GjenopprettetMedlem
Ting tar tid,det kommer i det tempoet det er bestemt for deg. :w00t:
Anonymous
Den vanskeligste biten, synes jeg iallfall, er kanskje å ha nok tillit til å være åpen og mottakelig for det som kommer, istedetfor å ville kontrollere å styre ting. Vi får det vi skal der og da, om det ikke alltid er det vi tror vi vil ha. Ingen forventninger, ingen styring. Det kan være f* så vanskelig, selv om man vet det. ;D
GjenopprettetMedlem
Ja,det har du rett i,men den som venter på noe godt,venter ikke forgeves. :w00t:
Anonymous
Javisst. Tålmodighet  er en dyd. :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg å har prøvd på nytt, hehe!

Jeg fokuserte mildt på midtsirkelen. En god stund. Ingenting skjedde. (Brukte bildet igjen på forsiden).
Men når jeg lukket øynene, så var bildet knallorange, med en liten svart firkant i midten. Jeg søkte meg til denne sorte firkanten, den ble større og større. Plutselig tredde jeg inn i firkanten, å alt ble svart. Jeg var da i en tunell igjen, som var brosteinbelagt. I orange nyanser.

Jeg kom ikke lengre da det ringte på døra her, hehe. Har ikke fått satt meg ned igjen. Men kan jeg da ha gått inn i sirkelen?`Gjennom denne sorte firkanta åpningen?
GjenopprettetMedlem
Er det ikke en bok som heter "inn i sirkelen" om en kvinnelig sjaman fra russland? Er det noen som har lest den?
Anonymous
Ja det er virkelig ei fin bok, Stridshjelp. Anbefales! :)
GjenopprettetMedlem
Jepp, den boka er bra :eusa_clap:
Anonymous
Fantastisk fin bok. Lettlest og spennende. Anbefales! :biggrin: