Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
Ja, det mener jeg og jeg står inne for det...
GjenopprettetMedlem
"Magus":

Her var det  mye bra og lese. Jeg kjøper Trummans forslag om å grave ned hele rukkelet, men er også enig med Twisted. Hensikten bak er det som teller. Jeg føler allikevel at for meg vil det være en STOR symbolsk handling og grave ned utstyret. Blir en seremoni i seg selv. Jeg føler at ved å gjøre det på den måten, så sier jeg at nå er det nok. For meg er det bare å hente frem spaden!!! Håper Moder Jord vil tilgi meg for å grave ned all dritten...

Hmmm... lurer på om ikke jeg hadde slått av en aldri så liten prat med "jord gubborna" først.... 
Anonymous
Skulle akkurat komme til det der... Jeg gjør det selvfølgelig ikke uten tillatelse. Noe forslag til hvordan man kan gjøre dette på en fin måte?
GjenopprettetMedlem
Kvifor grave ned "dritten",som du seier?
Kvifor ikkje sprenge det? male det på kompostkvern til taktfast tromming?
Eit stort,fortærande,symbolsk bål?
Her bør det ikkje vere nokon angrefrist..
Anonymous
Du har ett poeng. Finnes kanskje andre, mer miljøvennlige, måter å gjøre det på. Skal bruke helga til ettertanke og vente på svar. Har nettopp hatt "konferanse", som en jeg var på kurs med i sommer så kjekt sa det, med Moder Jord og åndene. De sa jeg vil få svar. Kanskje ditt svar er med å hjelpe meg i riktig retning ;D
Anonymous
Selg den og gi pengene til noen som trenger det!
GjenopprettetMedlem
Tenk om det kommer noen riktig kule åndelige-spill snart.
Ikke ofre den,tenk litt på dette som lek.du sitter kanskje stille,men du leker,konsentrerer deg,tiden flyr.
Nei,tror Moder jord vil bli glad om du sitter å koser deg med spill av å til.

Men du er en god sjel,lytt til den du.

:sad2: :biggrin: :sad2: :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Horfor ikke være din grunntanke tro - gi deg selv gleden av å leke litt - gi deg selv tid for avkopling noen ganger?

Og kanskje heller se nærmere på hvilke oppofrelser og offerhandlinger du normalt gjør i hverdagen.  :respect: 
GjenopprettetMedlem
Stiller meg på lag med disse to siste innleggene her....
Livet kan være alvorlig nok.... så hvorfor ikke tillate deg å leke litt mer...?  :eusa_dance: Og ofre litt tobakk isteden...  >:(
GjenopprettetMedlem
Njaaaaaaaaa................. veit ikkje...............eg les det første innlegget ditt Magnus på nytt,og trur ikkje heilt på at dette er leiken du eigentleg søker?????
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":

Njaaaaaaaaa................. veit ikkje...............eg les det første innlegget ditt Magnus på nytt,og trur ikkje heilt på at dette er leiken du eigentleg søker?????

Jeg kan selvfølgelig ta feil, men selv om mer en 90% av det vi skaffer oss er impulskjøp er det ikke helt tilfeldig hva slags produkt man ender opp med.

Det er helt normalt at man i ettertid forsøker å argumentere for disse handlingene - Og skulle jeg argumentere for et slikt innkjøpet så har Magnus allerede gjort seg endel tanker som har stor verdi for han. I tillegg, når de verste samvittighetskvaler har gitt seg vil han kanskje oppdage at den tiden han bruker til å sitte og spille så reduserer han sitt forbruk på andre ting... men det er som sakt mulig jeg tar feil.
GjenopprettetMedlem
Ja,dette veit jo Magnus best sjølv,men eg hengte meg opp i ordlyden på det han skreiv.
Har personleg gjort ein del valg når det gjeld mitt forhold til konsumsamfunnet eg lever i.
Blir sikkert like frista som Magnus,og som skjora liker eg blanke ting og klær. :redface:
GjenopprettetMedlem
Egentlig, kjære dere, synes jeg Magnus skal få ta sin avgjørelse ifred.
Vi kan diskutere temaet ofringer og oppofrelser, men hvor mange forskjellige meninger skal han høre om hva han burde gjøre?  :shyone: Det kan bli mer forvirrende enn veiledende.
Det som synes viktig er jo hans intensjon og valg. Hvordan er mindre viktig. Er det ikke?

Med de beste ønsker. :wub:
Rita
Anonymous
"bluestorm":

Egentlig, kjære dere, synes jeg Magnus skal få ta sin avgjørelse ifred.
Vi kan diskutere temaet ofringer og oppofrelser, men hvor mange forskjellige meninger skal han høre om hva han burde gjøre?  :shyone: Det kan bli mer forvirrende enn veiledende.
Det som synes viktig er jo hans intensjon og valg. Hvordan er mindre viktig. Er det ikke?

Med de beste ønsker. :wub:
Rita

:eusa_clap: Støtter. Setter jo pris på hjelp, men saken er at denne tingen forårsaket mer smerte en lek. Jeg er en veldig leken person og tingen kommer i vei for leken. Jeg finner ut av hvordan det skal gjøres og kan beskrive opplevelsen senere. Meningen med denne tråden var først å få utløp for min frustrasjon ang temaet og deretter høre om andre som har gjort ofre i en form eller annen, siden jeg føler at ofre er en viktig del av å vise universet/åndene/seg selv at man tar denne veien på alvor. Jeg leker meg utrolig mye med sjamanismen og i naturen, men det er også ett alvorlig seriøst aspekt ved å praktisere. For meg handler det om en forpliktelse til naturen og gjøre det jeg kan for å bidra til at Moder Jord kommer i harmoni. Offer kan være med på å vise at jeg tar denne oppgaven alvorlig.
GjenopprettetMedlem
Spennende tråd med mange artige vinklinger dette. Jeg synes du er modig som "blottlegger" deg såpass som du gjør Magnus :respect: Det der med å la seg blende av "jeg vil vil vil ha spøkelset" er vel noe de aller fleste av oss kjenner.

Jeg tror ikke du nødvendigvis kommer til bunns i å ofre noe som helst her....annet enn å "ofre" sannheten om hvorfor du lar deg blende av noe som allikevel gir deg dårlig smak i munnen, bare timer etter at du har skaffet det.

Jeg kjenner den følelsen du beskriver. Etterhvert har jeg blitt veldig nøye på å kjenne etter når det er noe som dras mot meg av materielle ting. Kjenner jeg det minste tvil, lar jeg være! Etterhvert har jeg lært meg mer og mer å eie kun det jeg virkelig trenger og det som sjela mi elsker å har rundt seg. Og jeg lærer stadig mer.

Kanskje kan det være måter å ofre på i fremtiden når lysten dukker opp....det å la være!

UlveMor

og hvorfor ikke selge hele skiten og kjøpe noen vakre fløyter..... :wub:

ps! finnes virkelig spill til 4500,- eller var det bare veldig mange spill?
Bing [Bot]
Vi lever i forskjellige verdenr tror jeg , med hensyn til hva og hvor mye penger man kan bruke på duppeditter. Jeg har aldri hatt mye penger, men fikk tidlig mange barn, og det har vært utenkelig å bruke masse penger på unødvendige duppeditter. Da barna var små, var det viktigste å ha tid og ro til godt samvær , men etterhvert som barna ble større fikk jeg jo høre mer om hva mange mennesker synes det er helt greit å bruke penger på. Og, om det har noe med kjønn å gjøre, jeg er ikke så veldig interessert i spill og playstation, men det trenger ikke bety at det er forkastelig at andre leker seg med det. Dersom jeg skulle kvitte meg med hele pakka, slik Magus tenker å gjøre, ville jeg nok gi den bort eller gi pengene jeg fikk for den til et godt formål. Vi lever i en materialistisk verden, da er det om å gjøre å bruke materialene, verdiene, på en gavnlig måte. Det er ikke tvil om at forbrukskarusellen er svært helseskadelig for moder jord, skulle ønske det var som i sangen "Røvarkungens ø" (Nationalteatern) : Der det finns kleder skal vi dela dom med varann...en skjør og vakker utopi. Kanskje en ungdomsklubb vil være glad for å få utstyret til Magus. Til glede for alle de som ikke er med på forbrukskarusellen. Og, et klokt kinesisk ordtak:" Dersom du eier mer enn ti ting, så er det tingene som eier deg." Men ja, jeg liker også blanke fine ting iblant, går akkurat nå og viser meg i ny skinnjakke som ei anna skjære. Skjæra, eller skjora, er en både underfundig og rettfram fugl.  :icon_rolleyes: 8)
Anonymous
"UlveMor":

ps! finnes virkelig spill til 4500,- eller var det bare veldig mange spill?

Joa, fiines faktisk tv spill til 6000,-. Har forresten tatt ett valg å selge stæsjet og gi en anonym donasjon til ett bra formål. Skal ha et rituale seinere for å sette hjulene igang for å gjøre meg mindre avhengig av duppeditter i fremtida. Det blir det som er riktig for meg...
Håper at andre vil fortelle om sine ofre de har gjort på denne veien, i en form eller en annen :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Så bra Magus, at du har funnet ut din greie   :eusa_clap:   :wub:

nei, offer...? må man det ? ...eh... :redface: ups

( :beer:  Offer- the )

...........fnis og klemmmmm  :wub:
GjenopprettetMedlem
:lol:

Offer det da...?    :-X
Anonymous
"Aventura":

Nå er det mulig jeg misforstår det du skriver, men tolker jeg det riktig at du mener dette ikke er ett offer? I såfall, kjenner jeg at jeg begynner å bli litt lei av "irettesettelser". For meg føles det ut som ett offer og det er det som teller for meg... Nok en gang, meningen med tråden var egentlig for å få andres erfaringer med offer og hva det har gjort for dem. Hvis jeg tar feil i min tolkning av ditt svar, så må du bare overse det her ;D
Anonymous
Bra sagt Magus.
Ikke la dem tråkke på handlingen din.
Du er invitert på en valgfri øl eller te med meg når du vil, liker det du sier.
GjenopprettetMedlem
Selg den og gi pengene til noen som trenger det!

Hvorfor skulle han gi vekk pengene?
Han har jo "tatt" dem fra sin egen studiekonto!!

Nei, Magus før dem tilbake til studiekontoen din.
De vil komme godt med i dine trange tider som student.
Ikke la deg påføre dårlig samvittighet fra noen  :o

Du har selv frie valg  :wub:

Klem fra
Samin ;)
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

= Hvorfor det da?  Ja, du tolket meg nok feil. Prøvde å være morsom....Lekte meg litt videre på Malaikas innlegg. Sorry... ;)

Helt enig med Samin!  Men du ville jo ikke høre vår mening... og valget er jo bare ditt eget.
Bing [Bot]
Hei igjen. Kjære Magus, hold fokus på det som er viktig for deg.  :wub: Som Tele sier, du har en god sjel, lytt til den!
Anonymous
samin er en klok mann,helt klart,å bruke fornuften er ikke et domt valg i våres sammfunn som vi trenger penger for å leve i.
det å grave det ned ?
jeg skjønner tanken på ofring legger til et men,hadde det vært til det beste for moder jord i dette tilfellet er det vel ikke akkurat det ingen gullerot er det vel, lei av irettesettelser hvorfor føler du det da alle følger sin egen vilje å intensjon lykke til med ofringer,dette gjelder oss alle som lever under samme tanke livet er full av ofringer beviste å ubeviste ønsker deg kun det beste på din vei klem bast