Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
Ber deg om unskyldning du hadde bestemt deg for å selge,du er en fornuftig mann blomster fra meg, har ofret litt tobakk i helgen jeg ingenting er for lite ingenting er for stort klem fra bast
AdsBot [Google]
Well done Magus  ;D

Men ærlig talt folkens! Begynne å grave ned all søpla vi ikke har bruk for!!
Det finnes da vitterlig mer miljøvennlige returordninger,
og med litt kreativ sans kan ofringer også gjøres der. Stem De grønne i dag!
GjenopprettetMedlem
Jeg ofrer ting hver dag......, jeg tenker: den har jeg lyst på, den kjøper jeg........ Jeg ofrer tanken......., tanken på å kjøpe.....
Har til og med holdt på produkter jeg har lyst på i butikken, lagt dem fint tilbake....... Det er egentlig veldig lett, det kan faktisk være en lek også......
GjenopprettetMedlem
"trumman":

"MEN veit også at det er vanskelig"

Så ned i jorden bara, som jag gjort med tusentals kronor, cd-spelare, mat, mobiltelefon, katana, blod, etc etc... gräv gräv gräv, det funkar. Tro mig. Det funkar/virker.

Mmmm, visst är det symbolik i att gräva ned saker eller elda upp dem, men är det verkligen bra att uppmana till att gräva ned miljöfarliga prylar?! Bly och allsköns andra tungmetaller, bromerade flamskyddsmedel, etc etc....

Finns bättre sätt att offra på!
Anonymous
Hah ahh, bra poäng där!  :icon_redface:
GjenopprettetMedlem
Samin er min venn å også et forbilde for meg, jeg går på hans meditasjonskvelder., og han er en fantastisk, klok mann med mye viten og kjærlighet som jeg er glad jeg møtte.  :wub:  :respect:

Magnus, du kjøpte video-spill og vurderte tv. du gjorde ikke noe galt ved og gjøre det, for det endte opp med at du skjønte at du syns du var for materalistisk. Og angret, selg den og gjør som samin sier, spar pengene til studie, eller kanskje dukker det opp et kurs innen det spirituelle og åndlige du kunne tenkt deg og ta.
Det er jo sånn i denne verden at alle handlinger vi gjør og begår, som og kjøpe det tv-spillet, eller slutte i den jobben, eller gjøre noe feil eller dumt. så lærer man av det, og alle handlinger vi gjør og beslutninger vi tar er jo en meining med, og meiningen med det magnus skrev at han gjorde med det tv-spillet, var jo at han da skjønte og fant ut at han ikke trenger så mye materalistiske ting og vil heller leve nærmere naturen, det åndelige som indianerene for eksempel gjorde..
Jeg er ikke så flink og ordlegge meg. men det må da være noe idet vel.
Jeg tror hvertfall at de fleste handlinger og situasjoner vi havner i er noe man skal ta med videre på veien som en lærdom og erfaring, som man kan få bruk for seinere i livet.. det er en meining med alt.

(hei samin, jeg skal jobbe med og vite at jeg kan, ikke analysere og gruble, men bli sikker på meg selv. vi snakkes.)

klem og masse  :wub: til dere alle fra hans
Anonymous
Etter mye selvransakelse og grublerier, endte det med at jeg for en ukes tid siden solgte hele greia og ga pengene til Norges naturvern forbund. Hadde bestemt meg for å gjøre en offring, og for meg betød det å gi en offerGAVE. Jeg tenkte mye på dette med å grave ned, beholde pengene etc og kom frem til at å grave ned er en finfin symbolsk handling, men ikke særlig miljøvennlig. Andre ting kan man fint grave ned, brenne opp etc. Å beholde pengene ville ikke være ett offer fra min side, hadde lært meg dette med å være knyttet til materielle ting, men det ble ikke en symbolsk handling fra min side. Å gi bort pengene til ett bra formål synes jeg var det beste alternativet.
Har ikke skjedd noen stor endring i min bevissthet og ting kommer fremdeles ikke på ett sølvfat av den grunn, men jeg har blitt mye mere bevisst på mine handlings mønstre. For meg har det fungert som en handling for å sette igang prosessen for å løsrive meg fra materielle ting. I tillegg har jeg, som sagt, blitt mye mer bevisst. Kan jo heller ikke legge skjul på at det ga en god følelse ;)
Anonymous
:eusa_clap: :respect:
GjenopprettetMedlem
Flott Magnus, et eksempel til etterfølgelse  :respect:
Anonymous
Bra jobbat Magus!  :respect:
GjenopprettetMedlem
"Magus":

For meg har det fungert som en handling for å sette igang prosessen for å løsrive meg fra materielle ting.
I tillegg har jeg, som sagt, blitt mye mer bevisst. Kan jo heller ikke legge skjul på at det ga en god følelse ;)

Det er dine valg og hva du bestemmer deg for å gjøre som er det viktigste.
Gratulerer med en avgjørelse som ga deg gode følelser  :eusa_clap:

Samin  ;)
Bing [Bot]
Henger meg på Samin her. Takk for at du har delt denne prosessen her på sonen, det har vært en fin erkjennelsesprosess for meg også.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Hm. Denne tråden dukket visst opp i min hi-periode...
Interessant prosess du var gjennom der, Magnus
jeg er enig med de som mener at skal man ofre noe, bør man ofre noe som virkelig har verdi for oss på en eller annen måte
de tingene som opptar oss, fyller oss, fyller vårt ytre rom, eller fyller våre tanker, tar opp plass
masse plass
i tomrommet

jeg tror at det viktigeste man skal huske på når man ofrer, er at man skal være ærlig, følge sitt hjerte og gjøre det man føler er riktig for en selv
og da kan ingen andre komme og si hva som er riktig
for de kan bare snakke utifra seg selv

du tok ditt valg
det er opp til deg å si om det var rett valg