Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
EEREN er ting som er udodelig nar forst de er skapt. Eeren kan vare hva som helst ,selv om en mobil tlf kan kalles for eeren . Eeren er ting som er laget for a tjene eieren eller dem den er laget til.Eeren er en and som er skapt av en man med uendelig variasjoner av styrke ,form eller hensikter. Vi kan jo skape vi ogsa, lik var skaperen.

GjenopprettetMedlem
en gjenstand med en ånd med andre ord.
en fetish.
GjenopprettetMedlem
Levende?
GjenopprettetMedlem
Udødelig? En mobil? Hører at du ikke snakker om noen mobiler jeg har hatt i alle fall

Mine har en tendens til å dø før det har gått et år

GjenopprettetMedlem
Det er mobilen som blir odelagt,men anden som du har lagt til mye tanker og snakking er levende.
Det var en gang en gammel sjaman fra mongolia har kommet til sjamaner i tuva pa besok.
Med en gang han har kommet inn i romet begynnte han a bukke ned og be til en vegg ,de andre sjamaner skjonte ikke hva han hold pa med,ber til en tomt vegg likesomt,ha,ha,han er ikke god i skallen tenkte de. Etter pa sa viste det seg at det hang en gang for mange ar siden erenner pa den veggen.eerener horte til en sjaman som var do ogsa mange ar siden.

GjenopprettetMedlem
Spennande alt du veit mr.Dimi.
Har du høyrt historia om det nedfrossne liket i en isblokk,som kunne snakke,når sjamanen brendte røkelse ved beina på liket
som stakk ut av isen.
Sjamanen brukte det som et Orakel.

GjenopprettetMedlem
Jeg har sett eerener i natt ,jeg er glad for at jeg har den muligheten til å bruke eerener.De kan gis som gaver av saivo ,de kan gis til andre av sjamaner. jeg har laget en del eerener og gitt dem bort. Min sjel synger når jeg lager eerener til andre,fordi å gi noe verdifult er befriende. Jeg tror dere også ser eerener ,men ikke overse dem.Lag de gode eerener og det blir mindre fanskap idere og i verden.

GjenopprettetMedlem
Ok, nå tror jeg at jeg skjønner litt mer av hva du mener.

Det hender jo at man får med seg en gave når man er på en trommereise

Skjønner nå at en nok burde gå litt dypere inn i det, og bruke de tingene man har fått med seg mer aktivt. Å gi noe verdigfullt er befriende ja, en handling i kjærlighet.

GjenopprettetMedlem
Interessant..
GjenopprettetMedlem
Dimi eeren synger i hjertet mitt.
hele sonens Tuva eeren
Alltid Hellig i sitt ærend
Dimi er en svær en!

GjenopprettetMedlem
"Viljesterk":
Skjønner nå at en nok burde gå litt dypere inn i det, og bruke de tingene man har fått med seg mer aktivt. Å gi noe verdigfullt er befriende ja, en handling i kjærlighet. 
Ja,når en ser en ånd på trommereisen og du vil bruke dens kraft optimalt,så gjennskap den av de stoffene og fargene som føles best,selv om fornuften sier at det kan du ikke lage det er for komplisert,ikke tro på det.Bare begynn å lage og du kommer til å bli forbauset over hvor lett du får det til.
Under trommereiser,drømmer eller visjoner dukker opp åndene som ber om å bli gjennskapt,for de vil i vår verden og for det gir de deg sin fulle kraft og tjenner deg på best mulig måte.Når du har laget en eeren for seg selv,så best du forteller ikke til noen om hva står den for,for at noen kan ta dens kraft.
Når du lager eeren til et annet menneske,da kan du fortelle vedkommende om dens kraft.
Man skal lage bare de GODE EERENER.
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Dimi eeren synger i hjertet mitt.
hele sonens Tuva eeren
Alltid Hellig i sitt ærend
Dimi er en svær en!

GjenopprettetMedlem
"dimi":
"Viljesterk":
Ja,når en ser en ånd på trommereisen og du vil bruke dens kraft optimalt,så gjennskap den av de stoffene og fargene som føles best,selv om fornuften sier at det kan du ikke lage det er for komplisert,ikke tro på det.Bare begynn å lage og du kommer til å bli forbauset over hvor lett du får det til.
Under trommereiser,drømmer eller visjoner dukker opp åndene som ber om å bli gjennskapt,for de vil i vår verden og for det gir de deg sin fulle kraft og tjenner deg på best mulig måte.Når du har laget en eeren for seg selv,så best du forteller ikke til noen om hva står den for,for at noen kan ta dens kraft.
Når du lager eeren til et annet menneske,da kan du fortelle vedkommende om dens kraft.
Man skal lage bare de GODE EERENER.
Jeg snakker her om ting som blir gitt en under en trommereise, av sine veiledere, eller åndene om du vil

Hva det består i kan være forskjellig, men jeg har tolket det dit hen at det har vært symboler for egenskaper som jeg har trengt i min videre utvikling. Og i tråd med det du sier, jeg forteller ikke noen hva de står for. Kjekt å vite at man faktisk kan ta kraften i bruk på en slik måte, lage noe "fysisk" Det som forvirret meg her var at begrepet du brukte var noe annet enn det jeg er "vant til" å høre. Og, som med så mye annet, man blir ikke klokere hvis man ikke tør å spørre.
Takker så mye for at du har brukt av din tid til å svare meg, nå skal kunnskapen brukes

GjenopprettetMedlem
Rettelse:
Meget interessant

GjenopprettetMedlem
En eeren, kan det være en talisman? En amulett?
GjenopprettetMedlem
Eeren beskyter en og kan hjelpe mye på andre områder ,uten eerener er sjamaner er for utsatte ,spesielt når det kreves å fare i astral projeksjoner,snakke med de døde.Drømmefanger er eerener også.Eeren har blit gjort i alle sjamantradisjoner.Om det er ikke trommer hos alle sjamantradisjoner,så er det eerener . Når sjaman har laget en eeren ,så må den opplives med ritualen,og mates regelmessig ellers så blir den sulten og tørst. Som sagt sjamanisme er ikke bare de fine energier,det er mye tunge,lure og direkte onde energier sjaman har med å gjøre og i de sist nevnte tilfeller trenges eerener. Dessuten ,eerener er en del av sjamans kraft.Sjaman kan forvandle seg til en av sine eerener og omvent.
Jeg har en sånn oppfatelse av at mange tror, at så lenge de farer i de gode energier så er de beskyttet.Nei,dere lever i en grusomt verden ,som ble skapt av våres grusomheter og da er vi lett tilgjenngelig for det vi er skapt. For å ikke være tilgjenngelig for det vi har skapt må vi være ånder å fare i himmelen.Den ånd som kom en gang til oss har vi klart å spikre til korset. Om vi skaper ødelegelser ,så kan vi gidde i å skape det mottsate. ;D
GjenopprettetMedlem
"Aventura":
En eeren, kan det være en talisman? En amulett?
Hvis du vil at den talismanen vil være en del av deg,så ja. talismaner forresten mister sin kraft med tiden.
GjenopprettetMedlem
Vil en sirkel med eksempelvis steiner i hver at de fire retningene sør, vest, nord og øst og sentrum/midten kunne kalles eeren?
-Eller er jeg helt på jordet??
AdsBot [Google]
Energy Efficiency Ratio, tenker jeg.
Kanskje kan vi leve godt med det onde, hvis vi skaper gode energier i alt som vi gir fra oss og alt som vi putter i oss.
Om ah hung
GjenopprettetMedlem
Jeg er omtrent på landet, men ser sjøen herfra...

GjenopprettetMedlem
"Haler":

Vil en sirkel med eksempelvis steiner i hver at de fire retningene sør, vest, nord og øst og sentrum/midten kunne kalles eeren?
-Eller er jeg helt på jordet??
Om du mener medisinhjul, så er det kjennt for mange,legger du noe privat i den så er det eeren din.Eeren er en del av kraften din ,en del av din åndelig familie. De som har steiner,bør smøre dem med dyrefett,fordi det gjør dem mett. De som har laget eeren og vil seriøst opplive den kan sende meg en pm.
GjenopprettetMedlem
Ok. Takker.
Sender PM

GjenopprettetMedlem
Eh,eg lurer på,det var ein slik diger svart stein i Samye i Tibet som var smurt med feitt,enten det var med hensikt eller ikkje..
Sjølv om dette var buddisme,kan den fungere som ein eer?
Eg lurer også på; kva skjer vis ein "finn" eeren til andre,eller som er mista eller kasta?
Får ein noko ekstra på kjøpet som ikkje er så bra?
GjenopprettetMedlem
felles eeren,jepp.
GjenopprettetMedlem