Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har noen spørsmål til dere som går på Saivo:
1. Er det veldig dyrt?
2. Når/hvor samles dere?
3. Hva har dere lært?
4. Hva synes dere om lærerne?
5. Hva er det helhetlige inntrykket dere sitter igjen med?
6. Og til slutt; er det noe å anbefale?
Håper noen gidder å svare på dette

Anonymous
Jepp
Hvorsomhelst og nårsomhelst
Å vandre i full forvirring
De er galne
Vil jeg overleve dette da?
Jepp
Hilsen en fersking
Kanskje noen andre har bedre svar

GjenopprettetMedlem
Synes svaret ditt var godt, shri.
Men jeg vil legge til dette:
...
"De er gakne", men fantastiske.
"Å vandre i full forvirring", men med et lys i enden av tunnelen (et sted, tror jeg).
"Vil jeg overleve dette da?" Eller vil jeg få egodøden i gave?
...
Hilsen en som snart er moden nok til å kalle seg en fersking.

Nutch/CVS [Bot]
1. det koster dyrt: innsatsen som trenges er ditt liv
2. hvor som helst men helst ute i naturen
3. å leve
4. de er så gale som jeg er nå
5. bare fortsette med veien
6. dette er ditt ansvar
Ha en god dag
Gåååja
GjenopprettetMedlem
1. Hva er dyrt?
2. Når som helst & hvor som helst.
3. Man lærer å kjenne seg selv.
4. Lærerne er mange & fantastiske.
5. At jeg ikke bare overlever, men lever!
6. Anbefales.
Hilsennokenfersking
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Når dere lærer ting som "å vandre i full forvirring" og "å kjenne seg selv" høres jo dette ut som et typisk selvutviklingskurs for middelaldrende tarot-kjerringer i flagrende lilla gevanter. Mange jeg har snakket med som har gått på "alternative" kurs er ikke i stand til å avklare hva de faktisk har lært, eller om de har lært noe i det hele tatt. De har bare blitt frastjålet en masse penger, og til gjengjeld fått en åndelig orgasme av svevende ordbruk og new-age floskler. Ikke rart jeg er skeptisk. Innvilger dere fordommene mine, eller..?
Kunne ønske noen kunne svare litt mer konkret på prisen og hvor i universet dere møtes.
GjenopprettetMedlem
La meg legge til,
vi tar av oss gevanter plagg for plagg
og danser og skriker
GjenopprettetMedlem
Hve er galt med
middelaldrende kjerringer i lilla flagrende gevanter?
Vi blir alle eldre. Kanskje vil du lære å bli mer tolerant?
Kanskje hadde du hatt godt av en åndelig orgasme?
GjenopprettetMedlem
Hvis du går ut på hovedsiden, sjaman.com, så ser du at det står en "knapp" oppe på siden hvor det står "saivo sjamanskole", der står det en del informasjon
Det hadde vært interessant å få et større innblikk i hvordan skolen fungerer, fra de som går der, foresten. Noen eksempeler på hva som gjøres på samlingene, eller et eller anna? Jo mer informasjon jo bedre, når man lurer på hva man skal velge....
GjenopprettetMedlem
Hei
1. Prisene varierer alt etter hvilket kurs & hvilken kursholder. Mange her på sonen bruker Ailo & mange bruker Eirik Myrhaug.
Andre går på andre kurs - eller holder kurs selv.
Selv har jeg gått på kurs hos Eirik Myrhaug og hatt stort utbytte av det.
2. Grunnet ovennevnte er det "når som helst & hvor somhelst".
3. Det man lærer er først & fremst & bli kjent med seg selv. Bearbeide egne sår. Det er derfor sjamanveien kalles
"Den Sårede Healers Vei".
På denne veien - The Road Less Travelled - lærer vi bl.a. om symboler/ritualer/drømmetydning & healingmetoder/oppskrifter.

Vi lærer å snakke med hjelperne våre - og vi lærer å snakke med Gud.
I tillegg kan mange mye om veldig mange emner & retninger innen det alternative. Samtidig som de fleste er helt vanlige mennesker
i helt vanlig jobber. Mangfoldet - kunnskapen - visdommen - kjærligheten er stor.
4. Det er mange læremestre underveis.
Du skal ikke se på de fleste, men de beste.
De fleste av lærerne mine har jeg ikke møtt på kurs, men har blitt gitt underveis.
Du treffer de du skal treffe - hvis du er bevisst - og da vil de være gode - for deg.
5. Inntrykkene er mange og gode for min del - andre kan ha dårlige erfaringer. Denne sonen er mulighetenes marked.
Du må velge din vei & du må gå den veien alene - som alle oss andre.
Det vi gjør her inne er å dele erfaringer & lære av hverandre. Vi er alle lærere & elever.
6. Anbefales
Livet er et selvutviklingskurs hvor man noen ganger vandrer i full forvirring & underveis lærer man å kjenne seg selv.
Har du hatt en åndelig orgasme ??
Hilsenenmiddelaldrenekjærringiflagrenegevanterutentarrotstokk
Hexedoktor'n
Nutch/CVS [Bot]
"Ofela":
. . . . til gjengjeld fått en åndelig orgasme . . . .
Se her:
http://sjaman.com/forum/http://sjaman.c ... 822#p34822
lykke til
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Tenk.. noen av de siste sjamanene som er igjen har blitt en gjeng romantiserende selvnytere og gamle griser. Som hele resten av samfunnet. Jeg føler imidlertid jeg er på denne veien for å gjenopprette balanse og hjelpe andre.
"Gåååja":
Se her: http://sjaman.com/forum/http://sjaman.c ... 822#p34822
Kan ikke skjønne hva Sarakka ser i deg, Gååja. Du kan forvente en trang fødsel
"Poco loco":
Hve er galt med middelaldrende kjerringer i lilla flagrende gevanter?
Vi blir alle eldre. Kanskje vil du lære å bli mer tolerant?
Dem er det selvfølgelig ingenting galt med, det har jeg ikke sakt. Men de kan bli litt grunne i all sin dyphet. Toleranse er hva jeg skal lære i dette livet. Derfor har jeg blitt plassert sammen med helt håpløse individer fra den helt håpløse arten menneskedyret.
sukk..
"Hexedoktor":
Det man lærer er først & fremst & bli kjent med seg selv. Bearbeide egne sår. Det er derfor sjamanveien kalles "Den Sårede Healers Vei".
Nå skjønner jeg.. Man kan ikke redde andre fra å drukne hvis man ikke selv har vært nødt til å lære seg å svømme. Nydelig
"Hexedoktor":
Har du hatt en åndelig orgasme ?? 
Ja –og jeg har blitt åndelig torturert. Disse to ytterpunktene er dømt til å veie opp for hverandre.
"Hexedoktor":
Du må velge din vei & du må gå den veien alene - som alle oss andre.
Du har rett. Å plasseres på et samlebånd ved en utdanningsinstitusjon er ikke noe for meg. Ingen autoriteter kan fortelle meg hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal tenke. Hjertet er den reneste kilden. Jeg følger mitt hjerte.
"Hjortedanser":
og danser og skriker
Kult –NÅ er jeg med

GjenopprettetMedlem
1. Er det veldig dyrt?
Ikke dyrere enn andre kurs! Jeg personlig har ikke vært med på slike opplegg før, annet enn et par kurs.
Vil si at denne skolen i forhold gir meg enormt mye utbytte og er vel verdt den økonomiske biten.
2. Når/hvor samles dere?
Har samlinger 2 ganger i året.
3. Hva har dere lært?
Sjamanistiske metoder som har gitt meg bedre verktøy til å kunne håndtere de følelser og tanker som har vært og som kom frem på nytt etter å ha tråkket over noen grenser som man blir trigget på, enten av seg selv, medelever eller lærere. Jeg har lært å stå i egen kraft...trigge...være ydmyk...sprenge grenser...og ikke minst selvinnsikt. Samtidig lærer man av andre i gruppen, man er som en stor familie som deler godt og ondt. Jeg har samtidig også fått ord på ting jeg har opplevd i mange år, uten å vite hva jeg opplevde.
4. Hva synes dere om lærerne?
Jeg syns de er fantastiske mennesker som med letthet skifter ham mellom å være sjaman, klovn, et medmenneske, en trigger, en venn, eller som observatør. De er lette å omgåes med og gir meg en stor trygghet og en indre ro. Selv når de trigger.
5. Hva er det helhetlige inntrykket dere sitter igjen med?
Jeg har uten den minste bitte lille tvil valgt riktig skole og riktige lærere samt riktige medelever. Mitt helhetlige inntrykk er at denne skolen gir meg akkurat det jeg trenger for å komme meg videre...som en sjamanspire.
6. Og til slutt; er det noe å anbefale?
Jepp!
Anonymous
Totalt forvirret føyk jeg rundt
i en sort boks
på jakt etter den sorte sol
det viste seg å være en illusjon
takk Ofela du skjønne
som fikk meg til å hente fram
ny kraft slik at jeg kan se
at den sorte boks
ikke eksisterer
to ørnefjær har jeg fått
nå skal jeg ut å fly
høyt opp i sky
og inn i den gyldne sol
GjenopprettetMedlem
"Ofela":
Tenk.. noen av de siste sjamanene som er igjen har blitt en gjeng romantiserende selvnytere og gamle griser. Som hele resten av samfunnet. Jeg føler imidlertid jeg er på denne veien for å gjenopprette balanse og hjelpe andre.
"Hjortedanser":
og danser og skriker
Kult –NÅ er jeg med 
Hvordan gjenoppretter du balanse med å kalle oss gamle griser....?
Du dømmende!
Du prøver å påtvinge oss dine termer av forståelse, du gjenoppretter av gamle former....
Og når du sier du er med: Hva er du med på?
Anonymous
Åsså har jeg oppdaga en ting til i dag;
jeg er en klovn

Den eneste medisinen kritikeren min gir etter for er;
lattermedisin

Åsså er jeg så nysgjerrig, jeg lurer alltid på hva som befinner seg rundt
neste sving. Det er nistpakken jeg bringer med meg på
min neste ferd i mørket, som nå ikke lenger er en sort eske,
det skal bli spennende å se hva som skjuler seg der

GjenopprettetMedlem
"Hjortedanser":
Hvordan gjenoppretter du balanse med å kalle oss gamle griser....?
Du dømmende!
Du prøver å påtvinge oss dine termer av forståelse, du gjenoppretter av gamle former....
Og når du sier du er med: Hva er du med på?
Jeg prøver ikke å påtvinge noen noe som helst. Jeg deler riktignok mine oppfatninger med dere, men jeg forlanger selvfølgelig ikke at dere skal dele dem med meg.
Jeg liker å danse villt og hemningsløst, så det kan jeg være med på.
Jeg kalte ikke alle her på forumet for gamle griser, men
noen av dere kan ha falt i den kategorien. Følte du deg truffet? Når det gjelder balanse må jeg innrømme at jeg er en høyst ubalansert person. Jeg vet dermed bedre hva jeg bør jobbe med. Den samme kampen man kjemper innvendig kjemper man også utvendig.
"shri":
Totalt forvirret føyk jeg rundt
i en sort boks
på jakt etter den sorte sol
det viste seg å være en illusjon
takk Ofela du skjønne
som fikk meg til å hente fram
ny kraft slik at jeg kan se
at den sorte boks
ikke eksisterer
to ørnefjær har jeg fått
nå skal jeg ut å fly
høyt opp i sky
og inn i den gyldne sol
Hilsen Shri Mati
Så hyggelig da

Ørnen er forresten mitt sterkeste kraftdyr
På mine trommereiser pleier jeg å sirkle rundt sola
i min ørnekropp
GjenopprettetMedlem
om jeg føler meg truffet??
Jeg lar mine grå hår og bleier tale.....
eller så lar jeg mine føtter tale
eller min munn der jeg ligger og ammer
jeg føler at du sparker villt rundt deg....
og ikke ser hva du sparker etter
GjenopprettetMedlem
Ville ha tenkt meg om, om jeg var deg.
Tenk om du havner i en gruppe bestående av gamle griser og
middelaldrende kjerringer i flagrende gevanter.
GjenopprettetMedlem
"Hjortedanser":
jeg føler at du sparker villt rundt deg....
og ikke ser hva du sparker etter
Jeg sparker ikke, jeg danser
"Shapeshifter":
Ville ha tenkt meg om, om jeg var deg.
Fornuft er ikke helt min stil. Kanskje alle dere som leser dette prøver å gande meg ihjel?

GjenopprettetMedlem
Fornuft er ikke helt min stil. Kanskje alle dere som leser dette prøver å gande meg ihjel? 
Hehe! Da tror jeg nok du har missforstått oss litt!
Du snakker om balanse...å gjennopprette den! Det er ekstremt viktig. Uten balanse kan vi alle flagre.
Så jeg syns at vi alle kan få lov å finne balansen i oss selv...på hver vår måte, uten å bli stemplet som hverken grisete eller flagrete!
Når du sier at noen av oss kan ha falt inn i disse rollene....det er da jeg undrer meg på hva du egentlig mener?
GjenopprettetMedlem
Kjære Ofela
Kanskje er du en kranglevoren liten deprimert pubbis-jente som skjuler deg bak profilen din, eller virkelig en gammel gris som skjuler seg bak en Ofela...
Jeg undres - du ikke mye ydmyk og imøtekommende i forhold til de som faktisk bruker av sin tid til å svare deg her...men noe skal en kanskje bruke tida si på? Jeg veit ikke...?
Men uansett hvem du er så håper jeg livet farer fint med deg og du kan oppleve mer kjærlighet og glede i ditt hjerte

for det høres vondt ut å være der du er...
GjenopprettetMedlem
Å jeg undrer meg igjen!
Hva er det i dette å *mene* at andre er noe eller ikke noe...gjør noe...hvordan andre lever...
Hva vet vi egentlig om det?
Jeg spør...med hvilken rett...har vi som sonemedlemmer...å *mene* noe personlig om andre...som vi overhodet ikke aner det minste om? Som vi kanskje ikke kjenner en gang? Bortsett fra at vi leser noen ord på en skjerm?
Jeg virkelig undrer meg...over dette!
GjenopprettetMedlem
Silva og Sjamanka..Man kommer ingen vei uten konstruktiv kritikk, mener da jeg. Man kan fort forsvinne inn i sin egen lille drømmeverden..
Foruten det som allerede har kommet fram i denne tråden, kan jeg nevne et eksempel. En 40 år gammel fremmed mann sendte meg en privat melding og sa at jeg kunne flytte inn hos ham mot å utføre noen tjenester. Jeg søkte på navnet hans og fant ut at han hadde skrevet mange innlegg om hvor skeptisk han var til det lille som måtte være igjen av seksualmoral i samfunnet. Peace & love
Jeg har rett til å si hva jeg vil. Dette forumet er til for å utveksle
forskjellige meninger og synspunkter, som ikke alltid trenger å være like positive. Det kalles ytringsfrihet, selv om ikke så mange ser ut til å ha hørt om den. Vi har også noe lignende som kan kalles "svarefrihet", som sørger for at alle de ydmyke englesjelene her inne slipper å svare på de tåpelige innleggene til "den lille deprimerte pubbis-jenta", hvis de vil. Smerten er min beste venn. Den gjenforener meg med det som er viktig i livet, når jeg mister perspektivet og famler i uvitenhetens mørkeste avkroker. Lidelsen lærer meg å identifisere meg med andres smerte. Medfølelsen lærer meg kjærlighet.
Når man til slutt identifiserer seg med med alt liv, og har båret all verdens synder og lidelse på sine skuldre.. vil kjærligheten bli perfekt, og omfavne alt.

GjenopprettetMedlem
Dette er et diskusjonsforum. Man har rett til å diskutere hva man vil, innenfor sjamanismen, særlig det som man kan lære noe av og inspirere andre med. Alle har også rett til å bestemme hva og hvor mye de vil svare. Man har rett til å ha sine meninger, og andre kan av og til ha andre meninger. Det er i tillegg regler her for nettetikette. Jeg vil derfor be alle om å være bevisst på å holde debatten på saksplan, og ikke kalle hverandre med ulike navn.
Mvh Stridshjelp