Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kanskje ikke akkurat ei bok med sjamanistisk fokus, men jeg velger likevel å anbefale den her. Utrolig spennende og interessant lesning.
Den tar for seg hele jordas eksistens - hvorfor den er her, hvorfor vi er her, hva som skjedde med Lemuria og Atlantis og hvorfor, og hva som skjer med jorda nå fram til år 2012.
Ganske drøy lesning til tider, men jeg velger absolutt å være åpen for at det han skriver (Hwee-Yong Jang) kan stemme. Den som lever får se. :-)
GjenopprettetMedlem
"sat_nam":

... hva som skjedde med Lemuria og Atlantis ...

http://www.capris.no/product.aspx?isbn=0738710423

Sukk og stønn. Jeg er IKKE lenger åpen for at denslags kan stemme.

Storm, bryt løs over mitt skeptiker-hode!
GjenopprettetMedlem
"Passopp":

Storm, bryt løs over mitt skeptiker-hode!

Hei Passopp, du kan få låne min Storm en tid - han er litt plagsom i dag

RITA
GjenopprettetMedlem
Det er ikke før om ca 200 år skal menneskeheten skifte sin bevistighet i følge bestemor Vanga.
Jeg velger å tro på henne enn på de pengegriske tullinger.
Unnskuld meg også .
GjenopprettetMedlem
Penge griske tullinger? Kaller du maya-kalenderen og dens utregning for "penge griske tullinger"? For det er jo faktisk den mye av dette med 2012 går ut ifra.. Men ja, det er veldig mye fokus på 2012 nå, og det er nok mange som ser sitt snitt til å tjene penger på hysteriet, desverre. Det går igjen overalt egentlig, jeg jobber i butikk som selger alternativ litteratur, og det er kjipt å se utallige bøker om det samme temaet - det gir en følelse av at folk bare vil tjene penger, absolutt..

Jeg personlig aner ikke om noe kommer til å skje i det hele tatt, men det er uansett interessant, og både jeg og flere jeg kjenner merker godt at det er mye som skjer for tida. I tillegg er det flere såkalte klarsynte som forteller om en nært forestående bevissthetsendring hos menneskeheten - den har allerede begynt, men det er fortsatt langt igjen. Hvor fort det vil skje er jo en annen sak.. Tiden aksellererer visst, og det er ikke bare en illusjon at vi har mindre tid nå enn før - tiden går faktisk fortere.. mener noen.. ;-)

http://www.thegaiaproject.net/  Om noen skulle være litt interesserte, men ikke gidder skaffe seg boka.
GjenopprettetMedlem
tiden er akkurat det samme ,alle har 24 timer i døgnet.Det spørs hvordan de setter opp tiden sin.

Det er fortsatt lang gjenn ,sier du selv . Så er det god grunn til å stole på Vanga ,200år er passe langt for meg.

Passopp sa ,at det finnes ingen maia profetier.

En ting til . Jeg trenger ikke noen bevisstighets forandring ,fordi jeg allrede har forandret bevisstigheten min og det gjorde mange andre også synes jeg, uten 2012 .

Min bevisstighet er forandret til de grader ,at jeg lukter lemurier og atlantiser og ikke minst 2012maia folk på lang avstand. 
Og jeg synes virkelig synd på dem ,fordi snart skal jeg begynne å spise dem til frokost.  :lol:

Ps. det siste var jo en spøk  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Dimi, jeg er redd det blir en noe tungfordøyd frokost :lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Jeg setter ikke opp noen meninger , men kun tenker meg.
Forandre bevisstighet til hva da? Til å bli enda mer avhegi av 2012 greia?
Alt dette ligner på en gedigent sekt ,hvor en blir hjernevasket .

Bare ved å tenke på ,at hver enkelt man forandrer seg med sitt egen tempo og ikke på komando ,gir allrede tvil i hele greia om 2012.

De som vil den bevisstighets forandriger kan jo begynne med en gang ,hvorfor skal de vente ?
Skal de vente på energisvinginger i orbiten eller andre ytre påvirknings greier.
Eller skjer de energi svingene i ens indre og dermed en kan provosere dem fram akkurat når det passer en eller når man er moden for det.
GjenopprettetMedlem
:respect:
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Bare ved å tenke på ,at hver enkelt man forandrer seg med sitt egen tempo og ikke på komando ,gir allrede tvil i hele greia om 2012.

De som vil den bevisstighets forandriger kan jo begynne med en gang ,hvorfor skal de vente ?
Skal de vente på energisvinginger i orbiten eller andre ytre påvirknings greier.
Eller skjer de energi svingene i ens indre og dermed en kan provosere dem fram akkurat når det passer en eller når man er moden for det.

Slik ser jeg på livet - Jeg kan velge! Jeg er i utvikling og jeg kan velge hva jeg vil tro på og jeg kan fornekte ting jeg ikke forstår.

Hvis jeg fornekter det jeg ikke forstår, - hvordan kan jeg da skaffe meg kunnskap om dette?

Hvis jeg velger å så tvil, hvilket håp levner jeg meg da til å forstå det som for meg er uforklarlig i dag?

Vi kjenner til uttrykket åpenbaring, jeg tror vi alle opplever åpenbaringer, de varierer i intensitet og størrelse og de kommer når man er moden for det.

Når blir jeg moden hvis jeg går på fornektelsens veg - jeg vil tro at det da skjer i siste liten

Tidspunktet 2012 kommer det vet vi - begrepene old eller new age er slik jeg ser det underordnet, spørsmålet er slik jeg ser det, vil man inn i lyset (bli bevisst) eller forbli i møket (være ubevisst).
GjenopprettetMedlem
Å kunne se bak - forut - med intuisjonen - å med innsikt!

Da noah bygde ark...å gikk ut å advarte folk mot regnet...sa folket *jeje* - å druknet.

Da mange religiøse sekter advarte folk mot dommedagen år 2000...sa folket *jeje* - å overlevde!

Man kan aldri vite eksakt hva som vil skje.

Men det har aldri skadet noen å kunne se forut/bakut spådommer, å heller gå inn på seg selv å kjenne hva som kjenns riktig ut og ikke. Det har aldri skadet noen å være litt åpne for at ting faktisk kan skje og at det kan finnes et snev av sannhet i alt!
GjenopprettetMedlem
Dimi

Kanskje vi tenker for mye...? ( Venstrehjernen) Og bruker intuisjonen for lite? ( Høyrehjernen)  ;)

cenobit
Hvis jeg fornekter det jeg ikke forstår, - hvordan kan jeg da skaffe meg kunnskap om dette?

Venstrehjernen igjen...  ;D
Hvis vi fornekter alt vi ikke forstår...  fornekter vi jo mesteparten av livet og eksistensen... 
GjenopprettetMedlem
Hva vet vi om den 5 dimensjonen? Hvor har det kommet fra at vi er på vei inn i den fra 4 dimensjon? Noen som vet om noe informasjon om dette?

Nysgjerrig!  :)
GjenopprettetMedlem
Takk Sjeleglad  :wub:

Jeg opplever at min forakt for pengemakten ofte spiller meg noen puss og at dette hindrer meg i å se nærmere på enkelte ting - ja vi lever i en tid der vi er hypnotisert av pengemaktbegær og det er en enorm utfordring å ikke la seg rive med fordi man har sett hvordan enkelte har kommet "lett" til enorme beløp og vi er ikke våken for sjalusiens kraft fordi vi alle trenger penger for å ikke bare overleve, men leve fritt etter eget ønske om å utvikle oss i den retning man føler for.
GjenopprettetMedlem
Takk ceno,  Nå ble jeg sjeleglad....  :P  :innocent2:
Ja... Vi har nå dette systemet... og må nok innfinne oss i det...
så lenge det ikke er utarbeidet et "bedre" system...

Kanskje en utfordring for de kreative høyrehjerner...?  >:(  Eller ka sei du, ceno...)
GjenopprettetMedlem
"Silva":

Hva vet vi om den 5 dimensjonen? Hvor har det kommet fra at vi er på vei inn i den fra 4 dimensjon? Noen som vet om noe informasjon om dette?

Nysgjerrig!  :)

Ja ! hvorfor 4 dimensjon og ikke 11 som superstrenger teorien som er mer spennende enn fire dimensjoner.?

dette : vil man inn i lyset (bli bevisst) eller forbli i møket (være ubevisst).

Minner meg om jehovas vitner. De sier: om du blir ikke bevist på våres lære ,så blir du ikke gjennopplivet av gud i paradiset etter døden og forblir i mørket for evig.
GjenopprettetMedlem
11 strenger...? Har du røket en streng, Dimi...?
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Takk ceno,  Nå ble jeg sjeleglad....  :P  :innocent2:
Ja... Vi har nå dette systemet... og må nok innfinne oss i det...
så lenge det ikke er utarbeidet et "bedre" system...

Kanskje en utfordring for de kreative høyrehjerner...?  >:(  Eller ka sei du, ceno...)

Dette utviklingsarbeid er allerede igang  :biggrin:

"dimi":

...hvorfor 4 dimensjon og ikke 11 som superstrenger teorien som er mer spennende enn fire dimensjoner.?

dette : vil man inn i lyset (bli bevisst) eller forbli i møket (være ubevisst).

Minner meg om jehovas vitner. De sier: om du blir ikke bevist på våres lære ,så blir du ikke gjennopplivet av gud i paradiset etter døden og forblir i mørket for evig.

Ang antall dimensjoner... Hvor vil du sette ditt sinns begrensning?

Hvor lenge er evigheten?

Kan du stoppe din egen  utvikling?

Eller kan du kun bare bremse den?
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

11 strenger...? Har du røket en streng, Dimi...?

he,he antageligvis har røket par strenger i hodet mitt.

Det fines en teorien for alt,super strenger teorien  http://www.maths.tcd.ie/~jonivar/diplom/node21.html
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Det fines en teorien for alt,super strenger teorien  http://www.maths.tcd.ie/~jonivar/diplom/node21.html

Takk for linken  :biggrin:

http://youtube.com/watch?v=9ZFLmhFn0mg

Hoff Matematikk er ikke min sterkeste side...

Hadde håpet at jeg ville klare å la være å sitere fra bokprosjektet mitt, men skitt la gå hehe...

Pokker! Det her er seriøst og et problem som jeg ikke kan gjøre en dritt med selv, annet enn å ringe min data guru. Her må det "emelittpeiling" til, ler og tenker tilbake på hvordan uttrykket oppstod og forvirringen i forkant.  Maskinen din virker ikke som den skal og dette kan jeg ikke fikse, det som må til her er en med litt peiling. Emelittpeiling? Hva er det? Han ler mer, husker det hysteriske latteranfallet som om det hadde skjedd i går. Slår av serveren og går ut av rommet, tør nesten ikke tenke på resultatet som kan bli store tap av data. Noe har jeg backup på. Men... Pokker, pokker og atter pokker. Svært upassende.... "timing is everything" og jeg har andre ting som må gjøres...
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Det er fortsatt lang gjenn ,sier du selv . Så er det god grunn til å stole på Vanga ,200år er passe langt for meg.

At jeg sier det fortsatt er langt igjen betyr ikke nødvendigvis at det er langt igjen regnet i tid, men at det fortsatt er mange som har mye de må forstå, inkludert meg selv. Hvor lang tid det tar kan ingen vite, ikke engang denne Vanga som du tydeligvis har lagt din elsk på.
Jeg synes du virker litt sneversynt og uinteressert i noe annet enn det du har valgt å tro på. Hvordan vet du at det du tror er riktig, faktisk er riktig? Jeg har ikke sagt at jeg tror på noe som helst 100%, eller at her kommer jeg med den ultimate sannhet, men at jeg velger å være åpen, og det tror jeg at vi alle har godt av å være.

"dimi":
Passopp sa ,at det finnes ingen maia profetier.

Ehm.. ok.. og hvem er denne Passopp om jeg tør spørre? Og om det så stemmer at det ikke finnes noen maya profetier, så stemmer det at maya kalenderen har blitt avsluttet år 2012..

"dimi":

En ting til . Jeg trenger ikke noen bevisstighets forandring ,fordi jeg allrede har forandret bevisstigheten min og det gjorde mange andre også synes jeg, uten 2012 .

Selvfølgelig skal man utvikle seg i sitt eget tempo - man har vel ikke noe annet valg, har man vel? Man utvikler seg i det tempoet det er ment at man skal utvikle seg. Noe annet synes for meg å være umulig. Det virker på måten du skriver at du har misforstått en del ting.. Jeg har ikke hørt noe om at "all" bevissthet skal endres på slaget ved årsskiftet 2012.. det er en prosess som har begynt og som kommer til å fortsette, men at utviklingen aksellererer. Vi er alle i stadig og konstant utvikling.
GjenopprettetMedlem
For det første ,så velger jeg ikke å tro,men vite isteden for ,gjennom erfaringer som vanlig.

For det andre, vil jeg ikke ødelege noens dagens humør med mine uttalelser,så dere troende bør ikke ta meg på alvor,men kun le av meg og mine.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Det er ikke alt man kan vite.. og når man ikke kan vite, så er det ikke annet å gjøre enn å tro.. ;-)
GjenopprettetMedlem
"sat_nam":

Det er ikke alt man kan vite.. og når man ikke kan vite, så er det ikke annet å gjøre enn å tro.. ;-)

Sant nok ,man kan ikke vite alt.
Men, med det jeg vet ,så har jeg ikke rom til troen,jeg må først ordne opp med viten.Når det er først gjort ,så kan jeg kansje begynne å tro.  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
"sat_nam":

Tillater meg å bemerke at jeg er 101% uenig. Når man ikke kan vite, bør man nettopp avstå fra å tro.

Gjennom historien har den blinde, uvitende tro ført til de forferdeligste forbrytelser.

Om jeg har noe motto, er det kanskje: "Man skal ikke tro, men vite!"