Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Stein fra det ytre rom

Dette er en vakker liten kometstein, jeg formoder den er bebodd av ånder fra fjerne galakser. Men jeg får ikke kontakt med dem, jeg kunne visst like godt snakke til en stein?  :lol:

Steinen er ca.5-6 mmm på det største, og har enslags gråblåaktig krystallinsk struktur. Den er forholdsvis rund, som man kan se. I originalpakningen lå den pakket i noe som minnet om asbest, og med påtrykket advarsel mot stråling. Jeg kastet asbestpakningen, og jeg tror ikke det er mye stråling i den, men vet ikke. I tilfelle en interessent skulle melde seg, kjører vi den naturligvis gjennom alle tester, for å fastslå opprinnelse og grad av stråling.

Jeg er villig til å selge dette klenodiet for den nette sum av 1 million norske kroner. Prisen høres uhørt ut, men jeg anser denne for uvurderlig.

Denne er adskillig sjeldnere enn diamanter, for den er ikke av jordisk opprinnelse. Ikke uten grunn tror mange at objekter fra det ytre rom kan være potensielt kraftfulle talismaner.

Jeg tøyser ikke, steinen er til salgs for 1 million.

Selvfølgelig etter analyse og sertifisering ved godkjente astronomisk/geologiske institutter.

Høy pris, ja, men denne er sjelden vakker, og som sagt, temmelig sjelden. Du får helt sikkert tak i vakre kometer til en brøkdel av denne prisen, men ikke denne steinen her, den skal jeg ha en million for å gi fra meg.

📎 Spacerock.jpg
GjenopprettetMedlem
Hei, susamel
Og velkommen til sonen...

Jeg tøyser ikke, steinen er til salgs for 1 million.

Joda jeg tror nok du er en spøkeful, du er nok på feil forum om du prøver
å selge den til den prisen..

Samin ;)
Anonymous

For det første, jeg spøker ikke.

For det andre er jeg sikker på at du ikke er kvalifisert til å bedømme om jeg er på rett forum eller ei.

( Etter redigering , en uke seinere; Det riktige kunne ha vært;
" - For det andre er jeg ikke sikker på at du ikke er kvalifisert til å bedømme om jeg er på rett forum eller ei.
:w00t: :w00t:" )

GjenopprettetMedlem
Og hva kostet den da den lå i sin originale asbestpakning, mon tro?
- Og hvor ble den kjøpt??
SEO Crawler
velkommen hit susamel.

synes du er unødvendig skarp i tonen mot kjære samin.

bildene du har malt ser virkelig flotte ut. utvilsomt verd å stifte nærmere bekjentskap med din kunst.

forøvrig er min mening at hvis noen er villige til å gi 1 mill for en stein, så har de for mye penger.

det de evt vil "oppnå" med steinen kunne sikkert lettere oppnås ved å gi pengene til de fattige.

en annen ting er at hvis den virkelig var verd det, så kunne det være en idè å beholde den litt til
(og som allerede påpekt, så er det liten sjanse for å finne evt kjøpere her, i den prisklassen.  med slike penger skulle ihvertfall undertegnede gjort noe annet og latt internett være internett)

"hvor er det ytre rom"?  - innvendig som alt annet.  det er ikke langt dit.  det er like nært som alt annet.

alt godt!
Anonymous
Du verden! :eusa_doh:
Jeg tror nok at dette er seriøst for deg susamel, og dermed din sannhet. Nå er det jo slik at vi alle er fri til å mene og tro hva vi vil, og det er hver enkelt sin sannhet.
Jeg synes ikke det var noen grunn til å gå til angrep slik du gjorde her.
For å si det på en god gammeldags måte: -Fy skamme seg!!! :icon_rolleyes:
Anonymous
Kanskje den kostet en dollar?

Og jeg fikk den i gave.

For meg er den uvurderlig. Som sagt den må sertifiseres før den evt. selges.

Dette handler ikke om penger, men om verdier. Om å bytte et potensiale mot et annet.
Og ting skal jo helst balansere.

Om man gav 1 million for en stein, som man kjenner forfatningen til, uten juks, så var det antakelig fordi man verdsetter en slik til en million. Som jeg gjør.

Prinsippet kan sees parallellt til ideen om fri handel, og fri profitt. Man kan fakstsk selv sette de prisene man ønsker, og man har lov til å betale de prisene som man måtte ønske.

Men som sagt dette handler ikke om penger eller profitt, men et bytte av balanserte verdier. Riktignok er prisen fastsatt i forhold til abstrakte verdier. men slik er det med alle kosteligheter.

I denne sammenhengen blir defor ikke prinsippet om fri profitt det saliggjørende, men la oss heller se på hvordan verdien av kunst fastsettes.

Hva er kunst verdt? Er et maleri av Van Gogh virkelig verdt 350 millioner. Lerret koster en femtilapp, og maling en hundrings, så er det kanskje 24 timers netto arbeide på det bildet.

I forhold til konkret prising, skulle det ikke koste mange tusenlappene? Kort sagt. det er verdt, hva man legger i det.

Hva man er villig til å betale for det. Ikke fortell meg at et maleri har en reell verdi på 350 millioner. Ikke kan det spises, og ikke kan det holde en varm. Men den abstrakte verdien, får det til å falle ned på en pris av 350 millioner.

Kunst er verdt, i penger, det kunden er villig til å betale for det.

Kometen min er jo mye billigere. og tar mindre plass.
Anonymous
Og velkommen skal du være! :wub:
Anonymous
"torstein":

synes du er unødvendig skarp i tonen mot kjære samin.

La oss ta for oss hele sekvensen, ikke ett bruddstykke.

Samin tar seg først den friheten å fortelle meg at jeg " er på feil forum."

Derfor mitt svar.

Tusen takk for velkomst fra alle dere, uten unntak!
Anonymous
"torstein":

"hvor er det ytre rom"?  - innvendig som alt annet.  det er ikke langt dit.  det er like nært som alt annet.

Neida, jeg har ikke gulpet den opp. :P

Og ikke falt den stjerna i hodet mitt heller... :o Men det er ei annen historie...

Dessuten er jeg etter Norske forhold relativt fattig, så det med at en mill skulle gå til fattige er jeg helt enig i.
Mitt rike er ikke av denne verden... :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Prinsippet "øye for øye, tann for tann" blir en litt enkel forklaring.
Kritikk som retter seg mot person, ikke sak, svir uansett hvor mye kjærlighet man har i hjertet.
Susamel, en mann av sterke ord og meninger. Bare ha i bakhodet hvordan denne kraften nyttes.
Velkommen skal du være.
Her er vi alle venner på godt og vondt, bare "ikke mobb kameraten min"
Hjertelig velkommen
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
"Searching_Artic_Wolf":

Susamel, en mann av sterke ord og meninger. Bare ha i bakhodet hvordan denne kraften nyttes.

Searching Artic Wolf skriver det jeg tenker  :wub:

Velkommen skal du være, Susamel  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Mitt rike er ikke av denne verden... 

Hmmm... det må jeg si.....
Er dette seriøst… eller driver du med oss…?
Holder faktisk med Samin, jeg….
I hvert fall når det gjeller salg denne stenen, tror jeg du er på feil forum…
Prøv E-bay … der kanskje du finner en forskrudd millionær som ikke vet bedre…

Ehhh….. ble bare en smule opprørt…
Ellers vil jeg ønske deg velkommen, kanskje kan vi finne en bedre tone etter hvert…..  :wub:
Anonymous
"Sjelevenn":

Ellers vil jeg ønske deg velkommen, kanskje kan vi finne en bedre tone etter hvert…..   :wub: 

Det er faktisk ikke om å gjøre.

Jeg kan heller ikke akkurat si at jeg overvurderer "verdien" av å slenge seg på et hylekor. Et par timer i seineste laget er det og.

Og jeg har slett ikke tenkt å være "alles venn", verken her eller andre steder. Det får holde i lange baner å oppføre seg noenlunde korrekt.

Så takk for tilbudet, men ellers takk.

Men for all del, litt pjatt er bare koselig...ikke sant?
GjenopprettetMedlem
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
ja kast bensin i bålet å det flammer høyere, snu d andre kinn til å takk for all kritikk . i stede for å gå til angrep,
kansje enkelte er hårsåre men folkens trodde dette var et sted med tilgivelse , omtanke og kjærlighet, så kast atll sinne på bålet i stede for å kaste det ut blant andre.
namaste
GjenopprettetMedlem
Pjatt som du kaller det er bedre enn dårlige
vibber som blir slengt rundt... :icon_redface:
jeg rødmer på dine vegne
Anonymous
"liluth":

Pjatt som du kaller det er bedre enn dårlige
vibber som blir slengt rundt... :icon_redface:
jeg rødmer på dine vegne

Hva er dårlige "vibber"? 
Kjente noen syrehuer som brukte slike begreper ofte?

Mulig du rødmer, men det har overhodet intet med meg å gjøre. Vi er adskilt, og dine projeksjoner foreslår jeg at du heller tar opp med en psykiater. Og vær så snill å ikke impliser meg i dine subjektive følerier.

Jeg er faktisk ikke særlig interessert i å kaste bort tid på pjattete lekesjamaner, åndelig dødvekt og vedheng, verken her eller andre steder, kun de ekte sjamanene, som har noe substant å komme med selv. Sorry.

Er dette en syklubb eller et sjamanforum? :lol:

Det positive med at vedhengene i hylekoret identifiserer seg selv i denne tråden, er at jeg slipper å bruke tid på å lure på om de har noe jeg kan ha bruk for.

Det er også krystallklart at det er individer av forskjellige åndsklasser her, som alle andre steder. Alt ifra de grønneste amatører og "skulle -gjerne- vært- sjamaner" til definitivt ekte og essensiell vare. Og selvfølgelig sånne som er helt blanke, som meg.

I all sekter, trossamfunn, forum, med et spirituelt tema, finner man blandt gruppens individer et bredt spekter av grader av opplysthet, evner, vilje, selvdisiplin,erfaring., etc. Alt annet enn ens, men et tverrsnitt av åndlige utviklingstrinn. Det er en skole, ikke sant, med flere klasser.

Som kuriosa kan jeg nevne, at i andre grupper som jeg har snust på , har det ofte og alltid vært irriterende rævheng som løper i beina på de skapende kreftene som forsøker å bidra til opplysning.

De står gjerne midt inni et hylekor, og er "enig med" eller "på parti med". Jeg gir ikke 5% øre for noen av disse, men anser det som kjøtt, eller fyllmasse. Allikevel forholder jeg meg diplomatisk, man kan ikke klandre en hund fordi den er en hund, eller en syklubb fordi den er en syklubb? Men dette er altå et sjamanforum.

Og ettersom vi er på svært forskjellige nivåer åndelig, blir det opp til den mest opplyste å balansere situasjonen, om den tror at det er den som sitter på "vettet" eller har "rett" eller ennu bedre, har "evnen" eller "kraften" eller "viljen" til det. Altså, den "vettigeste" må ta ansvaret, det er logisk.

Det er heller ikke helt ualminnelig, at når man nærmer seg en kilde av lys, at man først må kjempe seg gjennom en haug med skygger, kall det gjerne demoner. De samme prinsippene gjentar seg i flere verdner, også den ytre virkelighet, altså også sosialt.

En kilde til lys og kraft vil alltids trekke til seg alskens eksistenser.
På grunn av overskuddet av energi, trekker slike også til seg elementer med underskudd av energi, som forsøker å koble seg til kraftkretsene, for å FÅ kraft, uten at de nødvendigvis har noe å komme med selv. Det kalles også vampyrer.

Slike "vampyrer" finner man over alt, åndelige parasitter i forskjellige forkledninger, i alle religioner, nasjoner og folkeslag.

Og en ting har de svært ofte til felles. De insister på at alt er samme suppe. De mangler evne til spirituell selvdisiplin, de evner ikke å skjelne, og opplever selvfølgelig evne til å skjelne som "ond".

I denne sammenhengen mellom sakral og profan.

" -Da jeg dro til Helvete, eller Dødsriket, eller hit, for å drive ut onde ånder, begynte de å hyle og skrike fælt med stemmen til deres vert. " Ikke plag oss, ikke plag oss, gå vekk, gå vekk, du er ond, du er ond!"

Antagelig åndelige slektinger av Hylekoret?  ;) Eller for å si det sånn, vandrende hotell for hjemløse ånder. Det er klart at det spiller ingen rolle for meg hva slike sier, hyler, eller skriver.

En ting er at på ett plan er " alt ett". Det lyset er imidlertid brutt i spekteret, slik at det arter seg mangfoldig som regnbuen i  det fysiske univers, her nede. Den såkalte "universelle enheten" er imidlertid sjelden brukbart til annet enn følerier og drømmer. Varke ord, men i praksis,...ofte nonsens. Her nede er vi individer.

Det kommer fra latin"- in divid", i deler. Riktignok impliserer begrepet sin motsetning "-undivid", men her nede er vi altså individer, tilsynelatende adskilt fra hverandre.

Imidlertid, galehusene er renner over av syrehuer med "kosmisk bevishet" og "gode vibber", som svimer rundt på måfå i ei tåke av såkalt " universell enhet". Mange av dem er aktive i spirituelle grupper og sekter i de periodene hvor de er frittgående, bortsett fra her, selvfølgelig.

For hver gang jeg blir angrepet her, skal jeg fortsette å forsvare meg, og kommer i essens ikke til å endre stil av andre grunner enn progressjon. Men selvfølgelig er jeg kontroversiell.

Om den som kjenner meg fra før av her, og som jeg respekter, ber meg om det, så sletter jeg medlemskapet mitt her, uten en eneste vond tanke, eller et vondt ord. Vi er linket uansett, og møtes igjen og igjen, liten verden.

Men hva hylekoret måtte mene er meg revnende likegyldig. :P

Forøvrig har jeg blitt bannet omlag 20 ganger i år, ifra diverse europeiske nasjonalistforum, kultur, og spirituelle forum, det gjør ikke vondt. På disse forumene har jeg fremmet Samenes sak, alltid i nærkamp med Nazister, rasialister, forstokkede kristne, og USAmerikanere.

Jeg har gjort godt arbeide, ved fronten, der man møter fienden, blandt annet slike som ønsker å undertrykke, kue, eller utradere Samer.

Jævli behaglig å sitte her blandt venner og kose seg istedet. :wub:

For å gi mine kritikere her mere vann på mølla, jeg er nasjonalist, mørkeblå, og definitivt imot fjernkulturell innvandring. Men i møte med kapitalismen blir jeg ildrød. Jeg tenker som så at ørna trenger to vinger for å fly.

Og såvidt jeg utifra fattig evne er i stand til å bedømme, inneholder ikke mine skriverier her verken krenkelser eller politisk propaganda. Det skulle således være rom for meg her uansett, så lenge jeg er i pakt med forumets intensjoner og opptrer diplomatisk.

Men jeg er klar over at jeg har en firefrontskrig, og den stillingen kan jeg holde resten av livet. Alene. Men som sagt, jeg behøver "ammo", eller nye kunnskaper, til mitt videre arbeide på denne slagmarken. Vi har forskjellige veier, og forskjellige funksjoner.

Jeg har også endel interessante og originale artiker jeg tenker å publisere her, om jeg får det til å passe inn.

Men som sagt, bare et ord fra deg som kjenner meg fra før, og som jeg repekterer av mange grunner, så pakker jeg selvfølgelig høflig mine saker, og forlater forumet pent og rolig, uten noen form for harde følelser, og uten å klandre noen. Jeg skjønner.

Men jeg har mye å bidra med, og jeg har gått langt og lenge, og i så fall blir dere selvsagt uten mitt bidrag.  :lol:
Men vi møtes uansett, jeg er også enslags gnostiker, og har således linker til flere her...Beste hilsner fra meg. :)

GjenopprettetMedlem
Åjj... Fikk opp et syn av en rykende slagmark.. :razz:

Mulig at vi er krigere, dere. Men er det meningen at vi skal krige mot hverandre? Jeg trodde at vi alle er ett og kjemper for samme sak: å spre healing , kjærlighet og forståelse..  :o

Forøvrig er den steinen din interressant, susamel. Krystallinske meteoritter er faktisk veldig sjeldne, og jeg er stein-gæærn :lol: Men noen million har jeg dessverre ikke.. :sad2:
GjenopprettetMedlem
Ja her var det mye kraftige og interessante meninger.
Jeg respekterer at folk skal være seg selv, og være ærlig.
Og det er nettopp det jeg ser dette forumet som, for min egen del så har endringene i meg ført til at på enkelte måter er jeg blitt sårbar,
guarden er senket for å for første gang si ja til livet, for å ta inn over seg hva livet har å si.
Den kontroversen du skaper rundt din person nå, kan både såre andre, men også føre til ettertanke og vekst!
Å gi rom for positiviteten og gi rom for sårbarhet på ett nettsted som dette for min del viktig.
Er enig i deg med at man skal ha en viss skepsis, man må være bevist hva man velger.
Hvis ikke blir det bare "Halleluja stemning" og massesuggesjon.
Din inntreden her bli vel oppfattet som en liten "krise"  ;D
Men man har to val ut av kriser, enten å velge stagnasjon, eller vekst.
For min del så velger jeg positiv vekst.
For min del så velger jeg å se deg og forholde meg til deg med "guarden nede"
Bare ikke tråkk meg på tærene  :w00t:  :icon_lol:
Varme tanker
Anonymous
Ja krystallinske kometer er sjeldne, og sjelden er kometsteiner særlig vakre, men denne er. Kunne faktisk fattes inn i et anheng eller en ring.

Selvfølgelig forventer jeg ikke å selge den steinen for 1 million, verken her eller der. Muligens om jeg fant en rik amerikaner på LSD?

Tråden er mer eksperimentell enn en rendyrket salgsannonse, selv om intensjonen forsåvidt ligger innenfor subforumets tema.

Og ja, verden er ei slagmark, og det er faktisk ingen spøk, men til syvende og sist en kamp på liv og død. Det høres dramatisk ut, men sjekk selv, for eksempel; www.skad(!)i.net. Fjern parantesen med innhold.

Mange der ville gladelig ha drept oss all om de fikk sjangsen. Og de organiserer seg. Derfor er det også viktig å gå inn på deres egene premisser og bekjempe dem der. Jeg personlig, har tilført dem mange slag, og tilbakegang, og gjort dem til skamme og til latter. Jeg har også klart å rasere flere slike forum, det har også ført til nedleggelse.
Denne kampen er ikke minst spirituell på et mundant plan, så temaet skulle være innenfor forumets intensjon.

En ting er individuell healing, en annen ting kollektiv healing av grupper eller nasjoner, eller raser, og det impliserer nødvendigvis kamp. Spirituell kamp. og det krever ryggrad, egg og brodd, og mere til. Også i denne kampen behøver vi individer med forskjellige kvailfikasjoner og egenskaper, ikke bare evne til kjærlighet, men også evne til å skjære igjennom, til kritikk, analyse og tilsist syntese.

Så tusen, tusen takk , kjære Inger Lise, for dine kloke ord, og for din vilje til helbredelse av denne tråden. Jeg tar av hatten for din kreative kraft, til å ikke bare hive deg på de stemingene som er her fra før, men fordi du skaper ei ny vinkling. Denne byggende kraften kaller jeg sann kjærlighet.

Vet du hva, jeg er faktisk fristet til å gi deg den steinen som gave, det er du verdt, og vel så det, men min datter skal få den, så da så...Men om det skulle falle ei stjerne til i hodet mitt, så skal jeg huske på deg, og at du vet å verdsette hva som er uvurderlig. Du har mitt vennskap, uansett. :biggrin:

Alle beste hilsner fra meg.

Anonymous
"Searching_Artic_Wolf":

Bare ikke tråkk meg på tærene  :w00t:  :icon_lol:
Varme tanker

Bare selvmordskandidater tråkker Seaching Artic Wolf på tærne, og riktignok jeg jeg stupid på en del områder, men ikke til de grader. :P

Ennu en å ta av hatten for, jeg blir visst stånde her med hatten på og av, på og av.
Og ja, det kan synes som om jeg kommer inn i dette forumet som en komet, fra det ytre rom, hi-hi :lol:

Men tilbake til steinen, og slike steiners potensiale.

Religioner stiftes oftest på en stein, eller et fjell. men et fjell er en stein. Og vi vet hva som ligger på alteret i Kaaba. Så, prinsippielt er 1 million en altfor lav pris for denne steinen.

Idag har jeg hevet prisen til 77 millioner, og i morgen hever jeg prisen ytterligere. Så er det andre her som behøver en meteoritt å stifte en ny religion på, så skynd deg, før prisen blir urimelig... :lol:

Og jeg har ikke skyggen av harde følelser ovenfor mine kritikere her heller, alle som behøver det, er tilgitt allerede. Det er helt rent. Det skulle gjelde meg og.

" Der er intet hardt i denne myke vare."

Con Amore
Anonymous
"susamel":

Og ja, det kan synes som om jeg kommer inn i dette forumet som en komet, fra det ytre rom, hi-hi :lol:

Herlig, velkommen til deg  :icon_biggrin:
Anonymous
Tusen takk. :biggrin:

Herlig å se og høre begrepet "Tulleskjura" igjen.
Godt at noen tar vare på gode gamle begreper og betegnelser, det er berikende for et språk som er under stadig forflatning.

Min bestemor pleide å smelle til med et kraftuttrykk noen ganger, " -Dyske de!", og da var det like før det ble månelyst...

Har noen en ide om hva " Dyske de!" egentlig betyr? På forhånd takk...
GjenopprettetMedlem
Er ikke sikker på den rette betydningen, men når min bestemor sa det til meg så oppfattet jeg det som "pass dæ nu" iblandet litt frykt for "dask på rompa"...savner min bestemor jeg  :wub:
Anonymous
Tullsjur har jeg ofte hørt omtalt hmm om folk. "Di tullsjur" "du e nu ei bra tøvsjur". Her i traktene brukes det uttrykket mye. "Dyske de" har jeg faktisk hørt en sjelden gang, men jeg vet ikke betydningen. Morsomt uttrykk er det i hvertfall.