Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Er det noen som har erfaringer med om det er fordeler eller bakdeler med å bli healet på forskjellige måter samtidig.........

Altså, jeg blir fjernhealet nå og har tatt Deeksha............., føler meg en smule forvirret....

Ellers lurer jeg på om det er vanlig å høre tromme og trommer når man blir fjernhealet? Finner dette ganske sprøtt men jeg liker det :) Men kan bli ganske intens til tider, nesten innpåslitent som om trommen kjemper for min oppmerksomhet.........., av og til lurer jeg på om det er et slags kall......, som: "hei du, ser du ikke hva jeg prøver å fortelle deg/vise deg?". Er redd jeg går glipp av noe.....
Anonymous
Tromme som healer og fjernhealer
aiaiaiai....Power of Drums!
I love it! Jeg elsker å tromme
og gjør det der og da
men også over lange avstander!
Det går bra å heales på forskjellige måter
det handler om å være bevisst på hva som skjer
inni deg
GjenopprettetMedlem
Kjennes det bra, er det bra. Blir du forvirret, ro ned og prøv en ting av gangen.

Føler du at tromma trekker i deg, bruk den når du IKKE får fjernhealing. Det kan skape åpning for healing fra det indre. Og så slipper du å gå glipp av noe  ;D

Lykke til  :)
Anonymous
Forvirring skaper en åpning
en forståelse ønsker å komme inn
i ens bevissthet
av og til kan det være godt å
bli forvirret
men da er det viktig å puste dypt inn og ut
en ting av gangen
som Inger Lise den Kloke dame
Fra Biri sier
Mon tro hvor lenge hun bor der?
:biggrin:
GjenopprettetMedlem
Følg ditt kall Dag-ove, Bygg deg en tromme,det er trommeånden som vil hjelpe deg. :respect:
GjenopprettetMedlem
Om det er så vanlig å høre tromme det vet jeg ikke, jeg vet bare selv at en del av de jeg har trommet for har rapportert i ettertid at de hørte tromma sang til dem. Hvis personen du skal heale er åpen for sånt, kan det hende de vil høre tromma. Og sikkert være ganske forvirret over det også :)

Selv har jeg ved flere anledninger hørt andres tromming, og det uten at noe har vært avtalt på forhånd. Av og til tar jeg det som et signal på at nå må jeg ta fram tromma mi og sette igang, av og til mediterer jeg til lyden jeg hører. Uansett har det STOR effekt, reisene har vært vidunderlige på mange måter.

Har nå begynt å ta imot folk til behandling her, og jeg kombinerer flere metoder fordi det føles rett for meg å gjøre det. Jeg begynner gjerne med lett massasje for å få de til å slappe av. Det er lettere at de tar til seg healingen hvis de er skikkelig avslappet. Renser også med hvit salvie, gir "tradisjonell" healing og avslutter gjerne med å tromme. Dette fungerer for meg, og jeg har også fått gode tilbakemeldinger på det. Ergo, tror ikke det er noe problem med å kombinere forskjellige metoder, da alle metoder jobber på sin måte om du forstår. Noe går dypere enn det andre, som for eksempel tromma  :wub:

Varme tanker fra Laila ;)
GjenopprettetMedlem
"Dag-Ove":

Er det noen som har erfaringer med om det er fordeler eller bakdeler med å bli healet på forskjellige måter samtidig.........
Altså, jeg blir fjernhealet nå og har tatt Deeksha............., føler meg en smule forvirret....

The theory is that mixing of systems in magick do not turn out well. By that I mean if one uses a certain goddess to effect healing but there is also a god in the same system that can be used for healing and that one is employed as well. The two different forces may achieve the same thing by acting in different ways and thus if they are on the same job they may counteract one another or worse. There is supposed to be one exception to the rule, that of protective magick. One is supposed to be able to use all forces from all systems together without problems. If that is true then it would depend on how close to protection the healing is.

Not long ago I was called by someone who wanted me to do distance healing on his wife. She had several things wrong with her and was in a critical state in the hospital. 24 hours later he called and said that one of the major problems had disappeared. The others seemed to be improving and some surprising things had occurred that the doctors thought was a bit strange. He also told me that he had called several christian healing circles both here and in Spain, called several people he knows who practice various other stuff and done a healing ritual at distance and laid on hands at the hospital (in accordance with his guide's advice.)  Let us not forget that the doctors were/are there doing their thing.  ;)

I think that combinations can work but there are probably some that work better than others. Reiki goes well with shamanic techniques. There are many who have that impression. I use Seichim.

Can you describe the rhythm of the drums? Were there many or one? About how many beats to the minute were there, Was it like Rock and Roll or did it sound like African drums? Was the sound loud or faint, tinny or deep etc. etc.

Villbjørn Ulvberg
Anonymous
"Villbjørn Ulvberg":

"Dag-Ove":

The theory is that mixing of systems in magick do not turn out well.

I teorien og kanskje i prinsippet ja, helt klart noe mer komplekst og krevende, kanskje.

Mitt svar som følger er subjektivt, vær klar over det. :I

Men når man skjeler til grunnleggerne av religioner, magiske skoler og sekter, finner man oftest at grunnleggerne av disse horer eller har horet rundt med allverdens panthoener. Det gjelder faktisk på en måte litt andre regler for slike enn for disipler og tilhengere. Like it or not.

Studer religionshistorien, og den okkulte historien selv, så slipper jeg arbeidet med å dokumentere.

Problemer kan oppstå om man invokerer fra flere panteoner samtidig, Odin og Jehova i samme tempel er ikke akkurat noe radarpar, men representerer vidt forskjellige innfallsvinkelr til det spirituelle.  For Odin skal man stå oppreist, for Jehova skal man krype, altså enslags holdningskonflikt som definitivt kan virke spilittene og paralyserende. (Eksemplet er satt på spissen)

Om de derimot påkalles hver for seg er det ikke noe større problem. Bøygen ligger imidlertid i om man virkelig, om enn for noen timer, kan tilbe Jehova, og tro på det, for neste dag å påkalle Odin, og være helt i hans ånd. Asthor  ( Thor) er forresten mere på linje med Jehova, eller heller Adonai, ( A-don-ai, Don=Thor, og representerer i så måte en noe mykere overgang. Det går eventuelt bedre å mikse pantheoner av lignende beskaffenheter.

Tradisjonelt regnes ofte problemet som den som anskuelsen man har. Har ikke Herren mange navn og ansikter?
Og på et enhetsplan er alt ett? Er det ikke ett, så er det ikke enhetsplanet.

Rent teknisk, har "Congressus Dæmonis", altså invokasjon av ens skytengel, ens genius, skaperen av universet, av mange vært regnet som det springende punktet.

Ens genius som skaper av universet, impliserer alle gudene og religionene, det er rett og slett hinsides og over denne verdens polariseringer. men som sagt, det kan være noe mere krevende, men kan funke utmerket. Og gudene hevner seg ikke for ens troløshet heller, utifra det utgangspunktet. Mulig de gjør det om man ikke har den vinklingen.

Selv har jeg alvorlig tilbedt og invokert eller påkallt guder fra omlag alle pantheoner jeg har affinitet til, med vekslende hell, men oftest med positive resultater, i mer eller mindre grad, oftest i mindre. Alle til sitt bruk. Når jeg har skullet heale eller hjelpe folk som sokner nærmere til et kristeleg/judeisk pantheon, har jeg gjerne invokert fra det pantheonet for å ikke skremme vannet utav disse potensielle nærvevrakene.

Med mere rocka folk, de er tøffere og tror ikke så lett på den angstframkallende propagandaen om å "ikke ha andre guder enn meg". For dem er Pan og Odin og Thoth osv. vel så anvendelige, å bruke Jehova her kunne snarere ha vekket en betenkelig bismak av regressiv theurgi, men det går ofte , det og.

Så rett og slett, det kommer an på egen anskuelse, og åndelig smidighet, og evne til å fatte at til syvende og sist er man selv i kraft av sin genius skaper av gudene og pantheonene, og kan til en viss grad bruke dem som det måtte passe.

Ei respektløs holdning straffer seg selv uansett. men som sagt, ett pantheon om gangen, for å unngå konflikter. Og slike konflikter kan ikke bare paralysere eller kortslutte, men kan også i ekstreme tilfeller bringe en opp i forvirring som kan lede inn i ei shizofren glassboble? Tor jeg nok.

Om man viser respekt, kan man stort sett tilnærme seg hvilken som helst gud, i den grad det harmonenerer med ens egen sunne sans og smak og formål.

Men det er nu min erfaring, mulig jeg tar feil, man kan jo selv ane...Men det kunne vært værre. Til syvende og sist er det seg selv man har å stole på.

Johoo! Idag kunne jeg tenkt meg besøk av Lilith forresten... >:(
GjenopprettetMedlem
Kan ein tilbe Lilith og Nut samtidig,for å heve sitt erotiskspirituelle potensiale?
Lilith kan jo stjele sæden til menn medan dei søv,og slike damer får vel inga høg stjerne i ein kultur der slikt ikkje skal havne på steinegrunn heller? ;D (pusle pusle)

Eg er sikkert farga av det kristleg /judeiske pantheon utan å vite det sjølv,men er for så vidt oppteken av andre saker.
Kanskje er ikkje formaningen om "ikkje å ha andre gudar enn meg"  anna enn ein stødig variant av det du seier her om å ikkje sjonglere ulike pantheon samtidig ? Dvs. det straffer seg?

Vel,ein riktig god prest kan i allfall psykopompe nær sagt kven det skal vere når det røyner på....
Det viktigste er intensjonane?
Mange som mottek ulik healing,kjenner ikkje sjølve til fulle heile "typegalleriet" i sin mytologi.
Då trur eg ikkje desse er så potente ,i sin kompleksitet...
Det viktige må vel vere å kjenne,evt. lese mottakaren godt?

Forresten,korleis arter deeeksha seg? eg har sett det,men ikkje følt det så sterkt på kroppen...
Anonymous
så flott å høre trommene kalle på deg,det har jeg ikke erfart,men jeg har hørt nydlige stemmer som ikke kan beskrives,har du ikke tromme selv,ønsk deg den så dukker den opp,klarhørsel er intresangt,gleder meg hver gang det oppleves.
for meg så er det ikke noe uvanelig at flere jobber på forskellige måter samtidig klart det kan bli sterke saker når fler går sammen i healingenergien.

når tromma kaller på deg,tenker jeg på de 2 dagene jeg spandt rundt for å få meg tromme det tok helt av men den riktige tromma dukka opp det er det en del av det kjæreste jeg har som familie og venner.klem bast 
Anonymous
"Final Tribe":

Eg er sikkert farga av det kristleg /judeiske pantheon utan å vite det sjølv,men er for så vidt oppteken av andre saker.

Kanskje er ikkje formaningen om "ikkje å ha andre gudar enn meg"  anna enn ein stødig variant av det du seier her om å ikkje sjonglere ulike pantheon samtidig ? Dvs. det straffer seg?

Dessverre har makkverket ennu innflytelse indirekte, gjennom lovverk og moral, fordi lovverket er tuftet med bibelen som standard, eller norm.

Det med å ikke ha andre guder enn meg, tror jeg nok henspeiler på helt andre ting enn hvor mange guder man har.
Nemlig at på et enhetsplan er Herren alt, og idet man glemmer det, forsvinner man derifra, og ut i polariseringene.Det er egentlig den ypperse anskuelse, men dit er det et stykke å gå. Når man er ved det Høyestes Trone, så oppleves alt som ett. men i denne verden.... På enhetplanet har vi undividualitet, her har vi individualitet.

Osisris i tusen biter. Balder i Hel. Dette er Dødsriket, når vi dør blir vi levende. og kommer tilbake til enhetsplanet. Om vi vil. Hjem. Ett med alt. Ett med Gud.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at det også er en mening med at de store verdensreligionene fikk vokse fram. Det er no vi skal lære av det også. De menneskene som "tilhører" den gruppen, er mennesker på lik linje med alle andre. At de har misforstått noe, kan kanskje hende. Men de er på sin vei.

En annen ting er, at alt man sender ut, får man tilbake. Så hvis man ser på resten av verden som en drittplass fylt med drittsekker...blir man møtt av nettopp disse  :moreevil: 
Anonymous
"Inger Lise":

Jeg tror at det også er en mening med at de store verdensreligionene fikk vokse fram. Det er no vi skal lære av det også. De menneskene som "tilhører" den gruppen, er mennesker på lik linje med alle andre. At de har misforstått noe, kan kanskje hende. Men de er på sin vei.

En annen ting er, at alt man sender ut, får man tilbake. Så hvis man ser på resten av verden som en drittplass fylt med drittsekker...blir man møtt av nettopp disse  :moreevil: 

Ja, men vi alle har vel misforstått noe, ellers hadde vi vel ikke noe her på denne skolen å gjøre?

Klart det er ei mening med AIDS, nazisme,kristendom,krig, islam, kapitalisme,hungernød, voldtekt, tortur, halliker og fortvilelse, og alle andre slags plager, men verden hadde klart seg utmerket uten samtlige av disse. Nei, jeg tror ikke disse store verdensreligionene har noen annen mening, (eller inngår i en gudommelig plan) noe mer enn som andre alle slags uhumskheter som man tillater å florere, så brer de seg som ugress.

Buddhismen stiller seg annerledes, i en helt annen klasse.
GjenopprettetMedlem
Det er greit at du ikke er enig med meg i at alt har en mening. Der snakker jeg selvfølgelig utifra mitt eget synspunkt.  Det er ikke nødvendigvis alle andres.  :biggrin:

Og jeg synes heller ikke at det er greit å tala stygt om andre (fillern, her mangler en moralens-pekefinger-smiley  :exclaim: )

Jeg tror ikke noen, deg inkludert, setter pris på å bli kalt spirituelt C-lag, spirituelle retarder, slimete, krypende, hyklende, falske og hatefulle avskum, med dårlig ånde, og baller av suppe.

Det handler om å ha respekt for andre, ellers kan man ikke regne med å bli møtt med respekt selv.
Anonymous
"Inger Lise":

Det er greit at du ikke er enig med meg i at alt har en mening. Der snakker jeg selvfølgelig utifra mitt eget synspunkt.  Det er ikke nødvendigvis alle andres.  :biggrin:

Og jeg synes heller ikke at det er greit å tala stygt om andre (fillern, her mangler en moralens-pekefinger-smiley  :exclaim: )

Jeg tror ikke noen, deg inkludert, setter pris på å bli kalt spirituelt C-lag, spirituelle retarder, slimete, krypende, hyklende, falske og hatefulle avskum, med dårlig ånde, og baller av suppe.

Det handler om å ha respekt for andre, ellers kan man ikke regne med å bli møtt med respekt selv.

Jeg kan bare gjenta meg selv. Nei, jeg har ingen respekt for verken kristendommen eller islam eller deres håndtlangere. Og å kalle kirken et C-lag er drøyt, det er mere et Delta-lag.

Det eventuelle fraværet av respekt som måtte følge av det er meg revnende likegyldig, den klarer jeg meg uten.

Men jeg redigerte innlegget mitt litt allikevel, ikke for at jeg er uenig med meg selv, men det er andre ting som er viktigere nå, og det skal jeg ikke forstyrre med kontroverser.
GjenopprettetMedlem
Det spirituelle aspektet ved alle religioner er noe folk trenger.

Noe som mangler , en mening med tilværelsen. Jeg respekterer det. Noen har god nytte av den veien.  :innocent2:
Vi har mye godt å lære av de forskjellige religionene , men også mye som ikke er så bra.

Religion er ikke noe for meg , jeg liker ikke regler . Jeg liker ikke å være bundet .
Anonymous
Frihet er å komponere sin egen religion!
Kjærlighet er å respektere andres komposisjoner! :wub:

(Hvor kom dette fra?) :o
Anonymous
kira det kom fra en med insikt klem bast
SEO Crawler
Jeg er enig med Inger Lise. Generaliseringer kan aldri bli fullstendige eller sannferdige..

Det finnes helt sikkert tvilsomme, lugubre skikkelser som kaller seg sjamaner og healere og. Buddhistmonker som doper og voldtar vestlige kvinner har vi hørt om (de er jo "billige" jmf deres lokale normer)... etc
Dette blir for enkelt Alvar.

Og den gode Jesus, legg no ikke skylda for kristendommen (som du ganske slagferdig døper "krisedommen"  :biggrin:) på den karen. En stor mystiker, en av de største. Jeg har frigjort ham fra religion og kirke (det tok meg noen år) og kan dermed låne øre til det lille som vi kan anta stammer fra hans munn (det meste kommer nok annensteds fra)

Selv om jeg delvis kan være enig i noen av dine betraktninger (men ikke måten du uttrykker deg på), så tenker jeg det er å kaste bensin på dualistbålet. Ved å frykte og hate gir vi disse objektene for våre sterke følelser mer energi, mer negativ energi. Det vokser på den måten vi ikke vil.

Tenk hvis folk var oppmerksomme på dualismens effekt på verden når nyhetsangsten ble sendt til de tusen hjem. "Pust, hold det i hjerte, smil medfølende inn til smerten". Det er buddhisme i praksis. Virkelig buddhisme er forståelse og praksis av ikke-dualisme (non-duality), ikke fargerike munkedrakter eller kjedelige, endeløse sutraer

"Nirvana og samsara er En" siteres Siddharta Gautama
Anonymous
Ellers takk, jeg har sett og ser hvordan kristendommen og islam "respekter" andre mennesker, så det advokaturet der kjøper jeg ikke. Selv om det er den rådenede oppfatningen her.

Og jeg snakket ikke om forkvaklede buddhistmunker, men om buddhisme som i motsetning til islam/kristendom ikke har noen misjonsbefaling, som er den drivende kraften bak spredningen av disse forskrudde ideene. Ei heller holder den en stormannsgal avatar som stiller seg i veien for lyset

Denne figuren jesus, hva med ham? En av mange drevne trollkarler, jeg finner ikke noe som helst høyere med ham enn noen som helst andre megalomane svindlere?

Hadde han vært så jævla høy, så hadde han ikke skreddersydd skrekkpropaganden sin for senere misbruk. Guds sønn??? Ikke noe mer enn noen som helst andre.

Jeg skal ikke si hva jeg synes bibelen og koranen egner seg best til. Og det der med "respekt" ovenfor alle er oftest billige effekter og store ord som trilles fram og tilbake etter eget forgodtbefinnende.  Noen ganger gjelder det, andre ganger ikke.  :badgrin:

Forresten ditt syn på jesus, Torstein, harmonerer godt med de fleste gnostiske retninger, de bruker gjerne jesus og maria som metaforer, uavhengig av kristendommen. http://terje.bergersen.net/gsn/, andre bruker 666 og babalon, og jeg bruker ingen av dem. http://en.wikipedia.org/wiki/Gnostic_Mass
Jeg fatter ikke at det er verken mulig eller nødvendig å bruke slike metaforer. Gnosis skulle jo eliminere behovet for slike mellommenn.
Anonymous
man behøver ikke være relgiøs forde om man innimellom bruker jesus kristus å den hellige ånd,noen ganger er det riktig for meg,andre ganger andre ting,følger intusjonen,leser ikke i biblen,men jeg kan ikke tilate meg å stenge den rene kraften,når den kommer til meg.alle er vi guds barn for de som ønsker det,til å med jesus han var jo en av oss,noen ganger kommer engler andre ganger indianere,utenom jordiske alle som kommer til meg i kjærlighet er hjertelig velkommen men det er sånn jeg jobber,forstår andre som ser på jesus ut fra en bok alt er energi,vi velger selv vår vei,jeg følger mitt hjerte klem bast
SEO Crawler
Det jeg mente , i hovedsak, var det jeg skrev i uthevet skrift

Verden består dessverre av mange fanatikere, og fanatikere kjennetegnes av sine stridige meninger og "oss-dem"
...så det kan jo være at dine observasjoner dreier seg om å kjenne lusa på gangen...

Jeg vil si det som buddhist-klassikeren Hsin Hsin Mihn (eller noe sånt ): "For eller mot, er en sykdom på sinnet"

Det blir som i enkelte selskaper når folk tar til å raljere om negre, svartinger og hva det måtte være (fanden for selskaper man kan havne i ved høytider). Man tenker "det er barn tilstede", best å heve stemmen og korrigere "informasjonsstrømmen". Gudene vet hvem som leser her.

Hvert øyeblikk har valget mellom å utvide/åpne eller lukke. Skal frykt eller kjærlighet rå?
Anonymous
Det er ikke derme sagt at man ikke kan ha direkte kontakt uten om. indianere - jesus -engler-troll -osv
KJÆRLIGHETEN - ENHETEN - ALTET HVA MER KAN DET VÆRE .
husk dette er sånn jeg ser det min sannhet i dag kan være en annen i morgen hvis den ikke stemmer for meg, føler i hjerte for der sitter min kraft.Bast med svart healing katt  :wub:  :respect: til alle
GjenopprettetMedlem
Vel, jeg tror ikke man kan få for mye healing for å si det sånn. Og verden er blitt så liten så hvorfor ikke prøve det som er? De fleste med noe så basic som ryggproblemer går gjerne på vestlig medisin samtidig som man tar kinesisk akupunktur og svensk massasje - for å bruke et eksempel. Når noe er i ubalanse ser jeg ikke noe problem med å bare boltre seg i metoder som er godt for kropp og sinn. Det er jo bare godt :biggrin:

Om videre diskusjonen så er jeg nok en av dem som kjenner det krøller seg i magen med tanken på å kombinere Jahve guden og Jesus kombinert med gamle guder. Det er nok historie som gjør det... At vestlig verden i hovedsak er kristen er ikke pga av en sånn skjønn tro og overbevisning.
Jeg satt for en stund siden å leste om historien til en noaide som ble halshugget før han ble dømt. Hva rettprotokollen skriver om denne mannen og måten han blir behandlet er skrekkelig.
En av avhørerne skriver at han var inne og viste han tromma de hadde tatt fra han. Noaiden fikk holde den og så tok han den fra noaiden igjen og sa at han aldri skulle få se tromma si igjen. Da gråt noaiden.

Kristendommen er bygget på Bibelen - Jesus eller ikke Jesus. Og i Bibelen står det hva man skal gjør med mennesker som meg... Men jeg kan ikke generalisere kristne - for det er jo så mange.  :I Men kristendommen kan jeg ha ganske klare meninger om.

Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
Hvor har du lest dette? Hvis det er ei bok, ønsker jeg meg forfatter, tittel, forlag, utgivelsesår og sidehenvisning.

"Fagerhjul":

Jeg satt for en stund siden å leste om historien til en noaide som ble halshugget før han ble dømt. Hva rettprotokollen skriver om denne mannen og måten han blir behandlet er skrekkelig.
En av avhørerne skriver at han var inne og viste han tromma de hadde tatt fra han. Noaiden fikk holde den og så tok han den fra noaiden igjen og sa at han aldri skulle få se tromma si igjen. Da gråt noaiden.