Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle

Jeg har ikke så mye peiling på dette. Iallefall ikke på den måten at jeg har en "start-tanke" til å gjøre det... -Det dreier seg om healing og bruk av elementene.
Noen healer med ildelementet. Andre med vann-, luft- og jord-elementet..
Er det noen som kan forklare meg(og helt sikkert andre også) hvordan dette gjøres ?
Når jeg gjør healing over avstand (fjernhealing) så har jeg ikke tidligere jobbet med elementene direkte.. Jeg jobber med energier, som jo alle healere gjør. Men det er noe med disse elementene som gjør at jeg har lyst til å bruke de mere bevisst i arbeidet mitt..
Vet det er veldig dyktige folk her på sonen som kunne lært både det ene og det andre...
Ha en fortreffelig dag alle

GjenopprettetMedlem
Jeg har ikke brukt det bevisst i forbindelse med healinger. Men jeg fikk en gang beskjed ( fra hjelpere) om å bruke elementene, når jeg skulle heale og rense et hus og området rundt. Det lå mye gammel sorg i området der.
Jeg var veldig usikker på hvordan jeg skulle gå frem. Men jeg sendte en bønn til vinden, ilden og vannet om hjelp til å rense området, solen til å komme med lys og moder jord om kjærlighet. Det ble en veldig fin og vakker opplevelse og jeg kommer aldri til å glemme det

GjenopprettetMedlem
Jeg bruker bare elementene i healing . Det er ikke noe å lære, bare se hvilket element som dukker opp.Og bruke det
på den måten du føler for. Du vil vite hva som trengs, intuitivt.Jeg reiser inn i sykdommen/smerten, inn i kroppen.
Da spør jeg eller ser hva den trenger.
Noen ganger trenger personen vann, noen ganger trenger de alle elementene.
Det er flott og bare bruke elementene , da har du alle redskapene du trenger.

GjenopprettetMedlem
Takk for svar
Jeg synes det virker veldig interessant dette med elementer. Er nytt for meg, men det ser ut som om jeg heller mot og bruke de mere i healing-sammenhenger... Er noe der jeg føler nært.
Må vite mere - kjenne på og føle.
Blidd klokere da
Er noe jeg har misset her føles det ut som.....

-akkurat som om om leter etter et ord, som løser opp alt

Anonymous
Jeg bruker ikke elementene bevisst,de bare kommer der det er behov (som Malaika skriver her). Ild og/el vann har ofte vært fremtredende når jeg har formidlet healing.
Som regel på slutten av healingen og jeg tenker at det er en form for renselse som da foregår. Spesielt ilden, med blå flammer, har vært i bildet.
Jord og luft opptrer,for mitt vedkommende,mer i ett med healingen, slik at det ikke blir spesielt fremtredende. Men elementene er nok alltid med, selv om du ikke "ser" dem.
GjenopprettetMedlem
Jeg føler også at det har sammenheng med hvilket element man ER. Jeg har en tendens til å bruke det elementet jeg ER oftere enn jeg bruker de andre til f eks å rense bort uønsket energi.
Men når man skal fylle opp igjen, kan det være ett eller flere av de andre elementene som trengs. Og det styrer ikke jeg, men krafta

GjenopprettetMedlem
Hvordan vet man hvilket element man er..?
GjenopprettetMedlem
Man føler og lytter innover
GjenopprettetMedlem
Ja...si det...
Jeg vet bare at jeg alltid har visst, fordi jeg på en måte "lever" i det. Det er alltid tilstede.
Kanskje man kan ta en reise til sin(e) lærer(e) og spørre...

GjenopprettetMedlem
Hmm....luft må være mitt element da! Jeg flakser jo mer eller mindre gjennom livet. Flaks jeg er jordet!
Ellers har jeg ingen erfaring med å bruke elementer under healing, men har stadig de fleste elementer med meg på reisene!

GjenopprettetMedlem
Må være jordet luft... som dras til ild og vann....

GjenopprettetMedlem
"Aventura":
Må være jordet luft... som dras til ild og vann.... 
Jaaaaaaaaaaaa!

Der sa du det vette.....Selvsagt er det sånn!
http://solmaane.forumotion.com/users/49 ... /68146.gif[/img]
GjenopprettetMedlem
Bruker elementa i eigenterapi.
Er ikkje eingong heilt bevisst på omfanget.
Men eg roter ein del i jorda..når eg tenker meg om..
Trur ein må finne sin eigen veg,sitt eige uttrykk eller det som tvinger seg fram.

Anonymous
ja storm healer :)
det var de 4 retningene og medisinhjulet som jeg fikk beskjed om å ta mer i bruk fra mitt indre
derfor havna jeg på sjaman sonen .
ser det som intrigering av kraften i meg selv,
det er jo en del av enheten/altet/urkraften
er enig med de andre at de er nok med oss i healingen men det er greit å være dem bevist,
sånn ser jeg det, men hvem er jeg som kan svare deg, jeg føler bare etter i mitt indre som deg

klem bast
GjenopprettetMedlem
Mye fornuftig her synes jeg... De 4 retningene ja, var dem da og medisinhjulet. -brukes i forbindelse med healing. .. Som ett av greiene på alteret. Vet ikke helt hvorfor jeg bet meg så fast i dette, at man liksom bruker ett element når man begynner healingen...så kommer resten som det passer liksom.
Må dra og hente ungene i barnehagen.

GjenopprettetMedlem
Når jeg jobber åpner jeg "alltid" et hellig rom først,
dette kan du lage ved å henvende deg til vokterne av retningene -elementene.
Hjemme er jeg fri til å gjøre det hvordan jeg enn vil eller på den måte jeg føler for,
(på bussen kan du f.eks lage en sirkel på hodet om det føles riktig)
ingen "åpninger er for meg like, fordi:
ved henvendelsen til hvert element er møtet med det vokter personlig,
her ligger det som, etter min erfaring, er den største muligheten for å få den informasjon som vil hjelpe deg mest i det du er i ferd med å gjøre,
lytt og se med hjertet...
Vær bevisst på at man fra dette øyeblikket "spiller på lag med" elementene.
Det er også her forfedrehjelperne trer inn. (men ingen regel uten unntak)
Et eksempel:
Ved en healing der du jobber med tunge energier kan du ("kjenne på" eller/og) "se" hva som best treffer den mørke tåken,
du kan prøve deg fram ved å pøse på -og gjerne safe med å bruke et og et element av gangen om du vil.
Elementene har sine frekvenser - tunge energier har sine -men ingen tilfeller er like.
Når du har gjort dette blir det kanskje lettere å se den tanketråden som tillot manifestasjonen av den tunge energien, klipp den.
Uten å klippe den er kanskje porten åpen for at den samme tunge energien kan komme tilbake.
Andre ganger er det kanskje nok å klippe tråden som alt henger i,
tråden er navlestrengen..
(Ref. Ailo (om enn litt omskrevet og satt inn i denne sammenheng) : Ikke bli en del av navlestrengen ved å være på tankeparti med det mørke.)
GjenopprettetMedlem
"Biernna":
Når jeg jobber åpner jeg "altid" et hellig rom først,
dette kan du lage ved å henvende deg til vokterne av retningene -elementene.
Hjemme er jeg fri til å gjøre det hvordan jeg enn vil eller på den måte jeg føler for, (på busen kan du f.eks lage en sirkel på hodet om det føles riktig)
ingen "åpninger er for meg like, fordi:
ved henvendelsen til hvert element er møtet med det vokter personlig,
her ligger det som etter min erfaring er den største muligheten for å få den informasjon som vil hjelpe deg mest i det du er i ferd med å gjøre,
lytt og se med hjertet...
Vær bevisst på at man fra dette øyeblikket "spiller på lag med" elementene.
Det er også her forfedrehjelperne trer inn. (men ingen regel uten unntak)
Et eksempel:
Ved en healing der du jobber med tunge energier kan du ("kjenne på" eller/og) "se" hva som best treffer den mørke tåken,
du kan prøve deg fram ved å pøse på -og gjerne safe med å bruke et og et element av gangen om du vil.
Elementene har sine frekvenser - tunge energier har sine -men ingen tilfeller er like.
Når du har gjort dette blir det kanskje lettere å se den tanketråden som tillot manifestasjonen av den tunge energien, klipp den.
Uten å klippe den er kanskje porten åpen for at den samme tunge energien kan komme tilbake.
Andre ganger er det kanskje nok å klippe tråden som alt henger i,
tråden er navlestrengen..
(Ref. Ailo: Ikke bli en del av navlestrengen ved å være på tankeparti med det mørke.)
Dette sa meg en del.. Må bare si takk Biernna!!
"Ikke bli en del av navlestrengen ved å være på tankeparti med det mørke" --> ??
Nå er jeg kanskje trøtt
GjenopprettetMedlem
Om man er på tankeparti med sykdommen er man med på å manifistere den, tankeparti betyr at man vedkjenner dens eksistens.
GjenopprettetMedlem
nettopp. akkurat .

da forsto jeg, plutselig

GjenopprettetMedlem
Jeg vil også si takk til biernna.

Anonymous
Ellers, som med alt mulig annet går det jo også ann å reise til hvert Elements Ånd og spørre hva det betyr for deg, hvordan det kan hjelpe, hvordan du kan bruke det etc. Ved at man har mere kunnskap, vil automatisk forståelsen øke og derved også krafta i healingen. Holder på med detta selv, og det er utrolig kraftfullt. Når man har møtt feks Vindens Ånd, er det enklere å skape en forbindelse til Vinden, og derved blir det en sterkere kraft. Ihvertfall så blir det slik for meg.
I tillegg til å påkalle de fire Elementene når man åpner ett hellig rom, synes jeg også at det blir mer kraftfullt ved å si navnet på det Elementet man påkaller, for så å ta en stille stund hvor man ser for seg Elementet i en eller annen form, kjenner lukta av det, kjenner hvordan det føles med kroppen, etc. Åååå kraftfullt

GjenopprettetMedlem
Vet at dette kanskje høres teit ut..hehe, men når jeg foreksempel åpner/påkaller SØR og "vokteren" her er slangen(for meg da).. Hvilke "element" ligger her? Ild eller?? I vest er vind kanskje, nord er det jord og øst vann...
For hver av retningene er det et dyr som symboliserer "kraften". Som øst der ørna er.
I nord og vest bruker jeg den hvite reinen og isbjørnen som voktere... Bruker er muligens et feilt ord, men de er der.
Dette er sikkert elementært, men jeg er så jævli pirkete på enkelte ting bare
Magnus Vandremann - det skal jeg gjøre:) Når jeg har åpnet et hellig rom har jeg før ikke hatt elementene i tankene i det hele tatt....
GjenopprettetMedlem
Mye å lære fra dere jeg har.
Det å åpne et hellig rom som Biernna sier,er med å skape balanse i energiene,elementene
Balanse skaper rom for helbredelse,og det kan gjøres på mange måter.
Jeg som er jordtegn,føler kontakt med sånne krefter når jeg er nærme vann å sjø.
Det gjør mine energier flytende å levende,sprellende,er vel et bedre ord.
Jeg kan også balansere energiene,ved å legge meg ner flatt på gulvet,og jorde meg som også er et godt nok ord.
En annen ting er at jeg er mann,og ved å kontakte kvinnelige energier å elementer i meg selv,skaper balanse,og åpning til det hellige.
Ellers vet jeg at dagene i uka er styrt av elementene,og en kan dra nytte av dette under healing ritual.
Mandag er f.eks styrt av Vann Og Måne,mens Søndag er styrt av Ild å Sol.
Sånn at Lørdagen er en stor dag å gjøre reiser til underverden,da den er styrt av elementet Jord,og voktet av Saturns måner.
Mens Fredagen er en stor dag for Skjønnhets magi,styrt av Venus,den blå planeten.
Søndagen er en stor dag for transformasjon,faste kan skape rom for dette,denne dagen,om en spiser mye ellers i uka.
Oki,bless you all.

GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Det gjør mine energier flytende å levende,sprellende,er vel et bedre ord.
Sprellende energier,
tenker ørret og fisketur da jeg var liten,
herlige assosiasjoner om masser av livskraft,
tar det med meg videre.
Thnx T-rex, det der vekket og betydde noe for meg..
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Ellers vet jeg at dagene i uka er styrt av elementene,og en kan dra nytte av dette under healing ritual.
Mandag er f.eks styrt av Vann Og Måne,mens Søndag er styrt av Ild å Sol.
Sånn at Lørdagen er en stor dag å gjøre reiser til underverden,da den er styrt av elementet Jord,og voktet av Saturns måner.
Mens Fredagen er en stor dag for Skjønnhets magi,styrt av Venus,den blå planeten.
Søndagen er en stor dag for transformasjon,faste kan skape rom for dette,denne dagen,om en spiser mye ellers i uka.
Enn tirsdag?