Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Jag har ingen önskan att starta en diskussion om just detta, för det blir dels off topic och så tar det energi från kärnan i Andreas frågeställning. Nej jag vill bara fylla på, då mitt svar var så kortfattat:

Jag tror att helande kan skje på ulike plan/nivåer, avhengig av omstendighetene:

Det kan nog skje i noe i passivitet också och om klienten allerede, är svaert motvert - alltså har "an open mind for changes".... en önskan... kanske p.g.a. en aha-upplevelse, bevisst och önsket utvikling, eller allerede är i utvikling  p.g.a. kriser etc. etc - då sker saker "av seg sev", när man gir healing. Klienten är i "åpen modus" (kan man säga så?  :) )

Men... hvis klienten er låst i gamle mönstre och icke ens har tenkt på å endre tankemönstre, atferd, etc. etc. kan det behövas en "coaching", for personen å motta healing og tillate en forandring i kropp och psyke.

Jag ger för det mesta, healing i en interaktion mellom klient och mig själv.
Speciellt sedan jag började practisera Quantum touch, som ÄR en interaktions-healing.
Hur känns det nu? Vill du att jag ska göra något speciellt nu?
Upplever du en förändring i smärtan?
NÄR började smärtan? Vad hände i ditt liv då?
Upplever du någon färg? Eller förnimmer du något annat?

Richard Gordon som utvecklat Quantum touch menar att det är klienten som är "the healer":
It is not the “practitioner” who is the healer, but the person receiving the energy.
Only we can heal ourselves, just as only we can digest our own food.

Det är också klienten som styr sessionen... och det tilltalar mig SÅ mycket. Att klienten är aktiv och tar eget ansvar, över sitt eget liv och sin utveckling.

Nog om detta... and back to the actual debate  :respect:
GjenopprettetMedlem
"Fagerhjul":

Jeg satt nå å leste innlegget ofela linket til. Det synes jeg blir litt drøyt. Nå har vist Dimi tatt seg en pause fra forumet så jeg skal ikke kommentere "lettere enn å dekke av bordet" kommentaren hans...
Problemet er med den store prosenten som ikke får de resultatene de har håpet på...
Jeg snakket med en dame for en tid tilbake, hvor mannen hadde fått en alvorlig livstruende diagnose. De hadde reist rundt på all slags healing og brukt hele pensjonskassen sin. Siste plassen de hadde vært hadde han fått beskjed om at han nok ikke trodde nok på dette. Mannen er døende og desperat. Han tror hva som helst, og bet hva som helst for å bli frisk...
Teorien om at dette bare gjelder bitre mennesker som har pådratt seg dette selv er igrunn en provoserende holdning.

Selvsagt skal vi heale hverandre å tro på hva vi gjør. Men det ligger et lite men her, og det gjelder mennesker som vet de snart skal dø. De vet de skal oppleve mye smerter, og de vet at det blir sittende mennesker igjen som sørger og savner. Her mener jeg man skal være svært forsiktig med å bruse med fantastiske evner...

Strålende hilsen,
Fagerhjul

Jeg er tilbake foreløpig. Hva er problemet ? Vanskelig å tro ,at kreft i alle stadier er fullt helbredelig.
Jeg gjenntar det gjenn : kreft og alle andre så kalte uhelbredelig sykdommer er fult helbredelig.
Jeg jobber delvis med saken om å åpne en sjamanklinik her i Moskva eller i Europa som kan spesialisere seg på de såkalte uhelbredelig sykdomer.
Håper på ,at den drømmen kan realiseres om noen år.

Jeg kan ikke springe til sykehuset og tilby mine tjenester ,pasienten skal komme selv til meg og kreve om healing.

hilsen dimi.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror også at fjernhealing i prinsippet er mulig uten at personen som mottar healingen er villig til å forbedre sin egen livssituasjon. Men dersom helbredelse finner sted i slike sjeldne tilfeller, så er det et spørsmål om det skyldes healerens evner eller at deler av vedkommendes dårlige karma fra for eksempel tidligere liv har opphørt, slik at han eller hun nå har en åpning - a small window of opportunity - til å motta healing der og da. Hvis sistnevnte er tilfellet, så trenger ikke healerens evner være kraftige.

Eller kan en healers kraftige evner rett og slett overkjøre og slette dårlig karma for en annen person? I så fall synes det å stride med buddhismen som lærer at selv ikke Buddha kan rydde opp i et annet menneskets karma.

Hei Dimi,

Kan du vise til dokumenterbare eksempler på at kreft har blitt helbredet?
GjenopprettetMedlem
"AndreasWinsnes":

Hei Dimi,

Kan du vise til dokumenterbare eksempler på at kreft har blitt helbredet?

Hva er dokument bare eksampler?
Personens mulig uttalelse eller sykehus papirer?
i så fall de dokumenter er på russisk.

Dokumentbar eksempel på ,at jeg ble invetert til Moskva gjenn til healing,folk kjøper meg fly billeter og dekker min opphold og andre behov fordi de ser klare resultater til helbredelse,bra nok?
GjenopprettetMedlem
Med "dokumenterbar" mener jeg i første omgang sykehuspapirer som viser at pasienten hadde en alvorlig lidelse som har opphørt på et vis som er uforklarlig vitenskapelig sett. Alle alvorlige lidelser blir dokumentert når en person oppsøker lege, og en lege vil notere når en sykdom har opphørt. Dersom sykdommen har forsvunnet i samme tidsrom healing har funnet sted samtidig som det er liten sjanse for at vanlig medisin er årsaken til helbredelsen, så er det grunn til å være åpen for at healingen har virket.

Har du helbredet mange tilfeller av kreft, Dimi? Og kan du gjøre det på en måte som ikke synes "random", eller er det mer tilfeldig at noen blir friske mens andre ikke blir det? Hvis noen i Norge som har kreft kommer til deg, kan du med rimelig stor grad av sikkerhet helbrede dem? (For å ikke risikere at du skal komme i konflikt med norsk lov, kan du bare svare at din subjektive mening er at du kan dette, slik at ingen får inntrykk av at påstanden gir seg ut for å være objektiv riktig.) 
GjenopprettetMedlem
En med kreft kurer seg selv,jeg bare finner eller bekrefter årsaken til sykdommen og hjelper til med helbredelse.
En hver sykdom har sin årsak.
Så langt jeg har erfart ,så årsakene til kreft er banalle i seg selv .

Personen som har kommet til meg med kreften sin ,må ikke tro ,at han skal bare komme, betale penger, få helsen og gå videre som ikke noe har skjedd.

Personen skal yte til seg selv av seg selv ,være forbered på å forandre seg radikalt .

Med en sterk kraft kan man fjerne kreft uten at personen skal yte noe som helst,men jeg vil helst ikke gjøre jobben på den måten. Fordi kreften kommer tilbake ,siden manen trodde han kan kjøpe seg helsen.

Noen velger å dø enn å satse på liv og forandring .

Jeg har ikke lyst til å uttale meg om antall og dokumenter,men jeg kan uten frykt og med full sikkerhet si ,at kreft er helbredelig i alle stadier.
Ja ,jeg kan dette! Jeg kan helbrede kreft.
GjenopprettetMedlem
Yes! Jeg liker holdningen din Dimi, seriously.

Med en sterk kraft kan man fjerne kreft uten at personen skal yte noe som helst,men jeg vil helst ikke gjøre jobben på den måten. Fordi kreften kommer tilbake ,siden manen trodde han kan kjøpe seg helsen.

Det oppsummerer vel forholdet mellom healing og karma. Jeg så en dama på tv som ble helbredet ved hjelp av hypnose. Det første hun gjorde var å kjøpe seg en ny sportsbil. Hvorfor kurere mennesker som overhode ikke gidder å forandre en negativ livsstil? Den dårlige karmaen vil jo raskt bare skape nye problemer for dem.

Men vil du være tilgjengelig med dokumentasjon hvis forskere fra for eksempel NAFKAM skulle be om det?
GjenopprettetMedlem
he,he, hvis grunner til hennes sykdom var ikke sportsbiler eller økonomisk velstand ,så ser jeg ikke noen dårlig karma i det.  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Biler forurenser, de er produsert av fabrikker som forurenser, og de er laget av materialer som ofte kommer fra gruvedrift i områder hvor det bor urfolk som blir undertrykket. Hun kunne ha brukt pengene på å hjelpe barn i den tredje verden som dør av sult. Ikke bra karma.

Hva slags former for kreft er det du har helbredet, og tok det lang tid?
GjenopprettetMedlem
"AndreasWinsnes":

Hva slags former for kreft er det du har helbredet, og tok det lang tid?

mage kreft,bryst kreft,beinkreft eller noe sånt.
Og ja,det krever mye tid og oppfølging,men jeg tenker ,at det skal gå fortere med tiden.
Og jeg ville ikke tro så mye på buddistisk versjon av karma.
GjenopprettetMedlem
Det som forundrer meg stort i denne tråden er mangelen på respons. :o

Det er 1.361 medlemmer av sonen i skrivene stund.
Alle har en ting felles. De er her fordi de tror på helbredelse.
Det virker som om ingen har opplevd helbredelse fordi alle er tause.
Hva er det som stopper dere fra å svare på denne tråden?
Er det Andreas sitt krav om dokumentasjon som skremmer?  :w00t:

Jeg kan ikke få meg til å tro at det ikke skjer helbredelse blant sonens medlemmer
eller i nærmiljøet til den enkelte....  :exclaim:

HvaskjeraBaghera? :innocent2:
IngentingTingeling.  :sad2:
Ellermerenndeanerindianer?  :eusa_pray:

:wub:

Ønsker deg lykke til med sjamanklinikken Dimi!!  :eusa_clap:

8)

Hexedoktor'n
AdsBot [Google]
"Hexedoktor":

Det virker som om ingen har opplevd helbredelse fordi alle er tause.
Hva er det som stopper dere fra å svare på denne tråden?

Kan det ha en sammenheng med A.W.s tidligere "bokprosjekt"
(http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,4535.0)
hvor noen sonemedlemmer opplevde å bli nevnt på en mindre fordelaktig måte?  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
All publisitet er god publisitet :icon_redface:

host,kremt(freistar å renske halsen)
psbot [Picsearch]
Kansje det Liljee ;)
GjenopprettetMedlem
Jeg har nesten ventet på den. For det første er ufordelaktige beskrivelser i boken rasjonelt begrunnet. Jeg henvendte meg til dere i tråden du viser til Lilljee for at de som måtte ønske kunne korrigere beskrivelsene, noe Final Tribe for eksempel gjorde, og siden hennes innvendinger også var rasjonelle ble vi som fornuftige vesener begge to enige om at en korreksjon var nødvendig. Verre var det ikke.  

For det andre vil ikke "saken" til nyanimistene stå sterkere ved at nesten ingen her på forumet er villige til å dokumentere tilfeller av healing. Hvis man møtes med kritikk og ufordelaktige beskrivelser er taushet ikke en god strategi. Og hevde at man ikke vil svare fordi man er redd for ytterligere kritikk er enda mindre lurt.

For det tredje handler ikke dette bare om mitt bokprosjekt. Viktigere er det at forskere generelt kan se dokumenterbare eksempler på healing.  

For det fjerde skrives det om healing andre steder i forumet uten at noen synes nevneverdig bekymret for hva jeg måtte mene. Jeg ber bare om dokumentasjon. Det er vel ikke urimelig når ekstraordinære påstander legges frem?

For det femte: ville flere ha svart på tråden hvis andre enn meg hadde startet den? Hvis svaret er ja, så viser det at man fokuserer på person og ikke sak.

Til slutt: la ikke dette bli enda en avsporing av debatten.
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Jeg er tilbake foreløpig. Hva er problemet ? Vanskelig å tro ,at kreft i alle stadier er fullt helbredelig.
Jeg gjenntar det gjenn : kreft og alle andre så kalte uhelbredelig sykdommer er fult helbredelig.
Jeg jobber delvis med saken om å åpne en sjamanklinik her i Moskva eller i Europa som kan spesialisere seg på de såkalte uhelbredelig sykdomer.

Jeg kan ikke springe til sykehuset og tilby mine tjenester ,pasienten skal komme selv til meg og kreve om healing.

hilsen dimi.

Problemet? Hmm.. Nei, hvor skal jeg starte...?  ;) Jeg tror på healing, men jeg tror også på begrensninger og balanse. Skulle dette fungere (alså ha en statestikk som viser at 75% eller fler blir friske) så ville dette være en verdensnyhet. Det er i all hovedsak problemet. Som sagt: sitter du på en hemmelighet så er det bare å dele. Å vise flybilletter bet av kunder er ikke godt nok for en "gammel gomp" som meg iallefall. Det viser bare at desperate mennesker er villig til å bet hva som helst for å bli kvitt en dødsdom..som igjen bare bekrefter mine egene holdninger enda mer.. Jeg er helt åpen for healing. Problemet mitt er dødssyke mennesker. De er en svært spesiell gruppe... Jeg tror at som sjaman er det bedre å jobbe med smerte og kanskje lytte og til og med kanskje hjelpe mennesker i slike situasjoner å forsone seg med døden..

Men skal jeg tro 100% på hva du skriver vil jeg kanskje si at det er egoistisk av deg å sitte på en kur mot kreft å ikke dele den med hele verden. Jeg har sett blodstopping på ei ku - og hun krevde hverken healing eller noe annet... Hun sa bare møøø..
GjenopprettetMedlem
Det er veldig vanskeleg å dokumentere at ein har fått eit sjamanistisk spark i røva som snur ein heller lei trend i livet.
Det indre livet.
Korleis skal ein gå fram?
Er slikt av verdi i denne sammenheng?
GjenopprettetMedlem
Trender teller ikke.
GjenopprettetMedlem
Ayahuasca  Peyote  San Pedro  Psilocybe

Er kjente planter med lang healing historie.
Disse plantene er ulovlige,det samme kan sies om Lsd.
Så å dokumentere healing opplevelser av sånne planter er å bryte den norske lov.
(som å skryte i feil by)

Se bare hva som skjer om noen forteller om sånne opplevelser her på sonen.
Så lenge vi er bak det norske gjerdet,må en forholde seg til ord å begreper som ikke vekker irritasjon
blant de veletablerte å lovlydige,som finner sin healing i det å være lovlydig,og følge notene som spilles fra høytalerne i kasernene.
En kan snakke om øl,at en tar seg en øl om kvelden,det kan alle sympatisere med,Bob Marley drakk nok også øl,så fint som han synger om kjærligheten.
One Love,One Love
Lets get together and feel aright!
(typisk øl inspirert tekst)
GjenopprettetMedlem
En forsker vil ha taushetsplikt i slike saker, T. Dessuten trenger man ikke å gå inn på nøyaktig healingsfremgangsmåte. Mange healere vil ikke avsløre hemmelige ritualer og praksiser uansett selv om det ikke dreier seg om enteogener.

Det holder at man har en sykdom som på uforklarlig vis forsvant i samme tidsrom som healingen fant sted. Kanskje ikke streng vitenskap dette her, men det er et utgangspunkt for videre undersøkelser.

Religionsvitenskapelig er det også litt interessant å se hvor mange det er som mener å ha opplevd slik healing i en animistisk kontekst.
GjenopprettetMedlem
"Fagerhjul":

"dimi":

hilsen dimi.

Men skal jeg tro 100% på hva du skriver vil jeg kanskje si at det er egoistisk av deg å sitte på en kur mot kreft å ikke dele den med hele verden. Jeg har sett blodstopping på ei ku - og hun krevde hverken healing eller noe annet... Hun sa bare møøø..

Vel,har du sett i øynene til den ku?,kansje de krevde healing.
GjenopprettetMedlem
Vel, har du sett i øynene til alle de som ligger på sykesengen - som ikke får tak i deg? Kanskje de krever healing? ;)
GjenopprettetMedlem
"Fagerhjul":

"dimi":

hilsen dimi.

Men skal jeg tro 100% på hva du skriver vil jeg kanskje si at det er egoistisk av deg å sitte på en kur mot kreft å ikke dele den med hele verden.

Kuren er så enkelt så det holder.
Viktig er å forstå riktig årsaken til kreft og å gjøre noe med det.
Min kur kan ikke gis ut ,fordi den er like forskjellig som årsaker og mennesker som individer er ulike i seg selv.
GjenopprettetMedlem
Touché til Fagerhjul. Ikke overbevisende svar fra Dimi.

Men tråden handler ikke om healeres ansvar ovenfor kuer og kreftpasienter. Kun kjedelige, tørre legejournaler. En forsker kan alltid sjekke Dimis påstander ved en senere anledning. Synes det er litt kult at han hevder det han gjør. Det krever litt baller.
GjenopprettetMedlem
Det er dimisjoner i Dimi...  :respect:

Ellers Andreas ;) Sorry! Visste ikke dette...  ;)
Skjønner heller ikke heltt hva dine tidligere meriritter har med denne tråden å gjøre.
Annet enn at du er forfatter da - med nok en bok i magen.  :eusa_clap:

Trodde dette var et forum som lar fortid være fortid..  :razz:

Fagerhjul ;) hvis du tror på healing, men også på begrensninger...
Er ikke det å ikke bare sette begrensinger for seg selv og andre,
men også Gud?

Det er jo tragisk Final Tribe at "trender" ikke teller ;)
men det er jo bare her i denne tråden. Mange, mange andre
tråder handler jo nettopp om et spark i ræva!  :eusa_dance:

Thank you Lord!  :wub:

http://youtube.com/watch?v=2dGVqFPQF8E&feature=related

Hexedoktor'n