Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Her er mine grunner til at jeg ikke har skrevet noe her:

1) Jeg har selv mottatt healing, men ikke av dokumentert sykdom som jeg plutselig ble frisk av.
Jeg led av smerter i hode, nakke, skuldre og rygg, gikk med konstante smerter og levde ikke. Kom til en healer og fikk hjelp. Ett år etter var jeg smertefri og har ikke vært plaget siden.

2) Jeg har vært med på gruppehealinger og jeg har selv healet på mennesker. Men siden jeg har taushetsplikt, kan jeg ikke begynne å legge ut om eventuelle mirakuløse healinger. Det må bli opp til dem som har fått hjelp å fortelle om dette.

3) Jeg healet ei med kreft en gang...hun ble "frisk over natta". Dette kan dokumenteres, men omstendighetene var slik at dette skjedde spontant og uten at angjeldende dame vet at hun fikk healing.

Sorry Andreas. Håper flere som har fått healing for alvorlige sykdommer og plager, og som har blitt friske, melder seg. Men veldig mange av dem er ikke her på sonen...de er ute i samfunnet.
GjenopprettetMedlem
Jeg føler frykt i dere for sykdommen kreft,siden dere gir meg ekstra baller for å påstå at kreft er helbredelig.

Da jeg hørte ordet kreft for første gang hos en av pasienter ,tok jeg dette som om det var en forskjølelse.
Sant nok ,at det krevde et enormt arbeid både for pasienten og meg ,men det er verdt det.   :wub:
GjenopprettetMedlem
Frykten er nok der, men jeg er åpen for at kreft lar seg helbrede jeg. Takk for svar, Inger Lise! Bare to spørsmål. Hvor mange av disse helbredelsene har skjedd i forbindelse med animistisk praksis? Kan du kort og generelt fortelle mer om nevnte eksempler på vellykket healing? Det burde la seg gjøre uten å bryte taushetsplikten.

Hei Hexedoktor,

Det er samme bok jeg pusler med fortsatt, men har en ny liten bok i magen om pinlighet, flauhet og en smule skam, men det vil nok ta veldig lang tid før den kommer ut.

Er redd fortiden ikke er lagt bak oss når essayet om enteogener snart er tilgjengelig igjen, så det er bare å fylle opp putene med ekstra dun, fjær og andre ting! (Ironi)   

Argue for your limitations, and you sure got them.
GjenopprettetMedlem

Min kur kan ikke gis ut ,fordi den er like forskjellig som årsaker og mennesker som individer er ulike i seg selv.
hilsen dimi.

Javist har Dimi baller :biggrin:.

Er ikke dette Dimi sier over her et viktig poeng da AW? Hvilket rot og tull ville det ikke egentlig fort kunne bli å gi forskere rapporter/oppskrifter, når det så klart er slik at ethvert eneste menneske er individuelt? Jeg tror det er meget viktig at enhver som stiller opp på vegne av andre skjønner nettopp det.

En viss forskning vil sikkert kunne være bra det, men tror du det finnes de rette frie miljøer for dette? Miljøer som har så stor forankring i de mer holistiske tankeganger at de faktisk kan gjøre dette på skikkelige vis.....helt ute at f.eks de med dollarblikk i øya er involvert? Helt slik at den frie utforskertrangen og ubetingede kjærligheten får stå totalt FRITT?

Der vil kreves totalt åpne hjerter og frie sinn hvor ingen har andre intensjoner enn å finne litt mer frem....hvis ikke blir det bare tull....igjen.

Er ikke dette behovet for oversikt og kontroll nærmest et ønske om å leke Gud? Hva om vi, hvis vi velger å ekskludere det Gudommelige og selv tar eierskap til det, rett og slett utsletter hele dets magi? Eller er ikke lengre Guds veier i det hele tatt uransakelige? Er det ikke nok å se på et tre for å skjønne det....?

Jeg tror at det mellom linjene i dette forumet kan være mulig å finne litt av hvert av rapporter. Men de vil være umulige å se med et blikk som reduserer det å være nyanimist, hvilket du kanskje definerer de fleste her inne som? Selv har jeg ikke en eneste definisjon på meg......jeg er litt av hvert og knapt noen ting.
GjenopprettetMedlem
Klart jeg kan fortelle...om de kan dokumenteres vet jeg dog ikke.

-Mann, ca 40, kommer for å få gjort ekstraksjon og sjelehenting. Vi har også en samtale der han forteller om sitt vanskelige forhold til kvinner. Han har stort sett vært single hele livet på grunn av for bl a for sterk morsbinding mm.

Tre måneder senere snakker jeg med ham og han er gledesstrålende, forelsket og muligens i ferd med å etablere seg for første gang.

-Kvinne, ca 30, trafikkskadd. Whiplash, slet med grusomme smerter som var i ferd med å invalidisere henne. Ekstraksjon og sjelehenting. Smertene forsvant og hun kunne leve et normalt liv. Hun hadde forøvrig gått til healer i to år før hun kom til meg og fikk sjamanistisk healing.

-Kvinne, ca 50, sliter psykisk. Preget av å ha vokst opp med psykopatisk, alkoholisert far. Fjernet en oppmerksomhetstyv (også kalt den onde skjebnebestemmer). Dette foregikk i en tid da hun gjennomgikk store prosesser. Nå er hun selv en meget dyktig healer.

Vel, det var noen eksempler. Kunne nevnt mange fler, men du er ute etter konkrete sykdommer med konkrete symptomer som plutselig blir borte etter healing. Min erfaring er at i de fleste tilfeller gjennomgår de man healer på prosesser som ofte kan gå over tid, f.eks. 6-12 måneder.

Dessuten jobber jeg mer med psyken til folk enn direkte fysisk. Jeg kan ta bort den verste brodden i et problem, så veileder jeg videre til de er så bra som de kan bli. For det er som nevnt i tidligere innlegg ofte sånn at for at folk skal bli friske for godt, må de delta aktivt i prosessen selv.

At man spontant og mirakuløst kan bli helbredet i møte med en healer, tror jeg også på.

Det er forskjellig fra person til person tror jeg. Vi er jo alle forskjellige  :biggrin:

Ellers er jeg ganske enig i det UlveMor sier i forrige innlegg. Leser du litt rundt inne her, er det mange historier om healing. Både de ordinære og kanskje også en og annen mirakuløs en...

Er ikke det bra dokumentasjon, da?  :P
GjenopprettetMedlem
Individuelle mennesker har en legejournal som viser "objektivt" om en fysisk sykdom plutselig har blitt borte eller ikke, men mye av det du sier Ulvemor skriver jeg selv allerede i boka om enteogener. Men når brukere av Sjamansonen allerede publiserer historier om healing og sier at det virker, så vil enhver forsker på animisme være interessert i å få dokumentasjon på dette. Uavhengig av forskningen vil også mange andre "vanlige" mennesker, særlig de som er syke, ha interesse av det samme.

Vi kan diskutere definisjoner i en evighet, men ser ikke at det skulle hindre noen fra å dokumentere positive erfaringer med for eksempel Gaup og Myrhaug, særlig når man allerede forteller om slike historier andre steder i forumet.

Fikk lyst til å stikke en tur innom deg Inger Lise med noen dårlige knær jeg har! :) Men du nevner bare ett eksempel på en fysisk skade, som riktignok er veldig bra. :respect: Vet du om andre tilfeller av fysiske lidelser som har blitt helbredet, på kort eller lang sikt, uten at det er grunn til å tro at skolemedisinen er hovedårsaken til bedringen?
GjenopprettetMedlem
Bare å komme innom en tur det, Andreas  :biggrin:
Kanskje vi kan få til et dokumentert tilfelle  :w00t:

Vet om flere tilfeller der folk har blitt bemerkelsesverdig mye bedre og/eller helbredet etter healing, ja. Og legene har ikke helt skjønt åssen det kunne skje..
GjenopprettetMedlem
:w00t:

Det hadde vært råtøft! Og jeg vil til og med slenge alle tradisjonalistiske prinsipper overbord og fortelle om det på sonen siden det var her det begynte. Bare fair og redelig det. Alt for vitenskapen. Men jeg har virkelig dårlig råd, så hvor mye vil det koste sånn ca?
GjenopprettetMedlem
Hehehehhhhhh....det blir dyrt!!!  >:(

Neida, alt for forskningen, du skal få behandling gratis. Funker det, er det jo dokumentert og god reklame for meg  :P
GjenopprettetMedlem
Tusen takk! På bånn er jeg faktisk en ærlig sjel, så jeg kommer ikke til å bløffe om at det ikke har funket. Men jeg kommer til å le meg helt skakk hvis jeg kan begynne å løpe igjen etter å ha blitt helbredet av en sone-moderator.  :biggrin:  :wub:

Kontakter deg på PM, og så kan vi fortelle underveis om hvordan det går her i forumet.
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Fagerhjul ;) hvis du tror på healing, men også på begrensninger...
Er ikke det å ikke bare sette begrensinger for seg selv og andre,
men også Gud?

Hexedoktor'n

Ja, det er nettopp det.. Jeg tror ikke på den gud ;) Men om den gud skulle være allmektig..kan han lage en sten som er så tung at han ikke greier å løfte den selv?  >:( He he, bare tuller. Ja, jeg tror det er begrensninger. Og det tror jeg er viktig å huske i arbeid med mennesker - slik at man ikke gir seg ut for å være en eller annen gud.

Jeg har gjort massasje og healing på en mann i slutten av 50 årene. Kreft i skjelettet som hadde gått svært langt (ryggrad var "ødelagt" og kreften hadde spredd seg til indre organer. Vi hadde gjevnlig behandlinger og mannen mente selv at smertene var bedre og følte seg mere våken på dagen og sov bedre på natten. Han er nå død.

Ja, jeg vet jeg har begrensninger. 

Når man sitter på en sengekant og holder en døende i hånden skal man gi healing til smerter og fred til mennesket som ligger der - ikke love noe man med 90% sikkerhet ikke kan holde...
GjenopprettetMedlem
Men når man sitter på en sengekant og holder en døende i hånden skal man gi healing til smerter og fred til mennesket som ligger der - ikke love noe man med 90% sikkerhet ikke kan holde...

Der er jeg enig ja. I en slik situasjon er det lett å bli fortvilet og tenke at healing ikke hjelper, fordi personen ikke blir "frisk". Tenk heller på det som en gjor den siste tiden litt lettere å bære for personen, og ikke lov mer enn en kan holde.
GjenopprettetMedlem
Uavhengig av om healing fungerer eller ikke, så er det medfølelse og ubetinget nestekjærlighet som er det viktigste, og det kan en healer gi et døende menneske til å ta med seg på reisen videre.

Inger Lise har et stort hjerte som tilbyr å hjelpe meg med knærne etter at jeg har kritisert Sjamansonen kraftig. Det er god "reklame" for både henne og sonen uansett om healingen ikke skulle virke.  :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
"Fagerhjul":

"Hexedoktor":

Jeg har gjort massasje og healing på en mann i slutten av 50 årene. Kreft i skjelettet som hadde gått svært langt (ryggrad var "ødelagt" og kreften hadde spredd seg til indre organer. Vi hadde gjevnlig behandlinger og mannen mente selv at smertene var bedre og følte seg mere våken på dagen og sov bedre på natten. Han er nå død.

...

Veldig lignende kreft tilfelle hadde jeg kommet over( eller omvendt).
Personen sitter like ved akkurat nå ,fri for kreft,ler godt og vil gjerne dokumentere .
GjenopprettetMedlem
"AndreasWinsnes":

Det er god "reklame" for både henne og sonen uansett om healingen ikke skulle virke.  :eusa_clap:

bedre å ikke tenke slik.
Jeg vile sagt på den måten: Det er god reklame for både henne og sonen når healingen skal finne sted.
GjenopprettetMedlem
"Fagerhjul":

Men når man sitter på en sengekant og holder en døende i hånden skal man gi healing til smerter og fred til mennesket som ligger der - ikke love noe man med 90% sikkerhet ikke kan holde...

Her er jeg uenig,man bør være hundre % sikkert på sine evner og helbredelse uansett; om man tar på seg oppgaven.
Hvis healeren tviler ,så kan healeren la være å ta på seg oppgaven.
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

alt for forskningen, du skal få behandling gratis.

Så tøft gjort, Inger-Lise!!  Lykke til, sier jeg bare. Omvend tvileren ;).

"Hexedoktor":

hvis du tror på healing, men også på begrensninger...
Er ikke det å ikke bare sette begrensinger for seg selv og andre,
men også Gud?

Thank you Lord!  :wub:

http://youtube.com/watch?v=2dGVqFPQF8E&feature=related

All ære til Dimi. Du har skjønt det, hexa. Ingenting er umulig :wub:.

http://www.youtube.com/watch?v=AIMUWKc6XX4

"UlveMor":

er ikke lengre Guds veier i det hele tatt uransakelige? Er det ikke nok å se på et tre for å skjønne det....?

Jeg tror at det mellom linjene i dette forumet kan være mulig å finne litt av hvert av rapporter. Men de vil være umulige å se med et blikk som reduserer det å være nyanimist, hvilket du kanskje definerer de fleste her inne som? Selv har jeg ikke en eneste definisjon på meg......jeg er litt av hvert

Stor applaus til Moder Ulv.

Vær deg selv.
Vær Alt.
Vær Væren.
📎 ikke-denne-v
GjenopprettetMedlem
Hmm...jeg er i første rekke ute etter å hjelpe et medmenneske.
Og hvis det kan gi positive ringvirkninger, er det en bivirkning jeg setter pris på.

Vi er alle tvilere.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Er alle tvilere Inger Lise?  :o

Hva tviler du på...
bivirkningene  :w00t:

.... eller deg selv!  :P

Looove  :wub:

:innocent2:

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Næh...trur heller jeg tenkte på bilringene jeg, Hexa  :innocent2:

Men seriøst, vi tviler da på ett eller annet alltid, og mest tviler vi på oss selv  :exclaim:

GjenopprettetMedlem
Tviler, jeg? Har akkurat fått ordnet gratis healing og er strålende fornøyd med det!  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Bilringer? Du? Næh.. se'kkesånnutpåbiilde...  :w00t:

Tvilen er seriøs nok den - ingen tvil om det.
Det er jo nettopp der problemet ligger.

De fleste tviler - noen også under selve healingseansen.  :exclaim:

Hva med deg Andreas? Ingen tvil om at du kan løpe igjen håper jeg?  :beer:

Hadde selv store smerter i et kne i vinter, hadde huskyvalp & gikk flere timer pr. dag.
Ringte Eirik Myrhaug - han blåste det bort.  :icon_biggrin:

Jeg tvilte aldri da - ei heller når jeg ble rett i ryggen for 5 år siden.
Tviler fremdeles ikke - ser heller ingen begrensninger.  :P

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Bla bla
Veldig lignende kreft tilfelle hadde jeg kommet over( eller omvendt).
Personen sitter like ved akkurat nå ,fri for kreft,ler godt og vil gjerne dokumentere .

Ja, okey... Jeg forstår. Smakløst, Dimi. Virkelig.
GjenopprettetMedlem
Jeg er ikke så opptatt lenger av spørsmål om tro og tvil. Best å transcendere begge deler og være åpen uansett hva som skjer i livet. Men kan ikke benekte at jeg har større tillit til Inger Lise enn fastlegen som jeg skal til i morgen. Løpeskoene står klare!

Noen tror kanskje at jeg har forandret syn på Sjamansonen eller at jeg er uforskammet selvmotsigende når jeg nå plutselig blir med på healing her i forumet. Men det stemmer ikke. Det finnes nemlig i alle fall ett perspektiv, kanskje to, hvor alt henger i hop. Mer om det senere.
GjenopprettetMedlem
Alt har en sammenheng ja - stemmer det.  :wub:

Nå er det senere Andreas... ;)

:icon_cool:

Hexedoktor'n