Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Dette er ikke om sjamanisme men om samfunn og det omhandler et multimedia online rollespill som heter world of warcraft der man kan være en sjamankarakter så jeg syns det er passende. så til saken. World Of Warcraft er et stor samfunnsproblem på verdensbasis!!! Vi lever i en tid der folk kan tjene seg rike på andre latskap.

Her i europa sitter det trygda fisler og syter om dårlig rygg og psykiske problemer samtidig som dem bruker 3-5 timer på et fiktivt spill!! Dette er folk som er en del av samfunnet og nyter de godene som samfunnet kan tilbe, dette er snyltere og møkkafolk!!! Ta med dere diagnosene deres møkkafolk!!! og kast dem på sjøen!! Folk som skryter på seg depresjon og fibriomyggallergi og angst osv osv bare for å kunne sitte foran pc'n med prince milden og suge i seg gift, drekke energidrikker og taste løs og det i en fiktiv verden som omhandler krig!! Dette er det våre brødre og søstre driver med og i individualitetens navn så LAR VI DET SKJE fordi vi veike egosentriske nordmenn som stuer vekk gamle og forer unga våres med Nintendoer så vi får tid til å leve i vår "egen" verden!!! ungommer nåtildags skulle hatt mer juling en mat og mat skulle dem hatt støtt!!!! Jeg mener det jeg sier og jeg er ikke redd for å miste besinnelsen for det mener jeg er VÆL UNDT dem møkkafolka som sitter å knatrer og knutrer forann skjermen og frarøver seg sjøl og andre den gleden det er å være sammen og sosiale.

Jeg så på TV'n her at World Of Warcraft er sosial!! SOSIALT!! Hva er det du sier til meg kjære venn i TV'N!! Det å sitte innelåst i et kaldt hus fordi man ikke gidder å lempe en vedakubbe i jøtulen og pimpe cola, røyke sigaretter og føre fiktiv krigføring er for fanden og satan og luciferer og belzebub meg TOPPEN AV ASOSIALITET!! og de som i tillegg får støtte av sosialen for dette!! de skulle fått støtte av ASOSIALEN!! Møkkafolk!!!

Mannen på TV'n eller la meg si Snørrungen i en alder av 30 klarte å lire ut av det lille snusbefengte brøhølet sitt at Man lærer Samfunnstruktur av å spille world of WARcraft!! Hvem faen har vel lyst til at samfunnet skal tas over av snørrvalper som tror man må drepe seg opp i gradene så man kan tjene mest mulig gull og få heftige sverd og rustninger!! samfunnsstrukturen i dette spiller følger en 8-årings tolking av hvordan verden var for 1000 år siden i europa og med en fantasisleng over det hele. Stå frem WOW-hatere og reale arbeidsfolk som har en venn som vannskøter gård og grunn, familie og venner til fordel for sine 3-4 egotimer forann skjermen. stå frem og ta HARD SKYTS FATT!! SNAKK HARDT OG BE DEM VOKSE OPP!!! LANDSFOLK!!!! Det er mulig jeg er litt humoristisk angående dette men jeg mener det virkelig! samfunnet (dvs OSS) trenger de som sitter på rumpa.
GjenopprettetMedlem
Pliiis Coco....kan du lage noen avsnitt i teksten din...øya mine går i kryss  :o

:wub:
Anonymous
"Inger Lise":

Pliiis Coco....kan du lage noen avsnitt i teksten din...øya mine går i kryss  :o

Bedre?
GjenopprettetMedlem
Tusen takk  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Støtter deg COCO!
Mer spark bak til folk....
Anonymous
Her går jeg hardt ut mot et spesielt spill men det er mange lignende spill i Multimedia Online klassen som er suger energi ut av samfunnet. verdenssamfunnet. Det at folk har det gøy er en ting men det er ikke saken lenger angående multimediaonlinespill, folk blir stuck! de setter seg fast. Og mens de sitter der så forfaller nasjoner og samfunn. ting blir ikke gjort. ting blir vannskjøta og hvilke ting vet jeg ikke for de blir som sagt ikke gjort. Det er en mental trip også, en trip der man bruker fingene og hodet slik jeg gjør nå og dette trener opp musklene her, noe som kanskje ikke er så bra hvis ikke resten av kroppen følger med.

Jeg kjenner to stykker som spiller World of Warcraft . Han ene blei sjuk og legen ba han om å slutte så han slutta  :eusa_clap: han andre sitter den dag i dag, etter å ha mista alle kamerata sine en hund (hu blei med kjæresten hans), alle sine interesser der kroppen faktisk var i bevegelse som basketball osv og 2 kjærester som rett og slett har flytta fordi han bare spiller og han later som om han ikke har et problem, han har i tillegg blitt ganske feit. det værste er vel at andre også later som om det ikke er et problem fordi de, vi og jeg ikke vil ha konflikt. Nå er jeg klar for konflikt!

Denne tråden er ment som et dagsaktuelt etisk innspill, den er ment til å deles og treffer den noen her på sonen så er ok, treffer den ikke så send standpunktet gjerne videre hvis dere skulle dele det, takk :)
GjenopprettetMedlem
:w00t: Det var da voldsomt!!!!!

Jeg kan ikke si jeg liker synet du har på trygdede,-hva har de gjort deg?

Mange jeg kjenner har store ryggproblemer og ligger mens de bruker pc'en (sitte klarer de ikke). Kanskje det kan være en måte å føle at en er med i livet? Når en kanskje ikke klarer det fysisk så finner en andre måter å "bli med på"?

Jeg er selv trygdet (bl.a pga dårlig rygg,-absolutt ikke skrytt på meg,men medfødt!) og koser meg i små doser ved dataen. Jeg er ikke inne på de spillene du snakker om,men er i noen ulike diskusjonsforum (som sjamansonen) og synes det er allright. Ingen plages av det (bortsett fra de som er uenige med meg,da).

I noen år slet jeg med depresjon (heller ikke særlig påskrytt!), og da skulle jeg gjerne hatt data og internett! På de dagene jeg isolerte meg og ikke klarte å treffe andre mennesker,kunne jeg hatt kontakt med venner og familie allikevel.

Jeg synes du generaliserer altfor mye,og tror at alle som er uføretrygdede (enten det er pga rygg,depresjoner,fibromyalgi eller lignende) snylter på staten?
Du legger dessuten ekstra byrde til alt de har fra før. Har du virkelig samvittighet til det?

Jeg håper for din skyld at du prøvde å være humoristisk,men det var i så fall et dårlig forsøk.

Klemz til alle enten de er friske eller sliter med fysiske/psykiske plager  :wub:
Anonymous
Ser man det! her traff jeg gitt :)
Det er bra!! Jeg har ikke noe imot trygda folk, jeg har ikke noe imot noen i det hele tatt men jeg retter et kvasst og kritisk blikk på folk som velger å snike til seg goder fordi dem er late og leker sjuke.

og ja jeg generaliserer og setter ting på spissen så jeg er sikker på at jeg får tak i noe.

da du lå og var så deppa sa du at du var så deppa at du ikke orka å treffe folk
Jeg overbevist om at det er en av grunnene til at du var deppa, fordi du ikke orka å treffe folk.
folkeskyhet er en av mekanismene i depresjon og depresjon er veldig ofre grunnet mangel på deltagelse i livet, jeg trur ikke på at dulling kjære deg, jeg trur på harde skyts for tida.
denne tråden er uansett ikke om trygda og måtte gudene vite at trygdefunksjonen er en god funksjon som kan hjelpe folk som virkelig behøver det, ikke folk som rettferdigjør sin egen livsredsel og latskap.
GjenopprettetMedlem
Jeg er selv trygdet (bl.a pga dårlig rygg,-absolutt ikke skrytt på meg,men medfødt!)

Veldig fint skrevet arkadia, og bra og sette det her litt i perspektiv.. Ikke alle som vet hvor tøft det kan være og bli trygdet/ufør, og hvilken kamp det faktisk kan være, selv i vårt ""utrolige gode"" helse norge. Som handler altfor mye om penger, istedet for helsen til mennesker..

Min forlovede har jobbet hardt, akkord på Ekornes møbel i mange år. Men ble dessverre dårlig i ryggen.

Ho ble feiloperert, og er nå ufør.
Hun føler seg sett ned på av folk på trygde/sosial kontor, og føler seg støtt ut av samfunnet..

Du legger dessuten ekstra byrde til alt de har fra før.

Og da føler man seg ikke så stor og sterk. Hun er heldigvis sterk, og overser det, og takler det relativt bra, selv om det har vært veldig tunge tider innimellom, Jeg har vært i bildet hele tiden, og hun har kjempet for sine rettigheter, som hun overhodet ikke blir opplyst om i 6-7 år nå. Og bare det er nok til og bryte ned en person..

Nå har jeg en tøff jente da, som i tunge stunder likevel har gitt gode råd og oppmuntret andre som har det tøft.
Og jeg er virkelig stolt av henne..Og hun får nå bruke mye mer tid til og sette seg inn i den åndelige verden, og alt det spennende man finner der  :eusa_dance:
Men det har vært litt av en kamp, og det er ikke bare bare og bli satt i en situasjon man lissom blir "dømt" som "ubruklig".. Og det er ikke alltid lett og være deltagende i livet når man har sterke smerter, det er dessverre ikke alt man kan være med på, og hun har også opplevd og bli eksludert i noen situasjoner, for hun ikke har vært frisk nok..

Du mener nok ikke noe vondt med det du skriver Cocopelli, og finnes nok slasker. Men også de som kjemper for og være med..

Men nå har da dette ikke noe med pc og spill og gjør..

Lys og varme og kjærlighet fra hans ove og forloveden min  :wub: monica  til dere alle  :wub:  :wub:
GjenopprettetMedlem
Godaften :)

Jeg skal be for deg Cocopelli :) for at du aldri skal oppleve noe i nærheten av depresjon og angst. :)
Det er tydelig for meg at du ikke vet så veldig mye om psykisk sykdom. Ei heller om det å være
yrkesskadet - for til slutt å ende med uføretrygd. Men du har rett - det er en egen tråd :)

Du har og rett i forhold til disse spillene - spillegalskap er en sykdom - på lik linje med depresjon & rusmisbruk.
Det kan også bli en egen tråd.

At du er frustrert over dine venner - det kan jeg forstå :) kanskje du skulle prøve med noe annet enn harde skyts?

Hvem var det som skrev dette vakre om det å hjelpe? Passopp? Du må møte den du hjelper der den er. Ikke der du er?
Skullle ønske jeg husket forfatteren og diktet akkurat nå, men det er ikke poenget mitt. Passopp? Hjelp! :)

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Jeg skal be for deg Cocopelli :) for at du aldri skal oppleve noe i nærheten av depresjon og angst. :)
Det er tydelig for meg at du ikke vet så veldig mye om psykisk sykdom. Ei heller om det å være
yrkesskadet - for til slutt å ende med uføretrygd. Men du har rett - det er en egen tråd :)

Du har og rett i forhold til disse spillene - spillegalskap er en sykdom - på lik linje med depresjon & rusmisbruk.

At du er frustrert over dine venner - det kan jeg forstå :) kanskje du skulle prøve med noe annet enn harde skyts?

Hvem var det som skrev dette vakre om det å hjelpe? Passopp? Du må møte den du hjelper der den er. Ikke der du er?
Skullle ønske jeg husket forfatteren og diktet akkurat nå, men det er ikke poenget mitt. Passopp? Hjelp! :)

Hexedoktor'n

:respect: Du kloke heks...  :respect:
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Slik jeg fikk inntrykk av, var det nettopp det denne tråden SKULLE handle om.

Og jeg er faktisk enig med Coco. Jeg har selv slitt med denne "spillegalskapen". Og det eneste som nytta for å få meg til å slutte, var noen dugelige rævspark! Fra gode venner  :wub:

Ja. Man var deprimert. Ja. Det var angst.
Men den ble neimen ikke bedre av å flykte inn i en fiktiv verden der man slapp å forholde segt til seg selv og sitt følelsesliv. Jeg var ikke trygdet, men vet om flere som er i akkurat den situasjonen Coco liner opp her. Tro meg. I en sånn situasjon vet man faktisk ikke sitt eget beste.

Stå på Coco! Det er flere som trenge ett spark eller to bak  :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

"Hexedoktor":

Hexedoktor'n

:respect: Du kloke heks...  :respect:

:respect: Skriver under på den,du kloke kvinne.
Slike hexer liker vi  :respect:

RITA
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

"Hexedoktor":

Slik jeg fikk inntrykk av, var det nettopp det denne tråden SKULLE handle om.

Og jeg er faktisk enig med Coco. Jeg har selv slitt med denne "spillegalskapen". Og det eneste som nytta for å få meg til å slutte, var noen dugelige rævspark! Fra gode venner  :wub:

Ja. Man var deprimert. Ja. Det var angst.
Men den ble neimen ikke bedre av å flykte inn i en fiktiv verden der man slapp å forholde segt til seg selv og sitt følelsesliv. Jeg var ikke trygdet, men vet om flere som er i akkurat den situasjonen Coco liner opp her. Tro meg. I en sånn situasjon vet man faktisk ikke sitt eget beste.

Stå på Coco! Det er flere som trenge ett spark eller to bak  :eusa_clap:

Helt enig jeg også!  :eusa_clap:

Been there...  :exclaim:
GjenopprettetMedlem
Jeg har også vært der - i.f.t. angst & depresjoner :)
Riktignok hadde jeg ikke pc & satt på nett, ei heller gikk jeg i postkassa  :w00t:
Jeg hadde piller da - i bøtter & spann. Det eneste som skjedde var ingenting.
Helt til jeg tok et grep - i meg selv.:)

Spørsmålet ble : "Hvorfor drikker Jeppe?"

Det er alltid en grunn.

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"Cocopelli":

Dette er ikke om sjamanisme men om samfunn og det omhandler et multimedia online rollespill som heter world of warcraft der man kan være en sjamankarakter så jeg syns det er passende. så til saken. World Of Warcraft er et stor samfunnsproblem på verdensbasis!!! Vi lever i en tid der folk kan tjene seg rike på andre latskap.

Her i europa sitter det trygda fisler og syter om dårlig rygg og psykiske problemer samtidig som dem bruker 3-5 timer på et fiktivt spill!! Dette er folk som er en del av samfunnet og nyter de godene som samfunnet kan tilbe, dette er snyltere og møkkafolk!!! Ta med dere diagnosene deres møkkafolk!!! og kast dem på sjøen!! Folk som skryter på seg depresjon og fibriomyggallergi og angst osv osv bare for å kunne sitte foran pc'n med prince milden og suge i seg gift, drekke energidrikker og taste løs og det i en fiktiv verden som omhandler krig!! Dette er det våre brødre og søstre driver med og i individualitetens navn så LAR VI DET SKJE fordi vi veike egosentriske nordmenn som stuer vekk gamle og forer unga våres med Nintendoer så vi får tid til å leve i vår "egen" verden!!! ungommer nåtildags skulle hatt mer juling en mat og mat skulle dem hatt støtt!!!! Jeg mener det jeg sier og jeg er ikke redd for å miste besinnelsen for det mener jeg er VÆL UNDT dem møkkafolka som sitter å knatrer og knutrer forann skjermen og frarøver seg sjøl og andre den gleden det er å være sammen og sosiale.

Jeg så på TV'n her at World Of Warcraft er sosial!! SOSIALT!! Hva er det du sier til meg kjære venn i TV'N!! Det å sitte innelåst i et kaldt hus fordi man ikke gidder å lempe en vedakubbe i jøtulen og pimpe cola, røyke sigaretter og føre fiktiv krigføring er for fanden og satan og luciferer og belzebub meg TOPPEN AV ASOSIALITET!! og de som i tillegg får støtte av sosialen for dette!! de skulle fått støtte av ASOSIALEN!! Møkkafolk!!!

Mannen på TV'n eller la meg si Snørrungen i en alder av 30 klarte å lire ut av det lille snusbefengte brøhølet sitt at Man lærer Samfunnstruktur av å spille world of WARcraft!! Hvem faen har vel lyst til at samfunnet skal tas over av snørrvalper som tror man må drepe seg opp i gradene så man kan tjene mest mulig gull og få heftige sverd og rustninger!! samfunnsstrukturen i dette spiller følger en 8-årings tolking av hvordan verden var for 1000 år siden i europa og med en fantasisleng over det hele. Stå frem WOW-hatere og reale arbeidsfolk som har en venn som vannskøter gård og grunn, familie og venner til fordel for sine 3-4 egotimer forann skjermen. stå frem og ta HARD SKYTS FATT!! SNAKK HARDT OG BE DEM VOKSE OPP!!! LANDSFOLK!!!! Det er mulig jeg er litt humoristisk angående dette men jeg mener det virkelig! samfunnet (dvs OSS) trenger de som sitter på rumpa.

jeg støtter deg i denne saken.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

i russland ble en man skutt på grunn av den online spillet,dems kamp gikk ut over i det virkelig.
GjenopprettetMedlem
Cocopelli... etter hva jeg forstår er disse menneskene du beskriver akkurat like "dumme" som f.eks kreftsyke, trafikkskadde osv.
Livet er fullt av tilfeldigheter og ikke alt er like lett å forstå, noen ganger forstår vi rett og slett ikke en dritt -som deg nå :eusa_clap:
Tror absolutt en del sjokkterapi kunne vært på sin plass innenfor psykiatrien, men, men, men..
Har vanskelig for å ta dette du skriver 100% på alvor, vil ikke det, du beskriver mennesker jeg bryr meg om,
så jeg velger å tro du er ute etter å provosere.

Jeg "mistet" nettopp en arbeidskollega, dvs, han ble sagt opp, WOW tok fra ham nesten all selvkontroll og det meste av sosial kontakt.
Det var indre sår i ham som sammen med ensomhet gav det hele en grobunn, så enkelt var det.
Å tro at man kan gjøre slike tilfeller friske med mental juling er vel litt naivt.

Min mor har fibromyalgi, hun har "bestandig" hatt det, husker jeg av og til ba for henne da jeg var liten. Det gjorde inntrykk skjønner du, og om hun noen ganger drev med skuespill så var det for at vi ikke skulle tenke så mye på hvordan hun hadde det.
Men denne sykdommen er desverre blitt en "hvilepute" for leger som ikke altid klarer å stille rett diagnose og det er ikke akkurat med på å gi den respekt som de som faktisk har det fortjener. Det finnes visst flere alvorlighetsgrader også...
Om helsen ble bedre og hun ble "omskapt" til bare å være lat skulle jeg spandert både et pc-kurs og WOW-spillet på henne!

Men du har rett i noe, bla. at WOW har blitt et økende samfunnsproblem - desverre er manglende forståelse og empati et enda større problem...
GjenopprettetMedlem
"dimi":

jeg støtter deg i denne saken.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

i russland ble en man skutt på grunn av den online spillet,dems kamp gikk ut over i det virkelig.

Når ble du enig i russisk politikk? :o
GjenopprettetMedlem
Her er diktet - med all min kjærlighet  :wub:

http://home.online.no/~steinny/Kap6/Vis ... egaard.htm

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"Katonka":

Men du har rett i noe, bla. at WOW har blitt et økende samfunnsproblem - desverre er manglende forståelse og empati et enda større problem...

Utvilsomt riktig.

Er en grunn bak alt
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Her er diktet - med all min kjærlighet  :wub:

http://home.online.no/~steinny/Kap6/Vis ... egaard.htm

Hexedoktor'n

Flott,
gode gamle Søren K

RITA :wub:
Anonymous
Nå vil jeg gjerne be om å få holde tråden til det den er tillegnet, men det lar seg tydeligvis ikke gjøre så lenge det er folk der ute som er opptatt av at folk skal høre "historien om da jeg hadde angst".

Jeg leste her også av hexedoktor at du skriver at jeg ikke vet mye om angst, depresjon og du nevnte også rus?. det hadde også vært fint å holde useriøse antagelser om person unna til fordel for sak. skal jeg kommentere? skal jeg bli sinna og si: "VEIT IKKE JEG NOE OM DEPRESJON OG ANGST!!" og skryte av de åra jeg har hatt det så fælt og den "harde veien ut av ditt helvete og datt helvete" eller skal jeg holde kjeft, være glad for at jeg er til hver dag og at jeg lever i et fredfult samfunn der folk jobber sånn at jeg kan bruke kollektivtrafikk, veier, turstier, sitte i et varmt hus, spise god importert mat, se på tv, kommunisere via telefoni og pc, ha varme klær. et samfunn som består av folk som hver dag arbeider sånn at jeg kan nyte av det. Når man er samfunnsengasjert så er all kritikk sendt ut til fordel for helheten. treffer dette mennesker og sårer noen så er det rom for det så kanskje det kan skje en forandring hos de problemet angår, jeg stoler på at de problemet ikke angår ikke en gang myser på tråden et halvt sekund. Er jeg kvass for å være ond, dum, slem osv? i såtilfelle så bytter jeg gjerne navn til Lucifer eller Satan hvis det gir meg retten til å rette søkelys på en del vonde temaer som menneskers evne til å rømme unna ansvar. Det må være rom for å gjøre slikt eller la meg påpeke at det ER rom for dette.
GjenopprettetMedlem
Cocopelli, du hadde nok blitt en god selvmordsbomber som er så enfoldig :eusa_doh:
Selvmord ang seriøsitet her inne har du ihvertfall klart. Gratulerer.
GjenopprettetMedlem
Jeg har jobbet i norge i mange år som sveiser og gård arbeider og jeg traff mange slike "slaskere".nordmen.
Gamle norske manfolk fortalte meg ,at norske folk har blitt for veike(svake) og det var jo trist.
Gubber kalte norsk ungdom for "trygdefan"
GjenopprettetMedlem
:icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:
:respect:

Du skal hverken bli sint, skrike, skryte eller holde kjeft, men du skal være glad :)
og takknemling, og bruke kunnskapen din til å hjelpe :)
også sa jeg at rusmisbruk var en sykdom - på linje med andre sykdommer :)

Hvorfor du er kvass er jo tydelig - dette berører deg :)
At menneske rømmer unna ansvar og er passasjerer i eget liv - vel -
der har vi vel vært flere av oss i perioder - på den ene eller andre måten.

Og du kan ta det med ro - her er det rom med god høyde under taket :)

Og Dimi - slasker er det i alle kulturer og alle folkeslag -
og det vil alltid finnes de som vil utnytte systemet - uansett system & land :)

Hexedoktor'n