Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Sjaman som driver vekk onde ander legger seg ikke pa en myk pute eller sofa ,han lager en eeren og tar fram tromma si og setter i gang med djevelutdrivelse enten fra et hus eller en menneske eller en flok med kyr.Sjamaner jobber som exorsister hver eneste dag,bare at de bruker tromme i stedenfor et kors som prester gjor.Prester leser salmer (eller hva det heter for na),sjamaner leser trylle sangene sine som de fikk enten av forfedrene eller ander. Sjamaner driver sjelden med regresjon eller karma greier.Sjamanen fjerner den karma greia sammen med problemet som mennesket kommet til han og gir han alvorlig og streng beskjed om a skjerpe seg eller foandre livsmaten eller livssynet. sjamaner tilgir pa samme mate som gud for synder og gir en sjanse til.
Anonymous
Interessant sammenligning mellom prest og sjaman, bl.a., takk for tanker fra Tuva!
Kunne du fortelle mer om hva "eeren" er?
GjenopprettetMedlem
Og hva skal vitsen være med å henge eerener av menneske-skaller på sjamandrakta??
GjenopprettetMedlem
Hei Dimi,har lest at hodeskaller er meget effektive skremsel for onde ånder.
Enkelte Sjamaner i peru kan ha taket fyllt av skaller.
Jeg er med på din tanke,Skulle nok hatt et par selv,dinglende i taket på kjøkkenet.
(kan ta de ner når Mor kommer)
Alt Vel,og takk for inspirerende sjaman visdom.

GjenopprettetMedlem
forstar ikke vitsen med menneske skaller jeg selv. Kansje de sjamaner som har de dinglende over sjamandrakta si har en avtalle med dods engelen.

GjenopprettetMedlem