Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Kjempe jobb et stort engasjemang :respect:
Anonymous
Enda et eksempel på at de positive hendelser uteblir til fordel for de negative.
Jeg hadde sett på det som utrolig oppløftende med et innslag av denne sermonien
i nyhetssendingene. Slike ting gir håp til folket.
Men dere får det vel frem på et vis. Dere er kjempeflinke å stå på! :eusa_clap: :respect:
GjenopprettetMedlem
Sitat fra Kira
Enda et eksempel på at de positive hendelser uteblir til fordel for de negative.

Nettopp!
GjenopprettetMedlem
:exclaim:
Nutch/CVS [Bot]
"ørnen":

:exclaim:

Vil du slå deg i hjel eller vil du heller hjelpe verdenstromme videre?
GjenopprettetMedlem
Nei vil ikke slå meg ihjel,er bare så deppa fordi jeg måtte på et viktig møte i Mental Helse da seremonien var :wub:
GjenopprettetMedlem
Vi har mottat endel bilder :respect: fra seremonien på vår mailadresse
post@theworlddrum.com

Hvis noen fler av dere fikk tatt bilder,
setter vi stor pris på om vi kunne få tilgang på disse og
eventuellt bruke dem på web-sida
GjenopprettetMedlem
Mine bilder ble heller mørke og utydelige, er jeg redd. Håper det dukker opp noen bedre på websiden.
Etter å ha lest tråden her i ettertid har jeg skjønt hvem endel av dere som var der var  :lol:
Så mange som jeg ikke ante hvem var, - og så var det dere!  :w00t:
Jeg kjente jo ingen, bortsett fra WhiteCougar.

Jaja, fikk i hvert fall vært der. Det var flott, - og vått.
Legger et bilde på profilen en stund, så vet dere hvem jeg er. Bildet er tatt etter at jeg kom inn og sitter til tørk.
GjenopprettetMedlem
Hei på deg ja og takk for sist,
jeg kjenner nok ansiktet igjen.
Sitter til tørk ja, hmmm det var noe veldig rart med det,
håret mitt var så det rant av det, men genseren var derimot helt tørr,
klødde meg litt i hue da..., men det ble jo produsert litt varme og da :P

Vi har endel bra bilder, men tar som sagt imot fra alle som måtte ha.
GjenopprettetMedlem
Legger inn bilde jeg også så kan man jo kanskje kjenne hverandre igjen en annen gang hvis veier skulle krysses.

UlveMor
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap: :respect: :eusa_clap:jo flere trivlige ansikter jo bedre
GjenopprettetMedlem
Innvielsesseremonien er over og Verdenstromma er nå på veg til Nord-Sverige til en "felles"
bekjent av oss her på Sonen, nemlig Trumman.

Etter noen tekniske problemer begynner oppdateringer på web-siden å komme med bilder fra seremoninen samt mer skriverier.
Det blir en noe enkel løsning på dette nå først, pga at det skal gjøres noen strukturforandringer i sida.
Så ha tålamod, det kommer mer bilder og muligheter snart. 8)

Legger i tillegg med bilde av Verdenstromma her
📎 The World Drum 1.JPG
📎 The World Drum back 4.JPG
GjenopprettetMedlem
:respect:
Nutch/CVS [Bot]
Takk for de første bildene. Ja, der er en flott tromme. Gleder meg til den finner veien til Sveits etter hvert.
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Hei, Wolf  :icon_biggrin:

Kjempeflott tromme  :respect:
Er den stor i diameter?

Samin  ;)
GjenopprettetMedlem
Den er ca. 45 cm i diameter og synger fantastisk.
Birger har gjort en kjempejobb med den tromma :respect:
Anonymous
Ja, det var en flott tromme det. Og for et nydelig mønster det er i den. :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Verdenstromma innviet

Et verdensomspennende norskfødt idealistisk prosjekt med fokus på fred og healing av Moder Jord startet i Oslo lørdag 21. oktober 2006.

For at media skulle få satt fokus på saken ønsket vi tidlig å gå ut med informasjon om tid og sted for prosjektet,men pga. en meget sein tillatelse fra Stortinget var ikke dette mulig. Resultatet ble at mediene alt for seint fikk informasjon, og derav gikk glipp av noe  som i etterkant kanskje vil bli husket som en av de viktigste hendelser i historien relatert til fred og vern av Moder Jord.

Seremonien fant sted foran Stortinget i Oslo lørdag 21. oktober 2006, kl. 18-20. De bortimot 100-120 personene som til tross for dårlig vær og sein informasjon deltok, var med på en tenne en gnist som vil spre seg over hele kloden til en oppvekkende ild. En ild som skal gi varme og kraft til det økende antall mennesker i verden som mener at vi demonstrerer en grenseløs uforstand og grådighet som truer menneskeheten og livets utfoldelse som vi kjenner det her på jorda. Vi tromma, dansa og sang (sjøl om regnet tok knekken på bålet) så det riktig rista i Stortingets grunnvoller. Det var utrolig flott å få være en del av den kraften som kom fra Verdenstromma sammen med alle de andre trommene, raslene, didgeridoo etc.
Forbipasserende trodde selvsagt vi var gale, og en kommentar jeg overhørte var:
"de er fulle alle sammen, nei nei, de er speeda!"
Slike uttalelser sier endel om hvor preget folk er av "A4-strukturen" og om hva som er "normalt". Uttalelsene passerte uten at deltagerene av seremonien lot seg berøre. Det mørke tunge regnfulle høstværet ble opplyst av gledelige smil og positiv energi. 

Selve seremonien var en innvielsesseremoni for Verdenstromma(bygd av Birger Mikkelsen). Verdenstromma er et symbol på livets puls og at alt i livsveven henger sammen. Alle fremmøtte deltok i å fylle Verdenstromma med kraft og kjærlighet, og en bønn om at vi alle må samarbeide for en levende jord i balanse. Vi er i ferd med å ødelegge livsveven, den begynner å rakne og konsekvensene vil bli katastrofale.
Alt vi så langt har sett av den økende grad med naturkatastrofer er Moder Jord`s fortvilte rop om at nå må vi stoppe. Og i forhold til det som vil komme hvis vi ikke tar dette på alvor, blir de for ingenting å regne.

Innvielsesseremonien var starten på Verdenstrommas reise jorda rundt.
Tromma skal til alle land og folk, og gå fra gruppe til gruppe, fra person til person for å fylles med kraft. I løpet ca. 1 ½ måned som prosjektets internettside(www.theworlddrum.com) har vært oppe, har den hatt over 20 000 søketreff fra hele verden, og antallet stiger raskt. Prosjektets deltagerliste blir jevnelig oppdatert med nye grupper, organisasjoner, stammer og enkeltpersoner fra hele verden som melder seg som deltagere og vil motta Verdenstromma.

”Vi kan ikke stoppe utviklingen, men vi kan endre dens retning”

En sterkt voksende kritisk masse vil ikke lengre sitte stille og se at vår alle felles boplass raseres, ødelegges og tømmes for ressurser fordi penger og makt er avgjørende i alle henseender. Vi er alle mennesker uansett rase,
religion eller politisk overbevisning, og vi bor på samme jord, en jord vi alle er avhengig av for videre eksistens. Den kritiske massen vil ikke lengre finne seg i at våre etterkommere skal overta en jord som er i en slik forfatning at menneskehetens eksistens vil opphøre.

Det er kritisk nå, vi må stoppe. Vi kan ikke lengre se alt i egoets perspektiv, i stedet må vi søke en dypere sannhet og tenke helhet, slik livsveven egentlig er. Vi har i vår makt å skape en strålende virkelighet med kjærlighet, harmoni og samarbeid mellom mennesker, og mellom mennesker og natur.
Verdenstromma skal være et oppvåkningskall til menneskeheten for å vekke dem opp fra dvalen og likegyldigheten. Vi må alle samles nå i en siste felles ”krig”, en ”krig” for menneskehetens videre eksistens, hvor kjærlighet er eneste tillatte våpen.

”As The World Drum travels, the sound of it will get stronger each day. It is the sound of heartbeat and life itself”
📎 PA210027.JPG
📎 The World Drum.jpg
📎 Drummaker dancing 2.jpg
GjenopprettetMedlem
Flere bilder er lagt ut på sida:
www.theworlddrum.com
GjenopprettetMedlem
Foruten de land som allerede er representert kan vi nevne at
vi nå også har fått deltagere i Mongolia og New Zealand 
:eusa_clap: :eusa_clap: Verdenstromma synger...

Kan også nevne at websiden er under videreutvikling og det vil komme
nye sider, diskusjonsforum, artikkelsider, fotosider m.m.

PS! Dette er på ingen måte ment som om det skulle være en konkurrent til
denne fantastiske siden som "Sonen" er,
vil heller se på det som et tillegg 8)
GjenopprettetMedlem
I forbindelse med videreutvikling av www.theworlddrum.com
ønsker vi oss bilder.
Flotte naturbilder (skriv hvor/når), samt fryktelige bilder som viser ødeleggelser,
utslipp, menneskets inngripen i naturen.
Bildene bør være av høy kvalitet (stor oppløsning)

Send til:
post@theworlddrum.com

På forhånd takk.
GjenopprettetMedlem
Hver gang det holdes seremoni med Verdenstromma,
vil vi legge ut dag og klokkeslett for dette,
slik at alle har muligheten til å være "tilstede"
og delta i å fylle Tromma med kraft og kjærlighet.
Følg med på www.theworlddrum.com
Neste seremoni nå blir i Skelefteå i nord-Sverige hos "Trumman"
Info om dette blir lagt ut så snart detaljene er oss i hende.

Ha en magisk dag alle der ute. :respect:
GjenopprettetMedlem
Atter takk Wolf :respect:
GjenopprettetMedlem
Hei alle der ute.

Neste seremoni med Verdenstromma blir i Skelefteå - Sverige,
hos Thomas "Trumman".
Seremonien avholdes

lørdag 11.november  kl. 21.00

Alle som ønsker det kan dermed "være tilstede" i seremonien
og gi av sin kraft til Tromma  :respect:
GjenopprettetMedlem